Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390282 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #560 Gepost op: 30-04-2020, 23:40:39 »
Dat is wel heel kort door de bocht... ga er maar vanuit dat binnenkort de pensioenen nog meer gekort gaan worden dan men al van plan was. Het geld zal toch ergens vandaan moeten komen. En dan zijn de ouderen een makkelijke prooi (zoals ze helaas al jaren zijn)...

Maar dat is tot nu toe nog niet gebeurd.....
En ik snap weinig van pensioenen hoor, maar als daar op gekort wordt is dat voor mijn geld wat ik aan pensioen heb toch ook niet goed?
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #561 Gepost op: 1-05-2020, 17:23:58 »
Lol de tehuizen en hospice van de grootste organisatie voor de zorg hier in de stad zijn voorzien van ettelijke liters handalcohol die de medewerkers van het bedrijf waar ik voor werk uit niet verkochte voorraad alcohol hebben gemaakt , dje uit de horeca was gekomen. 

Creativiteit in tijden van Corona.  geheel volgens richtlijnen RIVM en who trouwens die alcohol.   

De een zegt zonde en de ander spreekt er zijn waardering over uit  ::rofl::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #562 Gepost op: 1-05-2020, 19:08:12 »
En enkele dagen geleden was in het nieuws dat Franse wijnboeren die hun wijn aan de straatstenen niet kwijt kunnen, deze wijn destilleren en ook omzetten tot desinfecterende gel.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #563 Gepost op: 1-05-2020, 20:14:01 »
Oja, daar ging ook een aflevering van de keuringsdienst van waren over gisteren. Van aardappels desinfecterende handspray maken  ::ok::


Aardappels van onze overbuurman 8)
Keep calm and eat chocolates!

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #564 Gepost op: 2-05-2020, 02:47:12 »
Wachten is op een hele grote duurzaam/Denk/Tank en hoe duúr :-\\ :\'(
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #565 Gepost op: 4-05-2020, 16:51:22 »
Vandaag mijn Coronavoucher binnengekregen.

Ik krijg wel iets minder dan de totaalsom van mijn reis, ze houden namelijk bureaukosten (en de bijdrage voor het calamiteitenfonds in). Ik kan even niet zo snel vinden of dat kan kloppen. Als het klopt, so be it. Ze hebben immers in november wel hun werkzaamheden ervoor verricht, en zij kunnen ook niets aan die hele Corona-toestand doen. Het gaat om 38,10 euro. Daar kom ik wel overheen.....

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #566 Gepost op: 10-05-2020, 17:10:29 »
 ::hug:: ::hug:: ::hug:: Wat fijn! ik ben vandaag voor het eerst weer naar mijn opa en oma geweest. op gepaste afstand uiteraard. Het blijft toch moeilijk om je oma niet te kunnen knuffelen in deze gekke tijd... :\'(
chipsverslaafde <3

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #567 Gepost op: 10-05-2020, 17:20:34 »
Nou, mijn oom van 82 is uit het ziekenhuis! ::bravo::
Nog niet naar huis, maar naar de covidafdeling in een verzorgingshuis om verder op te knappen.
Je hebt er taaie bij! :D

Wat fijn GIG!  ::bravo:: ::hug::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #568 Gepost op: 10-05-2020, 18:04:52 »
In Korea worden de regels weer strenger
Wit is ook een kleur!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #569 Gepost op: 10-05-2020, 19:01:24 »
In Korea worden de regels weer strenger
Omdat één persoon naar vijf kroegen is gegaan om het opheffen van de lockdown te vieren en heeft op die manier een stuk of twintig mensen besmet.

Kortom: ook hier blijft het dus oppassen, ook na de versoepelingen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #570 Gepost op: 10-05-2020, 19:41:57 »
Het gaat me allemaal te snel, die versoepelingen.

Duitsland: beetje versoepeling: meteen het getal weer boven de 1.
Seoul, inderdaad: hoe moet dit verder. Mensen laten zich niet een tweede keer de wet voorschrijven.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #571 Gepost op: 10-05-2020, 19:46:45 »
Mooi nieuws Gig ::ok::

Vandaag voor het eerst in bijna 2 maanden bij mijn ouders op bezoek geweest, op 1,5 meter, voor moederdag.

@Bodejos de aangekondigde versoepelingen zijn ook een leidraad, de plannen die voor een bepaalde datum zijn ingesteld gaan ook alleen door als de besmettingsgraat tussentijds niet stijgt. Je moet mensen ook hoop geven, dat als het goed gaat, dat we ergens heen kunnen. Maar precies zoals Tristan zegt, oppassen en aan de afstandsregels houden, anders werkt het sws niet.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #572 Gepost op: 10-05-2020, 19:56:24 »
Volledig mee eens. Helaas, hier in de flat: briefje in de lift: niet meer dan 1 persoon tegelijk in de lift. Ik wachtte daar om naar beneden te gaan. De deur ging open, en ik word ongeveer omver gelopen door drie personen, die klaarblijkelijk lak hadden aan het briefje met een toch wel heel duidelijke boodschap daarop. Het is die onverschilligheid waar ik bang voor ben.

