Auteur Topic: [week 6] Project Runway  (gelezen 13630 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #120 Gepost op: 17-02-2019, 21:43:26 »
Oeh dat was close! :o :o :o



Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
  ::hug:: ::hug:: ::hug::
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #121 Gepost op: 17-02-2019, 21:43:50 »
Gefeliciteerd Dennis je gebeden zijn verhoord  ::ok::

MV en dit soort dingen is geen goede combi...  ::ohno::

Ik wil een hertelling :P

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #122 Gepost op: 17-02-2019, 21:45:54 »
er zat maar 0,15 tussen?

bij mij zat er 0,75 tussen deze twee
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Wit is ook een kleur!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #123 Gepost op: 17-02-2019, 21:46:57 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #124 Gepost op: 17-02-2019, 21:47:53 »
Dertien juryleden, wauw! ::bravo::


Krijgen we alle oordelen te zien of wordt dat teveel Robbie?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #125 Gepost op: 17-02-2019, 21:49:18 »
Ik wil de mijne best posten hoor

Ik denk dat je me heel dankbaar mag zijn Wouter ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #126 Gepost op: 17-02-2019, 21:49:30 »
Dertien juryleden, wauw! ::bravo::


Krijgen we alle oordelen te zien of wordt dat teveel Robbie?
Ging er net aan beginnen!  ::ok::

Kast 1: vrij minimalistisch gebruik van de objecten. Maar er is een compositie, tis nie gek, en niet onlogisch. Daarnaast zijn de objecten niet-alledaags. 6,4

Kast 2: Esthetiek is lastig vast te stellen zonder totaalafbeelding – maar heb vraagtekens of sommige componenten bij elkaar zouden passen (bv. post-its bij dat jasje). Logisch thema, maar wel erg veilig. 4,6

Kast 3: jammer dat er geen totaalafbeelding is – desalniettemin zie ik het eigenlijk wel allemaal uitstekend met elkaar werken. Goed doordacht en logisch achtergrondverhaal ook. 7,6

Kast 4: de witte koning & koningin van het schaakbord staan omgekeerd.. Also, is die eikenhoutentafel niet bizar lelijk bij de kast? Situeringvoorbeeld figuur 8 roept alleen extra vragen op in plaats van ze te beantwoorden. Onze grote vriendin Romy wordt normaal en niet te opvallend gestyled - It's a bold strategy Cotton. Let's see if it pays off for him. Dubbel intrigerend omdat ze vervolgens bijzonder, niet-alledaags, en wel opvallend moet zijn. I dunno dude. Kleerkleuren lijken me hoogstens matig bij de houten rest passen. De keuzes zijn vrij conventioneel, niet specifiek esthetisch overtuigend, en zeker de aankleding is minimalistisch uitgewerkt: er zijn niet echt veel dingen waar ik een berg punten kan geven. 2,9

Kast 5: Serieus, moet ik nou al die afbeeldingen aan gaan klikken. Duuuudeee.. okee, 3 willekeurige zijn geel en/of zwart, de rest ook vast. Kan het alleen allemaal maar lastig voor me zien. 4,9

Kast 6: Jammer dat het creatiefste onderdeel, de schoenen van bloemetjesbehang, nauwelijks te zien zijn. Inderdaad minimalistisch, tikkeltje conventioneel, maar het werkt wel. 7,2

Kast 7: Pfoe, tricky om met Paint aan de slag te gaan. Gelukkig staan soms de links erbij :) Nog steeds enigszins lastig om te beoordelen of ’t goed bij elkaar zou passen, maar goeie poging. Alleen de link van het meubel naar antiek volg ik niet zo. 7,1

Kast 8: Verhaal is soms wat vaag, bijvoorbeeld ‘Verschillende labels en materialen van thee’ – wat/hoe precies? En het overhemd en jasje krijgen weinig uitleg; waarom precies deze keuzes? Daarnaast vermoed ik dat, ook in de realiteit, ik het eindproduct gewoon niet echt... mooi zou vinden. Logisch, duurzaam, allemaal prachtig – maar esthetisch is ook leuk. 6,1

Kast 10: Holy shit dat wasbordje van dat model. Handig man, dat de hoed hetzelfde silhouet als het eindresultaat heeft – dat helpt visualiseren. Vermoed dat het wel iets te.. experimenteel is voor mij om echt mooi te vinden. Maar misschien werkt t wel. 5,7


Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #127 Gepost op: 17-02-2019, 21:51:44 »
Bij mij was nummer 4 de topper........... maar na aftrek van de strafpunten voor het fout opgestelde schaakbord werd het een gelijkspel met 3 en 7 ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #128 Gepost op: 17-02-2019, 21:52:53 »
Bedankt Jury!!!

