Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief  (gelezen 36665 keer)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #140 Gepost op: 17-01-2020, 18:13:19 »
Ik heb zelf zoveel vragen bij hoe deze opdracht in elkaar zat (kozen ze zelf een container, mochten ze zelf koppels maken, wisten ze dat ze (op de voorkant) van de vrachtwagens moesten kijken, en zo ja, waarom dan nog dat cijfer aan de sleutel?), dat ik er zelf voor het ontdekken van de mol niet al te veel waarde aan hecht. Zonde.

Helaas was dit vorig jaar ook vaak het geval. Als ze dan ook nog eens gaan klooien in de montage door beelden in een andere volgorde te monteren of uitspraken van medekandidaten op een ander moment in beeld te brengen dan waar ze horen wordt het geen zoeken meer, maar meer een loterij. Uiteindelijk houd je dan een spelprogramma over waarbij je slechts toeschouwer bent. Hoop dus niet dat dit de nieuwe tendens wordt.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #141 Gepost op: 17-01-2020, 18:16:30 »
Maar dat ze niet zelf voor de containers mochten kiezen lijkt me logisch. Ze waren immers geblinddoekt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #142 Gepost op: 17-01-2020, 18:28:42 »
En dat de mol de opdracht heeft gekregen de escaperoom op te lossen ga ik ook n beetje van uit eigenlijk

Anders zouden ze t risico lopen dat alles dicht zou blijven en dat levert boring tv op


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #143 Gepost op: 17-01-2020, 18:57:54 »
Citaat
En dat de mol de opdracht heeft gekregen de escaperoom op te lossen ga ik ook n beetje van uit eigenlijk

Anders zouden ze t risico lopen dat alles dicht zou blijven en dat levert boring tv op

Daar kan ik me in vinden. Echter, wat eerder is gezegd, kan ik óók in meegaan.

Als Mil de Mol is... Dan lost ze als eerste de (op het oog niet zo gemakkelijke) puzzel op, laat het stuur (en daarmee het laatste woord) aan een ander, ziet de bedragen op de andere auto's, realiseert zich dat ze zelf misschien ook 'iets' op de auto hebben, stapt zelf uit om dat te checken, geeft dat goed door en zorgt er (mede) voor dat dat teken op de goede plaats komt en er potentieel 2100 euro te verdienen blijft.

Dat vind ik wel veel voor een Mol.

Hoe fijn zou het zijn geweest als bijvoorbeeld de auto met 1 op de eerste plaats was gaan staan? Kun je er als Mil-Mol nog niets aan doen ook en de verdenking vol op anderen gooien. Door deze actie was dat uitgesloten en was het hopen of gokken dat een of meer anderen een fout zou(den) maken.

Het kan, maar het is niet mijn favoriete strategie...
« Laatst bewerkt op: 17-01-2020, 19:00:12 door Tarballs »

Offline Janneke123

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #144 Gepost op: 17-01-2020, 19:30:12 »
Ik heb nu al een paar keer terug gekeken maar blijf het raar vinden hoe Buddy die sleutel vindt. Hij "wrijft" verschillende keren met zijn voet over de grond en dan in ene is de sleutel daar. Terwijl Anita op dezelfde plek heeft gestaan en niets vond of voelde?

Vanaf 53:39 tot 53:47 doet hij zo raar met zijn voet en vindt hij de sleutel.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #145 Gepost op: 17-01-2020, 19:32:51 »
Met 5 duo's van kandidaten die maar o wat graag de andere kandidaat willen doen geloven dat hij de Mol is, is de kans dat alle opdrachten slagen 0,0 %. Die €2100 gaat echt niet verdiend worden en als er maar één opdracht fout gaat dan is er nog maar €210 te verdienen. Daar ligt een Mol, zeker in aflevering 1, niet echt wakker van. Voor de Mol is het veel interessanter om vertrouwen te wekken en de opdracht juist wel te laten slagen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #146 Gepost op: 17-01-2020, 19:54:21 »
Mil en Nathan parkeren de auto.
Mil blijft benadrukken ik denk dat we goed zitten, ik hoop dat we goed zitten. Dit na het hele verhaal over 1 of 5 omgekeerd etc. we moeten hem op 5 zetten ja tuurlijk. Er is hier maar 1 persoon sturend bezig. Als Nathan de mol zou zijn, dan wordt hij hier compleet overvleugeld en verpletterd. En daarom geloof ik niet in de keuze voor wensmol Nathan. Kan niet. Veel te riskant.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2020, 19:56:44 door foxhunter »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #147 Gepost op: 17-01-2020, 20:16:30 »
Mil en Nathan parkeren de auto.
Mil blijft benadrukken ik denk dat we goed zitten, ik hoop dat we goed zitten. Dit na het hele verhaal over 1 of 5 omgekeerd etc. we moeten hem op 5 zetten ja tuurlijk. Er is hier maar 1 persoon sturend bezig. Als Nathan de mol zou zijn, dan wordt hij hier compleet overvleugeld en verpletterd. En daarom geloof ik niet in de keuze voor wensmol Nathan. Kan niet. Veel te riskant.
Rick McCullough gaat wel vaker voor erg riskante mollen. Vorig seizoen nog.