Gelukkig gaat het ook op veel plekken wel goed hoor. Ik kan nu naar de Lidl zonder omver te worden geblazen door ''anderhalve-meter-claimers'', zoals ik ze vaker genoemd heb horen worden.

@GIG: gelukkig verliest het virus het vaak toch van mensen die vinden dat ze graag nog een tijd hier willen blijven. Goed nieuws dus.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #573 Gepost op: 10-05-2020, 23:43:41 »
Je kunt het ook positief zien 🤷🏻‍♀️
In Duitsland is helemaal niet duidelijk waarom de graad weer boven 1 is, de versoepelingen zijn nog zo recent dat het helemaal niet te zeggen is of dat de reden zou zijn.

In Denemarken en Oostenrijk zijn ze al eerder begonnen met versoepelen en daar gaat het ook prima. Sterker nog, in Zweden hebben ze überhaupt nooit een lockdown gehad en ook daar loopt het niet uit de hand.

Ik ben voorstander van in ieder geval niet alleen de negatieve dingen noemen maar als je dat dan noemt zeker ook de andere voorbeelden erbij noemen ::jaja::

En inderdaad, als de besmettingsgraad stijgt kunnen versoepelingen altijd ingetrokken of uitgesteld worden. 
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #574 Gepost op: 15-05-2020, 23:13:30 »
Mooizo!  ::ok::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #575 Gepost op: 16-05-2020, 15:05:38 »
Fijn, Gig! :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #576 Gepost op: 17-05-2020, 09:03:18 »
@Lucy: ik laat me ook niet alleen door negatieve berichten leiden, hoor. Ik probeer van alle berichten te leren.

Maar waar ik bang voor ben, als de richtlijnen weer strakker worden, bij een opnieuw stijgende besmettingsgraad, zal de bevolking  daar dan weer in meegaan? Ik hoop het van harte.
« Laatst bewerkt op: 17-05-2020, 09:08:49 door Bodejos »

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #577 Gepost op: 17-05-2020, 10:04:06 »
Maar ze kijken toch stukje bij beetje wat wel en niet kan? Dat hele plaatje dat ze hebben geschetst is pas als het kan. Ik vond het eerst ook spannend, maar ze houden juist in de gaten of we al toe zijn aan weer wat versoepeling, zodat de kans kleiner is dat alles weer dichtgaat. Ik zie ook om mij heen dat de meeste mensen zich nog steeds braaf aan de regels houden. Ik had dinsdag tennisles, dat vond ik best spannend, want we zijn met een grote groep. Maar iedereen hield zich braaf aan afstand houden, de leraar had zelfs aangegeven waar je moest staan bij bepaalde oefeningen. En ipv high fives en handjes geven doen we nu rackets tegen elkaar tikken.  :P

En we hoeven het wiel ook niet uit te vinden he? We kunnen afkijken bij andere landen. Zo zijn in Denemarken de scholen al langer open en is daar de besmettingsgraad niet gestegen (sterker nog, die is gedaald) en zijn ze in Duitsland nu weer begonnen met voetballen. Mochten daardoor de besmettingen daar toe nemen, dan kunnen wij daar weer van leren en voetbal nog langer uitstellen evt.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #578 Gepost op: 17-05-2020, 10:42:25 »
Dat racket-contact: dat is wel een leuk alternatief.

Ik zit nu naar WNL op Zondag te kijken, zij hebben het dus over Zweden. Ik heb er eens over na zitten denken: zou de manier waarop dat land omgaat met het virus, wellicht te maken kunnen hebben met een soort natuurlijke weerbaarheid? Omgerekend naar het aantal besmettingen per 100.000 inwoners, lijken hun cijfers niet veel af te wijken van die bij ons.

Ik kijk vooral naar landen die, naar mijn mening, eerlijk omgaan met de cijfers. Een land als Rusland, dat elke dag loopt te goochelen met de cijfers, vertrouw ik daarbij absoluut niet. Maar dat heeft ook te maken met de manier waarop het land eerder naar buiten is gekomen op andere ''terreinen'' (ik noem maar wat: ''in Rusland komt homofilie van nature niet voor.....) Dat genoemde voorbeeld, ik ga er verder niet op in, het gaat hier over COVID-19.

Om me heen zie ik ook veranderingen in de manier waarop mensen tegen de dreiging aan kijken. Mensen die zich eerst nergens iets van aantrokken, zie je nu serieus met het onderwerp omgaan. En dat is positief.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #579 Gepost op: 17-05-2020, 10:43:27 »
Ik heb juist de indruk dat steeds minder mensen zich aan de 1,5 meter houden. Als ik op een breed fietspad tegenliggers tegenkom, ga ik zo veel mogelijk naar rechts, maar die tegenliggers gingen geen millimeter opzij.

Toen ik van de week een wandeling ging maken, liep ik op een gegeven moment op een stoep van acht tegels breed (breed genoeg voor 1,5 m afstand) en kwam ik een groep van drie mannen tegen die naast elkaar liepen met hooguit 1,5 cm afstand tussen elkaar. Ik moest ze passeren, ging daarvoor op de stoeprand lopen, maar die tegenliggers wijkten geen millimeter. Ze gingen zelfs niet achter elkaar lopen, maar liepen gewoon stoïcijns gedrieëlijk naast elkaar die door  ::ohno::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!