Auteur Topic: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10  (gelezen 65173 keer)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #360 Gepost op: 13-01-2020, 01:38:40 »
O nee hè?!  :-[  't is de juf in me, sorry! ::sorry::
...maar soms even niet :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #361 Gepost op: 13-01-2020, 07:08:51 »

BEHALVE MILEY CYRUS, BRTDM!!!!!  ::megafoon::

 ::rofl:: sorry, ik heb echt nul verstand van muziek. Deze ronde had ik alleen mezelf goed volgens mij.


Ik zal mijn eigen antwoorden later vandaag nog plaatsen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #362 Gepost op: 13-01-2020, 07:40:49 »
Wat leuk om iedereen hier over mij te zien roddelen ;D Ik ben niet zo heel veel actief buiten de WIDM-fora dus dat maakt mijn antwoorden per definitie lastiger. Daar komt bovenop dat ik bijna niemand hier echt goed ken in het echt - ik zou jullie eens wat vaker moeten ontmoeten :D Is er niet een WIDM-weekend binnenkort..?

ik vond dat ook typisch iets voor de_witte of Pac of Robbie, mensen die niet graag in de spotlight staan volgens mij ;D
??? ??? ???
Ik heb nota bene in dit topic nog op LDH gereageerd met:
::oink::
Je mist iets in je leven! (Ik doe elke maand wel karaoke ;D)

Hey Jude niet bij Pac. Dat vind ik ook heftig
::sorry::
The Beatles is de allerbeste band ooit, dat is waar. Maar dan had ik eerder Let It Be gekozen ;) ABBA - Dancing Queen is simpelweg hét karaokenummer dat er bestaat. En ook een verwijzing naar mijn tijd in Zweden ;)

Heeft pac FB???
Pac voeg mij eens toe!! Dan heb ik volgend jaar weer wat meer puntjes  ;D
Weer sorry ::sorry:: Ik heb bijna geen forummers op facebook, waarschijnlijk juist omdat ik ze nooit in het echt ontmoet. Maar wie me toe wil voegen stuurt maar een PM :D

Ik zal binnenkort m'n antwoorden bespreken, vallen dingen vanzelf op hun plek :)
...óf niet!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #363 Gepost op: 13-01-2020, 08:38:57 »
1. Wat was jouw hoogtepunt van 2019?
Promotie gemaakt op het werk. Ik doe nu vooral dingen die ik leuk vind en waar ik me goed bij voel.

2. Wat was jouw dieptepunt van 2019?
Mijn vader die een hartinfarct heeft gekregen in maart. Het herstel is gelukkig goed gegaan.

3. Wat is jouw forummoment van 2019?
Het songfestival was weer fantastisch georganiseerd. Leuke nummers leren kennen die ik nu nog luister en de aanwezigheid en gezelligheid waren er.

4. Als je verplicht met een medeforummer zou moeten meedoen aan Lingo, wie zou dat zijn en waarom?
MV, als je al een woordgrap in je eigen naam verwerkt dan heb je waarschijnlijk een hele goede woordenschat. Na onze gewonnen GameNight kon ik niemand anders meer kiezen haha :D

5. Wat is jouw TV moment van 2019?
Duncan Laurence die het Eurovisiesongfestival wint! ::bravo:: Ik twijfelde toch wel tussen dit en De Mol maar uiteindelijk is dit meer een moment en de Mol de totale serie.

6. Welke ochtendshow op de radio luister jij het vaakst?
De ochtendshow met Frank Dane op 538. Ik kan altijd wel wat vrolijkheid gebruiken in de ochtenden.

7. Wat is jouw favoriete karaoke liedje?
The Champs met Tequila (https://www.youtube.com/watch?v=mVCC0MBT6bE)

8. Wat jouw blonde moment van 2019?
Mijn auto dichtgooien met de sleutel erop terwijl deze automatisch op slot gaat.

9. Wat is het meest bijzondere voorwerp dat je dit jaar hebt gekocht?
Een iPad van mijn bovenwettelijke vakantiedagen. Eindelijk Netflix kijken op een goed scherm.

10. Wat is de meest bijzondere droom die jij ooit gehad hebt?
Ik droom zelden, dus heb niet echt een bijzondere droom.

11. Je mag 3 dagen lang maar 1 ding eten, wat zal dat dan zijn?
Spare-ribs, daar kan ik zo van genieten ::regenboog::

12. Wat zou je graag volgend jaar om deze tijd bereikt willen hebben?
Een leuke relatie met iemand waarbij je elkaar gelukkig maakt.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #364 Gepost op: 13-01-2020, 09:18:58 »
Best veel van Mitch goed dan  8)
Ik kijk nu het bestand voor het eerst door: Ik ben echt volledig nat gegaan op de TV-moment vraag. Terwijl dat een vraag is die ik doorgaans goed maak.
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #365 Gepost op: 13-01-2020, 09:21:38 »

4. Als je verplicht met een medeforummer zou moeten meedoen aan Lingo, wie zou dat zijn en waarom?
MV, als je al een woordgrap in je eigen naam verwerkt dan heb je waarschijnlijk een hele goede woordenschat. Na onze gewonnen GameNight kon ik niemand anders meer kiezen haha :D

Aaaargh... ik dacht het nog om precies die reden ook. Dit ben of jij of Spacy (maar uiteindelijk Spacy ingevuld :P ).