Eens dat Nathan hier compleet overvleugeld wordt ja. Als mol had bij beter meteen zijn verlies kunnen pakken. Niks proberen. Nu zou 'ie als mol meteen een verdenking tegen zich hebben die mss tot de finale draagt.

Erg benieuwd wie Nathan en Miljuschka na de aflevering van morgen zeggen te verdenken. En of we dat als kijker mogen weten. Als Nathan de mol is vermoed ik dat hij haar morgen als hoofdverdachte gaat noemen, of in ieder geval als zijn nummer 2.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #148 Gepost op: 17-01-2020, 21:54:06 »
Ik kan wel meegaan in Mol Mil die als eerste de truck uit wil om het euroteken uit het spel te halen zodat anderen niet aan een geldbedrag denken. Maar er vanuit gaan dat dat minimaal 1 ander team niet uit de truck komt is wel riskant, dan had ze toch iig mee kunnen gaan met Nathan en het euroteken op 1 kunnen zetten? Was geen verdenking op haar geweest, nog steeds als beste team gepresteerd en zeker weten geen geldbedrag.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #149 Gepost op: 17-01-2020, 22:04:58 »
Ik kan wel meegaan in Mol Mil die als eerste de truck uit wil om het euroteken uit het spel te halen zodat anderen niet aan een geldbedrag denken. Maar er vanuit gaan dat dat minimaal 1 ander team niet uit de truck komt is wel riskant, dan had ze toch iig mee kunnen gaan met Nathan en het euroteken op 1 kunnen zetten? Was geen verdenking op haar geweest, nog steeds als beste team gepresteerd en zeker weten geen geldbedrag.
Boeie...
Die opdracht met Rob/Leonie was nooit gelukt dus max 210 euro. Gaat nergens over.
Beetje warmlopen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #150 Gepost op: 17-01-2020, 22:31:11 »
Boeie...
Die opdracht met Rob/Leonie was nooit gelukt dus max 210 euro. Gaat nergens over.
Beetje warmlopen.
Die opdracht was echt niet zo moeilijk, het was dat ze beiden zaten te (nep)mollen, maar het was prima mogelijk geweest dat ze allen uit hun truck kwamen. Was makkelijker dan allemaal het juiste kistje vinden bij opdracht 1.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #151 Gepost op: 17-01-2020, 22:32:56 »
Ok... In principe kan alles alles betekenen.

Het euro-teken als eerste parkeren, kan bij anderen de indruk wekken dat het in volgorde moet. In dat geval bereiken Mil en Nathan twee dingen:

1. Ze doen het zelf goed
2. De kans dat de volgende denkt dat het op volgorde moet, is aanwezig

en dat betekent dat de kans maar 25% is dat de 2 de volgende is en dus goed komt te staan. Elke volgende kan door het goed geplaatste euro-teken denken dat het op volgorde moet. Andersom... Als anderen eerder (goed) staan, is de kans dat je het euro-teken verkeerd zet alleen maar verdacht.

Ik kan er dus niets mee  ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #152 Gepost op: 17-01-2020, 22:35:43 »
Eens

Wat ik met deze opdracht kan is mensen afstrepen gezien ik echt geloof dat de mol de escaperoom uit is gekomen. Al is het alleen maar om enige invloed te hebben en te voorkomen dat de productie straks met 5 onopgeloste escaperooms zit (ondanks dat die kans klein was)



Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #153 Gepost op: 17-01-2020, 22:37:00 »
Ik vind het allemaal een beetje bizar. De kandidaten zullen toch wel geweten hebben dat ze voor een geldbedrag speelden? De uitleg die wij krijgen is altijd heel beperkt en het is bijna altijd na de opdracht dat ik besef wat nu eigenlijk de bedoeling is.
Als Mil en ook Anita alert genoeg zijn om te weten wat ze moeten doen denk ik dat ze wel de juiste uitleg hebben gekregen vooraf.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #154 Gepost op: 17-01-2020, 22:43:37 »
Citaat
Wat ik met deze opdracht kan is mensen afstrepen gezien ik echt geloof dat de mol de escaperoom uit is gekomen. Al is het alleen maar om enige invloed te hebben en te voorkomen dat de productie straks met 5 onopgeloste escaperooms zit (ondanks dat die kans klein was)

Precies dit.

Opdracht 1 valt geen geld te halen. Dat is leuk voor het spelelement en kijken wie welke tactiek toepast. Opdracht 2 is gegarandeerd chaotisch. Mij een raadsel hoe hier 2500 verdiend kon worden. Blijft deze over.