De theezakjesbroek maakt in ieder geval de tongen los  ::rofl::

Jammer Mollenvanger, was een coinflip deze opdracht met deze inzendingen. Iedereen heeft het gewoon goed gedaan  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #129 Gepost op: 17-02-2019, 21:53:15 »
Bij mij was nummer 4 de topper........... maar na aftrek van de strafpunten voor het fout opgestelde schaakbord werd het een gelijkspel met 3 en 7 ::hypocriet::

 ::rofl:: ::rofl::

Heb ik daar echt minpunten op gekregen

 ::rofl::

Had eerst een andere, maar toen ik hem de volgende dag wilde plaatsten, waa de advertentie weg
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #130 Gepost op: 17-02-2019, 21:54:16 »
Succes allemaal  ::zwaai:: ::ok::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #131 Gepost op: 17-02-2019, 21:54:34 »
::rofl:: ::rofl::

Heb ik daar echt minpunten op gekregen

 ::rofl::

Had eerst een andere, maar toen ik hem de volgende dag wilde plaatsten, waa de advertentie weg

Yep....  1 punt aftrek op het onderdeel presentatie...... (wat neerkomt op verlies van 0,25 punt in totaal)
Wit is ook een kleur!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #132 Gepost op: 17-02-2019, 21:55:03 »
Yep....  1 punt aftrek op het onderdeel presentatie...... (wat neerkomt op verlies van 0,25 punt in totaal)

 ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #133 Gepost op: 17-02-2019, 21:55:57 »
::oink::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #134 Gepost op: 17-02-2019, 21:57:21 »
Complimenten van dit jurylid voor de diversiteit aan hoe deze opdracht is vorm gegeven. Leuk om te zien wat jullie er van gemaakt hebben. ::bravo:: Mijn scores zijn niet zo uiteenlopend aangezien er naar mijn idee niet echt uitspringers zijn naar beneden of naar boven. Vandaar dat de scores niet zo uiteen lopen, maaaar er zit natuurlijk wel verschil in. Bij deze:

Kast 1
Mooi hoe het thema zomer wordt aangegrepen in de materiaalkeuzes. Het vrolijke design van de kast is gereflecteerd in e outfit die gecreëerd is. Erg fijn dat de promotor heeft laten zien hoe de stoffen zijn verwerkt als jurk. Met dit model er naast komt de kast extra speels over en minder zakelijk. Als dit de beoogde doelstelling is en het zo goed zou verkopen dan is dit een goede keuze geweest (maar of dat zo is?) 7

Kast 2
Bij kast 2 zien we oog voor detail in combinatie met duurzaamheid. Aan de kleine dingen is gedacht zoals de knopen en de post-its die terug komen op de kast en in het shirt en broek. Bij de broek ben ik hier minder weg van maar ik vind het fascinerend hoe het stijlvol is toegepast in het shirt (tenminste in mijn gedachte want de uitwerking daarvan zien we natuurlijk niet). Er is hier niet alleen voor een showmodel gekozen maar iemand die de kast ook daadwerkelijk gemaakt heeft en in elkaar komt zetten. Dit is gereflecteerd in de kleding die ze draagt. ‘gewoon’ en niet haute couture of iets dergelijks. Nou ja, hoe gewoon is een shirt van post its eigenlijk? Het design van de kast voelt inderdaad wat Zweeds dat matcht met de aankleding en het gekozen model. Qua stijl is deze kast niet het eerste waar ik bij zou denken als ik het model zou zien; dan zou ik eerder aan iets denken waarbij je de boom nog meer in terug ziet komen. Door de kleuren en strakke afwerking denk ik minder aan handgemaakt. Desalniettemin kan dat natuurlijk wel. Verder hoop ik dan maar dat het een collector’s item is en er maar weinig kasten gemaakt zijn anders heeft deze mevrouw maar een drukke tijd voor de boeg. 7.3

