Auteur Topic: Molduel: Axel vs. Kaat  (gelezen 3125 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Axel vs. Kaat
« Reactie #20 Gepost op: 19-04-2019, 20:40:00 »
Het kan dat de Mol (Axel, Kaat of wie dan ook) wist wat de juiste code was en dus ook wat de foute konijnen waren. Axel had hier een bijzondere positie als persoon die het konijn sowieso goed bekeken had. Maar inderdaad was het lastig mollen geweest als Eva met het juiste konijn kwam. Dan moest het mollen met de M of V gebeuren.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Molduel: Axel vs. Kaat
« Reactie #21 Gepost op: 19-04-2019, 20:52:53 »
Wat ik ook al zei in het topic over Kaat:
- tijdens de vlucht verschijnt in het gangpad het mollogo bij haar hoofd
- zij geeft Michael een Judaskus

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Axel vs. Kaat
« Reactie #22 Gepost op: 19-04-2019, 20:59:28 »
Leuke vondsten, maar ik beperk me hier tot mogelijke molacties en andere opvallende positieve en negatieve acties van Axel en Kaat. Zo'n opsomming van mogelijke hints per kandidaat is misschien wel heel leuk in het hintstopic. :)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Molduel: Axel vs. Kaat
« Reactie #23 Gepost op: 19-04-2019, 21:20:07 »
Hoe ik er op dit moment naar kijk:

Grootste  bezwaren Axel

  • De roast. Dat zou betekenen dat de makers Axel boven hun favoriet hebben verkozen omdat hij het hier zo goed deed. Dat kan alleen kloppen als de favoriet het heel slecht deed of indien dit gewoon een leugentje is voor een mooi verhaal.
  • De overnachting. Hij doet niets anders dan Ingrid gerust stellen en valt in slaap.
  • Het kompas. Hij had Bruno alle kanten op kunnen sturen bij de 1100 en bijvoorbeeld wel de 300 vinden.
  • Het diner/paintball: Hij verdient 700 en speelt de kleinste rol van invloed bij paintball.
  • De brommer. Zowel Axel en Bruno slagen niet. Waarom nam mol Axel niet gewoon een x3 vaas mee in plaats van een optie die iedereen direct opvalt?  Voelt erg als nepmollen.
  • Veel mensen vallen af na een opdracht met Axel. Speelt hij Ingrid, Martijn en Bruno weg door te nepmollen?
Super verdacht Axel:

  • Attendeert de groep op het konijn.
  • Zijn optreden bij de escaperoom boot.
  • De vele rood wit blauw uitingen (Ned/Fra ouders).

Grootste bezwaren Kaat:

  • Elke verdachte actie van haar lijkt ook nog eens extra te worden aangedikt door suggestieve beelden.
  • De superverdacht van Axel is verdachter. :D
Super verdacht Kaat:

  • Komt bij veel opdrachten in een hele goede positie.
  • Brengt heel weinig geld in de pot voor zo'n ogenschijnlijk fanatieke kandidaat.
  • Was 1 van de drie die niet afgebeld werden.

Opdracht Score:

Kaat wint: 2.1, 2.2, 3.1, 4.1, 5.1, 6.1
Axel wint: 4.2, 4.3, 6.2

Op dit moment advantage Kaat voor mij maar niet zeker genoeg voor een tunnel ::hypocriet::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Molduel: Axel vs. Kaat
« Reactie #24 Gepost op: 19-04-2019, 23:22:58 »
Bij de drinkpauze tijdens de Geketende Wandeling heb ik Axel (toen de groep dus stilstond) horen zeggen "We moeten niet te lang blijven staan". Eigenlijk vrijwel direct na het voorstel om te stoppen. Dus het leek hier niet echt een vertragende actie.

