Poll

Wie is de mol?

Axel
42 (33.9%)
Bas
52 (41.9%)
Elisabet
30 (24.2%)

Totaal aantal stemmen: 123

Auteur Topic: Wie is ... de Mol?  (gelezen 68969 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #160 Gepost op: 29-03-2019, 11:55:42 »
Mijn hoofdverdachte blijft Martijn ::joehoe::

Hij lijkt me een hele leuke mol. :D Hij was verdacht bij het koken omdat hij bijvoorbeeld op het doorgeefmoment van informatie nog aan het bellen was over de dipsaus met Elisabet, en dat gesprek ging ook niet bepaald soepel. Bij de hike leek Martijn constant sneller te willen, en sneller te willen, en sneller te willen. Ook op het einde nam hij liever een risico om €250 meer te krijgen en sneller alles te verliezen. Bij de roeitocht heeft hij met Elisabet geen extra inzet verkregen, en dat hij bleef slapen met de slang hoeft hem niet vrij te pleiten; elke mol verdiend wel eens wat geld om het vertrouwen van de groep te krijgen.

Dan nu de rest van de kandidaten. Bij dit drietal weet ik niet of ik ze verdacht vind: Axel, Kaat en Eva. Eva omdat ze is afgezonderd van de groep, daarvoor heb ik nog een aflevering nodig om te bepalen hoe ik erover denk. Kaat en Axel omdat ze voor mijn gevoel compleet onverdacht zijn, maar in de opdrachten niet spetterend bezig, ook als je kijkt naar Follow the Money.

Ingrid was in aflevering 2 heel onmols, maar heel verdacht in aflevering 3. Toch lag het er te dik op voor mijn gevoel, dus ik denk dat ze het niet is.
Bij Elisabet heb ik precies het tegenovergestelde, eerst verdacht, dan juist niet. Ook bij haar houd ik het er nu op dat ze het niet is.

Bruno, Bas en Joeri zijn het niet. Ze gingen allemaal naar vovinam. Bruno heb ik nog niets verdachts zien doen, Bas leek me na het molkeuzemoment al niet heel waarschijnlijk en ook Joeri zie ik niet snel gekozen worden voor de rol van mol. Hij zou misschien te veel met Pieter overeenkomen.

Dus ik heb nu één verdachte, drie vraagtekens en vijf mensen afgestreept ::rofl:: :-X

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #161 Gepost op: 29-03-2019, 12:21:28 »
1) Axel
2) Joeri
3) Elisabeth

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #162 Gepost op: 29-03-2019, 12:44:05 »
Kaat, Joeri of dan toch maar Eva..

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #163 Gepost op: 29-03-2019, 12:55:36 »
1) Axel
2) Joeri
3) Elisabeth

Dan ben ik het eens helemaal nie eens met je verdachtenlijstje  ::tandpastasmiley::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #164 Gepost op: 29-03-2019, 13:07:30 »
Dan ben ik het eens helemaal nie eens met je verdachtenlijstje  ::tandpastasmiley::

Sarah doet ook niet mee ;).

Ik ben het trouwens helemaal niet eens met jouw verdachten ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #165 Gepost op: 29-03-2019, 17:02:03 »
Maar met mijn verdachten ook niet :\'( :\'(

De eerste, eerste en eerste ???

Hoe kom je toch telkens weer op de verkeerde verdachten ::) :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #166 Gepost op: 29-03-2019, 18:58:06 »
Ik ben toch geneigd te switchen naar Kaat. Eva wordt nu door de meesten verdacht en ik twijfel eraan of de productie de mol zo vroeg in de schijnwerpers zal plaatsen temeer omdat het risico bestaat dat een andere kandidaat de test nog sneller dan de mol heeft ingevuld.
Wat Kaat kenmerkt is dat ze zelf weinig beslissingen neemt maar wel snel mee gaat met beslissingen van anderen die in de kaart van de mol spelen (zoals de keuze van de geleedpotige, het cashen na €400). Plus daarbij haar positie in de kook- en wandelproef (Eva was daar eerder onmols). Daarbij ligt ze goed in de groep en valt ze nauwelijks op en een jonge kandidaat wordt niet snel verdacht.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2019, 19:00:10 door Luc »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #167 Gepost op: 29-03-2019, 20:15:55 »
Op basis van het gesprek in aflevering 2 met de mol, neig ik naar een vrouw. Het ging o.a. over dat de mol moeite ermee had dat hij/zij zo werd vertrouwd.
Op een of andere manier hoor ik Kaat daarin, maar natuurlijk kan het ook iemand anders zijn.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #168 Gepost op: 30-03-2019, 01:20:52 »
Elisabet gezakt. Ingrid gestegen.