Kast 3
Bij kast 3 wordt de presentatie in een filmpje weergeven. Interessant maar weer jammer dan dat de echte pluspunten die met een video gemaakt kunnen worden niet gebruikt worden. De muziek stopt abrupt en eigenlijk zien we alleen maar de plaatjes achter elkaar.  Maar goed de presentatievorm telt niet zo zwaar mee. De rok is bijzonder en als dit het belangrijkste is waarom zien we dan eerst het shirt en jasje? Graag had ik meer gehoord over de rok, bijvoorbeeld over hoe de specifieke krantenkoppen aansluiten bij het design. Waarom is voor deze kranten gekozen? Verder heb ik wel het idee dat als ik dit model zie dat de kast zo bij haar thuis zou kunnen staan. Of ik zelf de kast zou kopen op basis hiervan (hoewel ik de kast op zich best mooi zou vinden) dat weet ik nog niet. 6.8

Kast 4
Bij kast 4 is er wederom oog voor detail met betrekking tot de mok en horloge bijvoorbeeld. Dit jurylid waardeert de warme normale maar vrolijke uitstraling van Romy. De uitdrukking op haar gezicht op de voorbeeldfoto is erg passend. Ook waardeert dit jurylid dat er al het een en ander is beschreven over hoe de kast gepresenteerd wordt in de catalogus met betrekking tot opstelling en het creëren van het gehele plaatje. Wel vraag ik me af of de tafel het best passend zou zijn, maar dat de kast niet alleen staat maar verder wordt aangekleed binnen de huiselijke sfeer wordt wel gewaardeerd. Het geel van de poten komt mooi terug in de geel van de blouse, waardoor er extra accent gelegd wordt op de bijzondere poten. Dit wordt niet vermeld door de promotor, maar is dit jurylid wel degelijk opgevallen. 7.5

Kast 5
Leuk de combinatie van zwart en geel van hoezen en cds. Vooral de gele cds als kraag ben ik over te spreken. Ook fijn dat het niet alleen maar geel is gezien dat wat overweldigend zou zijn. Jammer dat er niet uitgebreider is in gegaan op de manier waarop de cds zijn verwerkt in de jurk. Zijn het stukjes? Hele cds en hoezen? Als dit duidelijker en uitgebreider was beschreven of gevisualiseerd dan had deze creatie een hogere score gehad (tenzij het dit jurylid dan juist niet aanstond). Een platenspeler op de kast had het helemaal afgemaakt. 7.2

Kast 6
Volgens de promotor is kast 6 is een beetje saai. Iets wat de promotor alleen maar lijkt te benadrukken in het verhaal. Maar saaie mensen willen toch niet horen dat ze saai zijn? Dit jurylid twijfelt of dit wel de beste verkoopmethode is. Desalniettemin lijkt de kledingkeuze wel te matchen bij de kast. Mooi detail met de oorbellen van de Eiffeltoren. Een 6.7

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #135 Gepost op: 17-02-2019, 21:57:35 »
En hier dan de rest..

Kast 7
Leuk hoe de stippen/ polka dots steeds terugkomen. Er is bij kast 7 duidelijk veel aandacht besteed aan de visualisatie. Complimenten en erg mooi gedaan maar helaas had de beschreven presentatie hierdoor wat beter gekund. Wel heeft dit jurylid het gevoel dat het model goed matcht met de kast. De visualisatie laat bovendien zien hoe stevig de kast is aangezien er zo iemand op kan zitten. Een 7.3

Kast 8
Dit jurylid vroeg zich al af waar de mannelijke modellen waren. Dat bij kast 8 wel een mannelijk model is en daar expliciet diversiteit bij genoemd wordt, laat maar zien dat de diversiteit in het algemeenheid nog ver te zoeken is. De strakke kleding past bij de strakke kast. Een mooie mix van gerycled materiaal en tweedehandse kleding. Het verhaal laat duidelijk zien hoe het model bij de kast past. 7.2

Kast 9
Dit jurylid mist de uitleg iets wat toch essentieel was aan deze opdracht. Jammer dat er geen keuzes worden toegelicht over de kleding die het model draagt. Wel knap hoe het zo gefotoshopt is dat alle kleding die van de tweedehands websites is gehaald zo goed verwerkt lijkt te zijn op het plaatje. Maar ja deze opdracht gaat niet om de fotoshop skills. Een 5 :P

