Auteur Topic: [CL] Dag 11: Het ontsnappingsplan  (gelezen 5740 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #20 Gepost op: 4-02-2020, 14:49:27 »
Goedzo chippie  ::ok::

Ik stem ook op Kaaasje. Ben er trouwens vanavond niet.
Frankje Lapi

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #21 Gepost op: 4-02-2020, 15:58:13 »
Ik wil vandaag best meegaan op Kaaasje, al is het maar zodat we in ieder geval een meerderheid hebben.

Ookal verdenk ik haar niet echt het meest, we kunnen er wel veel informatie uit halen als zij toch overvaller blijkt te zijn. De kans is dan namelijk groot dat (een deel van) de overvallers gister op brtdm hebben gestemd om Kaaasje te redden.
Waarom, maar dan ook echt waarom, zou je op iemand stemmen die je niet verdenkt in deze laatste fase van het spel? ???

Ik twijfelde eigenlijk nog tussen jou en DC, maar dit geeft de doorslag.

Ik denk dat de overvallers zijn:
Sander
L Lawliet
Miek1999
Hautoa

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #22 Gepost op: 4-02-2020, 16:19:08 »
Waarom, maar dan ook echt waarom, zou je op iemand stemmen die je niet verdenkt in deze laatste fase van het spel? ???

Omdat stemmen op iemand die we wel verdenken tot nu toe ook niet zoveel succes heeft?  ;D

Ik denk dat de overvallers zijn:
Sander
L Lawliet
Miek1999
Hautoa

Onderbouwing?


I will follow my inner gold

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #23 Gepost op: 4-02-2020, 16:59:35 »
Speciaal voor jou Miek :D:

SanderFMC heeft in dit spel een toegevoegde waarde van 0. Hij komt af en toe met een berichtje waarin staat dat hij de stemmen van anderen gaat volgen. Toch komt hij in tegenstelling tot een ‘echte’ inactieve zoals Jann wél elke dag online om een stem uit te brengen. Waarschijnlijk omdat hij een speciale rol heeft: overvaller.

L Lawliet is zoals eerder besproken verdacht omdat hij op het moment dat de focus naar MoleBuster ging plots tegen het stemmen van een inactieve was. Verder was hij in het begin van het spel nauwelijks aanwezig tot hij ineens allemaal berichten ging plaatsen die zogenaamd overtuigend moeten zijn. Hij zoekt de laatste dagen niet meer naar overvallers, hij wilt bepaalde mensen gewoon wegstemmen om de overhand te hebben. Kijk maar hier:
MV, Miek1999, Jann, B&W en SanderFMC, heb ik niet echt onderzocht, dus voor hen heb ik geen onderbouwing waarom ze het wel of niet kunnen zijn.
1. Kaaasje
2. belg

6. MV
7. Miek1999

17. B&W
19. SanderFMC


Dat zijn zes namen. We hebben volgens mij nog drie missers over, zolang we de burgemeester aan onze kant hebben staan (tenzij ik iets heel belangrijks over het hoofd zie). [...]
Dat betekent dat we gewoon op de twijfelpersonen moeten stemmen, bovendien heeft het een grote kans dat het een wolf is. Zo niet, dan zijn we morgen nog steeds niet verloren. Maar laten we alsjeblieft niet iemand opofferen.
Zoals je ziet zijn 4 van zijn 6 hoofdverdachten “niet onderzocht”. In de tussentijd heeft hij geen enkele onderbouwing gegeven voor deze vier namen. Hij probeert dus overtuigend te doen met al zijn kleurtjes, terwijl het hem dus niet eens uitmaakt wie eraan gaat. Een ander voorbeeld dat hij belg dagenlang heeft verdacht om hem gisteren maar slechts oranje aan te duiden tussen iedereen die hij niet onderzocht heeft. Hij denkt niet oprecht dat belg een overvaller is, hij was enkel zijn ‘target’.

Miek, ik vind het erg knap dat je zo veel berichten kan plaatsen zonder dat je ook maar een heel klein beetje opvalt. Daarnaast doe je je best om niemand echt aan te vallen. Beiden heb je alleen iets aan als je een overvaller bent. Je werd wat mij betreft pas echt verdacht toen je TimvDons onterecht het spel uit hebt gewerkt met een volgens jou onweerlegbare hint.

Hautoa staat nog in dit lijstje als vierde. Er zijn immers nog vier overvallers over. Hautoa heeft wat mij betreft vooral minpuntjes gekregen door mensen heel gemakkelijk af te strepen (zoals dat ik werd afgestreept omdat ik op gegijzelde Lama had gestemd als bankdirecteur). En dus ook wat ik net nog zei.

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #24 Gepost op: 4-02-2020, 17:54:59 »
Toen het duidelijk was dat het ziener-plan een slecht idee was, heeft Kaaasje een mooie analyse gemaakt. Daar kwam Robbie toen uit als verdachte en ze heeft zelfs eens op hem gestemd. Ik twijfel...

