Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93291 keer)

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #180 Gepost op: 12-02-2020, 17:06:12 »
Het blijft raar dat Buddy zo lang de waaiers mocht bestuderen, als hij kandidaat is, is hij daarmee in het voordeel gebracht.

Buddy is een vrolijke jonge hond, hij ziet er goed uit en is beleefd, allemaal eigenschappen die bij de meeste vrouwen moedergevoelens oproepen. Als hij dan ook nog gaat dansen en flirten om de waaiers open te krijgen, zullen maar weinig van die vrouwen daar tegen bestand zijn.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #181 Gepost op: 12-02-2020, 17:10:33 »
Buddy is een vrolijke jonge hond, hij ziet er goed uit en is beleefd, allemaal eigenschappen die bij de meeste vrouwen moedergevoelens oproepen. Als hij dan ook nog gaat dansen en flirten om de waaiers open te krijgen, zullen maar weinig van die vrouwen daar tegen bestand zijn.
::rofl::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #182 Gepost op: 12-02-2020, 17:26:14 »
Buddy is een vrolijke jonge hond, hij ziet er goed uit en is beleefd, allemaal eigenschappen die bij de meeste vrouwen moedergevoelens oproepen. Als hij dan ook nog gaat dansen en flirten om de waaiers open te krijgen, zullen maar weinig van die vrouwen daar tegen bestand zijn.


-oh my god is dit hoe Buddy ook Anita, Tina, Jaike en Johan heeft vertroeteld? Claes, Leonie en Miljuschka confirmed next.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #183 Gepost op: 12-02-2020, 17:57:12 »
Heb net nog eens gekeken, maar ik denk dat ze vonden dat hij net op tijd was.

Ik vind het een hele rare scene, beeld is ook heel donker opeens en de cirkel is dicht. Plus hij hupt er overheen.

Maar indd misschien dat ze het door de vingers hebben laten gaan, maar wel gek dat we er niks van gehoord hebben gekregen in dat geval.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #184 Gepost op: 14-02-2020, 03:39:44 »
Het kan nog anders verdacht zijn. Bij iedereen lijkt het alsof ze met de voeten de cirkel niet mogen raken. De laser loopt naar boven taps toe. Dus als Buddy er nog nel in springt, moet hij wel met zijn armen de laser raken. Er gebeurd niets.

Behalve bij Nathan. Die raakt de laser met zijn hoofd, Buddy zegt dat hij daarom af is en Nathan druipt af.

Alleen, is dat verdacht van Nathan die zich uit het spel haalt of verdacht van Buddy die een kandidaat het spel uit duwt?

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #185 Gepost op: 14-02-2020, 13:27:15 »
Het kan nog anders verdacht zijn. Bij iedereen lijkt het alsof ze met de voeten de cirkel niet mogen raken. De laser loopt naar boven taps toe. Dus als Buddy er nog nel in springt, moet hij wel met zijn armen de laser raken. Er gebeurd niets.

Behalve bij Nathan. Die raakt de laser met zijn hoofd, Buddy zegt dat hij daarom af is en Nathan druipt af.

Alleen, is dat verdacht van Nathan die zich uit het spel haalt of verdacht van Buddy die een kandidaat het spel uit duwt?

Goeje!!  ::vergroot:: ::vergroot::

Ik weet vrijwel zeker dat Buddy een laser heeft aangeraakt (zelfs eroverheen is gehupt/gesprongen), maar niet uit het spel is gegaan. Wat een geniale molactie zou dat trouwens zijn!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #186 Gepost op: 14-02-2020, 13:29:24 »
Goeje!!  ::vergroot:: ::vergroot::

Ik weet vrijwel zeker dat Buddy een laser heeft aangeraakt (zelfs eroverheen is gehupt/gesprongen), maar niet uit het spel is gegaan. Wat een geniale molactie zou dat trouwens zijn!

Wat is er geniaal aan het voortrekken van Buddy door de productie door hem niet af te laten gaan  ???

