Auteur Topic: Verborgen aanwijzingen  (gelezen 36622 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #200 Gepost op: 30-04-2019, 02:16:42 »
The letter 6.
Was aan het inzoomen naar aanwijzingen.
ElisaB.
Na de zonsondergang en het beeld met 2 koppen al de derde hint voor Bas. En Bas gekozen natuurlijk. Das 4. Dat is toch veel te veel voor de mol België?
Zou best kunnen! De naam van het hotel viel mij ook al op. En wat moet die "6" daar achter? Dat zie je nooit bij hotels. Als je niet alleen de 6e maar alle eerste 6 letters van Elisabet pakt, komt je trouwens uit op Bas lie. Bas leugen. Kan best een hint zijn, volgens mij. Of ie te makkelijk is, of weer een dwaalspoor, weet ik niet.
Over die zonsondergang: Bas = laag. Bedoel je dat? Want in die richting hebben we al meer dingen gezien. Op de grond slapen, door tunnels kruipen... Verschillende opdrachten met zang of muziek. En veel nummers in de playlist die naar donker verwijzen. In die richting zat ik dus ook al te denken.

Overigens waren er nog wel een paar mogelijke hints naar Bas. En naar Elisabet en Axel hebben we verwijzingen gezien die naar mijn smaak nog veel meer voor de hand liggen. Vliegtuig, reanimatie, playlist met veel nummers die naar het werk van een arts kunnen verwijzen. Het eerste nummer van de playlist was "A troublesome clue". Die hebben we tot nu toe niet gevonden. Of het moet zijn dat de makers wilden doen geloven dat er iets ingewikkelds in zat, en het daarom lekker makkelijk hebben gehouden. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 30-04-2019, 02:46:01 door Newbie2 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #201 Gepost op: 30-04-2019, 07:05:19 »
Die zonsondergang zie de foto een stukkie terug. Een gele straal uitloper wijst een kamer aan. En daarna komt Bas in beeld.
Ongetwijfeld een toevalstreffer van een cameraman geweest dat precies 1 straal een kamer aan wijst. Daardoor prima te gebruiken in de montage. In dit geval voor Bas.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #202 Gepost op: 30-04-2019, 07:40:55 »
Als je goed kijkt kun je zien dat er rond voorwerp is gebruikt om vormen te maken in het schilderij. Misschien met de vrijstelling die Bas won tijdens de jeep opdracht  ::jaja::.

In De Mol zijn de vrijstellingen vierkant. ;D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #203 Gepost op: 30-04-2019, 09:54:36 »
In De Mol zijn de vrijstellingen vierkant. ;D

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #204 Gepost op: 30-04-2019, 12:39:57 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #205 Gepost op: 30-04-2019, 13:19:24 »
Ik zag een opvallend tekstje staan naast Bas op het moment dat hij zit opgesloten tijdens de paintball opdracht. Kan iemand hier wat van maken? Ik vond zelf dat als je het achterstevoren leest je er ''Noem me Mol'' van kan maken, maar heb je wel een beetje fantasie voor nodig. (Makers van dit programma, lach me niet uit alsjeblieft)  ::rofl::
MFDN staat er. Military Force...Drainage Network? 5m.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #206 Gepost op: 30-04-2019, 18:45:31 »
Er was nog een hint naar Bas: achter op de televisie op zijn kamer stond een 5. Verwijst naar de vijfde mannelijke mol?
Misschien is er een serie van cijfers die allemaal naar Bas verwijzen?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #207 Gepost op: 30-04-2019, 19:45:49 »
Er was nog een hint naar Bas: achter op de televisie op zijn kamer stond een 5. Verwijst naar de vijfde mannelijke mol?
Misschien is er een serie van cijfers die allemaal naar Bas verwijzen?

Pag 11 van het Bas topic

bedoel je dezelfde? Want dat is niet op zn kamer

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #208 Gepost op: 30-04-2019, 19:55:19 »
Pag 11 van het Bas topic

bedoel je dezelfde? Want dat is niet op zn kamer
Was het in de ruimte waar ze allemaal voor een tv zaten? In elk geval was daar een 5 te zien achter op het beeldscherm van Bas.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #209 Gepost op: 30-04-2019, 20:09:29 »
Was het in de ruimte waar ze allemaal voor een tv zaten? In elk geval was daar een 5 te zien achter op het beeldscherm van Bas.

Ja die had ik geplaatst. Ik dacht al.. weer een 5 achter een tv  ::rofl::


Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #210 Gepost op: 2-05-2019, 17:32:39 »
Ik weet niet of het al opgemerkt is maar bij het voorstelfilmpje van aflevering 2 valt mij iets op.