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #366 Gepost op: 13-01-2020, 09:47:43 »
Aaaargh... ik dacht het nog om precies die reden ook. Dit ben of jij of Spacy (maar uiteindelijk Spacy ingevuld :P ).

Hahaha it was me ::rofl::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #367 Gepost op: 13-01-2020, 09:53:30 »
Mijn antwoorden:

1. 3976 meter

Makkelijk op google te vinden. Op de top staan van de Acatenango in Guatemala was mijn hoogtepunt dit jaar. Ik vul vrijwel altijd iets vakantie-gerelateerd's in. Dus ook dit jaar. En omdat dit zowel een fysieke overwinning op mezelf als een fantastisch uitzicht had ben ik hiervoor gegaan ;). Vaak goed geraden ook.

2. In de knoop zitten en daardoor verdrietig zijn
2019 was niet altijd makkelijk voor me. Ik ben principieel tegen vage antwoorden, maar had geen zin om alles uitgebreid te delen hier. Dus vandaar deze oppervlakkige zin  :P. Toch een aantal keer goed geraden.

3. Winnen!
Tja, wat moest ik hier kiezen. Eindelijk de voetbaltoto winnen? Zap heel verrassend winnen? Gewoon winnen dus  ;D

4. Hans, dat is een taalvirtuoos
Met Hans wil ik wel aan Lingo mee doen hoor. Ik denk dat wij een topduo zouden zijn op tv en nog kunnen winnen ook!

5. Matthieu van der Poel die de Amstel gold race wint
Ik stond letterlijk op de bank! Kippenvel, emoties, alles! Dit was hét moment van 2019 voor mij!

6. Ik zap altijd tussen 100% NL en Mattie en Marieke
Ik zap altijd op de radio. Slecht liedje, dan druk ik op de knop. Dat is ook de reden waarom ik 100% NL aan kan. Mochten ze Jan Smit op durven te zetten, dan kan ik snel weg. Maar ik ben de laatste tijd Nederlandstalig meer gaan waarderen. Lekker meezingen in de auto. En Mattie en Marieke zijn gewoon leuk

7. Billy Joel - Piano man
Deze was lastig zeg! Maar bijna elk liedje waar ik over twijfelde werd wel door iemand anders genoemd. Paradise by the dashboard light, Don't stop me now'. Heerlijk allemaal. Abel met Onderweg was ook nog een optie geweest. Maar ik vind Piano man zo'n lekkere meezinger. Doet de zaal ook mee, horen ze mij weer minder

8. In een frustratiemoment tegen mijn stoel aanschoppen en m'n voet zwaar kneuzen
Ja ik doe weleens domme dingen als ik boos ben  ;D

9. Mascara
Tja, dit is zo'n vraag waar ik niet zoveel mee kan voor mezelf. Ik heb geen grote, bijzondere aankopen gedaan. Maar net voor het invullen van deze lijst moest ik bij de Etos mascara kopen voor een surprise. Dat bleef hangen.

10. Ik onthoud mijn dromen nooit
Spreekt voor zich. Zelden dat ik wat onthoud, maar dan ben ik het een paar uur later ook weer kwijt.

11. Broodje Hamburger
En dan niet zo'n kleffe BigMac he, maar gewoon een lekkere burger met truffelmayonaise op een Italiaanse bol ofzo. Heerlijk.

12. Minder twijfels en een stabieler en blij humeur
Sluit aan bij vraag 2. Het gaat al wat beter, maar nog niet constant/stabiel genoeg. Ach de vraag is of dat persé moet. Maar daar zou ik wel blij mee zijn als ik dat eind 2020 kan zeggen.

Het was weer leuk, maar kostte ook weer ontzettend veel energie. Op dit moment weet ik niet of ik daar volgend jaar nog zin in heb. Zeker met alle (al dan niet bewust) vage antwoorden gaat de lol er voor mij ook wat vanaf. Ik wil dit kunnen invullen omdat ik mensen ken, niet omdat ik moet gaan beredeneren wie expres vaag zou doen met welke bewoording. Zelf doe ik er bij vraag 1 misschien ook aan mee hoor, door niet gewoon Acatenango en Guatemala te benoemen.
Wat dat betreft zeker een extra hulde aan Starlight, die altijd straight to the point is. 'Gestoken worden door een Hoornaar' zou je ook kunnen opschrijven als 'gestoken worden' en dan is het antwoord alweer veel moeilijker terug te vinden.

Verdere opvallende zaken:
- Robbie die niks goed heeft van mij  :\'(
- Guus Meeuwis vaak bij mij ingevuld. Snap het wel, maar vind Brabant echt niet zo leuk hoor :P
- Toch nog veel songfestivalmomenten aan mij gekoppeld. Volgens mij was ik in het topic wel duidelijk dat ik een sportmoment wilde  ;D
- Echt respect hoe goed Starlight heeft gescoord bij de Blonde-momenten en dromenvraag. Zo knap  ::jaja::. Want bij de eerste vragen viel ze inderdaad wat tegen  ::hypocriet::

Daisy bedankt!
You'll never walk alone

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #368 Gepost op: 13-01-2020, 10:00:11 »
(deel 1)
Hier mijn antwoorden:

1.   Paragliden in Gudauri, zowel letterlijk als figuurlijk het hoogtepunt.   
Goed beantwoord door: Robbie, Swifty, Nieky, FrankL, Hans, LDH, D*N, Lucy, MV, Molduck, Spacy en Starlight.   
Was niet zo moeilijk natuurlijk. Ik heb genoeg gepost over mijn widm-belevingen in Georgië.
   
