Auteur Topic: Forumavontuur: IJzer-Eed  (gelezen 26132 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #80 Gepost op: 10-04-2020, 08:29:11 »
Als ze zich mentaal niet goed voelt, moet ze misschien eerst maar eens iets leuks gaan doen, ipv werken en mensen aanspreken. Pas als je jezelf goed voelt, kom je ook opener en leuker over bij andere mensen.
Dus laten we wat met Luna spelen. Die verdient ook wat aandacht.  ;D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #81 Gepost op: 10-04-2020, 08:31:46 »
Daar heb je ook gelijk in. En dan kan ze meteen het dorpje in de gaten houden en kijken wat daar zoal speelt! En wie weet ziet ze dan een leeftijdgenootje met wie ze wat kan spreken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #82 Gepost op: 10-04-2020, 10:02:07 »
Ja, ik wilde ook voorstellen dat ze eerst eens iets aan haar mentale gesteldheid doet. Wat rust pakken en met Luna spelen zouden een goede optie kunnen zijn. Daarvoor moet je sowieso eerst terug naar Luna en je spullen in het bos

Tegelijkertijd is ze wel in de buurt van Kormak Noord, waar blijkbaar iets rondwaart wat de levenskracht van mensen laat verdwijnen. Misschien heeft dat ook wel invloed op haar. Wat dat betreft moet ze hier ook niet te lang blijven, en is het beter om snel informatie te krijgen. Dus het liefst gaat ze wel dezelfde dag al het dorp in om informatie in te winnen. Ik zou dan beginnen bij de priester, die is waarschijnlijk vriendelijk en kan je misschien ook wat vertellen over of dit dorpshoofd vriendelijk of vijandig is.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #83 Gepost op: 13-04-2020, 20:19:56 »
Fijne Paasdagen enzo nog!
Ook goed voor de mentale gezondheid - maar helaas profiteert Bryndis daar niet van, want Pasen bestaat niet in de IJzerlanden.  :(

Starlight meldde nog dat ze het toch af en toe lastig vond om in te schatten wat ik nu achter de schermen deed bij dit spel, en hoe ik dingen beslis, dus ik dacht, laat ik daar anders even een beschrijving van geven.
Dus dat zal ik eerst nog even wat uitgebreider toelichten, door te laten zien wat ik zie, ennnn we zien wel of ik daarna nog tijd heb om ook vanavond nog een update te tikken.

Voor de overzichtelijkheid zal ik het even in een spoiler gooien ;)

Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #84 Gepost op: 13-04-2020, 20:23:34 »
Vervolg van de uitleg:

Spoiler: Uitleg van overige dingen & Moves (klik om te tonen/verbergen)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #85 Gepost op: 14-04-2020, 07:34:56 »
OMG als Luna niet met ons wil spelen!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #86 Gepost op: 14-04-2020, 08:21:06 »
Laten we hopen dat ze wel met ons wil spelen. Anders wordt ze er toch zelf ook treurig van...
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #87 Gepost op: 15-04-2020, 20:00:40 »
Alrighty, even kijken wat we allemaal willen verwerken idealiter:

Spoiler: mogelijke suggesties (klik om te tonen/verbergen)




Je weet niet helemaal precies waar je gister je kamp had opgeslagen: je had immers verwacht dat je daarin wakker zou worden. Het lukt je met enige moeite om je weg terug te vinden, waar je ontdekt dat gedurende de nacht een stel bosdieren (vermoedelijk eekhoorns) door je spullen zijn gegaan op zoek naar eten. Alles ligt overhoop, maar de meeste spullen zijn nog aanwezig en intact. Je mist vooral een handvol gedroogde bessen, waar je oma altijd geneeskrachtige eigenschappen aan toeschrijft.
[toelichting: we hadden een weak hit toen we de weg terug probeerden te vinden, ondanks +5, wat een kleine complicatie betekende, maar we kregen wel +1 momentum. Als complicatie heb ik de stelende bosdieren, wat concreet is gemaakt via -1 supply]

Als je bijna alles weer in je rugzak hebt gepropt, valt je oog op een platte, gelooide geitenblaas. Toen je Luna net had, hebben jullie je daar uren mee vermaakt, en het was belangrijke reden waarom jullie zo snel zo'n sterke bond hebben kunnen smeden. Misschien heb je hier wel even tijd voor, je moet toch ook goed voor jezelf blijven zorgen. 'Lunaaaaa', roep je, terwijl je de bal opblaast.

