Auteur Topic: [CL] Dag 3: Frankfürter Würstchen  (gelezen 60482 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #240 Gepost op: 26-01-2020, 11:01:21 »
ik zou juist denken dat je alles hier in het topic wil zien m.u.v. het wolvenoverleg en het koppeltje

Het blijft een forumspel he ::)
Ik vind het een goed plan. Mensen die benaderd worden kunnen dan zelf altijd nog besluiten of ze degene die zegt bankbediende te zijn vertrouwen of niet, dan hebben mensen in ieder geval weer iets meer informatie.

Verder eens met DC en D*N dat Mollenvanger verdacht verdrag vertoont, opvallend dat hier weinig op gereageerd wordt? Heeft iemand nog gedachten over Mollenvanger?

Edit: de bankbediende zegt dan natuurlijk niet wie die is, dat was slecht geformuleerd van mij ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #241 Gepost op: 26-01-2020, 11:01:43 »
Wil ik dat dan niet? Ik ben gewoon niet naïef he ;)

Als iedereen zegt dat ze enkel via dit topic contact hebben dan spreekt zowiezo niet iedereen de waarheid. Maar ik denk dat het goed gaat niet?

diskwalificeer ze  ::hypocriet::

Nee, natuurlijk gaat het niet lukken om iedereen alleen hier in het topic contact te laten hebben. Zeker niet als mensen elkaar ook irl tegenkomen. Maar ik zou om het spel leuk te houden toch graag hebben dat mensen niet elkaar gaan pm-en of appjes gaan sturen o.i.d. over dit spel
Wit is ook een kleur!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #242 Gepost op: 26-01-2020, 11:03:06 »
Maar zou de ziener dan wel uit het niets tegen iemand mogen zeggen: 'ik vertrouw die en die niet, maar die absoluut weer wel'?

In dat geval kan de ziener dit soort berichten sturen naar iedereen die hij als gegijzelde gezien heeft. Op het moment dat de gegijzelde sterft, zijn er heel veel personen die dan kunnen denken 'hé, deze persoon heeft mij namen gegeven van wie hij vertrouwd en wie niet'.

Maar zelfs al zou de ziener dat doen, dan ga jij ervanuit dat iedereen alles eerlijk op tafel legt. Wat me sterk lijkt  ::rofl::

Er zijn 2 dingen verboden:
- Je rol zeggen
- Een screenshot sturen

Voor de rest moet niet alles achter de schermen gebeuren. Denk niet dat dit nu het geval is. Maar ik zie ook wel aan stemgedrag dat er zeker zaken naast het topic gebeuren hoor  :P

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #243 Gepost op: 26-01-2020, 11:03:42 »
Waarom zou niet via pm oid contact hebben het spel nou weer minder leuk maken ???
Het maakt het juist moeilijker voor overvallers, verdacht de witte ::vergroot::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #244 Gepost op: 26-01-2020, 11:04:05 »
Ik vind het idee heel goed, maar niet helemaal in lijn met het spel.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #245 Gepost op: 26-01-2020, 11:05:06 »
In het echte spel kan de ziener ook onopvallend oogcontact maken of fluisteren met iemand hoor, zeker met 30 spelers
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #246 Gepost op: 26-01-2020, 11:05:32 »
Ik vind het ook verdacht dat Swifty zo aanslaat op dat plan, de_witte. Eigenlijk vond ik iedereen verdacht die er meteen zo positief op reageerde (waaronder Lucy, Swifty en SpacyColours) omdat ik er nog veel meer haken en ogen aan zie. O.a. het feit dat als het gewoon allemaal door zou lopen volgens het patroon uitkijk - kluis - geld, de hele lijst vanaf Swifty (en dus ook vanaf Bjorn als het patroon weer hersteld is) er anders uit zou hebben gezien. Het heeft dus betrekking op bijna de hele lijst, alleen bij Swifty en Vermoljoen is er nog iets geks aan de hand.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #247 Gepost op: 26-01-2020, 11:05:59 »
Opzich in een groep van 30 mensen kan je best eens iets in iemands oor fluisteren zonder dat het opvalt, met 10 gaat dat moeilijker, maar nu is het nog wel realistisch naar mijn idee ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #248 Gepost op: 26-01-2020, 11:08:11 »
Waarom zou niet via pm oid contact hebben het spel nou weer minder leuk maken ???
Het maakt het juist moeilijker voor overvallers, verdacht de witte ::vergroot::