2.   Een aantal maanden lang (net) geen succes op aanmeldingen voor internationaal vrijwilligerswerk.   
Goed beantwoord door: Robbie, Swifty, TimvDons, Nieky, FrankL, Hans, LDH, D*N, MV en Starlight.   
Ja, het plan was dus Duitsland ivm latere studieplannen, maar daar ben ik zo vaak genegeerd of is het net niet doorgegaa, dat ik ben uitgeweken naar Armenië. Superlogisch, niet?   

3.   Met een aantal medeforummers naar de ontknoping van de Vlaamse mol gaan.   
Goed beantwoord door: Nieky, D*N en Molduck.   
Veel mensen dachten dat dit antwoord hoorde bij Pac, niet zo gek ook. Hij was er ook bij namelijk, en dan toevallig ook nog precies achter elkaar zitten én voor de familie van de mol. Veel mensen dachten dat ik hier het songfestival had ingevuld, ook zeker leuk, maar niet het hoogtepunt.
   
4.   D*N, zijn naam is al een lingo-woord opzich.   
Goed beantwoord door: Nieky en Molduck.   
Ik wilde eigenlijk eerst iemand noemen die vaak spelfouten maakt om dan te zeggen 'dan kom ikzelf in ieder geval niet zo dom over', maar ik kon niemand vinden die veel spelfouten maakte. En verder ken ik jullie niet echt.   

5.   Duncan die het songfestival wint.   
Goed beantwoord door: Helemaal niemand.    
Hallo mensen, ik ben songfestivalfan. Ik was minstens net zo hysterisch als Emma Wortelboer. Zelfs niemand heeft tussen de tig songfestifalantwoordmogelijkheden ook maar iets geklikt wat er op lijkt. Ja, 4 mensen die mij de punten aan Israël toebedeelden. Israël stond zelfs in mijn persoonlijke top tien, was namelijk erg mooi bij Eurovision in Concert.   

6.   Ekdom in de Morgen.   
Goed beantwoord door: Hans en MV.   
Gary Fomdek blijft toch de betere kwaliteit radio maken. Tja, die moest je ook gokken.   

7.   99 Luftballons - Nena.    
Goed beantwoord door: Niemand   
Tja, je moet ook maar net weten dat ik iets heb met Duitse muziek (al bedoel ik dan niet direct de schlagers en de clichés als 99 luftballons). Overigens pas ik liever voor Karaoke, maar als het dan toch moet..   


Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #369 Gepost op: 13-01-2020, 10:00:24 »
(deel 2)

8.   Ik was een week logeren in de flat van een paar nieuwe vrienden, en om de deur naar buiten te openen moest je op een metalen plaatje drukken. De eerste keer heb ik de nfc-key om de deur van buitenaf te openen er tegenaan gehouden, dat werkte toen wel. Later die week, toen er niemand anders was, werkte het niet en zat ik vast. Toen heb ik de eigenaar van de flat gebeld en die snapte er weinig van (mede door een taalbarrière) en was niet bepaald blij te noemen. Later legde iemand mij uit dat ik gewoon moest drukken met mijn duim...   
Goed beantwoord door: LDH en MV.   
Blijkbaar dachten veel mensen dat ik Sarah verdacht. Is ook zo, maar dat was alleen de eerste 2 afleveringen. Om dat nou blond te noemen.. Nee in werkelijkheid was ik aan het logeren bij wat nieuwe (Duitse) vrienden. En heb dus de Armeense zoon van de eigenaar gebeld om te zeggen dat de nfc-tag (die dus niet bestaat) kapot was. Hij snapte het niet en werd wat boos.
   
9.   Een mini-beamer, die ook 3D kan projecteren. Werkte uitstekend, helaas binnen twee maanden kapot.   
Goed beantwoord door: Robbie en Starlight.   
Ja, superleuk. Werkte uitstekend, veel plezier aan beleefd. Helaas van korte duur. Gelukkig zit er twee jaar garantie op. Nu wachten op een nieuwe.   

10.   Ik stond op de eerste verdieping van mijn huis en plots besefte ik dat ik droomde. Ik wilde weten of ik, net als in de film, wakker zou worden als ik erg hard zou vallen. Om dat te testen heb ik mezelf voorover laten vallen van de trap af. Ik landde met een soort rare dreun, die me inderdaad wakker maakte. Test geslaagd.   
Goed beantwoord door: MV.   
Was echt heel raar, het moment dat je beseft dat je droomt en dan denkt 'goh, laat ik mezelf nu eens heel veel pijn doen. Ik slaap nu toch' En blijkbaar konden mijn hersenen de verwarring ook niet aan dat ik wakker werd, precies als verwacht.   

