Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz  (gelezen 5482 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #20 Gepost op: 22-04-2019, 23:17:59 »
Wie weet was ze daar niet bij, hoewel grimbergen ook iets mer bier is, dus kwestie van klepel en klok?  Of misschien gegokt dat of Axel of bas het niet zou weten?  Is wel vreemd dat er geen enkele vraag drie keer juist was? Een quiz met een twist in de spelregels, die niet nodig is gebleken.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #21 Gepost op: 22-04-2019, 23:29:15 »
Ik vond de vragen niet zo makkelijk. En ontzettend goed ingeschat dat ze waarschijnlijk niet alledrie hetzelfde zouden gaan antwoorden. Wie of wat is Hervé, een hint?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #22 Gepost op: 22-04-2019, 23:32:02 »
Wie weet was ze daar niet bij, hoewel grimbergen ook iets mer bier is, dus kwestie van klepel en klok?  Of misschien gegokt dat of Axel of bas het niet zou weten?  Is wel vreemd dat er geen enkele vraag drie keer juist was? Een quiz met een twist in de spelregels, die niet nodig is gebleken.

Vraag 1: De Rode Duivels. Bas en Elisabet wisten dat Axel dit juist ging hebben, maar wisten wss ook van elkaar dat de andere het niet zou weten. Bas en Elisabet hier allebei even mols.

Vraag 2: Trefbal. Absoluut kandidaats dat Axel hier niet het juiste antwoord wist. Dit was een makkelijke vraag nochtans.

Vraag 3: Jef Nys als schrijver van Jommeke dacht dat iedereen die vraag juist ging hebben (en Bas dacht dat wss ook ;) ). Bas vind ik hier mols, de rest niet

Vraag 4: Cora van Mora. Moeilijke vraag denk ik. Axel verdient hier onnodig 300 euro, onmols.

Vraag 5: Affligem. Elisabet heeft hier een fout antwoord, terwijl de rest wss dacht dat iedereen het ging weten. Onmols van Elisabet.

Enkel Bas vind ik bij alle 5 de vragen denken als een mol, de rest doet toch kandidaatse acties.


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #23 Gepost op: 22-04-2019, 23:32:44 »
Herve werd al uitgezocht bij café de mol. En als t waar is wat daar gezegd wordt,kan t zeker als hint tellen

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #24 Gepost op: 23-04-2019, 05:22:56 »
Vraag 1: De Rode Duivels.
(…)
Vraag 5: Affligem.
Enkel Bas vind ik bij alle 5 de vragen denken als een mol, de rest doet toch kandidaatse acties.
Met al je punten eens, en met je conclusie ook! Bij vraag 1 vind ik het nog wat extra mols dat hij de vraag half goed (en dus fout) invulde. Wel heb ik mijn twijfels bij vraag 4, want die leek mij makkelijk. Maar misschien wilde hij niet het risico lopen op 4 goede antwoorden, en heeft hij op de 3 aller-gemakkelijkste (2,3 en 5) ingezet. In de hoop op tenminste 1x een goed antwoord van alledrie.
Of is Cora in België minder bekend dan in Nederland, en was die vraag helemaal niet zo makkelijk? Dan snap ik zijn keus "Martine" ook wel...
Herve werd al uitgezocht bij café de mol. En als t waar is wat daar gezegd wordt,kan t zeker als hint tellen
Dit vond ik juist heel onverdacht van Elisabet, want waarom zou je een fout maken in een antwoord dat toch al fout is. Maar dat van die mogelijk hint wist ik niet, ik wacht nog op de download van Café de Mol. ;D Wat was die hint dan?
« Laatst bewerkt op: 23-04-2019, 05:38:02 door Newbie2 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #25 Gepost op: 23-04-2019, 07:39:29 »
Die had ik al klaar staan.
Quiz: Elisabet maar 1 goed antwoord, de andere 2 drie, das duidelijk he?
Hervé is is de beschermheilige van de blinden. Vonden de Belgen niet verdacht in de grote "Axel is de mol" show, die de laatste Café de mol eigenlijk was.
En de derde foto: En jongens zijn jullie er al uit?
« Laatst bewerkt op: 23-04-2019, 07:47:25 door foxhunter »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #26 Gepost op: 23-04-2019, 07:42:59 »
Het is erg lastig in te schatten wie iets wel of niet zou weten denk ik. Zelf wist ik de antwoorden op vragen 3, 4 en 5 (en 1 half) en dat is puur omdat ik een stripliefhebber ben die vroeger Samson en Gert keek en wel eens een Affligem drink en zo dat weetje over de burgemeester kende en onthield. ;D

