Auteur Topic: [kandidaat] Bas  (gelezen 65963 keer)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #20 Gepost op: 18-03-2019, 14:00:30 »
Ik vind het een nog mooiere molactie dan de tip van Gilles, ipv het zelf doen een ander een scheutje te veel er in laten gooien.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #21 Gepost op: 18-03-2019, 14:18:55 »
Nah.. slechte molpositie om als eerste te gaan. Ja je kan dingen niet doorgeven maar er hoeft maar 1 persoon te zijn die het goedmaakt na jou en je staat als mol meteen buiten spel.

Verder vind ik hem weinig invloed uitoefenen bij groepsprocessen. Zowel niet positief als negatief

Echt niet de mol voor mij  ::ohno::

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #22 Gepost op: 18-03-2019, 14:26:20 »
Mooi verwoord Klakske! Ik blijf ook nog steeds bij Bas en Elisabet als mogelijke mol. Ik vond dit zo subtiel van Bas, verwijzen naar de kleur en hoppa een hele sterke smaak erbij. We zullen het zien....

Elisabet heb ik momenteel even opzij gezet... ze was bij de kettingwandeling te fel om vooruit te gaan...er was wel het "nadenk" moment en de duizeling maar het was een beetje warm en koud.

Kaat heb ik ook nog niet geschrapt. We zien natuurlijk niet alles maar bij haar paars papje leek ze maar 2 lepels suiker ipv 3 te scheppen en van de peper (5e ingrediënt) werd niet meer gesproken.  Ook het hoekje waar ze de "onnodige" groenten legt is niet echt "uit het zicht"

Het meeste zie ik bij Bas - is tot nu toe ook de enige die ik onder de loep heb genomen.

Plaatst zichzelf bij de sterke groep. Sleutelpositie achteraan met zware bal, ideaal om te vertragen. Vooraan op glijbaan en laat zich duwen, pakt beitel om bol te kappen om na tijdverlies toch vertragende bol mee te pakken, bij dansproef "ik kan dat" om daarna in laatste positie als enige niet te oefenen en uiteindelijk de paal van 600 te raken. Dan ook op kop om tempo te bepalen. Je hoort Gilles zeggen "en die laten het tempo niet zakken" terwijl er echt niet stevig wordt gestapt. Liesbeth zegt zelfs "als we die berg op moeten gaan we wel moeten doorstappen"
Bas ganse wandeling in "background" mood, laat de groep "kakelen" en enkel op voorgrond bij vertragende beslissingen. Ik vind ook zijn reactie bij de executie best passen bij het dagboek van de mol. Ik lees schuld in zijn houding. We zien Bas ook op de voorgrond bij het klinken "op het goeie werk van de mol"

Maar het is nog te vroeg om al in een tunnel te kruipen. We zullen wel zien of Headhunter Bas de koppensneller van dienst is....

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #23 Gepost op: 18-03-2019, 14:36:21 »
Wat mij vooral opvalt bij Bas is dat hij bij beide opdrachten een duidelijke voorkeur heeft bij welke groep hij wil zitten en er zelf effectief voor zorgt dat hij ook op die plek komt. Beide opdrachten vertoont hij ook zeker genoeg rare acties om in aanmerking te komen voor de mol, dus hij staat nu definitief op mijn verdachtenlijstje ::vergroot::

Mogelijk Bas-mol scenario :
Geeft zichzelf op als 1e kok en suggereert om eerst samen saus te maken. Hint dat Kaat's paarse kleur niet goed is. Kaat voegt garnaalpasta toe... is erg sterksmakend ingrediënt.
Als mol slim om op kleur te spelen ipv smaak. Niet gezien of er daadwerkelijk geproefd wordt...
Als dipsaus al verknoeid is kan mol de rest van het kookgebeuren zijn gangetje laten gaan.
Alleen zegt Gilles achteraf dat de dipsaus van Kaat wél goed was ::jaja::. Dus daar is niet gemold!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #24 Gepost op: 18-03-2019, 14:42:41 »


Verder vind ik hem weinig invloed uitoefenen bij groepsprocessen. Zowel niet positief als negatief

Echt niet de mol voor mij  ::ohno::

Lijkt  inderdaad zo, maar dan zie je ook shots zoals deze :

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #25 Gepost op: 18-03-2019, 14:45:04 »

 Alleen zegt Gilles achteraf dat de dipsaus van Kaat wél goed was ::jaja::. Dus daar is niet gemold!

Deze heb ik gemist.... ::schaam::... mijn denkpiste dus aan de ketting...

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #26 Gepost op: 18-03-2019, 15:00:07 »
Plaatst zichzelf bij de sterke groep. Sleutelpositie achteraan met zware bal, ideaal om te vertragen. Vooraan op glijbaan en laat zich duwen, pakt beitel om bol te kappen om na tijdverlies toch vertragende bol mee te pakken, bij dansproef "ik kan dat" om daarna in laatste positie als enige niet te oefenen en uiteindelijk de paal van 600 te raken. Dan ook op kop om tempo te bepalen. Je hoort Gilles zeggen "en die laten het tempo niet zakken" terwijl er echt niet stevig wordt gestapt. Liesbeth zegt zelfs "als we die berg op moeten gaan we wel moeten doorstappen"
Bas ganse wandeling in "background" mood, laat de groep "kakelen" en enkel op voorgrond bij vertragende beslissingen.

Als het dansen een paar keer mislukt is vraagt Liesbeth hoe vaak ze het nog gaan proberen. Bas zegt dan (maar liefst) tien keer al horen we dit niet. Maar je kan het liplezen en Liesbeth reageert er verbaasd op. Martijn en Kaat willen snel door. Weer een moment waarbij Bas wil vertragen dus. Maar je kan erover twisten of dat de goede tactiek voor de Mol is in de sterke groep. Want hoe trager de sterken hoe groter de kans dat de opdracht slaagt. Weliswaar voor minder geld, maar dat kon ook weer terugverdiend worden door in dit voorbeeld het dansen heel goed te doen wat Bas wel wil proberen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #27 Gepost op: 18-03-2019, 15:15:43 »
Verrassend dat hij en niet Axel bij de sterke groep zat. Blijft zeker een molverdachte.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #28 Gepost op: 21-03-2019, 14:48:18 »
Bas heeft alle capaciteiten om de mol te zijn, maar in eerste instantie dacht ik  het ligt er te dik boven op, hij wil te graag. Dan zal hij niet de eerste keuze zijn. Maar nu Gilles gezegd heeft dat de eerste keuze voor de mol het niet is geworden (zou zomaar Martijn geweest kunnen zijn, of Elisabet) is Bas in alle gevallen een betrouwbare reserve.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2019, 18:52:19 door foxhunter »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #29 Gepost op: 22-03-2019, 00:14:16 »
Nah.. slechte molpositie om als eerste te gaan. Ja je kan dingen niet doorgeven maar er hoeft maar 1 persoon te zijn die het goedmaakt na jou en je staat als mol meteen buiten spel.

Verder vind ik hem weinig invloed uitoefenen bij groepsprocessen. Zowel niet positief als negatief

Echt niet de mol voor mij  ::ohno::

Het viel niet meer goed te maken. Bas en Kaat maakten de laatste stap (dipsaus) als eerste, en vertelden dit niet aan de volgende twee. Ze vergaten ook veel stappen voor de juiste visbereiding, los van het op hoog vuur bakken. Het was schier onmogelijk voor de rest om alle stappen vrij te spelen met het stapelen. Ik verdenk Bas als nummer 1 en daarna Elisabet, maar ik wil er gewoon niet aan dat Elisabet (als mol) letterlijk Gilles'  molbriefing opvolgt en letterlijk die scheut verkeerde olie bij het gerecht gooide. Wat vol in beeld kwam.


Als het dansen een paar keer mislukt is vraagt Liesbeth hoe vaak ze het nog gaan proberen. Bas zegt dan (maar liefst) tien keer al horen we dit niet. Maar je kan het liplezen en Liesbeth reageert er verbaasd op. Martijn en Kaat willen snel door. Weer een moment waarbij Bas wil vertragen dus. Maar je kan erover twisten of dat de goede tactiek voor de Mol is in de sterke groep. Want hoe trager de sterken hoe groter de kans dat de opdracht slaagt. Weliswaar voor minder geld, maar dat kon ook weer terugverdiend worden door in dit voorbeeld het dansen heel goed te doen wat Bas wel wil proberen.

Dit was tegen het einde van de toer, ik sluit niet uit dat mocht Bas de mol zijn, hij somehow op de hoogte was gesteld dat de zwakke groep flink doorstoomde, en de molactie dus niet in sneller maar juist in vertragen moest liggen nu. Welke kandidaat wil tien keer blijven proberen? Dit maakt Bas voor mij juist verdachter
« Laatst bewerkt op: 22-03-2019, 00:18:24 door Nat007 »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #30 Gepost op: 22-03-2019, 09:06:26 »
Tien keer klinkt als heel veel maar als je de pogingen vlot achter elkaar onderneemt valt het best mee hoeveel tijd je daaraan kwijt bent. Hooguit een minuut of tien?

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #31 Gepost op: 22-03-2019, 12:43:21 »
Ik verdenk Bas als nummer 1 en daarna Elisabet, maar ik wil er gewoon niet aan dat Elisabet (als mol) letterlijk Gilles'  molbriefing opvolgt en letterlijk die scheut verkeerde olie bij het gerecht gooide. Wat vol in beeld kwam.