11.   Matnakash met Aubergine-kaviaar.   
Goed beantwoord door: Robbie, Nieky, Frank, LDH, D*N, MV, Starlight.   
Driemaal raden wat ik nu aan het eten ben. Voor wie even drie seconden google had gebruikt, had geweten dat Matnakash een Armeens brood is. En aubergine-kaviaar is een soort sandwichspread met als hoofdingrediënt aubergine. Superlekker en prima vol te houden voor 3 dagen.   

12.   Een leuke studie gestart zijn.   
Goed beantwoord door: LDH en Molduck.   
Ja, ik moet ooit ook nog iets zinsvol doen met mijn leven. Een aantal dachten 'een leuke stageplek in het buitenland', zit er ook niet ver naast, want de plannen zijn om in Duitsland te gaan studeren.   
   
Oftwel wie kent mij het beste:   
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #370 Gepost op: 13-01-2020, 10:50:22 »
Ik had bij Nieky's hoogtepunt een andere hoogte (7.000) meter volgens mij, want die had ik gelinkt aan een Zuid-Amerikaanse berg.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #371 Gepost op: 13-01-2020, 11:18:35 »
Een overzichtje:

1. Wat was jouw hoogtepunt van 2019?
De vele tripjes die ik dit jaar heb mogen maken, met name de rondreis door een land die ik altijd al wilde bezoeken!

In 2019 heb ik diverse tripjes kunnen maken, waaronder naar Manchester, Parijs en Frankfurt (niet allemaal luchtvaart-gerelateerd ;D ). Maar inderdaad ook mijn reis door Callifornië. Volgens mij was wel bekend dat ik heel graag naar Amerika wilde en dat dat dit jaar gelukt is. Redelijk wat mensen hadden dat goed.


2. Wat was jouw dieptepunt van 2019?
Het ontbreken van motivatie voor schoolwerk met de gevolgen daarvan.
Hoewel ik in 2019 mijn pre-master diploma heb kunnen behalen, is dat niet zonder slag en stoot gegaan. Combinatie van drukke tijden, wisselende resultaten ontbrak de motivatie regelmatig. Hadden maar weinig mensen goed, terwijl veel mensen dachten dat ik er geen kon bedenken.

FORUM
3. Wat is jouw forummoment van 2019?
Kunnen deelnemen aan ZAP 2.0
Volgens mij heb ik wel eens gezegd dat ik ervan baalde dat ik noot aan Zap had mee kunnen doen, dus toen zap 2.0 kwam, was de keuze niet zo moeilijk. Had iedereen goed m.u.v. Robbie.

4. Als je verplicht met een medeforummer zou moeten meedoen aan Lingo, wie zou dat zijn en waarom? *
Lastige vraag, wie is er goed in Lingo? Ik wil natuurlijk wel winnen ;). Ik denk dat PutyourHANSup goed is in Lingo.
Hans spreekt meerdere talen, dus dan moet hij wel goed zijn in Lingo. Had niemand goed. Vaak is Nieky bij mij gelinkt, twee keer Hans, maar foute argumentatie en 2x Starlight.

ENTERTAINMENT
5. Wat is jouw TV moment van 2019?
Hoewel ik niet heel veel heb met het Songfestival, toch de winst van Duncan Laurance
Ik kijk eigenlijk zelden tv en heb eerlijk gezegd niet aan een sportmoment gekozen. Achteraf had ik de GP van Duitsland kunnen kiezen, hoewel ik die niet live gezien heb omdat ik aan de andere kant van de wereld zat. Gebeurd er eens iets leuk in F1, lig ik te slapen ::) Ajax - Tottenham is vaak genoemd, kan ik begrijpen als Feyenoorder, maar eerlijk gezegd was ik strontchagrijnig dat ze alsnog verloren. Voor het Nederlandse voetbal is het alleen maar goed als Ajax de finale had bereikt.

6. Welke ochtendshow op de radio luister jij het vaakst?
Ik luister eigenlijk weinig radio, maar als het aanstaat, luister ik vooral naar Mattie & Marieke of Jan-Willem staat op

Net als tv kijken, luister ik weing radio. Echter als hij aanstaat, bijvoorbeeld in de auto, is het of Radio 2 of Q-music.

7. Wat is jouw favoriete karaoke liedje?
Ik heb echt een hekel aan Karaoke  ::) niet om naar te kijken, maar vooral als ik zelf moet zingen ::)
Had alleen Stalklight Starlight goed. Ik heb inderdaad een hekel om zelf te moeten zingen bij karaoke. Kijken doe ik graag, heb ik nog uitgebreid gedaan in San Fransico toen we met een gedeelte van de groep naar een karaokebar gingen. Maar meedoen, no way.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #372 Gepost op: 13-01-2020, 11:18:46 »
JUBILEUM VRAGEN
8. Wat jouw blonde moment van 2019?
30 minuten in de verkeerde rij van de verkeerde vlucht staan te wachten, waardoor ik bijna de vlucht gemist had ;D
Yup, is echt gebeurd. Tijdens de terugreis vanuit de USA naar Nederland, hadden we een overstap op Toronto. Rond 20.00 uur vertrekken daar veel vluchten naar Europa. De vertrekgates van Air Canada zijn zo gesitueerd dat er lange rijen ontstaan die door elkaar gaan. Zonder het op te merken, zijn we onbedoeld in de rij voor de vlucht naar Zurich gelopen, terwijl de vlucht naar Amsterdam de gate daarnaast, circa 25 meter verderop aan het boarden was. Het is dat op een gegeven moment een Zwitser vraagt wat wij in Zwitserland gaan doen, anders ....