De blaas is net volgeblazen als Luna zwaar landt. Meteen zijn haar ogen gefixeert op de bal. Je zwaait ermee heen en weer, en haar ogen volgen. 'Luna! Pak!' Je gooit de bal hoog over een boom in. Meteen duikt Luna er achteraan, dwars door een boomkruin, bladeren en dunne takjes vallen naar beneden. Luna is wel veel groter en zwaarder geworden sinds jullie dit voor het laatst deden. Oeh, als die bal het maar houdt - haar tanden zijn ook goed scherp geworden..

Je mijmert nog hierover als Luna voor je voeten landt, en uiterst voorzichtig de bal voor je voeten legt. Tot nu toe heel. Je strijkt haar liefdevol over haar kop. Nu wat meer uitdaging. Met al je kracht gooi je de bal naar de bosrand. Terwijl Luna opvliegt, pak je je wederom gevulde rugzak op, en begin je rustig die kant op te lopen. Je wilt een beetje op de achtergrond blijven, maar wie weet kan je net iets meekrijgen van de dagelijkse gang van zaken in Kormak-Noord. Luna brengt de bal terug, en je gooit hem weer iets dichter richting de bosrand. Zo schuif je stukje bij beetje op, tot de bomen en struiken minder dicht worden.

Nadat jullie je een half uur hebben vermaakt, merk je dat Luna haar aanvankelijke energie en enthousiasme een beetje begint te verliezen. Dat is niet erg. Je hebt al lang niet met Luna gespeeld, en het heeft je erg goed gedaan - je voelt je iets minder somber [toelichting: we hadden een strong hit]. Je maag begint inmiddels te knorren, je had nog niet ontbeten, en je kijkt om je heen voor wat eetbare planten, knollen of bessen. Je bent nog niet zo bekend in deze kuststrook, en het kost je relatief veel tijd om je eten bij elkaar te scharrelen. Een uurtje later heb je je maag gevuld, en heb je tevens voldoende voor een lunch. Luna lijkt geen honger te hebben - misschien een eekhoorntje gegeten. [toelichting: +1 supply, maar -1 momentum, dus kostte vrij veel tijd]
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #88 Gepost op: 15-04-2020, 20:05:20 »
Hierna is het toch echt tijd om wat meer informatie over het dorpje te vergaren. Dat was je van plan om te doen tijdens het spelen met Luna, of wellicht tijdens het zoeken van voedsel, maar echt: totaal vergeten. Je komt uit waar je vanochtend ongeveer wakker werd: enkele honderden meters ten noorden van het dorp. Je ziet op zee wat visserbootjes dobberen. Die horen toch veel verder uit de kust te vissen? De opvarenden lijken ook niet heel actief.

Je loopt parallel aan de bosrand naar Kormak-noord, en probeert enigszins in de schaduw van de bomen verscholen te blijven. Zo nader je de dorpsrand uiteindelijk tot op 50 meter. Zoals veel dorpen staan de huisjes enigszins willekeurig verspreid. Het is er rustig: af en toe slentert iemand ergens naartoe. Zo te merken heeft niemand ook maar enigszins door dat jij hen observeert. [toelichting: strong hit bij schaduw]