Of die scheut olie in beeld verkeerd was, weet ik niet. Feit is dat olie gebruikt wordt om te bakken. Was wel raar dat zij het gebruikte om te kruiden. We zien tijdens de kookdemonstratie niet echt waarvoor de gele vloeistof werd gebruikt.
Wat ik veel verdachter vind is het subtiele parcours van het open bruine flesje bij Elisabet/Joeri.
Die onbekende substantie wordt door Kaat weggezet als overbodig en blijft gesloten op de hoek van de tafel staan tot Axel/Martijn aan de slag gaan. Bij het visbakken met hoge vlam verdwijnt het en duikt gesloten weer op op de "zijtafel". Bij Joeri/Elisabet komt het beurtelings open en gesloten in beeld (er is met de volgorde gespeeld) en is uiteindelijk open te zien bij het eindresultaat.
Als de scheut-tip al gebruikt werd lijkt dit onbekend ingrediënt mij uitermate geschikt. Was het een donkere (brand)olie/azijn/sojasaus?
Vreemd ook dat Joeri zorgvuldig het bord "poetst".
Mij lijkt het dat heel de dipsaus-story een mooie afleider was en de onbekende substantie op vis of groente werd gebruikt. En dan kunnen we  weer alle kanten uit....wie nept en wie molt?

Haha.... mijn fantasie slaat op hol... we hadden de B/Pas gekozen van Gilles, hebben we nu een T/Dip saus?

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #32 Gepost op: 22-03-2019, 17:01:36 »
Bas heeft alle capaciteiten om de mol te zijn, maar in eerste instantie dacht ik  het ligt er te dik boven op, hij wil te graag. Dan zal hij niet de eerste keuze zijn. Maar nu Gilles gezegd heeft dat de eerste keuze voor de mol het niet is geworden (zou zomaar Martijn geweest kunnen zijn, of Elisabet) is Bas in alle gevallen een betrouwbare reserve.

Volgens mij zei Gilles dat 'zijn' eerste keuze het niet geworden is, dat is iets anders dan 'de' eerste keuze.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #33 Gepost op: 22-03-2019, 18:01:41 »
...
Dan zal hij niet de eerste keuze zijn. Maar nu Gilles gezegd heeft dat de eerste keuze voor de mol het niet is geworden
...

Waar heeft Gilles dit gezegd?

Als het dansen een paar keer mislukt is vraagt Liesbeth hoe vaak ze het nog gaan proberen. Bas zegt dan (maar liefst) tien keer al horen we dit niet.
...

Dit is wel gek ja. Je ziet liplezend dat Bas duidelijk zegt "Tien keer...".
En vervolgens hoor je Liesbeth verbaasd roepen "Tien keer ??". Alsof het geluid van Bas 'gemute' is door de regie.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2019, 18:07:03 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #34 Gepost op: 22-03-2019, 18:13:54 »
Dat muten van bepaalde audiosporen doen ze wel vaker volgens mij. Kwestie van geen gekakel door elkaar hebben. (Alle kandidaten hebben een microfoontje. Als er twee aan de zijkant tegen elkaar praten terwijl de rest van de groep het over iets anders heeft kies je er bijvoorbeeld voor om de groep te laten horen.) Niks verdachts of vreemds, al lijkt het dat in dit geval wel omdat het gaat om iets waarop gereageerd wordt.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2019, 18:36:43 door Heinz »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #35 Gepost op: 23-03-2019, 17:18:27 »
Ik ga nu toch voor Bas als mol. Hier al eerder genoemd zijn:

- Opperde als eerste opdracht 1 (Kookestafette) te mogen beginnen (met Kaat), doel: alvast chaos aanrichten

- Vertragend bezig zijn in opdracht 2 (Geketende wandeling):

Bamboedansen: Het besluit 10x pogingen te doen lijkt toch van hem te komen (vind ik toch best veel)

Hamer en beitel: Het lijkt erop dat Bas ook daar tijd wil verliezen, maar tegelijk bevreesd is dat Joeri de zwakke schakel vindt. Bas gaat ook snel gehurkt zitten op de keten waar de plastic schakel zich moet bevinden op het moment dat Joeri bezig is een klop op de bol te geven: als ik goed geteld heb (heb er nog geen screenshots van) is de plastic schakel de 13e ( ;D) vanaf de bol als Bruno 'm kapot slaat. Als die schakel ook bij de sterke groep de 13e is dan zit Bas er precies bovenop: verdacht. Als het Joeri niet lukt om de bol los te krijgen is het (na enige discussie in de groep) Bas die de knoop doorhakt en zegt: "Kom we pakken die (bol) gewoon mee...". Dus gelukt: wel tijd verloren door stil te staan maar de bol als alibi om te vertragen is er nog.