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #27 Gepost op: 23-04-2019, 08:22:35 »
Ik wist alleen de antwoorden op vraag 2 en 4. ::rofl:: Dus ik moet ook een beetje afgaan op wat Kaat en Joeri over de vragen zeggen.

1. Kaat (bij het vangen): "Die weet Axel waarschijnlijk wel, en de rest waarschijnlijk niet".
Moeilijk dus blijkbaar als je geen kenner bent, bleek ook wel.
2. Joeri (bij de quiz): "Ik denk dat iedereen het gaat goed hebben". Omdat zowel trefbal als tussen twee vuren goed werd gerekend, moet dit een makkelijke vraag zijn geweest.
3. Kaat hoopt (bij het vangen) dat iemand het weet, maar vreest (bij de quiz) dat ze het allemaal weten. Vanwege dat laatste denk ik toch dat het een makkelijke vraag was voor iemand die in België woont (of een stripkenner is  ;D).
4. Kaat (bij het vangen): "Wist je dat of niet"? Joeri: "Nu wel, ja". (Cora is in Nederland legendarisch, maar in België geen idee). Makkelijk of moeilijk?
5. Kaat (bij het vangen): "Niet iedereen gaat dat weten, maar iemand wel". Joeri weet het pas weer als Kaat het zegt, Affligem. Blijkbaar toch een moeilijke vraag. EDIT: Maar voor wie die vraag juist makkelijk was weten we niet, want het is niet bekend wie er in de auto zaten toen het erover ging.
Quiz: Elisabet maar 1 goed antwoord, de andere 2 drie, das duidelijk he?
Hervé is is de beschermheilige van de blinden. Vonden de Belgen niet verdacht in de grote "Axel is de mol" show, die de laatste Café de mol eigenlijk was.
En de derde foto: En jongens zijn jullie er al uit?
::ok::
Elisabet heeft inderdaad wel van die molse uitspraken. Folly, Onnozelaar, nu dit weer. En die pinterest-pagina van haar staat me ook nog vers in het geheugen.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2019, 09:02:57 door Newbie2 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #28 Gepost op: 23-04-2019, 08:42:22 »
Vorig jaar in Kinepolis zat er reclame van Cora van Mora voor de aflevering van De Mol. Ik weet niet of dat elke week zo was. Maar zo ja, dan zouden de molliefhebbers (wat de kandidaten zijn) haar wel moeten kunnen kennen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #29 Gepost op: 23-04-2019, 09:17:48 »
Ik wist enkel Cora niet als Belg. De rest was niet zo heel moeilijk.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #30 Gepost op: 23-04-2019, 09:46:50 »
De vraag is natuurlijk of de mol op voorhand alle vragen/antwoorden wist.
Als je als mol iets niet weet, dan kan je daar weinig aan veranderen.

Daarnaast vind ik het moeilijk te onderscheiden wat een makkelijke of een moeilijke vraag is:
De voetbalvraag wist ik, maar als je geen voetbal volgt is dit niet evident.

Vraag 2 vb. als je geen kinderen hebt of geen jeugdbewegingsverleden, is dit een moeilijke vraag
(ik wist het al niet, en ik heb bijna 22 jaar ervaring in de jeugdbeweging).

Kortom, wat ik wil zeggen: als de mol hier niet op voorhand gebriefd is,kan het zijn dat die zaken ook niet wist.