5 kandidaten worden voorgesteld tijdens het bungeejumpen (axel, ingrid,liesbet, martijn, joeri)
2 kanididaten worden voorgesteld toen ze naar het bord keken met letters (bas, kaat)
3 kandidaten worden voorgesteld toen ze in het molrondje zitten (Bruno, Eva en Elisabet)

Zijn dit de 3 kandidaten die het "misschien" scherm hebben gekregen?  8) Met de wetenschap van nu kan het nog steeds kloppen.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2019, 17:34:10 door keesisdemol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #211 Gepost op: 2-05-2019, 17:46:43 »
Ik weet niet of het al opgemerkt is maar bij het voorstelfilmpje van aflevering 2 valt mij iets op.
5 kandidaten worden voorgesteld tijdens het bungeejumpen (axel, ingrid,liesbet, martijn, joeri)
2 kanididaten worden voorgesteld toen ze naar het bord keken met letters (bas, kaat)
3 kandidaten worden voorgesteld toen ze in het molrondje zitten (Bruno, Eva en Elisabet)
Zijn dit de 3 kandidaten die het "misschien" scherm hebben gekregen?  Met de wetenschap van nu kan het nog steeds kloppen.

Dit zou best eens een hint kunnen zijn, ja! Ik heb al lang zitten puzzelen op wat die ingemonteerde 3 van Kaat toch moest betekenen. Maar dan kom ik met jij nu zegt uit op:

Bruno, Eva, Elisabet → BEE → B → Bas

EDIT: De B is natuurlijk ook gewoon van Bruno. Maar het feit dat de 3 mogelijk een rol speelt (3 kandidaten die worden voorgesteld, en de 3 van Kaat) kan dan staan voor het aantal letters in de naam van de Mol. Eerder kwam ik dan in de knoop met Eva, maar met de B čn de 3 is hij eenduidig.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2019, 18:54:02 door Newbie2 »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #212 Gepost op: 2-05-2019, 18:49:19 »
In de eerste aflevering kun je met de letters op het bord groen 1 vormen.
Eerst dacht ik dat dit sloeg op de kandidaat die volgende aflevering als eerste getest werd (Kaat) maar nu kwam ik op het idee dat de mol 1x een groen scherm heeft gekregen. Ik bekeek dus de executies in elke aflevering.
Axel: 3x (afl. 2, 6 en 7)
Bas: 1x (afl. 6)
Elisabet: 2x (afl. 3 en 6)
« Laatst bewerkt op: 2-05-2019, 18:57:42 door Luc »

Online Mollende_Moller

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #213 Gepost op: 2-05-2019, 22:26:12 »
Ik weet niet of het al opgemerkt is maar bij het voorstelfilmpje van aflevering 2 valt mij iets op.

3 kandidaten worden voorgesteld toen ze in het molrondje zitten (Bruno, Eva en Elisabet)

Zijn dit de 3 kandidaten die het "misschien" scherm hebben gekregen?  8) Met de wetenschap van nu kan het nog steeds kloppen.

Nee, ik denk niet dat dit een aanwijzing is. Kaat heeft namelijk in een interview gezegd dat zij een misschien-scherm kreeg.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #214 Gepost op: 2-05-2019, 23:01:05 »
Waar komt dat gegeven toch vandaan..?  ::ohno:: Kaat heeft dat niet gezegd, een aanname van een forumlid...

Online Mollende_Moller

  • Forumlid
  • Geslacht: Man

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #216 Gepost op: 3-05-2019, 00:01:29 »
"Toen Gilles me vertelde dat ik de rol niet kreeg, was dat voor mij ergens wel een opluchting"

Toen Gilles me vertelde dat ik de rol niet kreeg, was dat voor mij ergens wel een opluchting. Ik dacht ‘ok, nu ga ik er volledig voor als kandidate’ en dat was ook gewoon het idee waarmee ik naar ginder was vertrokken


Hoe kun je hieruit wijs maken dat ze een misschien scherm kreeg?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #217 Gepost op: 3-05-2019, 00:05:51 »
"Toen Gilles me vertelde dat ik de rol niet kreeg, was dat voor mij ergens wel een opluchting"

Toen Gilles me vertelde dat ik de rol niet kreeg, was dat voor mij ergens wel een opluchting. Ik dacht ‘ok, nu ga ik er volledig voor als kandidate’ en dat was ook gewoon het idee waarmee ik naar ginder was vertrokken


Hoe kun je hieruit wijs maken dat ze een misschien scherm kreeg?

Ik vind dit ook wel neigen naar: ik kreeg een 'misschien-scherm' en Gilles vertelde me dan dat ik toch niet de mol ben. Anders had ze het niet van Gilles gehoord, maar gewoon van dat schermpje. Het blijft natuurlijk interpretatie. Volgende week zondag kennen we het antwoord  ::ok::

Of ze blijft hier staalhard liegen en ze is gewoon nog steeds de mol.  ::trots::
« Laatst bewerkt op: 3-05-2019, 00:08:28 door Convans »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #218 Gepost op: 3-05-2019, 00:11:39 »
Maar ze kreeg het voor haar vertrek te horen? of was dit niet van Gilles?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #219 Gepost op: 3-05-2019, 10:22:12 »
Ik vind de op het Vlaamse molforum (en mogelijk ook hier) al eerder opgemerkte overeenkomst tussen de stoel met opschrift van Judas (schilderij Laatste Avondmaal bij het voornaam diner) en de stoel met opschrift 'Axel' in de eerste promo/trailer een geloofwaardige hint, te meer daar forumlid Moldedju daar het verband heeft opgemerkt tussen de naam Juda(-s), die 'de prijzende' betekent, en de complimenten en loftuitingen door Axel geuit in iedere aflevering.