Het laatste stuk op de trappen omhoog zegt Bas ook nog eens "Pas op .. als ik val valt de bol ook" en lijkt hij niet al te snel te willen gaan. Bij de discussie of er extra gewacht moet worden wacht hij gewoon af en komt het 'm goed uit dat besloten wordt extra te wachten.

EDIT Screenshots hieronder:

- Pijl rechter plaatje: wijst naar de zwakke plastic schakel die Bruno stuk slaat: de 13e (14e?) schakel vanaf de bol
- Pijl linker plaatje: wijst naar de 10e schakel vanaf de bol: betekent dat Bas zeker boven de plastic schakel gehurkt zit, aannemende dat die plastic schakel bij de groep van Bas (Sterk) ook de 13e a 14e vanaf de bol is.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2019, 17:20:06 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #36 Gepost op: 24-03-2019, 15:53:44 »
Leuke observatie, Molebuster! Als de schakel op dezelfde plek zat is het alleen gek dat Martijn hem niet gevonden heeft, die onderzocht dat deel van de keten voordat Bas er op neer hurkte. Ter aanvulling op mijn posts hierover in het opdracht topic: ik vind ook de biecht van Bas heel opmerkelijk. Daarin geeft hij Joeri de schuld.

Je bent lasser. Er moet een bal los gekapt worden. Je geeft aan dat het heel lang zal duren, dat het niet mogelijk is. Als je een beetje beroepsfierheid hebt, ga je daar toch grondiger op in, denk ik.

Terwijl Joeri er met kracht op sloeg en gestopt werd door de groep, omdat ze misschien wel bang waren dat er ongelukken van kwamen. Bas wist bovendien op het moment van de biecht al dat het helemaal niet om de bol ging, maar om een schakel. Dat hadden ze immers aan het eind van de opdracht van de zwakke groep te horen gekregen. Die biecht komt op mij dus totaal niet oprecht over.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #37 Gepost op: 24-03-2019, 16:23:30 »
Mee eens, die rare biecht viel mij ook op. ::jaja::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #38 Gepost op: 24-03-2019, 17:30:18 »
Ik ga nu toch voor Bas als mol. ...
<KNIP>

Ik heb aan dit bericht van mij hierboven wat screenshots toegevoegd. (klik op de berichtlink)

Leuke observatie, Molebuster! Als de schakel op dezelfde plek zat is het alleen gek dat Martijn hem niet gevonden heeft,
...

Ik heb nog even gekeken in de video: Martijn zoekt alleen voorbij schakel 20 ongeveer en houdt dan op met kijken. In dat geval een mazzeltje voor Bas.
Ik vind jouw uiteenzetting m.b.t. vertragen (ik las 'm net pas) in het opdrachttopic van de wandeling ook heel plausibel. ::ok::  Het is makkelijk te onthouden als mol wat je moet doen, in welke groep (zwak/sterk) je ook terecht zou komen. Ook die biecht klinkt niet echt overtuigend inderdaad.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2019, 17:34:23 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #39 Gepost op: 25-03-2019, 06:36:46 »
Hoe staan we er nu in, Molebuster en mede Bas-verdenkers? :). Ik houd het voor het moment nog even op een rustig afleveringetje voor Bas. Wel verdacht dat hij de aanzet gaf voor de oplossing van de sleutel onder de steen, vond ik. De Mol wil natuurlijk ook wel eens lekker slapen na al dat geradbraak met Gilles, hè. En de vechtsport-opdracht moet ik nog eens rustig terugzien. De aandacht ging uit naar Bruno, maar ik hoop eigenlijk dat we ergens in een hoekje van het beeld Bas ook zien wankelen. Om zich alvast een alibi te verschaffen mocht er na de 3e ronde niet gecasht maar weer verdubbeld worden. ;D

Typisch dat hij zijn verdenking baseert op de filmpjes met de leugens over de konijnen. Al had hij ook weinig anders natuurlijk, ze waren met zijn drieën afgezonderd en deden eigenlijk alles goed. En ook opvallend dat hij nu voor het eerst verdacht werd: door Joeri, die hij zelf in de vorige aflevering verdacht. Maar niet heel overtuigend, ik vond het niet zo gek dat Bas even stil stond bij wat ze nou met die ballonetjes aan moesten. Ik geef Bas op dit moment nog zeker niet op. Echt zijn aflevering was het niet, maar net als bij de vorige aflevering ook niets gezien om hem uit te kunnen sluiten (en dat heb ik bij sommige andere kandidaten juist weer wel).
« Laatst bewerkt op: 25-03-2019, 06:54:41 door Newbie2 »