Auteur Topic: De Mol in de media (2019)  (gelezen 33207 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #60 Gepost op: 11-04-2019, 13:26:45 »
Dank voor het delen. Het artikel verwoordt aardig wat sommigen hier ook vinden, en het is goed dat er positieve aandacht is voor De Mol in Nederland, maar een "goed stuk" wil ik het niet noemen.

Het grootste manco van het artikel vind ik dat er nergens "Opinie" bij staat. De verschillen tussen beide varianten worden als feit gepresenteerd, terwijl ze uiteindelijk een mening zijn. Er staat: De Mol is veel spectaculairder. Maar dat is niet zo; dat vindt de auteur. Ik ben het met de auteur eens, maar dat maakt het nog geen vaststaand feit. Zelfde geldt voor de "bij elkaar gescharrelde beelden" van de ontknoping. Het zijn geen bij elkaar gescharrelde beelden, het zijn beelden die op de auteur van het stuk als bij elkaar gescharreld overkomen. Ook hier ben ik het met de auteur eens, maar dat maakt het nog geen feit.

Ook zijn verschillen aangedikt. De auteur doet alsof afleveringen van de Vlaamse mol 30 minuten langer zijn, wat een overdrijving is. WIDM-afleveringen zijn ongeveer 60 minuten, De Mol ca. 75 exclusief reclame. Ook wordt gedaan alsof de Nederlandse mol alleen tuttige opdrachten heeft. Terwijl er ook gedanst, gefietst, geziplined en geabseild is. Ik zeg niet dat de NLse opdrachten spectaculairder zijn dan de Vlaamse, maar ik zeg wel dat de Nederlandse opdrachten spectaculairder zijn dan dit artikel suggereert.

Mijn conclusie is dat de auteur WIDM onnodig afbrandt en daarbij niet objectief is, maar dat wel zo laat lijken.

Gecombineerd met dit alles heb ik wat moeite te geloven dat het tonen van het oude WIDM-logo, dat je echt nergens meer ziet, echt een oprecht foutje is.

Het stuk over de onduidelijke opdracht-uitleg is wat mij betreft wel helemaal juist en ook gestaafd met argumenten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #61 Gepost op: 11-04-2019, 13:40:01 »
Voor een tv-gids vind ik het een goed stuk over WIDM/De Mol, laat ik die relativering maken. Er is inderdaad wel wat op aan te merken.

Dat logo is trouwens nooit gebruikt in een serie. Ik weet niet waar het vandaan komt maar ik heb het wel vaker online langs zien komen. Een foutje bij het googelen naar het logo denk ik, dat dit gekozen is.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #62 Gepost op: 11-04-2019, 13:41:16 »
Gecombineerd met dit alles heb ik wat moeite te geloven dat het tonen van het oude WIDM-logo, dat je echt nergens meer ziet, echt een oprecht foutje is.
Voor de volledigheid (je bent nerd of je bent het niet): het onderste logo is niet het oude WIDM-logo maar het logo dat aanvankelijk gebruikt werd toen net bekend was dat De Mol na jaren terug zou keren op tv. Ik ben blij dat ze nog een nieuw logo hebben gemaakt achteraf ;D

EDIT: aanvulling op wat Heinz zegt, dus.
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #63 Gepost op: 11-04-2019, 14:36:35 »
Dat wist ik niet, over dat logo. I stand corrected :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #64 Gepost op: 11-04-2019, 22:41:03 »
Toch mooi dat de kritiek op WIDM en het vergelijk met het Vlaamse De Mol nu ook de mainstream media bereikt. Ben heel benieuwd wat Rick en zijn mensen voor het jubileumseizoen 2020 uit de kast gaan trekken. Dat het niet meer kan zoals de toch wel zeer matige laatste aflevering in Colombia, lijkt me duidelijk.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #65 Gepost op: 12-04-2019, 16:54:40 »
Humo's molmeter aflevering 5



Leuk om nog terug te kijken en misschien wel interessant ook:

Newsmonkey spreekt de afvallers:






Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #66 Gepost op: 13-04-2019, 13:14:56 »
Vooruitblik afl. 6.
https://www.vier.be/video/de-mol/familieleden-van-de-kandidaten-veranderen-in-game-personages-catch-the-flight

Niet op de website maar wel op tv was nog een trailer. Misschien komt die vanmiddag nog op sociale media.
Mollenjager-DT schreef:
Om je toch een beetje tevreden te stellen: Naast het avatarspel, waarvan in deze trailer trouwens enkel beelden van bij de kandidaten uit het cybercafé en enkele beelden van het vertrekkende vliegtuig in België te zien zijn, tonen ze ook nog enkele beelden van een opdracht die je ook al kon zien in de vooruitblik van de vorige aflevering. Axel en Bruno die (opnieuw samen!) een opdracht uitvoeren, terwijl de anderen erop staan te kijken. Die hebben dan waarschijnlijk al een andere opdracht gedaan. Axel en Bruno lijken zoveel mogelijk spullen op hun brommertje te moeten laden om daarmee dan een parcours af te leggen.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #67 Gepost op: 13-04-2019, 13:32:21 »
Vooruitblik afl. 6.
https://www.vier.be/video/de-mol/familieleden-van-de-kandidaten-veranderen-in-game-personages-catch-the-flight