Verder vind ik dat deze opdracht moeilijk te saboteren was. Je kon alles fout antwoorden, maar dan heb je nog 2 kandidaten die mogelijk  alles juist kunnen antwoorden. Dan ben je als mol mee verantwoordelijk voor (5*2*300)= 3000 euro.

Je kan ook zoveel mogelijk goed antwoorden, met het risico dat je per keer 300 euro binnenbrengt. Elke tactiek heeft hier zijn voor-en nadelen.
klaar voor de strijd

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #31 Gepost op: 23-04-2019, 15:12:19 »
Ik vond Grimbergen toch wel een typisch antwoord dat de mol zou geven op die laatste quizvraag.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #32 Gepost op: 23-04-2019, 15:30:06 »
Ik denk niet dat de mol hier voorkennis had. Er waren zowel voor Elisabeth als Axel als mol twee mogelijkheden om de nul op het bord te krijgen door een makkelijke (trefbal heel makkelijke...) vraag juist te beantwoorden en dat is niet gebeurd.

Dat Bas en Elisabeth alleen Lukaku is vrij logisch. Wie bijna niets van voetbal kent, weet door het nieuws te volgen dat Lukaku bij Manchester United speelt. Fellaini staat niet altijd in de basis en is ook geen spits, dus dat is niet heel vreemd dat ze die niet weten.
 
Cora van mora is inderdaad minder bekend in België. Reclame's worden hier ook nog zelden bekeken.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #33 Gepost op: 23-04-2019, 15:40:43 »
Ik denk dat de mol wel was gebrieft over de twist (3x goed is alles fout), maar niet over de vragen en antwoorden (die immers van Kaat en Joeri kwamen).

Wat betreft de vragen:

- voetbal: als je voetbal volgt makkelijk, als je voetbal niet volgt moeilijk.
- trefbal: was niet heel duidelijk omschreven door Kaat en Joeri, maar zou toch moeten lukken
- Jommeke: weet je waarschijnlijk alleen als je Jommeke hebt gelezen, maar is natuurlijk wel een van de meestgelezen strips in Vlaanderen.
- Cora: In Nederland heel makkelijk.... geen idee hoe dat voor België zit
- Burgemeester: zou kunnen dat 1 auto het erover heeft gehad en er dus iemand niet bij is geweest..... maar Kaat en Joeri waren er beide al bij.
Wit is ook een kleur!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #34 Gepost op: 23-04-2019, 16:16:59 »
Ik denk dat de mol wel was gebrieft over de twist (3x goed is alles fout), maar niet over de vragen en antwoorden (die immers van Kaat en Joeri kwamen).

Wat betreft de vragen:

- Cora: In Nederland heel makkelijk.... geen idee hoe dat voor België zit


In België ook redelijk bekend hoor
klaar voor de strijd

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #35 Gepost op: 23-04-2019, 16:44:44 »
Dat was de enige vraag die ik wist ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #36 Gepost op: 23-04-2019, 17:15:00 »
In België ook redelijk bekend hoor

Waar moeten we dit dan van kennen? Ik heb in jaren geen Mora reclame gezien op tv, maar ik spoel dan ook meestal de reclame door   ::rofl::


Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #37 Gepost op: 23-04-2019, 22:13:37 »
Ik zie hem regelmatig passeren (en ik vind die reclame bloedirritant, dus daardoor valt die mij op)
klaar voor de strijd

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #38 Gepost op: 23-04-2019, 23:21:04 »
Bas: " en een schilderij dat gemaakt is door de mol".

Joeri heeft het even heel moeilijk.
In de bus had hij al rode oren, maar nu helemaal.
Je moet het eigenlijk in video zien. Er verschijnt een glimlachje bij Joeri, maar zwaar onderdrukt. Als je er vanuit een Joeri tunnel naar kijkt zie je het zeker.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2019, 23:58:50 door foxhunter »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #39 Gepost op: 24-04-2019, 08:15:41 »
Het viel heel erg op. Volgens mij wil ie graag verdacht overkomen. Hulpmolgedrag dus.