Op Ingrid gestemd.
Dat Mad Hatter hoedje...

Maar vooral haar 'zichzelf zijn'; ze is niet uit haar rol gevallen.
 Ik vind ook de dagboektekst bij nader inzien  het meest bij Ingrid passen. Ze houdt, denk ik, wel van overdrijven. Ik zie/hoor haar wel zeggen dat het 'ongezien is wat haar wordt aangedaan' en dat ze zich als mol een moordenaar voelt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #169 Gepost op: 30-03-2019, 08:38:10 »
Maar vooral haar 'zichzelf zijn'; ze is niet uit haar rol gevallen.
 Ik vind ook de dagboektekst bij nader inzien  het meest bij Ingrid passen. Ze houdt, denk ik, wel van overdrijven. Ik zie/hoor haar wel zeggen dat het 'ongezien is wat haar wordt aangedaan' en dat ze zich als mol een moordenaar voelt.

Mee eens! Toen er nog geen Mol gekozen was riep Ingrid al uit dat ze zeker niet zou gaan rennen en dat ze hoogtevrees had. Toch deed ze een goede inspanning bij de geketende wandeling (maar mogelijk kon ze beter) en durfde ze de hoogte in te gaan. Dat overdrijven hoort wel bij haar en kan ze als Mol goed gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2019, 08:39:55 door Heinz »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #170 Gepost op: 30-03-2019, 16:36:48 »
Godsamme wat lastig dit seizoen!! Ik schiet van links naar rechts met m'n verdachten en afhankelijk van de aflevering. Blijf nog even hangen bij m'n verdachten van het begin, Bas en Kaat. Ingrid is zo'n grootbek, daar wil ik gewoon niet aan  ::rofl::
(wat in het verleden vaak betekende dat diegene die ik niet wilde verdenken in de Vlaamse mol het wél was, overigens). Elisabeth was ook verdacht maar zakt nu door toch te gaan slapen met die slang in de kamer. Eva kan het ook zijn. Axel zie ik het niet in. Martijn kan ook nog.... Allee, wip er snel 1 of 2 kandidaten uit zodat we het makkelijker krijgen hier  :P

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #171 Gepost op: 30-03-2019, 23:30:48 »
Na aflevering 3 te hebben gezien blijft het lastig. Ik twijfel tussen Kaat, Ingrid en Eva.
Kaat voor nu het meest, maar de andere twee vind ik ook superverdacht.

Maar Martijn en Axel zouden ook heel goed kunnen wat mij betreft.  ???

Bas vond ik de vorige aflevering heel verdacht, maar streep nu ik heel voorzichtig af. Ik denk dat de mol niet tussen de mannen zit die de steen moesten verplaatsen en vechten. Alhoewel, bij die opdracht reageerde Joeri wat raar, vond ik. Je weet maar nooit: het kan nog alle kanten op. ;)

Voor nu maar even: Kaat of Ingrid!  ;D
« Laatst bewerkt op: 30-03-2019, 23:36:11 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #172 Gepost op: 31-03-2019, 18:42:21 »
Iedereen kan het nog zijn ;D Maar zo langzamerhand hebben we wel genoeg informatie om een leuke eerste schifting te maken :)

Minder verdacht
9. Bruno - vind ik de minste leugenaar, minste Molgevoel bij hem.
8. Eva - ik verwacht niet dat ze de Mol het rode scherm geven, plus heeft al wat onmolse acties op haar naam staan.
7. Bas - doet overdreven verdacht bij 'de' steen om vervolgens wel eigenhandig met de oplossing te komen. Wel Molpotentieel dus de meest verdachte van de onverdachten.

