Auteur Topic: [CL] Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?  (gelezen 42655 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #60 Gepost op: 30-01-2020, 22:13:51 »
Lawliet, wil jij misschien een pact met mij sluiten? Vertel mij alles wat je weet en dan vertel ik jou helemaal niks
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #61 Gepost op: 30-01-2020, 22:14:19 »
Maar waarom zijn Nieky-stemmers verdacht? Ze hadden gewoon bij Jacco kunnen blijven.
Om de chaos die er ontstaat. Want je kunt wel zeggen ja ik ga mee op Nieky, maar wie zegt dat ze dat gedaan hebben? Ik ben vooral nu even aan het terugzoeken wie de verdenking op o.a Chipszakje en Witte heeft aangestuurd en of er een patroon is te vinden met wat we nu weten.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2020, 22:17:29 door MollenvangR-Art »

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #62 Gepost op: 30-01-2020, 22:15:50 »
Ik zeg al een paar dagen dat ik het raar vind dat hij er nog inzit, dus ik heb bij deze mijn stem voor Brtdm al ingezonden.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #63 Gepost op: 30-01-2020, 22:16:41 »
Ik zeg al een paar dagen dat ik het raar vind dat hij er nog inzit, dus ik heb bij deze mijn stem voor Brtdm al ingezonden.

en nu moeten wij weer gaan uitvogelen of dit een streek van de overvallers is om ons een bepaalde kant op te duwen of een eerlijk verhaal van een gegijzelde die probeert mee te denken....


Wellicht zou het goed zijn als alle gegijzelden gewoon even hun mond zouden houden (tenzij er een vraag aan ze gesteld wordt) en het vijftal laat proberen met een stemadvies te komen?
Wit is ook een kleur!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #64 Gepost op: 30-01-2020, 22:17:46 »
Ik zeg al een paar dagen dat ik het raar vind dat hij er nog inzit, dus ik heb bij deze mijn stem voor Brtdm al ingezonden.
Dit vind ik sowieso raar...

De directeur staat ook al hoog op mijn lijstje, dus voorlopig eens.
Tenzij een van de andere drie nog iets beters kan vinden...
Laten we nog even rustig overleggen, we hebben nu meer informatie dan ooit dus we zouden nu meer te weten moeten komen.

Er zijn bijv. een paar mensen waar we nog nooit naar gekeken hebben, zoals Linus, Jann, Kaaasje... niet dat ik ze verdenk, maar we moeten verbanden zien te vinden.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #65 Gepost op: 30-01-2020, 22:18:36 »
Wellicht zou het goed zijn als alle gegijzelden gewoon even hun mond zouden houden (tenzij er een vraag aan ze gesteld wordt) en het vijftal laat proberen met een stemadvies te komen?
Dit vind ik ook een goed idee. Dat alleen jij, D*N, Chippie, Spacy en ik hier overleggen en de rest gewoon niks post.
Frankje Lapi

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #66 Gepost op: 30-01-2020, 22:18:37 »
Yep, we moeten ze sowieso alle 15 bekijken
Wit is ook een kleur!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #67 Gepost op: 30-01-2020, 22:22:30 »
Dit vind ik ook een goed idee. Dat alleen jij, D*N, Chippie, Spacy en ik hier overleggen en de rest gewoon niks post.
top idee dan kunnen wij een goed plan maken, wel dat sowieso wij een voor een worden weggestemd :-\\
chipsverslaafde <3

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #68 Gepost op: 30-01-2020, 22:23:06 »
Er zijn bijv. een paar mensen waar we nog nooit naar gekeken hebben, zoals Linus


EINDELIJK, ik voel me dit hele spel al genegeerd en achteruit gestoken
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #69 Gepost op: 30-01-2020, 22:24:33 »
niet linus linus is de troll van dit spel ::rofl:: ::hug::
chipsverslaafde <3

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #70 Gepost op: 30-01-2020, 22:24:38 »
Ik post nog even het overzicht wat ik gemaakt heb hier, aangezien ik denk dat we er nu meer mee kunnen.