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #187 Gepost op: 14-02-2020, 13:37:58 »
Wat is er geniaal aan het voortrekken van Buddy door de productie door hem niet af te laten gaan  ???

Ik bedoel tegen Nathan zeggen dat ie af is terwijl hij niet af is? Als buddy een laser aanraakt en niet af gaat, dan zou nathan ook eigenlijk niet af zijn. Het is zeker niet geniaal als de mol wordt voorgetrokken, maar deze opdracht is sws vaag. Rik zei in de podcast ook dat de lasers handmatig werden bediend, dus het kan zijn dat er iemand doorgeglipt is.

Ik vind het heel vaag en ik heb echt geen idee waarom ze het stukje waarin buddy de laser aanraakt erin hebben gelaten (+ express heel donker hebben gemaakt)


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #188 Gepost op: 14-02-2020, 13:39:05 »
Volgens mij riep iemand van de productie dat Nathan af was en Bud herhaalde dat tegen hem

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #189 Gepost op: 14-02-2020, 13:41:35 »
Volgens mij riep iemand van de productie dat Nathan af was en Bud herhaalde dat tegen hem

Dan hadden ze dat ook bij buddy moeten zeggen (waarom deze scene dan in de montage laten?)

mja misschien is het wel niks, maar als je het stukje terugkijkt is het echt heel opvallend.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #190 Gepost op: 14-02-2020, 13:44:43 »
maar als je het stukje terugkijkt is het echt heel opvallend.

Ja klopt.. daarom is t niks

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #191 Gepost op: 14-02-2020, 13:45:16 »
Ze hadden er beter een harde zoemer aan toe kunnen voegen om het wat onpartijdiger te maken, aan de andere kant is dit weer voer voor discussie en gemonteerde suspense. Het kan ook maar net zo zijn dat het eerste shot van Buddy uit de cirkel mislukte en dat het een take over moest, zoiets. De enige sturing / beïnvloeding van productie lijkt me als Mol Buddy perse in het spel moest blijven maar dan hebben ze gevaarlijk spel gespeeld als t 1vd anderen was opgevallen, want valsgespeeld dus in feite. Lijkt mij niet.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #192 Gepost op: 15-02-2020, 09:53:07 »
Bij het terugkijken van afleveringen ben ik ze deze keer vanuit een "buddytunnel" aan t bekijken...
Er bekruipt mij een gevoel dat ik hem misschien te vroeg en te gemakkelijk heb weggestreept als mol (zoals zoveelen)

Kan iemand mij helpen herinneren wat ook alweer de voornaamste redenen zijn om hem weg te strepen? (Anders dan de recente 600 envelop)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #193 Gepost op: 15-02-2020, 10:03:03 »
600 is wel een flink bedrag natuurlijk. Maar je zou nog kunnen zeggen dat Buddy die als Mol pakte omdat ie dacht dat anders Mil het wel zou doen.

Verder is het een goede vraag die je stelt. Zelf denk ik aan dat Buddy maar drie vazen omgooide met z'n 750-stok en zo dus 525 "ekkies" binnenhaalde. (Waar je tegenin kan brengen dat ie toch wel een flinke stoot uitdeelde waardoor ook makkelijk het dubbele aantal vazen had kunnen vallen.)

Ik denk ook aan de sleutel die Buddy bij het parkeerspel terughangt. Meestal is zo'n nepmolactie wat het lijkt: een nepmolactie. Maar wie weet is het dit keer wel blufpoker van de Mol.

Er zijn vast nog meer acties maar daar moet ik even over nadenken. Wat voor mij ook wel weegt om hem niet als Mol te zien is dat Buddy al heel lang door heel veel kandidaten als Mol genoemd wordt bij de test. Dat zou behoorlijk bijzonder zijn om bij de Mol te laten gebeuren.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #194 Gepost op: 15-02-2020, 10:14:26 »
Dat hij zo veel genoemd wordt in de montage vind ik ook apart als hij de mol is. Maar de drie die eigenlijk nooit genoemd worden, zijn Rob, Nathan en Claes. En in die drie zie ik ook eigenlijk helemaal geen mol...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #195 Gepost op: 15-02-2020, 10:58:48 »
Een van de redenen voor mij om Buddy af te strepen is dat hij loog over controleerbare zaken die volstrekt onbelangrijk zijn. Waarom zou je op die manier de aandacht op je willen vestigen?