Je blijft ongeveer een half uur kijken. Gedurende die tijd zie je niet zo snel iemand die je herkent als zijnde een priester van Dessa. Er gaan relatief veel mensen in en uit een wat langer stenen huis helemaal aan het begin van het dorp. Na enige tijd loopt iemand grofweg in jouw richting, naar de bosrand. Je schat deze persoon zo rond de 30.
[toelichting: rolde een 100-zijdige dobbelsteen, bij 51 of hoger zagen we de priester, maar gooiden 22. Daarna nogmaals of iemand onze kant op kwam, voor 26 of hoger, gooide 82 - dus dat was wel zo. Gooide uiteindelijk een 50-zijdige dobbelsteen voor diens leeftijd, wat uitkwam op 27]




Weer een vrij lange update, maar weer een hoop gebeurd, en tamelijk positieve dingen ::ok::

Willen we de priester gaan zoeken, of het enigszins drukke huisje bezoeken, of de persoon die grofweg op ons afkomt bevragen, of iets anders?
Indien we een gesprek, met eenderwie, aangaan: hoe pakken we dat aan? Hoe stellen we ons op?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #89 Gepost op: 15-04-2020, 20:17:03 »
Wel overzichtelijk met de toelichtingen ertussen, want ik had eigenlijk ook geen idee hoe het allemaal werkte.
Je gooide 27 voor de leeftijd, dus de persoon is 30? (niet dat het veel uitmaakt)

Ik vind dat we de persoon mogen ontmoeten en praatje mee slaan.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #90 Gepost op: 15-04-2020, 20:27:58 »
Mooi inderdaad met de toelichting erbij! Mag van mij wel zo blijven!

Als de persoon uit zichzelf naar jou toe komt lopen zou je hem best kunnen aanspreken. Wie weet kom je al wat te weten. Daarna zou ik (indien mogelijk) stiekem een kijkje gaan nemen bij het drukke huisje. Ik zou zeker niet naar binnen gaan direct, misschien ontdek je wel wat interessants. De priester zal zeker bezocht gaan worden, maar wanneer? Dat zien we dan wel weer!
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #91 Gepost op: 21-04-2020, 20:52:58 »
Zo, ik hoor de komende tijd in de avonden weer aanmerkelijk meer tijd te hebben dan vorige week :)
..moet ik ook even al m'n documentjes weer bijwerken enzo, want bij de personages staat Jort nog niet eens ::) Laat staan de nieuwe personages in dit dorpje.

Wel overzichtelijk met de toelichtingen ertussen, want ik had eigenlijk ook geen idee hoe het allemaal werkte.
Mooi inderdaad met de toelichting erbij! Mag van mij wel zo blijven!

Oh, nice!
Ik was het eigenlijk van plan geweest als one-off, als link met de inhoudelijke uitleg van net ervoor, en dacht dat het verder niet zoveel zou toevoegen.
Maar dan houden we die erin ::ok::

Citaat
Je gooide 27 voor de leeftijd, dus de persoon is 30? (niet dat het veel uitmaakt)
Kind-of, maar dan andersom ;D
De persoon is 27, maar dat kan Bryn natuurlijk maar beperkt inschatten, dus ze denkt dattie ongeveer 30 is.

Ik kan ook dobbelen voor geslacht (gewoon 50/50), en er is een lijst met 100 karaktertrekken, dus zal de persoon er daar ook 2 of 3 van geven.
Gaan we daar eens gezellig mee babbelen, kijken of ze ons wat verder kunnen helpen.




Zodra je de man ziet aankomen, loop je langzaam uit het struikgewas. Je gebaart dat Luna nog even achter moet blijven. De man stopt op een steenworp afstand en lijkt enigszins verrast, maar glimlacht flauw. Hij begroet je als de vreemdeling die je bent, zegt dat hij Vigo heet en net hout wilde gaan sprokkelen in het bos. Hij wijst naar de struiken en bomen waar je nog half in verscholen staat. Je zegt dat je Bryndis heet, en dat je ongeveer een week terug in Springbrook hoorde van problemen hier in Kormak, en dat je bent gekomen om te helpen waar nodig. [toelichting: gooide voor een random naam, wat Vigo werd. Daarnaast gegooid voor 2 karaktereigenschappen: hij is getalenteerd & meegaand. Denk echter dat ik die voortaan niet moet geven, bv als iemand manipulatief is, maar dat zoiets gewoon uit interacties met t personage moet blijken?]