ja.... alles wat ik zeg is bij jou verdacht, dus dat verbaast me al niks meer dat je dat zegt.

Wellicht maakt het het moeilijker voor overvallers, maar het betekent ook dat lang niet alle informatie op tafel ligt waardoor er veel minder valt af te leiden uit de stemmingen. Bovendien zullen de mensen die besluiten hier niet aan mee te doen (of niet bij betrokken worden) een achterstand en zullen dan dus sneller "verkeerd" stemmen wat kan leiden tot een vroegtijdige exit op basis van verkeerde argumenten
Wit is ook een kleur!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #249 Gepost op: 26-01-2020, 11:10:02 »

Ik vind het namelijk een beetje vreemd dat Swifty aan lijkt te sturen op een soort van zelfmoord/zelfbescherming door telkens de theorie van de verwisselde geld/kluis/uitkijk aan te halen. Daar moet toch iets in zitten:

opties:
- beide zijn slecht en op deze manier probeert Swifty haarzelf of Vermoljoen vertrouwen te laten krijgen voor de rest van het spel
- Swifty is zelf slecht en hoopt door aan te sturen op zelfmoord te bereiken dat ze juist niet gelyncht wordt
- Swifty is goed en denkt/weet dat Vermoljoen slecht is en wil zo dus zorgen dat Vermoljoen het spel verlaat
- mis ik nog iets?

Nah, telkens... gisteren 1x gezegd dat het een goeie theorie is, en vandaag aangehaald omdat het vergeten leek te worden.

We zijn niet beiden slecht. Vermoljoen heeft beide keren op mij gestemd om mij te lynchen. Als we beiden slecht zijn was er geen enkele reden voor hem om dat te doen.

Ik weet niet zeker of hij slecht is, ik denk het wel. Maar ik moet wel even eerlijk zeggen dat ik mogelijk verbitterd ben vanwege zijn 2 stemmen op mij.



Ik haal nog even deze post van Spacy aan:

Heb ook een druk weekend; even snel mijn twee centen.

Ik vind de Kaaasje Theorie erg sterk, die wijst dan naar Swifty of Vermoljoen toch? Van die twee verdenk ik Vermoljoen het meest, maar - heel cru - als we Swifty eruit gooien levert dat meer info op uit de eerste stemming.

Dat laatste geldt ook voor mrchipie. Kent iemand hem van buiten dit forumspel om, is hij daar ook zo enthousiast? Ik vind hem gewoon moeilijk te peilen.

Verder ben ik het met D*N eens dat Tim waarschijnlijk is weggestemd omdat het ons weinig info oplevert.

Ik denk dus dat Vermoljoen overvaller is. Maar ik kan er mee leven dat jullie mij lynchen, als je denkt dat dat meer info oplevert. Take one for the team.
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #250 Gepost op: 26-01-2020, 11:12:44 »
Heb je genoeg van het bijlezen van alle berichten Swifty? ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #251 Gepost op: 26-01-2020, 11:13:37 »
Normaal kunnen wolven natuurlijk ook niet discussiëren met elkaar en een plan maken.
Dus wat dat betreft kan de ziener volgens mij best zijn bevindingen delen met de gegijzelden die die heeft vastgesteld. Hij mag alleen niet zeggen dat hij de ziener is natuurlijk, maar daar komen we waarschijnlijk ooit wel achter.