Wonderbaarlijk maar 1x het goede antwoord. Had verwacht dat mensen dit zouden linken aan mijn luchtvaarthobby wellicht. Vaak het antwoord van de dichte auto voorbij zien komen, echter heb ik geen auto ;D

9. Wat is het meest bijzondere voorwerp dat je dit jaar hebt gekocht?
Lastige vraag, maar ik denk toch een 'stukje' van de buitenkant van een vervoersmiddel. (Leg ik wel uit als de MFQ klaar is).

Ook wonderbaarlijk weinig goed geraden. Had wel verwacht dat deze vaker zou komen, wellicht veel met LdH verwisseld. Voor de mensen wie afvragen welk voertuig het is, het is (uiteraard een vliegtuig), zie onderstaande linkje. Waarom dit voorwerp gekocht. Omdat het leuk is om te hebben plus dat dit toestel, waarvan het afkomt, het exacte vliegtuig is waar ik circa 11 jaar geleden in gevlogen heb, toen in de cockpit mocht kijken, en waardoor ik fan werd van luchtvaart.

linkje

OVERIG
10. Wat is de meest bijzondere droom die jij ooit gehad hebt?
Ik ben dus heel slecht in het onthouden van mijn dromen. Het eerste wat ik kan bedenken is een droom van een rondreis die ik een aantal jaar later zou maken.
Weinig goede antwoorden, had gelinkt kunnen worden aan Callifornië. Ben trouwens nog nooit in mijn droom vermoord door 100 zwijnen ;)

11. Je mag 3 dagen lang maar 1 ding eten, wat zal dat dan zijn?
Pasta
Ik ben dol op de Italiaanse keuken en dan vooral pasta. Volgens mij wel eens benoemd op het forum of tijdens spelletjesdagen/weekenden.

12. Wat zou je graag volgend jaar om deze tijd bereikt willen hebben?
Het behalen van mijn master-diploma plus een vaste baan.
Ik hoop inderdaad over een paar maanden mijn master-diploma te behalen en een vaste baan te krijgen. Sommige wel benoemd, net als een vaste baan hebben. En Nieuw-Zeeland staat op mijn lijstje Nieky, maar niet voor komend jaar.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #373 Gepost op: 13-01-2020, 13:08:52 »
Alrighty, laat ik ook eens wat antwoorden gaan bespreken!
Heb vandaag semi-vrij, dus dat komt mooi uit.


1. Wat was jouw hoogtepunt van 2019?
Zelfstandig het prototype voor een app volledig in elkaar klussen.
Het probleem bij sommige antwoorden aan mij koppelen, is simpelweg dat ik niet zo actief op 't forum (en vooral in de relaxhoek) ben geweest. Dus hoewel ik hier 2,5 maand vrijwel full-time mee bezig ben geweest, heb ik er volgens mij niet over gepost.
Dus ja, bij een deel zal wel bekend zijn dat ik een serie cursussen deed met betrekking tot Interaction Design c.q. User Interaction. Dat betreft het achterhalen van wat mensen willen, kunnen en snappen; op basis daarvan ontwerpen; en vervolgens terug naar de doelgroep. Dus feitelijk de schakel tussen het ontwerpteam & de eindgebruikers. Het werkveld betreft in praktijk overwegend de ICT, maar je kunt het ook gebruiken om, zeg, het controlepaneel van een wasmachine te ontwerpen.
Anyway, dat bevatte ook een uitgebreid eindproject, waarbij je vanaf scratch een prototype voor een app moest bouwen. Hierbij heb ik mij gericht op een app om ME/CVS-patiënten te ondersteunen bij het ontdekken en inschatten van nieuwe interventies voor henzelf op basis van overeenkomstige gebruikers.
Voor meer informatie hierover, heb ik een Medium-post geschreven, inclusief het interactieve prototype.

2. Wat was jouw dieptepunt van 2019?
Blaaskanker bij mijn moeder.
Eveneens niet over gepost. Het hele traject ging snel. Eerste symptomen half augustus, maand later was de operatie. Tussendoor allemaal tests, waaruit gelukkig bleek dat het een heel vroeg stadium was, en daardoor goed te behandelen.
Desalniettemin.. voor hetzelfde geld was het veel serieuzer geweest :-\\

FORUM
3. Wat is jouw forummoment van 2019?
De spelletjesweek.
Ah, man, de spelletjesweek was geweldig, fantastisch ::love:: ::bravo::
Het widm-weekend was zeker ook memorabel.. maar dan kon ik geen blond moment verzinnen ;D (en ik doe niet bij 2 vragen hetzelfde antwoord)

edit: Qua dingen OP het forum, zou Storytime zeker hoog scoren ::bravo::

4. Als je verplicht met een medeforummer zou moeten meedoen aan Lingo, wie zou dat zijn en waarom?
LdH. Die zou 1 miljard eisen voor zijn verplichte deelname, waarvan hij vast een paar miljoen wel van wil delen.
Kort ervoor hadden Starlight en ik het topic bedacht voor welk bedrag je een handeling zou uitvoeren. Eigenlijk geënt op een gesprek met dezelfde inhoud, en vervolgens bedenken dat het goed zou werken als topic.