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #196 Gepost op: 15-02-2020, 11:14:58 »
Bedankt Heinz ...ik kom op ongeveer dezelfde dingen uit....maar bij nader inzien niet genoeg om hem (compleet) weg te strepen (voor mij dan)
Vond idd de stoot met schouder/arm bij vazen nogal lomp eruitzien(alsof hij ietwat doorduwt, of iig niet inhoudt bij eerste aanraking) terwijl hij de rest v.h. parcours vlekkeloos aflegt.
Verder bij parkeertarief in de camera schijnend (de 2e keer, precies op moment dat Anita "gezien" zegt) mogelijk net de sleutel heeft neergelegd, hij komt nl vanuit een gebukte positie in het shot. Vevolgens meteen het omdraait tegen anita: "of jij hebt de sleutel al he?" Wat ie vaker doet. En ook nog es op de valreep de sleutel "vindt".

Ook bij executies en uitleg opdrachten te overdreven( geacteerde) reacties (bijv op bericht inzetten ZV door Tina, waar verder niemand echt van blikt of bloost)
Soms vreemde oogcontacten /non verbale reacties met Rik (bijv executie Jaike, nadat claes groene scherm had)
Sleutelactie bij verkeer(d) misschien om Mil ( en de kijkers)te misleiden en hoopte dat het misschien te nepmollerig uitzag)

Terwijl hij aangeeft geen rekenwonder te zijn.... blijkbaar wel heel goed met de "logigram" van lijn(ver)diensten.

Zegt " de kandidaten..." in gesprek met  Mil tijdens lettergreep.

Ook kunnen zgn hints op hem slaan.( ipv op nathan als voetballer, rob als zanger en Johan in het theater...hij is alle 3) ... bijv. voetbalreferenties. Hij heeft aardig gevoetbald bij zuidvogels.... "rode stoelen" in het theater voor zijn eigen productie. De mol is een man/vrouw bij de waaiers zou kunnen slaan op zijn rol in de Tv kantine waar hij een vrouw heeft gespeeld....
Daarnaast staat ie nog mooi laag in de landelijke app verdenkingen.

Kortom, ik hou hem nog ff in de gaten...

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #197 Gepost op: 15-02-2020, 11:26:35 »
Een van de redenen voor mij om Buddy af te strepen is dat hij loog over controleerbare zaken die volstrekt onbelangrijk zijn. Waarom zou je op die manier de aandacht op je willen vestigen?

Snap ik.... mede daarom door mij snel afgestreept al na geluk of wijsheid omdat ie daar heel dom /slecht liegt....misschien was dat ook bewust de bedoeling voor de kandidaten..

En stiekem zou ik t ook mooi vinden als t "onschuldige" grapje van Nathan in biecht bij verkeer(d) geen grapje was en hij idd buddy bij China heeft zien staan. Hij daarom ook meteen langs de camera kijkt naar de regie, omdat ie denkt dat t fragment toch niet gebruikt kan worden. En even later "ik heb veel landen gezien" met grote grijns en dat dus eigenlijk de reden is van het daarop volgende vreugdedansje ( waarin buddy wel meedoet maar niet echt blij kijkt)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #198 Gepost op: 15-02-2020, 11:29:44 »
Precies wat ERdoubleD zegt.
Buddy is de mol ::jaja::


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #199 Gepost op: 15-02-2020, 11:35:11 »
Wat ook gek zou zijn als Buddy de Mol is, is dat Miljuschka die hem blind vertrouwt zo lang in het spel blijft terwijl anderen (ook afvallers) Buddy wel als verdachte noemen.