Kast 10
Dit jurylid complimenteert de promotor voor de manier waarop de hanglampen zijn gebruikt in de outfit. Dit lijkt bovendien qua kleur goed te matchen met de kast. Dit jurylid is ook blij dat er niet voor precies dezelfde kleur rood als de kleur van de kast is gekozen maar vraagt zich wel af of rood de best matchende kleur is als ze samen in de catalogus staan. Wel zie je dat er duidelijk is nagedacht over de vormen en hoe deze passend zijn bij de kast, zeker in termen van open en gesloten. 7.2

Voor jouw handigheid in het kort:
Kast 1 - 7
Kast 2 - 7.3
Kast 3 - 6.8
Kast 4 - 7.5
Kast 5 - 7.2
Kast 6 - 6.7
Kast 7 - 7.3
Kast 8 - 7.2
Kast 10 - 7.2

Groetjes Kaaasje  ::zwaai::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #136 Gepost op: 17-02-2019, 21:58:03 »
Kast 1:
Speels! Leuk thema uitgekozen, duidelijke kleurspeling, mooi geheel: kom maar op met die zomer! En eigenlijk vind ik deze kast mega lelijk, dus dat je dit ervan hebt gemaakt is top werk!
Feedback: Je had ook wat kunnen doen met het retro-aspect.
Samenvoeging van alle aspecten: 8,5
Creativiteit: 9
Verhaaltje: 7,6
TOTAAL: 8,4

Kast 2:
Haha, ik hou van deze humor. Dus pluspunten daarvoor! Vind het erg origineel en leuk bedacht om het te koppelen aan Scandinavië. Ook laat het zien hoe creatief je bent, wat betreft de post-its.
Feedback: Het was leuk geweest als je de kleding wat gewaagder had gekozen.
Samenvoeging van alle aspecten: 7,8
Creativiteit: 9,2
Verhaaltje: 9,6
TOTAAL: 8,9

Kast 3:
Straalt wel rust uit in de gekte van sommige andere ontwerpen. Leuk ook dat je het in een filmpje hebt verwerkt, creatief. Goed over nagedacht met oog voor fashion!
Feedback: Het risico dat je loopt is dat het niet genoeg opvalt doordat je geen gekke toeters en bellen hebt gebruikt. Ik had het leuk gevonden als je toch iets meer de randen had opgezocht.
Samenvoeging van alle aspecten: 8,5
Creativiteit: 7,0
Verhaaltje: 7,3
TOTAAL: 7,6

Kast 4:
Wat een mooie en duidelijke beschrijving. De eerste waarvan ik echt dacht: “Ah, zó zien ze dat dus voor zich!” Wel een beetje houterig, maar duidelijk gekozen thema.
Feedback: Wel jammer dat het niet iets meer gewaagd is, juist omdat de kast zo’n fancy element heeft qua geel onderstuk.
Samenvoeging van alle aspecten: 8,6
Creativiteit: 6,7
Verhaaltje: 9,0
TOTAAL: 8,1

Kast 5:
Leuk om een bekend iemand in te zetten voor de campagne! En Alicia Keys is inderdaad veelzijdig. Mooi dat je de koppeling tussen genieten en muziek maakt.
Feedback: Op één of andere manier mis ik iets in het ontwerp. Voor mijn gevoel is het nog niet af, nog niet compleet. Heb je haast gehad?
Samenvoeging van alle aspecten: 7,5
Creativiteit: 7,0
Verhaaltje: 7,4
TOTAAL: 7,3

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #137 Gepost op: 17-02-2019, 21:58:25 »
Kast 6:
Tof concept met dat minimalistische! Ik voel hem ook wel degelijk doorwerken van kast naar model. Je kan merken dat er echt even aan de kast is geroken, ongeveer. Mooi gedaan.
Feedback: Die Eiffeltoren-oorbellen moet je nóóit meer doen en halen het hele minimalistische effect totaal onderuit.
Samenvoeging van alle aspecten: 8,7
Creativiteit: 9,2
Verhaaltje: 8,2
TOTAAL: 8,7