En ik bedoel, zeker als je het realistisch probeert te bezien. 35k is een modaal inkomen, dus van een ton kan je grofweg 3 jaar leven. Dat is een hoop vrijheid, en dus een hoop geld. Van 10 miljoen kan je rentenieren. Zou je een random persoon vermoorden om vervolgens de rest van je leven te kunnen rentenieren? Als het met een druk op een knop zou kunnen, en je weet niet eens wie het is? Vind ik interessante vragen. Uiteindelijk heeft vrijwel alles een prijs: zelfs karaoke zingen, live, voor het hele land.

Alleen ldh had enkele antwoorden dat hij allerlei dingen sowieso niet zou doen, ongeacht het bedrag. Zelfs niet voor 1 miljard? Vind ik moeilijk te geloven overwegend.
Dus dat vond ik grappig om te verwerken in dit antwoord.

Ik had geen zin om al te klef Starlight hier in te vullen; en Jann om 'm te ontmoeten had ik ook al meermaals gedaan; dus ik wilde eens wat anders.

ENTERTAINMENT
5. Wat is jouw TV moment van 2019?
De opdracht in de Cu Chi-tunnels bij De Mol.
I don't care at all voor het songfestival. Had niet eens overwogen dat het een optie was, noch dat het zo populair ging zijn.
Kijk vrij weinig tv, maar De Mol is heel sterk. Memorabele opdracht in de tunnels, hoewel achteraf de finale als geheel een beter antwoord was geweest.
De superfancy opdracht in de maatpakken; het maken van het schilderij; en dat Starlight en ik beide een andere mol hadden.. en beide fout zaten ::rofl:: ::love::

Ik heb geen talent voor WidM overigens ;D

6. Welke ochtendshow op de radio luister jij het vaakst?
Geen.
Ja, nee, ik luister geen radio.
Alleen als ik bij iemand in de auto zit. De afgelopen jaren heb ik qua uur vermoedelijk nog het meeste geluisterd naar radio KISS KISS, op vakantie in Italië. Dat zegt waarschijnlijk genoeg.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2020, 13:11:06 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #374 Gepost op: 13-01-2020, 13:10:01 »

7. Wat is jouw favoriete karaoke liedje?

HOT POTATO, HOT POTATO!
Ik ben niet van de karaoke. Ik ga niet een normaal muzieknummer meezingen, althans niet openbaar.
Als het dan toch moet, dan wordt het een catchy, hilarisch, weird-shit nummer.
Dat was redelijk goed te raden, aangezien ik de afgelopen jaren af en toe dergelijke nummers heb ingestuurd bij het RN SF, en überhaupt weleens gepost.
I LIKE THE HOTTO DOGU, BECAUSE IT IS NOT A DOGU.
You're welcome!

Stiekem luister ik die muziek in de praktijk vrijwel nooit, zodat een geheel incorrect beeld kan ontstaan van m'n muzieksmaak, maar voor zulke dingen insturen vind ik wel humor ;D
En dan met zo'n swingende Snoop Dogu in beeld.. en alle SF-deelnemers die het moeten luisteren ::rofl:: Classic. ;D

JUBILEUM VRAGEN
8. Wat jouw blonde moment van 2019?
Zelfs in de finale D*n niet doorzien als mol bij het WidM-weekend.
En ik nog klagen tegen de organisatie bij de finaletest dat ik toch vrijwel geen kans had, omdat D*n veel meer over de mol Molduck wist & haar vragenlijst had, dus dat ik het maar supersnel ging proberen te maken ::rofl:: Not my brightest moment ::rofl::

En Wouterv en ik die elkaar verdachten, en daarom het uitstekend vonden om met elkaar een opdracht te doen ::rofl:: Om vervolgens super-professioneel Lukie's moordmotieven te proberen te achterhalen ::rofl:: Waarbij Wouterv me extra verdacht, omdat het thema Mexico was, en ik deel was van de kookploeg die de avond ervoor Mexicaans hadden gekookt ::love::

En D*n was totally in your face, maarja, die verdenk je niet, want zo doet hij gewoon bij zulke spellen. Waarbij in de finale volgens mij iedereen het idee had dat iedereen op dezelfde mol zat.. maar de verdenkingen waren ruim verdeeld, en alom fout.
Waarna in de finale eerst Molduck en Elise eruit vlogen, terwijl Starlight en ik vol op Molduck zaten. ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: En die piñatas met de uitslagen die D*n en Starlight aanvankelijk niet kapotgeslagen kregen ;D

Ah, man, wat een weekend.. Okee, misschien nog wel leuker dan de spelletjesweek. Berg memorabele momenten. ::love::

9. Wat is het meest bijzondere voorwerp dat je dit jaar hebt gekocht?
Kleding.
Ik had een vrij minimalistisch jaar, qua dingen kopen.
Behalve dat ik een shitload aan kleren heb gekocht.
Iets van 2 truien, 3 broeken, 1 langemouwenshirt, en 2 kortemouwenshirts. Ofzo. Misschien nog wat vergeten ook.
Dat klinkt voor sommigen vast niet als veel, maar het is vermoedelijk meer dan de 4 jaar ervoor samen.