Niet op de website maar wel op tv was nog een trailer. Misschien komt die vanmiddag nog op sociale media.
Mollenjager-DT schreef:
Om je toch een beetje tevreden te stellen: Naast het avatarspel, waarvan in deze trailer trouwens enkel beelden van bij de kandidaten uit het cybercafé en enkele beelden van het vertrekkende vliegtuig in België te zien zijn, tonen ze ook nog enkele beelden van een opdracht die je ook al kon zien in de vooruitblik van de vorige aflevering. Axel en Bruno die (opnieuw samen!) een opdracht uitvoeren, terwijl de anderen erop staan te kijken. Die hebben dan waarschijnlijk al een andere opdracht gedaan. Axel en Bruno lijken zoveel mogelijk spullen op hun brommertje te moeten laden om daarmee dan een parcours af te leggen.
Haha, leuk dat mijn bericht ook hier is gevonden!  ::tandpastasmiley:: Ik denk eerder dat de trailer die ik op tv gezien heb morgen op de sociale media zal verschijnen, zoals de laatste weken altijd gebeurt met de trailer die al een hele week op tv getoond wordt.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #68 Gepost op: 13-04-2019, 13:33:46 »
Dak je wel Heinz voor het delen. Die afl.6 trailer is leuk. De opsomming in Humo vind ik persoonlijk wat minder interessant.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #69 Gepost op: 13-04-2019, 13:34:55 »
En kijk eens wie er misschien terugkomt in het spel? ::oink::

::rofl::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #70 Gepost op: 13-04-2019, 13:42:21 »
Wauw, welk ander programma maakt bijna elke week zo'n briljante trailer? I ::love:: De Mol. ::bravo::

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #71 Gepost op: 13-04-2019, 14:37:57 »
Wauw, welk ander programma maakt bijna elke week zo'n briljante trailer? I ::love:: De Mol. ::bravo::
Even voor de duidelijkheid, dit is volgens mij geen trailer, maar het stukje dat morgen in de aflevering tussen het vorige week-stukje/intro en het logo van de 'De Mol' zal komen. De trailer van de aflevering zelf is voorlopig nog niet online te vinden, maar wordt wel al op tv uitgezonden. Daarnaast vind ik het ook echt een briljante preview! Fantastisch programma!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #72 Gepost op: 13-04-2019, 14:52:08 »
En kijk eens wie er misschien terugkomt in het spel? ::oink::

::rofl::

Ja erg leuk om te zien  ;)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #73 Gepost op: 13-04-2019, 17:40:19 »
Humo's molmeter aflevering 5



Leuk om nog terug te kijken en misschien wel interessant ook:

Newsmonkey spreekt de afvallers:




Op basis van het filmpje van Liesbeth zou het wel eens kunnen dat zij een ''misschien'' kandidaat was. Leek zo een beetje over te komen, ook op basis van haar reactie uit aflevering 1.
En wat een mooie aflevering gaat het weer worden morgen, die familieleden opdracht ziet er heel tof uit.  ::oink::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #74 Gepost op: 13-04-2019, 18:34:41 »
In afl 6. Zou iets met een tuktuk zitten. Een mini fragmentje zit al in de promotie filmpje "je weet niets" van 15 seconden op vier.be. afgeladen tuktuk en twee rode nonnen.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2019, 18:36:58 door foxhunter »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #75 Gepost op: 13-04-2019, 18:41:40 »
Catch the flight

Leuke hint naar Axel

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #76 Gepost op: 13-04-2019, 20:11:43 »
In afl 6. Zou iets met een tuktuk zitten. Een mini fragmentje zit al in de promotie filmpje "je weet niets" van 15 seconden op vier.be. afgeladen tuktuk en twee rode nonnen.
Kan je er hier een screenshot van plaatsen of iets duidelijker zijn, want ik snap niet echt wat je juist bedoelt?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #77 Gepost op: 13-04-2019, 21:39:58 »
In dat filmpje zie je van iedereen één familielid, maar van Axel zie je zijn vriendin èn een nicht.. ???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #78 Gepost op: 13-04-2019, 21:52:43 »
De nicht is van Bas.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media (2019)
« Reactie #79 Gepost op: 13-04-2019, 22:13:05 »
Ok, bedankt Heinz ,heb ik het verkeerd gezien 8)