De tactiek zal toch niet zijn... Blijf maar zitten. Er mislukt wel iemand en dan is het ook klaar. Dat zou achteraf zwaar teleurstellend en de eerste aflevering met terugwerkende kracht tot een deceptie maken.

Ik mis echt de goede uitleg bij de opdrachten. Gewoon, een kaartje met... Hier is dit, daar is dat, en dat moeten ze doen om het te laten slagen.

[edit: Dat gezegd, is de reactie van Buddy raar. Hij vindt na wat geveeg met zijn voeten opeens een sleutel en vraagt ook meteen wat er op de auto staat. Als Mol-uitleg is het geklooi met knoppen, latjes, spijkers en schroeven leuker waarschijnlijk]
« Laatst bewerkt op: 17-01-2020, 23:01:13 door Tarballs »

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #155 Gepost op: 17-01-2020, 22:59:02 »
Zowel 'eruit komen en verkeerd parkeren' als 'er niet uitkomen' zijn prima molstrategieën in deze opdracht, maar eruit komen is minder veilig. Als je er niet uitkomt, ontbreekt er sowieso een cijfer (of euroteken) en halen de kandidaten op zijn allerbest €210. Verkeerd parkeren is pas gegarandeerd net zo effectief als je een 0 of € neerzet op de tweede plaats (voor de kijker) of de 2 of 1 op een onschadelijke plaats parkeert.

Dus het lijkt me gevaarlijk om op dit moment mensen af te strepen enkel en alleen omdat ze er niet uit zijn gekomen. Maar misschien dat je later in het spel nog kunt terugkijken en zeggen: we hebben sowieso met een aanvallende mol te maken, dus zal die hier wel uit de escape room gekomen zijn.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #156 Gepost op: 17-01-2020, 23:51:13 »
En heel misschien wil de Mol best wat geld verdienen. Altijd handig voor een veiling.😉

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #157 Gepost op: 18-01-2020, 02:20:47 »
Een mol die eigenhandig, actief en onnodig geld binnen brengt is misschien wel een mol, maar geen goede mol ::rofl::

Offline Laravds

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #158 Gepost op: 18-01-2020, 02:39:18 »
Bij het herbekijken is er mij iets opgevallen. Wanneer Buddy en Anita rijden met de truck zegt Buddy dat ze in het meest linkse vakje moeten parkeren, Anita raakt wat in de war en begrijpt niet goed waarom ze in vakje 1 moet parkeren en dan zegt Buddy dat er op hun sleutel "1" staat. Nu, hij bestuurde de truck niet en hing de hele tijd uit het raam dus ik vroeg me af hoe hij wist welk nummer er op hun sleutel stond.

Ik heb het nog eens herbekeken en iedereen die uit de escape room kwam, had lege handen dus de sleutel lag in de truck zelf. Anita stapt een paar seconden eerder in en vraagt dan 'oh, is dit de sleutel?' dus nog eens een bevestiging dat die in de truck lag en Buddy het dus niet op voorhand kon gezien hebben. Terwijl Buddy zich neerzet en zijn deur dicht doet, start Anita de auto. Buddy gaat vrijwel onmiddellijk uit het raam hangen, er zitten 4 seconden tussen het moment dat hij in de auto gaat zitten en door het raam gaat hangen. Ongeveer 2 seconden daarvan zie je niet waar hij naar kijkt, de rest van die seconden kijkt hij niet in de richting van die sleutel. Buddy zegt dan dat ze naar het meest linkse vak moeten omdat ze dan "0" zijn, Anita raakt in de war omdat ze geen "0" ziet staan op één van die vakjes en uiteindelijk zegt Buddy "ja klopt, we hebben een "0" bovenop de auto maar een "1" op de sleutel". Terwijl hij dit zegt, komt hij wel net terug normaal zitten in de truck en kijkt hij in de richting waar de sleutel is maar hij zegt het niet alsof hij die info net op dat moment ontdekt.

Zoek ik het te ver of is dit voorkennis? Misschien zie ik iets over het hoofd maar op dit moment weet ik niet hoe Buddy zou weten welk cijfer er op hun sleutel staat. Maar aan de andere kant, als dit een verspreking is zouden ze het misschien niet in de aflevering laten, zeker omdat het de eerste is... Ik heb dus geen idee of dit iets betekent maar ik vond het alleszins een beetje vreemd.

Dit volledig stukje begint in de online aflevering trouwens ongeveer op 53:52 en hij zegt dat er "1" op hun sleutel staat op ongeveer 54:28.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #159 Gepost op: 18-01-2020, 03:01:37 »
Terwijl hij dit zegt, komt hij wel net terug normaal zitten in de truck en kijkt hij in de richting waar de sleutel is maar hij zegt het niet alsof hij die info net op dat moment ontdekt.


Denk ook dat ze dat hebben ontdekt toen ze instapten maar daar is in geknipt. Je ziet ook aan de reactie van Anita dat ze het niet voor t eerst hoort