Hij knikt: "Dat is fijn, heel fijn, we kunnen hier alle hulp gebruiken recent. We hadden gehoopt dat we ook van onze zusterdorpen van Midden en de haven hulp zouden verkrijgen, maar die hebben natuurlijk hun eigen problemen. Zeker nu." Hij kijkt je voorzichtig aan: "..nu alles wat meer naar Midden is verschoven. Dus misschien moeten we hen nu helpen. Heh." Hij lacht wederom onzeker: "Maar dat is natuurlijk aan Cera om te beslissen, ons hoofd. Misschien wil je naar haar? Of naar midden? Of nog naar elders?" Vigo lijkt onzeker te worden, omdat je relatief stil bent geweest. Je probeert te bedenken wat je moet doen, maar hij geeft steeds nieuwe informatie wanneer je even rustig probeert te denken. En hij lijkt zo te zoeken naar wat je wilt weten, dat hij steeds meer informatie geeft. 'Dat kan, dat zijn allemaal goede opties. Maar ik heb ook gehoord van ene.. Kaivan? Hij hoort hier een priester te zijn? Ik dacht dat hij misschien mij meer kon vertellen.' "Oh, ja, Kaivan, natuurlijk, dat is mijn broer! Alleen.." Vigo kijkt onzeker over het dorpje heen, naar het strand: "alleen heeft niemand hem vandaag nog gezien.. we dachten dat dat nu over was.." [toelichting: we scoorden een weak hit op Gather Information: the information complicates your quest or introduces a new danger, dus de afwezigheid van Kaivan is de complicatie]



Typisch, wat een pech, Kaivan weg.
Wat gaan we doen? Vragen we door op het een of ander? Zetten we koers naar dorpshoofd Cera, of naar het drukke huisje, of het huisje van Kaivan, naar het strand, naar Kormak-Midden?
Indien we naar een van die locaties gaan, vragen we dan Vigo mee, of laten we hem lekker z'n hout sprokkelen? Wat doen we met Luna?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #92 Gepost op: 25-04-2020, 10:20:50 »
Ik zal zeker nog even doorvragen. Vigo vertelt steeds meer, en dus kan je daar nog even gebruik van maken. Volgens mij weet je bijvoorbeeld nog niet wat er nu precies aan de hand is in de dorpjes. Dat zal toch handig zijn om te weten lijkt mij. Hierna zal ik zeker nog even in de buurt van het dorp blijven. Misschien kan je je hulp wel gaan aanbieden aan Cera, kijken wat haar mening is van dit alles. Of je naar de andere dorpjes moet gaan? Op den duur lijkt me dat onontkomelijk. Misschien zie je dan wel wat er uiteindelijk van jou zal worden verwacht. Vigo zou ik rustig zijn hout laten sprokkelen. Samen met Luna ben je denk ik een veel sterker team.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #93 Gepost op: 25-04-2020, 12:26:31 »
Ik denk dat we sowieso nog door moeten vragen naar Kaivan, en hoeveel Vigo weet van wat er aan de hand is. Daarna kunnen we denk ik het beste naar Cera, en dan zou ik Vigo wel meenemen. Het kan altijd handig zijn om iemand bij je te hebben die het dorp kent, en dat wekt mogelijk vertrouwen bij Cera. Luna zou ik nog even achterlaten, die is misschien wat te indrukwekkend ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #94 Gepost op: 1-05-2020, 12:29:10 »
What she said!