Weet iemand trouwens of DC vandaag al online is geweest. Als hij vandaag weer niet stemt, verliezen we waarschijnlijk weer een gegijzelde. Het lijkt me vreemd dat een wolf zijn mede-wolfjes zo in de steek zou laten (tenzij er prive-omstandigenheden zijn natuurlijk, die gaan uiteraard voor op een spel).

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #25 Gepost op: 4-02-2020, 18:51:17 »
Miek, ik vind het erg knap dat je zo veel berichten kan plaatsen zonder dat je ook maar een heel klein beetje opvalt. Daarnaast doe je je best om niemand echt aan te vallen. Beiden heb je alleen iets aan als je een overvaller bent. Je werd wat mij betreft pas echt verdacht toen je TimvDons onterecht het spel uit hebt gewerkt met een volgens jou onweerlegbare hint.

Ik heb toen heel duidelijk uitgelegd wat mijn gedachtegang was en waarom ik achter die keuze om op Tim te stemmen stond. Mensen die toen hebben meegestemd lijken mij verdachter.

Toen het duidelijk was dat het ziener-plan een slecht idee was, heeft Kaaasje een mooie analyse gemaakt. Daar kwam Robbie toen uit als verdachte en ze heeft zelfs eens op hem gestemd. Ik twijfel...

Weet iemand trouwens of DC vandaag al online is geweest. Als hij vandaag weer niet stemt, verliezen we waarschijnlijk weer een gegijzelde. Het lijkt me vreemd dat een wolf zijn mede-wolfjes zo in de steek zou laten (tenzij er prive-omstandigenheden zijn natuurlijk, die gaan uiteraard voor op een spel).

Dat Kaaasje op Robbie heeft gestemd wil niet veel zeggen, want overvallers gaan echt niet het hele spel door alleen maar op gegijzelden stemmen.

DC is volgens zijn profielinformatie op 2 februari voor het laatst actief geweest.
I will follow my inner gold

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #26 Gepost op: 4-02-2020, 19:04:23 »
Ik heb toen heel duidelijk uitgelegd wat mijn gedachtegang was en waarom ik achter die keuze om op Tim te stemmen stond. Mensen die toen hebben meegestemd lijken mij verdachter.

Dat Kaaasje op Robbie heeft gestemd wil niet veel zeggen, want overvallers gaan echt niet het hele spel door alleen maar op gegijzelden stemmen.

DC is volgens zijn profielinformatie op 2 februari voor het laatst actief geweest.
Ik ben het niet helemaal eens met het niet aanvallen van Miek. In het begin heeft ze mij aangevallen op mijn best wel random stem in het begin. Dat heeft me niet veel later ook 4 stemmen opgeleverd. En in deze fase van het spel, als ik terugkijk, vind ik dit wel verdacht.

Het lijkt bijna wel alsof de overvallers hebben gezegd: 'pak MV, die best wel een aanwezige speler is, daar maar op aan dan verdwijnt ie vanzelf wel', terwijl je daarna lekker onder de radar blijft met je berichten

Dus dat maakt dat ik terugkijkend Miek in deze fase van het spel wel verdacht vind. (maar iedereen is verdacht in deze fase :P inclusief ikzelf). Plus Miek was ook een voorstander van de TO hint. En dat blijft knagen bij mij. De mensen die daar zo in meegingen en aanstuurden op een exit van Tim. Dus ik weet het niet zo goed. 