Kaaasje:
- Als Mrchippie overvaller is, is Kaaasje dat niet. Die stemt op Chippie, ookal weet ze dat veel meer mensen dat doen. Is een te groot risico.
- Als Vermoljoen overvaller is, is Kaaasje dat niet. Komt met een mogelijke hint dat Vermoljoen het zou kunnen zijn.

belg:
- Was het niet eens met het wegstemmen van ennasil én Jacco, vond dat risicovol. Praat nu over de vicieuze cirkel, laat weer zien dat het risicovol is. --> Als Jacco overvaller is, zou belg dat ook zomaar kunnen zijn.

FrankLapidus:
- Mijn rol kennen jullie al.

D*N:
- Vond MV verdacht --> Als MV overvaller blijkt te zijn, is D*N dat waarschijnlijk niet.
- Vond L Lawliet verdacht --> Als L Lawliet overvaller blijkt te zijn, is D*N dat waarschijnlijk niet.

MV:
- Vond D*N verdacht --> Als D*N overvaller blijkt te zijn, is MV dat waarschijnlijk niet.
- Kwam met een soort verdenking naar Spacy --> Als Spacy overvaller blijkt te zijn, is MV dat waarschijnlijk niet.

Miek:
- Vond Mrchipie verdacht --> Als hij overvaller is, is Miek dat waarschijnlijk niet. Ze stemt op Chippie, ookal weet ze dat veel meer mensen dat doen. Is een te groot risico.
- Vond MV verdacht --> Als MV overvaller blijkt te zijn, is Miek dat waarschijnlijk niet.

Vermoljoen:
- Noemt niet echt specifiek namen. Loopt vooral mee in stemmingen zoals bij ennasil en Swifty. Maar komt zelf niet met verdachten (behalve dan dat hij mij nu ineens verdenkt...)

Jann:
- Ging mee in de stemming op Jacco toen het echt net 1 stem verschil maakte, dus als Jacco overvaller blijkt lijkt het me dat Jann dat niet is...

SpacyColours:
- Vond Vermoljoen verdacht --> als Vermoljoen overvaller blijkt te zijn, zal SpacyColours dat niet zijn...
- Vond Mrchippie verdacht --> als Chippie overvaller blijkt te zijn, zal SpacyColours dat niet zijn.
- Vond Brtdm verdacht --> als Brtdm overvaller blijkt te zijn, zal SpacyColours dat niet zijn.
- Vind Jacco verdacht --> als Jacco overvaller blijkt te zijn, zal SpacyColours dat niet zijn.

TimvDons:
- Komt zelf niet echt met een verdachte en lift eigenlijk het hele spel al mee...
- Vindt het wel vreemd dat Brtdm nog in het spel zit...

Jacco:
- Vond SpacyColours verdacht, dus als SpacyColours overvaller blijkt, zal Jacco dat niet zijn.
- Vond de_witte verdacht, dus als de_witte overvaller blijkt, zal Jacco dat niet zijn.
- Vond Hautoa verdacht, dus als Hautoa overvaller blijkt te zijn, zal Jacco dat niet zijn.
- Zegt Kaaasje, D*N, Linus, Miek, belg en Jann ook niet te vertrouwen....

B&W:
- Verdenkt D*N, maar dat is op onderbuikgevoel...
- Verdenkt Nieky, SpacyColours en de_witte, dus als een van hun overvaller blijkt te zijn, zal B&W dat niet zijn.
- Verdenkt L Lawliet, dus als L Lawliet overvaller blijkt te zijn, zal B&W dat niet zijn.

Nieky:
- Stemt vooral mee met anderen....
Frankje Lapi

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #71 Gepost op: 30-01-2020, 22:24:54 »
niet linus linus is de troll van dit spel ::rofl:: ::hug::
Moet jij niet dringend naar je toneelles?!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #72 Gepost op: 30-01-2020, 22:25:11 »
SanderFMC:
- Noemt niet echt wie hij verdenkt...

Daisy:
- Stemt vooral mee met anderen....

DC:
- Verdenkt MV, dus als MV overvaller blijkt te zijn zal DC dat waarschijnlijk niet zijn...
- Verdenkt de_witte, dus als de_witte overvaller blijkt te zijn zal DC dat waarschijnlijk niet zijn...
- Verdenkt Hautoa, dus als Hautoa overvaller blijkt te zijn zal DC dat waarschijnlijk niet zijn...
- Begint Vermoljoen en Chipie steeds meer te verdenken.

Robbieazerty:
- Verdenkt de_witte, maar komt daar na een dag al weer op terug....
- Verdenkt DC en Brtdm een beetje...
- Volgt verder gewoon de menigte... komt niet zelf met verdachten.