Sowieso nog niet weg gaan uit het drop, we hebben net een hele tocht ondernomen om hier te komen.  ;D

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #95 Gepost op: 3-05-2020, 16:51:15 »
..ik was echt van plan afgelopen week een update te tikken ::)

Maar toen moest ik vervolgens het halve topic door, omdat ik al veel te lang m'n aantekeningen niet had bijgewerkt.
Toen ging Wouter een chatspel organiseren
Songfestivalnummers (gedeeltelijk meermaals) luisteren om punten te bepalen
Jackbox
..ohja, tussendoor nog bijna 10 potjes solo Wingspan..

Oh, kijk, het is alweer weekend ::) ::rofl::



Alrighty, even samenvoegend wat we willen doen:
Spoiler: samenvatting (klik om te tonen/verbergen)




"Kaivan is verdwenen? Wat.. Huh, je dacht dat WAT over was?" Vigo zucht: 'Dat de verdwijningen over waren.. De afgelopen weken zijn er meer van ons verdwenen, en nooit teruggekomen, maar deze week niet meer. We dachten, we hoopten dat het nu over was. Zoveel kunnen we ook helemaal niet missen, we zijn maar een kleine handelspost'. Je kijkt over z'n schouder: het gehucht telt zo'n 20 huisjes. 'We waren met 70 op de kop af. Nu nog 65. Nou-ja, 64 met Kaivan.. Die kunnen we nog het minst van al missen.' (toelichting: we hadden wederom een weak hit bij Gather information, dus als complicatie zijn de anderen die ook nog zijn verdwenen. De info hierna is gewoon nog deel van die Gather Information-worp.)

"En is Kaivan vaker ineens ervandoor - dat hij misschien later nog opduikt?" Vigo schudt z'n hoofd: 'Kai is natuurlijk een priester, dus hij gaat wel van hot naar her: maar altijd in de buurt van het dorp. Hij werkt niet zo goed alleen in de wildernis. Hij heeft vele talenten, maar hij heeft toch liefst een beetje aansturing en bevestiging nodig. En veiligheid. Heh, tis nogal een angsthaas.. Hij is vooral blij op plekken die hij kent. Of, goed, zo was hij dus..' "Ik snap het.. nou, hij is pas een ochtend weg, hopelijk duikt hij weer op he.. We moeten de moed erin houden". Vigo glimlacht zwakjes, en lijkt op het punt te staan om door te willen lopen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #96 Gepost op: 3-05-2020, 16:52:18 »

"Oh, hey, trouwens, Vigo, Vieg, wacht even. Ik ben natuurlijk gekomen om te helpen he." Vigo knikt. "Maar daarvoor moet ik natuurlijk alle informatie hebben die ik kan hebben. Weet jij toevallig.. wat is er hier eigenlijk aan de hand, denk jij? Iets met de itse van de mensen ofzo?.." 'Daar heb ik niet zo verstand van, ik ben meer van de praktische kant. Kai was altijd van.. maargoed, die is er dus niet meer..' "Of iets anders natuurlijk. Ik hoorde ook iets van elfenmagie, mogelijk" 'Heh, elfenmagie. Ik heb nog nooit een elf gezien, dus geen idee wat die zouden kunnen. Nee, ik weet alleen: het begon 3 weken terug, het eindigde 1 week terug. Donkere periode, hoop treurnis. In die tijd sliep iedereen extreem slecht, met terugkerende dromen van de zee. Sommigen zijn verdwenen, anderen claimen dat ze hen de zee in hebben zien lopen in hun nachtmerries. De meeste van ons hebben alleen deze wonden eraan overgehouden' Vigo stroopt z'n mouw op, en laat rijen ronde wondkorstjes zien over de lengte van z'n arm. 'Op m'n benen heb ik ze ook. Sinds een week dus niet meer. Midden schijnt er nu last van te hebben. Dat is wat ik weet, dat zijn de feiten. Wat het betekent..' Vigo haalt z'n schouders op.