Hmm... zou betekenen dat DC weer niet gaat stemmen dan? Of doet hij nu weer dezelfde tactiek als in het begin?  ???
« Laatst bewerkt op: 4-02-2020, 19:06:11 door MollenvangR-Art »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #27 Gepost op: 4-02-2020, 19:06:45 »
Stem alsjeblieft niet op mij omdat je er denkt informatie uit te halen. Dat werkt niet. Zie eerdere berichten en wat wr zeiden over o.a. Lucy. We halen daar te weinig uit. Je hebt er alleen wat aan als ik een overvaller ben. Als je op mij stemt omdat je me verdenkt ala kan gebeuren. We stemmen al zoveel gegijzelde weg maar stem niet op mij omdat je denkt dat het je informatie oplevert.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #28 Gepost op: 4-02-2020, 19:08:59 »
Plus Miek was ook een voorstander van de TO hint. En dat blijft knagen bij mij. De mensen die daar zo in meegingen en aanstuurden op een exit van Tim. Dus ik weet het niet zo goed. 
Het probleem is dat diegene die er het meest in mee gingen (op Miek na die met de hint kwam) de zekere gegijzelde waren. De rest zetten er bijna allemaal twijfels bij. Niet gek ook als je weet dat Tim dood gaat en dan onschuldig blijkt te zijn en je dan verdacht zou worden als je er zo in mee ging.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #29 Gepost op: 4-02-2020, 19:09:21 »
Stem alsjeblieft niet op mij omdat je er denkt informatie uit te halen. Dat werkt niet. Zie eerdere berichten en wat wr zeiden over o.a. Lucy. We halen daar te weinig uit. Je hebt er alleen wat aan als ik een overvaller ben. Als je op mij stemt omdat je me verdenkt ala kan gebeuren. We stemmen al zoveel gegijzelde weg maar stem niet op mij omdat je denkt dat het je informatie oplevert.
Wie zouden we dan moeten stemmen volgens jij/waarom? :) / Wat heb je gestemd? (als je dat gedaan hebt?)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #30 Gepost op: 4-02-2020, 19:12:56 »
Het probleem is dat diegene die er het meest in mee gingen (op Miek na die met de hint kwam) de zekere gegijzelde waren. De rest zetten er bijna allemaal twijfels bij. Niet gek ook als je weet dat Tim dood gaat en dan onschuldig blijkt te zijn en je dan verdacht zou worden als je er zo in mee ging.
Ook Linus en Sander zaten hierbij. Ik vind met name Sander intrigerend. Sander heeft een bommetje gedropt (sorry jongens ik vergis me in de tijd.. te druk...) post weinig inhoudelijks als hij wat plaatst. En ja voor overvallers geldt: overleven. Verdeel en heers tussen actieve en minder actieve overvallers? (dat Sander een soort achtervang is?) Want hij stemt wel steeds mee.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #31 Gepost op: 4-02-2020, 19:16:21 »
Het probleem is dat diegene die er het meest in mee gingen (op Miek na die met de hint kwam) de zekere gegijzelde waren. De rest zetten er bijna allemaal twijfels bij. Niet gek ook als je weet dat Tim dood gaat en dan onschuldig blijkt te zijn en je dan verdacht zou worden als je er zo in mee ging.
daaraan toevoegend.  ik geloof dat de geopperde alternatieven (brtdm, vermoljoen, belg) ook onschuldig zijn en het daarom voor een overvaller veel makkelijker is mee te gaan op een alternatief die gegijzelde is maar nog niet dood gaat om zo uit de spotlight te blijven.


Ik heb trouwens weer Sander gestemd. Wat ik me nu bedenk dat dat misschien tegen bovenstaande argument ingaat. maar er kan gerust een overvaller tussen de Tim stemmers zitten.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #32 Gepost op: 4-02-2020, 19:37:23 »
Ik heb toen heel duidelijk uitgelegd wat mijn gedachtegang was en waarom ik achter die keuze om op Tim te stemmen stond. Mensen die toen hebben meegestemd lijken mij verdachter.
Dat is waar. Ondanks dat denk ik dat het een wolvenzet was om Tim het spel uit te werken; en dat is gelukt. Met jou stemden vooral nu bewezen goedjes mee (Spacy, de_witte, D*N, Frank en Brtdm). De drie die jij nu dus verdacht noemt (Kaaasje, Sander en belg) zouden inderdaad overvallers kunnen zijn, maar zij hadden nooit op Tim gestemd als jij het vuur op Tim niet had geopend.

Trouwens, ik mag hopen dat DC, als hij gegijzelde is, niet inactief dood gaat ::niet-ok::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #33 Gepost op: 4-02-2020, 19:51:16 »
Nog 3 stemmen nodig!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #34 Gepost op: 4-02-2020, 20:01:15 »
Maar hopen dat iedereen stemt...

In een slecht geval stemmen nu twee keer een gegijzelde eruit. Als de rol van bankdirecteur daarna bij een gegijzelde zit, kunnen we nog winnen door met elkaar achtereenvolgens alle overvallers eruit te stemmen.

Als er nu een gegijzelde inactief eruit gaat is er nog een derde dode. Daardoor is het al bij twee foute stemmingen einde oefening. Dat zou dus ervoor zorgen dat we één kans minder hebben.

Maar natuurlijk gaat er in het beste geval nu een overvaller uit en winnen we daarmee nog een extra dag tijd. :)

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #35 Gepost op: 4-02-2020, 20:12:18 »
Ik heb geen reden om mijn verdachte te wijzigen ten opzichte van gisteren, Kaaasje maakt imo de meest verdachte indruk

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 11: Het ontsnappingsplan
« Reactie #36 Gepost op: 4-02-2020, 20:21:19 »
als kaaasje een gegijzelde blijkt te zijn weet ik op wie we de volgende keer gaan...
oh en  of frank of ik gaan er vanavond aan... als ik het ben. en kaaasje blijkt een gijzelde te zijn stem dan sowieso op sander. en wil ik mijn directeurschap geven aan frank. voor de rest denk ik dan dat belg,sander en miek een wolfje zijn. ::bravo::
chipsverslaafde <3