Kast 7:
Vind het een interessante combinatie, die je niet vaak ziet! Wat dat betreft is het zeker origineel en valt het op!
Feedback: Waar is het model? Ik vind het jammer dat je geen écht persoon hebt gekozen. Daarnaast vind ik het jammer dat je dit vest hebt gekozen. Qua kleur past het wat mij betreft niet in het geheel…
Samenvoeging van alle aspecten: 5,9
Creativiteit: 7,0
Verhaaltje: 7,0
TOTAAL: 6,6

Kast 8:
Je moet het maar verzinnen, kom er eens op! Leuk dat je voor een man hebt gekozen. Creatief concept en leuk afgewerkt!
Feedback: Wel een beetje veel zilver, terwijl dat juist niet in de kast naar voren komt.
Samenvoeging van alle aspecten: 8,3
Creativiteit: 9,7
Verhaaltje: 8,3
TOTAAL: 8,8

Kast 10:
Past allemaal prima bij elkaar en er lijkt over nagedacht. Je kan merken dat deze ontwerper eens goed om zich heen heeft gekeken naar wat er al op de markt is.
Feedback: Het is vrij braaf, vrij basic en vrij standaard.
Samenvoeging van alle aspecten: 8,5
Creativiteit: 7,2
Verhaaltje: 7,5
TOTAAL: 7,7

UITSLAG:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #138 Gepost op: 17-02-2019, 22:02:44 »
1: 2.0
   Wil dat serieus een jurk noemen?
   Jammer dat de kleuren zo letterlijk zijn overgenomen van de kast
   Volgens mij kan ze op elk moment opstijgen als een luchtballon
   Ze heeft in ieder geval geen parachute meer nodig als ze uit een vliegtuig springt

2: 1.0
   Teveel tekst waarin niets wordt gezegd, also de groen is geen primaire kleur
   Oh kom op, een basic vormloos grijs shirt kan je echt geen mode noemen
   Post it’s HA HA HA, wil je het er echt nog goedkoper uit laten zien?
   Oh ook nog een punt aftrek voor het gebruik van de ara die zich niet thuis gaat voelen op de catwalk, arm beest.
   Een bouwvakkershelm….
   Een kind van 4 draagt dus zulke sokken

3: 7.0
   Het jacket is echt nice. Ziet er modieus uit en heeft genoeg edge om er niet goedkoop uit te zien, wat het gevaar is bij de rok.
   De rok vind ik creatief gevonden en in combinatie met de andere stukken passend.
   Goed nagedacht ook over de make-up, die on point is (en dat voor een hetero man, good going!)

4: 2.3
   Ook teveel tekst waarbij niets wordt gezegd.
   De look ziet er erg goedkoop uit.
   Rare mismatch, de broek en schoenen zien eruit alsof dit door een tienermeisje gedragen zou worden, de blouse zie ik meer voor een moeder.
   De ironie wanneer de tekst zegt “bijzondere en niet alledaagse kleding”. Ik draag toch echt wel veel kleding die toch een stuk minder basic is dan dit.

5: 4.8
   Hier is enigszins over nagedacht, geel en zwart staat Alicia ook goed.
   Minpunten voor het niet zien dat het geen jurk is maar een jumpsuit.
    Jammer dat er geen uitwerking is.

6: 2.5
   De kast straalt op mij huiselijkheid en warmte uit, de outfit….niet
   De kleuren passen niet goed bij elkaar, de stukken zijn op zichzelf ook vrij saai. Veel zwart en grijs.
   Het enige wat ik wel leuk vind zijn de oorbellen.

7: 6.5
   De antieke stijlkeuze vind ik een goede en leuke.
   De rok is super nice, de hoed vind ik ook leuk.
   Goeie poging tot photoshoppen, props!

8: 5.2
   Modelkeuze is goed, jammer dat ie er door de kleding zo mismaakt uitziet
   Theezakjes in die area is niet heel flatteus ;D
   Het colbert is wel leuk.

10: 7.5
   Modieus, flatteus, uniek en ziet er duur uit voor tweedehands spullen.
   Past perfect bij de kast.
   Props, voor mij een duidelijke winnaar

 ::joehoe::


Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [week 6] Project Runway
« Reactie #139 Gepost op: 17-02-2019, 22:03:12 »
::bravo::

Kast 1

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kast 2

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kast 3

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kast 4

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kast 5

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kast 6

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kast 7

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kast 8

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kast 9

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kast 10

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dus samengevat:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

 ::joehoe::