"Interessant. En vreemd, ja, wat dat betekent. Wie zou hier meer over kunnen weten? Kaivan kan natuurlijk niet, misschien Cera" Vigo knikt: 'Cera zou kunnen'. "Dan moet ik maar eens met Cera gaan praten.. waar zou ik haar kunnen vinden?" Vigo wijst naar het veelbezochte stenen huis dat je al eerder was opgevallen. "Ah, juist. Vigo, het is bijna te veel om te vragen, maar je bent al zo hulpvaardig geweest. Zou je me daar willen introduceren, het kost maar een minuutje vast, dat helpt vast om dit allemaal des te sneller op te lossen." Vigo twijfelt een moment, maar stemt in zolang hij direct maar echt hout mag gaan sprokkelen. (toelichting: Compel gebruikt om Vigo te overtuigen ons nog even bij Cera te introduceren. Vigo wilde immers toch wel een keer gaan sprokkelen. We scoorden een Weak Hit, waarbij de persoon instemt, maar iets daarvoor vraagt. In dit geval dat we hem erna met rust laten).

Jullie lopen naar het stenen huis, en gaan naar binnen. Terwijl je ogen nog wennen aan de duisternis, hoor je het gesprek verstommen. Vigo noemt dat jij Bryndis bent, dat je bent gekomen om te helpen, en dat je hulp nodig hebt bij al je vragen. Voor je er erg in hebt, duikt hij weer naar buiten. Je staart onwennig om je heen. 'Hulp? Dat mag altijd', zegt een warme stem uit de hoek. De vrouw is waarschijnlijk de 40 gepasseerd en ziet er hard en verweerd uit, maar met een vriendelijke glimlach.



Goed, Vigo heeft een berg informatie gegeven, maar wil even z'n eigen ding gaan doen. Hij heeft ons wel geleid naar Cera - vermoedelijk althans.
Wat doen we nu? Iets vragen? Onze hulp aanbieden? Of willen we bijvoorbeeld eerst onze band versterken (bv samen eten & over jezelf vertellen)? En proberen we bijvoorbeeld onderdak te vinden, of willen we in het bos blijven slapen, of bekijken we dat later?

Sidenote: het is grofweg lunchtijd, maar we hadden vanochtend volgende voedsel gevonden voor onze lunch, indien nodig.

Enigszins lange update, maar ook een hoop nieuwe info.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #97 Gepost op: 5-05-2020, 09:09:59 »
Het land van Vigo heeft wel degelijk dus een probleem. Mooi dat we geïntroduceerd zijn in de kroeg. Het lijkt mij handig om eerst even af te wachten hoe de mensen in de kroeg reageren op jou. Sowieso is het al positief dat de vrouw (Cera?) jou wel lijkt te willen ontvangen. Nu lijkt het me het handigst om eerst elkaar beter te leren kennen. Met een beetje geluk kunnen jullie samen iets nuttigen en elkaar beter leren kennen, dat is beter denk ik dan meteen met de deur in huis te gaan vallen. Probeer tijdens het informele gesprek te weten te komen wat zij denkt dat er is gebeurd, en daarna zou je je hulp kunnen aanbieden. Waar we willen overnachten is nu nog niet van belang; alhoewel, je zit toch met Luna. Haar moet je zeker niet te lang helemaal alleen laten! Maar als de vrouw (Cera?) betrouwbaar is kan je haar meenemen naar Luna.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #98 Gepost op: 8-05-2020, 14:17:36 »
Ik denk dat het goed is om jezelf eerst voor te stellen, en misschien samen wat te eten. Tijdens het eten kun je dan verder praten, uitleggen waarom je daar bent en vragen of Cera meer weet ::jaja::

Overnachten komt later wel. Op een gegeven moment zal je sowieso terug moeten naar Luna, dus misschien overnacht je dan ook wel weer in het bos.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forumavontuur: IJzer-Eed
« Reactie #99 Gepost op: 9-05-2020, 08:42:34 »
Hier in het dorp moet je ook vooral erop letten dat je veilig bent natuurlijk. Je weet niet precies wat er in het dorp aan de hand is. Dus let sowieso ook op veiligheid voor jou en Luna!
Ich bin ein Bärliner!