Best verdacht
6. Martijn - valt nog weinig op en daarom zou ik eens beter op 'm moeten letten ::vergroot::
5. Elisabeth - wel verdacht, maar nog niet verdacht genoeg om verdacht verdacht te zijn.

Verdacht
4. Joeri - zat niet in de beste groep deze aflevering, maar dat kan gebeuren. We gaan kijken wat vanavond brengt.
3. Axel - nieuw in de verdachtenlijst. Hoewel ik dacht dat hij niet goed zou kunnen liegen, heeft 'ie deze aflevering toch een aantal verdachte acties (slecht roeien, snurken en niet willen cashen) waardoor ik 'm maar beter niet over het hoofd zie.
2. Ingrid - de grootste stijger van de week. Van de laatste plaats naar nummer 2 :D Dit was haar aflevering.
1. Kaat - ...maar de nummer één is Kaat :D Sympathieke spring-in-'t-veld die je toch moeilijk van een streek kunt verdenken. En ondertussen steeds in de juiste Molposities komen en de beslissingen subtiel de verkeerde kan op sturen. Ik kan het mis hebben maar Kaat zou wel een topmol zijn! ::bravo:: ::hypocriet::
...óf niet!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #173 Gepost op: 31-03-2019, 18:58:52 »
Toch nog maar een lijstje maken, for the record ;)

1. Martijn

2. Axel
3. Eva
4. Kaat

5. Elisabet
6. Ingrid

7. Joeri
8. Bas
9. Bruno

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #174 Gepost op: 31-03-2019, 20:55:28 »
Axel 6 (6.7%)
Bas 9 (10%)
Bruno 2 (2.2%)
Elisabet 5 (5.6%)
Eva 28 (31.1%)
Ingrid 12 (13.3%)
Joeri 5 (5.6%)
Kaat 18 (20%)
Martijn 5 (5.6%)

Net voor afl 4  ::ok::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #175 Gepost op: 31-03-2019, 21:30:18 »
Axel, Eva of Kaat. Heb nog 3 verdachten over

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #176 Gepost op: 31-03-2019, 23:36:33 »
En daar ging mijn kersverse Mol! ::zwaaisip::

Mijn eerste gedachte is dat het dan toch Eva is. Maar laat ik nog eens rustig alles 100x terugkijken. Al was het alleen maar omdat dat heel leuk is. ::tandpastasmiley::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #177 Gepost op: 31-03-2019, 23:40:06 »
Blijf voor Eva gaan.
Al neig ik ook naar Kaat.

Enfin, de aflevering zit zo vol met dingen om terug te kijken dat ik mij nog wel eens kan bedenken ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #178 Gepost op: 31-03-2019, 23:40:36 »
Toch fijn dat ik eens een keer een top-3 verdachte kan afstrepen.
Nu nog even kiezen tussen Kaat en Eva.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #179 Gepost op: 31-03-2019, 23:56:10 »
En daar ging mijn kersverse Mol! ::zwaaisip::
Ook die van mij... ik heb net pas (online, vertraagd) gezien dat ze is afgevallen, met haar Mad Hatter hoedje.;)
Mijn eerste gedachte is dat het dan toch Eva is. Maar laat ik nog eens rustig alles 100x terugkijken. Al was het alleen maar omdat dat heel leuk is. ::tandpastasmiley::
Ja, Eva dan toch? Dat lachje in de auto, toen ze merkte dat het mis ging aan de tafel met de andere deelnemers... vond ik wel heel molachtig.
Maar ja, ik weet het nog zo net niet, op dit moment. Moet de rest van deze aflevering nog zien. Zal inderdaad ook vaker proberen terug te kijken, in de hoop dat ik daarmee iets wijzer word!