OVERIG
10. Wat is de meest bijzondere droom die jij ooit gehad hebt?
De discussie over wat de beste aanmaaksoep was (Russische of van Honig), tijdens de onderhandelingen over een gestolen diamant.
Ik droom hopen, hoewel veel niet zo boeiend & uitgebreid is, en ik het snel weer vergeet. Kon echter niet iets bijzonder bijzonders verzinnen, dus ik ben maar gaan graven in het topic.
Ik wist namelijk dat ik in het verleden hopen in het droomtopic had gepost, en mij kennende zouden daar wel wat creatieve ongewone dromen bijzitten.
De droom is ingekort, maar verder letterlijk overgenomen, dus als het goed is heel makkelijk te vinden met de zoekfunctie.

11. Je mag 3 dagen lang maar 1 ding eten, wat zal dat dan zijn?
Salade Niçoise
Zoals bekend bij de widm/spelletjes-weekend mensen, doe ik wel aan koken. Overwegend wellicht wat uitgebreider, ongewoner, en met meer groente, dan dat mensen gewend zijn. Ik doe idealiter niet aan pasta met rode saus en een zakje gesneden groente. ;D
Dus dat suggereerde al iets culinairs.

Om het 3 dagen te eten, moet het denk ik automatisch iets hartigs zijn; en om het enigszins interessant te houden moet het gevarieerd zijn: verschillende smaken & idealiter texturen. Moet niet te zwaar zijn, want dan heb je er 's ochtends minder zin in.
Dacht al snel aan maaltijdsalades, maar dat vond ik te breed. Heb een supergoede maaltijdsalade (met oa aardbeien, bacon, gerookte kip, cherrytomaatjes.. goed spul), maar die heeft geen pakkende titel, en ik kon 'm uberhaupt niet op 't internet terugvinden. Dus dan maar een ander.


12. Wat zou je graag volgend jaar om deze tijd bereikt willen hebben?
Een baan hebben & samenwonen.
Volgens mij hebben Starlight en ik zelfs dezelfde woordkeuze gebruikt. We zijn echt schattig. ::love::
Sinds ik sinds half november klaar met de cursussen (zie vraag 1), ben ik enigszins op zoek gegaan naar vacatures. Hoewel er nog een hoop sociale verplichtingen tussendoor kwamen, en scripties nakijken, dus nog niet volledig in solliciteermodus.
Maar dat is voorzichtig hoopgevend, dat het wel gaat lukken met een baan vinden.
En dan ga ik ongetwijfeld moeten verhuizen.
En samenwonen volgt eigenlijk redelijk automatisch, want daar zijn we wel aan toe. :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #375 Gepost op: 13-01-2020, 14:14:04 »
Heb ik net een halfuur lang de uitleg bij m'n antwoorden zitten typen, krijg ik uit het niets een bluescreen :\'( Dieptepunt voor de quiz van volgend jaar alvast weer gevonden :\'(
...óf niet!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #376 Gepost op: 13-01-2020, 14:16:21 »
Ik ga ook eens wat antwoorden toelichten :)

1. Hoogtepunt - Vakantie naar Bratislava en Wenen.
Behoeft niet veel toelichting denk ik zo (behalve dat er nog een vakantieverslag komt van HDD, hint hint). Ondanks dat dit ook HDD had kunnen zijn hadden de meeste deze wel goed bij mij. Mijn hoogtepunt is ook wel vaak vakantiegerelateerd, en dat van HDD niet altijd, dus misschien was dat een weggever.

2. Dieptepunt - Gestoken worden door een hoornaar.
Ja, kijk ik heb natuurlijk wel ergere problemen in mijn leven dan dit. Maar dingen als geen baan kunnen vinden, mijn gezondheid.. dat speelt al zo lang dat het niet meer echt als een dieptepunt voelt. Dus toen herinnerde ik me dit. Was bij HDD thuis, zette m’n laptop neer op tafel, en toen bleek daar een gigantische hoornaar onder te zijn gaan zitten. Dus ik dacht “hey, wat staat m’n laptop raar scheef”, tilde hem op, en toen voelde ik ineens een enorm pijnlijke prik. Mijn vinger brandde, werd steeds dikker en dikker, en na een minuut of 10 viel ik bijna flauw. Waren bang dat ik allergisch was en twijfelden of we de dokter moesten bellen. Gelukkig voelde ik me beter na wat zout en water, en met ijs op mijn vinger, dus dat hoefde gelukkig niet. Helaas was dit dus allemaal op Oudjaarsdag, en niet op Nieuwjaarsdag – maar ik begon het nieuwe jaar dus wel met ijs tegen m’n vinger en enorme pijn (en een mogelijke wespenallergie). Alsnog best geschikt als dieptepunt van 2019 ;)

3. Forummoment - In de finale van het WIDM weekend staan terwijl mijn mol net was afgevallen.
Dit jaar was echt top qua forummomenten – Zap, WIDM weekend, spelletjesweek, Storytime, het songfestival winnen.. maar als er één moment is wat me altijd bij zal blijven is het toch wel dit. Mijn mol Nina een rood scherm zien krijgen en dan zelf doorgaan, geen idee hebbend hoe ik in de finale zit, was gewoonweg hilarisch ::rofl:: Logisch dat deze ook veel aan HDD is gekoppeld, maar die had het dus als z’n blonde moment ;D

4. Lingo - Hans, want die lijkt me daar wel goed in.
“HDD, want we zijn een goed team” had ik vorig jaar al bij de Escape Room vraag, dus vond ik het nu toch wat origineler om iets anders te doen ;D Daarnaast weet ik dat HDD net als ik niet zo nodig op tv wil, dus waarom zou ik hem meeslepen in m’n verplichte lingodeelname? Nee, Hans blijkt ook heel goed te weten dat wij dat absoluut samen zouden rocken 8)

5. TV-moment - De winst van Nederland bij het Songfestival
Een van de vele Songfestival-antwoorden dus. Dat bleken veel mensen wel te weten, maar de juiste formulering niet. Overigens was “De finale van De Mol” eigenlijk ook wel een goed antwoord geweest.