En volgens mij kunnen dan genoeg mensen informatie bevestigen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #252 Gepost op: 26-01-2020, 11:13:45 »
Heb je genoeg van het bijlezen van alle berichten Swifty? ::rofl::

Ik was die post van Spacy aan het zoeken en jullie gingen ineens als een gek posten allemaal :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #253 Gepost op: 26-01-2020, 11:15:59 »
Ik vind de witte intussen niet meer topverdachte aangezien hij duidelijk heeft gemaakt hoe dat ‘laten we allemaal posten wie we vertrouwen en verdenken’ heel nadelig kan uitwerken.


Aaargh, chaos spel!

Maar intussen wel een andere naam in gedachten door de discussies hier. Alleen ga ik die zoals vorige keer niet noemen omdat het mij ook beter lijkt dat we kunnen zien op wie iedereen stemt, zonder invloeden van anderen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #254 Gepost op: 26-01-2020, 11:16:00 »
Normaal kunnen wolven natuurlijk ook niet discussiëren met elkaar en een plan maken.
Dus wat dat betreft kan de ziener volgens mij best zijn bevindingen delen met de gegijzelden die die heeft vastgesteld. Hij mag alleen niet zeggen dat hij de ziener is natuurlijk, maar daar komen we waarschijnlijk ooit wel achter.

En volgens mij kunnen dan genoeg mensen informatie bevestigen.


Als de ziener lang genoeg in het spel blijft inderdaad. Voorlopig heeft de ziener er nog maar 2 gezien natuurlijk.
Ik vind het wel een heel goed idee. Wat top dat we ook achter de schermen mogen communiceren :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #255 Gepost op: 26-01-2020, 11:21:40 »
Verder eens met DC en D*N dat Mollenvanger verdacht verdrag vertoont, opvallend dat hier weinig op gereageerd wordt? Heeft iemand nog gedachten over Mollenvanger?
Zal ik het anders zelf doen: ik vind die Mollenvanger ook best verdacht  :P ::ok:: Denkt totaal niet mee, reageert niet op vragen, spreekt geen verdenkingen uit, zoekt niet naar hints, stelt geen vragen. Nee ik vertrouw hem ook niet ;)

Of misschien is er geen aanleiding voor sommige mensen mij te verdenken?
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 11:23:16 door MollenvangR-Art »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #256 Gepost op: 26-01-2020, 11:27:28 »
Zal ik het anders zelf doen: ik vind die Mollenvanger ook best verdacht  :P ::ok:: Denkt totaal niet mee, reageert niet op vragen, spreekt geen verdenkingen uit, zoekt niet naar hints, stelt geen vragen. Nee ik vertrouw hem ook niet ;)

Of misschien is er geen aanleiding voor sommige mensen mij te verdenken?

Er staan bij mij inderdaad andere mensen hoger op het lijstje.... Daarnaast word ik zelf steeds aangevallen en dan verwacht men natuurlijk een reactie.... Wellicht dat ik me later in het spel eens op jou ga richten
Wit is ook een kleur!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #257 Gepost op: 26-01-2020, 11:28:59 »
ik heb door deze discussies ook een andere hoofdverdachte gekregen, maar ik hou de witte wel nog in mn hoofd
chipsverslaafde <3

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #258 Gepost op: 26-01-2020, 11:33:27 »
Gaan we nu serieus met z’n allen niet meer zeggen op wie we gaan stemmen? ::rofl::
Puik plan jongens, lijkt me een topidee. Laten we het de overvallers lekker makkelijk maken ::ok::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #259 Gepost op: 26-01-2020, 11:37:58 »
Laten we inderdaad  nog wel aangeven op wie we gaan stemmen. Of op zijn minst verdacht vinden.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik nog geen idee heb. Swifty is voor mij in ieder geval niet onverdacht en van de_witte ben ik ook nog niet zeker.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?