Linus:
- Verdacht Jacco en Vermoljoen, dus als Jacco of Vermoljoen overvaller blijkt te zijn zal Linus dat waarschijnlijk niet zijn...
- Verdenkt ook Nieky, Belg, Chipie en Lawliet.

L Lawliet:
- Verdacht mij, voelde dat in zijn kut.
- Verdenkt belg, dus als belg overvaller blijkt te zijn zal L Lawliet dat waarschijnlijk niet zijn...

Mrchipie:
- Gaat vooral mee met de rest
- Begint wel ineens Brtdm te verdenken...

Brtdm:
- Zegt belg, L Lawliet, MV en B&W verdacht te vinden vanwege hun stemgedrag.

Hautoa:
- Vertrouwt MV niet helemaal
- Verdenkt Mrchipie, dus als chipie overvaller blijkt te zijn, lijkt Hautoa me geen overvaller.

de_witte:
- Vindt Spacy en DC vaag doen, vertrouwt Brtdm niet helemaal.
- Verdenkt Jacco en mrchipie, dus als Jacco of mrchipie overvaller blijkt te zijn zal de_witte dat waarschijnlijk niet zijn...
- Vindt ook B&W verdacht bezig
Frankje Lapi

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #73 Gepost op: 30-01-2020, 22:25:47 »
Oké dus ik vertrouw op dit moment: Miek, B&W
Kaaasje en Sander door hun Vermoljoen verdenking
Linus deed ik vertrouwen maar nu lichte twijfel
Jann licht vertrouwen

Lawliet, belg en Mollenvanger vind ik verdacht.
Vermoljoen lijkt mij sowieso een overvaller
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #74 Gepost op: 30-01-2020, 22:26:42 »
Vermoljoen:
- Noemt niet echt specifiek namen. Loopt vooral mee in stemmingen zoals bij ennasil en Swifty. Maar komt zelf niet met verdachten (behalve dan dat hij mij nu ineens verdenkt...)
Nogmaals: ik heb jou nooit verdacht gevonden. Ik heb trouwens ook op dag 6 een overzicht van mogelijke hints gemaakt, dat ik met veel plezier morgen zal updaten.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #75 Gepost op: 30-01-2020, 22:27:44 »
Moet jij niet dringend naar je toneelles?!
daar ben ik net een uur van thuis linus ik heb heel de spanning en plotchanges gemist ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #76 Gepost op: 30-01-2020, 22:27:58 »
Linus deed ik vertrouwen maar nu lichte twijfel
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #77 Gepost op: 30-01-2020, 22:28:22 »
Oké dus ik vertrouw op dit moment: Miek, B&W
Kaaasje en Sander door hun Vermoljoen verdenking
Linus deed ik vertrouwen maar nu lichte twijfel
Jann licht vertrouwen

Lawliet, belg en Mollenvanger vind ik verdacht.
Vermoljoen lijkt mij sowieso een overvaller
Het zou me niks verbazen als Kaas een overvaller is ipv. Vermoljoen. Hoe dan ook, één van de twee is overvaller en de ander gegijzelde.
Belg vind ik dus totaal niet verdacht.
Frankje Lapi

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #78 Gepost op: 30-01-2020, 22:30:52 »
Ja er moet sowieso iemand zijn bij de overvallers die de leiding heeft en slim dingen kan overzien, kaaasje, brtdm, belg.....
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #79 Gepost op: 30-01-2020, 22:31:35 »
Ik vertrouw helemaal niemand meer, op de namen die door Daisy zijn genoemd na. :P

Ik heb morgen de tijd, dan kan ik misschien wel proberen een cool schema te maken met een scenario per persoon met "wat als die diegene wolf zou zijn", wie zou dat dan vrijpleiten/juist niet? Ik weet niet of we er wat aan gaan hebben, maar ja... ik kan wel gaan roepen "die en die vertrouw ik, die en die vertrouw ik niet", maar dat doe ik al het hele spel en dat heeft nog niet veel succes gehad. Dus ga ik me toch maar zo veel mogelijk op logica focussen en hopen op het beste.

Als het ons lukt om in de eerstvolgende stemronde in elk geval één wolf eruit te krijgen, kan dat ons al zó veel meer info geven...
Sky might be falling but remember you can fly