6. Ochtendshow – Geen
Ik luister eigenlijk nooit naar de radio, en zeker niet ’s morgens. Vaak goed geraden.

7. Karaokeliedje – The Muppets – Mahna Mahna
Ja zeg, ik ga toch zeker geen karaoke zingen? Maar om nou “geen” in te vullen vond ik flauw, dus als het echt moet: dan maar een grappig liedje met weinig tekst waar ik toevallig recent veel mee in m’n hoofd zat. Hoewel wat dat betreft Tequila natuurlijk een beter antwoord was geweest: nog minder tekst ;D

8. Blonde moment - Mijn doktersafspraak pas herinneren op het moment dat ik er al had moeten zijn.
Vlak voor de forumquiz gebeurd, dus dit zat nog vers in m’n geheugen. Gelukkig is de dokter 5m fietsen, dus kwam ik er compleet buiten adem 10m te laat aan en kon de afspraak nog doorgaan! Maar heb genoeg blonde momenten hoor. Zo ben ik dit jaar al over m’n teen heen gereden met m’n bureaustoel ::ok::

9. Bijzonder voorwerp – Een klein vaasje.
Zie toegevoegde foto. Gekocht als souvenirtje in Bratislava :) Opvallend vaak goed aan mij gekoppeld! Dacht toch niet dat ik erover had gepost. Verder vond ik het wel grappig om te zien dat er toch meerdere keren kleding bij me is ingevuld. Ik heb weliswaar recent gepost dat ik wat minimalistischer probeer te leven, maar ik ben zeker nog niet op het punt aanbeland waar kleding kopen bijzonder is ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #377 Gepost op: 13-01-2020, 14:16:34 »
10. Bijzondere droom - Ooit vroeg ik me in mijn droom af of ik aan het dromen was, maar wist zeker dat het wel echt moest zijn. Ik heb me daarna dagenlang afgevraagd hoe ik wist dat het echte leven geen droom was.
Opvallend dat bijna niemand deze goed had, want bij het zoeken naar andermans dromen bleek ik deze gewoon gepost te hebben! Verder heb ik ook wel vaker een droom in een droom gehad, dus die had ook best kunnen kloppen.

11. 3 dagen eten – Nasi Goreng
Mijn redenatie was als volgt: als ik iets 3 dagen lang moet eten moet het niet iets heel uitgesprokens zijn, dat word ik zat. Het moet genoeg vulling geven dus genoeg koolhydraten, maar het liefst ook eiwitten en groente. En daarnaast moet ik het als ontbijt kunnen eten, en daar ben ik erg lastig mee. Ik herinnerde me toen dat ik daadwerkelijk een keer Nasi Goreng als ontbijt heb gegeten, dus werd het Nasi Goreng. Is geen enkele keer juist gegokt.

Grappig dat Salade Niçoise een paar keer aan me gekoppeld is, maar die is dus van HDD. Ik hoef ’s morgens geen tonijn en olijven :-X Verder vraag ik me ook ernstig af hoe sommige mensen willen overleven op 3 dagen chocola, of meloen. Vooral meloen. Hoeveel moet je daar niet van eten voor je niet meer constant trek hebt? :o

12. Doel 2020 - Een baan hebben en samenwonen
Zeker gezien het feit dat HDD en ik superschattig zijn en exact hetzelfde antwoord hebben ingevuld ::love:: was deze denk ik wel duidelijk. Behalve dan voor LdH. Die dacht weliswaar dat ik wel graag wil samenwonen, maar dat HDD liever 100 liedjes leert spelen op de ukulele. Prioriteiten.

En dan:
Wie ken ik het beste?
HDD – 10
De_witte, Lucy – 7
Miek, Robbie, Swifty – 6
Daisy, LdH, Nieky, Pac, Tim – 5
Brtdm, D*N, Mitchkox, Molduck – 4
Spacy – 3
Hans – 2
FrankLapidus – 1

En wie kent mij het beste?
Robbie, MV – 7
Nieky, Frank – 6
LdH – 5
Swifty, Tim, Hans, D*N – 4
Lucy, Molduck – 3
Brtdm, Spacy – 2
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #378 Gepost op: 13-01-2020, 14:34:47 »
Hij heeft hem bewaard ::bravo::

Voor de illusie van privacy post ik ze onder een spoiler. Mijn antwoorden op de MFQ:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 10
« Reactie #379 Gepost op: 13-01-2020, 14:35:39 »
Deel 2:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Volgend jaar zal ik het jullie makkelijker maken ::zwaai::
...óf niet!