Mooi overzicht Heinz.  ::ok:: Veel werk! Denk zelf dat ze geen van beide de mol zijn, maar Kaat zal wel in elke geval een beetje moe zijn omdat ze al een molduel in 'benen' heeft.  ;)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Axel vs. Kaat
« Reactie #25 Gepost op: 20-04-2019, 09:44:59 »
Bij de drinkpauze tijdens de Geketende Wandeling heb ik Axel (toen de groep dus stilstond) horen zeggen "We moeten niet te lang blijven staan". Eigenlijk vrijwel direct na het voorstel om te stoppen. Dus het leek hier niet echt een vertragende actie.

Bedankt! Ik heb die nuance "maar we mogen ook niet teveel stilstaan" toegevoegd. ::ok::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Axel vs. Kaat
« Reactie #26 Gepost op: 20-04-2019, 10:10:24 »
Dat Axel op de trap voortdurend vertraagde is ook niet juist. Uiteindelijk was de zwakke groep op de trap veel sneller dan de sterke (wij zien enkel de beelden waar het moeilijker ging).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Axel vs. Kaat
« Reactie #27 Gepost op: 20-04-2019, 10:39:51 »
Die woorden gebruik ik dan ook niet.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Molduel: Axel vs. Kaat
« Reactie #28 Gepost op: 20-04-2019, 12:46:19 »
Wow wat een werk Heinz. Nu is het het mooist als we alle vijf nog eens zo overzichtelijk tegenover elkaar kunnen zetten  ;D
Mijn enige futiele suggestie zou zij dat Kaat Joeri bij het beklimmen van Moon Light toeroept 'Denk aan uw kinderen' in correct Vlaams (als 'je' ondertiteld) ;)  ;D

Uit dit duel komt Kaat mij het meest verdacht voor.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Molduel: Axel vs. Kaat
« Reactie #29 Gepost op: 20-04-2019, 19:13:54 »
Ik hoop nog steeds op Axel als nepmol, ik zie nog steeds niet in hoe ze uit deze 10 mensen hem als ideale Mol gezien kunnen hebben.

Heb toch nog ergens hoop dat de Mol dit jaar uit het niets komt - wat bij de vorige drie niet echt het geval was. Vooral omdat ik Kaat te mooi vind om waar te zijn en we in de afleveringen heel erg op haar spoor worden gezet, Axel niet graag als Mol zie en zijn acties te duidelijk zou vinden en Bas een erg voor de hand liggende keuze zou vinden.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Axel vs. Kaat
« Reactie #30 Gepost op: 21-04-2019, 23:46:52 »
En weer een duel dat maar een paar dagen standhoudt. :\'(

Misschien dat ik het overzicht maar tot Axel beperk want dat hij het is, is wel duidelijk nu toch? ;) :P

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Axel vs. Kaat
« Reactie #31 Gepost op: 21-04-2019, 23:50:53 »
En weer een duel dat maar een paar dagen standhoudt. :\'(

Misschien dat ik het overzicht maar tot Axel beperk want dat hij het is, is wel duidelijk nu toch? ;) :P

Maar als 1 van de kandidaten uit je molduel altijd de afvaller is, dan kan je met een nieuw molduel er wel voor zorgen dat je de afvaller in de pool juist hebt. ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Axel vs. Kaat
« Reactie #32 Gepost op: 21-04-2019, 23:54:44 »
Da's waar. ::rofl::

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: Molduel: Axel vs. Kaat
« Reactie #33 Gepost op: 22-04-2019, 00:29:08 »
En weer een duel dat maar een paar dagen standhoudt. :\'(

Misschien dat ik het overzicht maar tot Axel beperk want dat hij het is, is wel duidelijk nu toch? ;) :P

En Elisabet dan? :P
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Molduel: Axel vs. Kaat
« Reactie #34 Gepost op: 22-04-2019, 22:34:24 »
Nou mol gevonden, case closed ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Axel vs. Kaat
« Reactie #35 Gepost op: 27-04-2019, 21:06:01 »
Maar als 1 van de kandidaten uit je molduel altijd de afvaller is, dan kan je met een nieuw molduel er wel voor zorgen dat je de afvaller in de pool juist hebt. ;D

Goed punt. Ik noteer Axel :P

Bas vs Elisabet lijkt een interessanter duel overigens.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan