Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 389449 keer)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #320 Gepost op: 28-03-2020, 19:15:31 »
mn nicht heeft er gewoon schijt aan, ze gaat elke keer weg en vandaag ging ze gewoon met haar kinderen naar een andere familie met mensen en kinderen...

hoor net ook dat er nog steeds corona feestjes zijn.
echt mensen waar zit jullie verstand! >:(

heb door corona ook halve smetvrees gekregen merk ik haha ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 28-03-2020, 19:18:41 door mrchipie »
chipsverslaafde <3

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #321 Gepost op: 28-03-2020, 19:23:29 »
bij mij in de straat waren ze vandaag bingo aan het spelen.

Een buurman had een geluidinstallatie met microfoon en daarnaast een bingomolen en mensen speelden vanuit hun eigen tuin mee. ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #322 Gepost op: 28-03-2020, 19:38:08 »
mn nicht heeft er gewoon schijt aan, ze gaat elke keer weg en vandaag ging ze gewoon met haar kinderen naar een andere familie met mensen en kinderen...

hoor net ook dat er nog steeds corona feestjes zijn.
echt mensen waar zit jullie verstand! >:(

Mensen zijn verschrikkelijk >:( ::ohno::

bij mij in de straat waren ze vandaag bingo aan het spelen.

Een buurman had een geluidinstallatie met microfoon en daarnaast een bingomolen en mensen speelden vanuit hun eigen tuin mee. ::hypocriet::

Mensen zijn fantastisch ;D ::bravo::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #323 Gepost op: 28-03-2020, 19:41:15 »
Die coronafeestjes en soortgelijken zijn inderdaad verschrikkelijk. Wees blij dat je hier in Nederland nog een luchtje mag scheppen, en bij redelijk wat winkels nog een boodschap mag doen. Maak daar dan geen misbruik van... Voor je het weet heb jij, of een winkel een boete, en die zijn niet mis. En voor je het weet zit heel Nederland op slot. Enkel door een kleine groep die zich helemaal niet aan de toch oh zo simpele regels wil houden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #324 Gepost op: 28-03-2020, 19:42:42 »
Die coronafeestjes en soortgelijken zijn inderdaad verschrikkelijk. Wees blij dat je hier in Nederland nog een luchtje mag scheppen, en bij redelijk wat winkels nog een boodschap mag doen. Maak daar dan geen misbruik van... Voor je het weet heb jij, of een winkel een boete, en die zijn niet mis. En voor je het weet zit heel Nederland op slot. Enkel door een kleine groep die zich helemaal niet aan de toch oh zo simpele regels wil houden.

Of you know, voor je het weet zijn er mensen dood doordat je per se naar een feestje wilt.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #325 Gepost op: 28-03-2020, 19:46:33 »
bij mij in de straat waren ze vandaag bingo aan het spelen.

Een buurman had een geluidinstallatie met microfoon en daarnaast een bingomolen en mensen speelden vanuit hun eigen tuin mee. ::hypocriet::


Haha geweldig! ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #326 Gepost op: 28-03-2020, 20:09:22 »
mn nicht heeft er gewoon schijt aan, ze gaat elke keer weg en vandaag ging ze gewoon met haar kinderen naar een andere familie met mensen en kinderen...

hoor net ook dat er nog steeds corona feestjes zijn.
echt mensen waar zit jullie verstand! >:(
Politie bellen als je weet waar ze zitten. Sommige mensen leren het alleen als ze een hoge boete krijgen.

De vergelijkingen met de gewone griep blijven ook maar komen. Mensen luisteren echt niet. Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat dit virus veel dodelijker is en veel meer mensen ernstig ziek maakt? Ic's over de hele wereld raken vol.
Mensen denken: meer dan 95% van de mensen overleeft het, dus het is niet ernstig. Bij ebola overlijdt aan bepaalde varianten 90% van de mensen. Het probleem is niet de hoeveelheid mensen die overlijdt aan covid-19! Het probleem is de grote hoeveelheid mensen die aan de beademing moet liggen om het te kúnnen overleven. Dat dringt bij veel mensen nog steeds niet door. Je kunt net zo goed tegen een muur praten.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #327 Gepost op: 28-03-2020, 21:10:28 »
Ik postte het onderstaande gisteren in het "wat is jouw nieuws van de dag"-topic. Maar inmiddels hoort het (helaas) hier ook thuis:

Mijn nieuws van de dag is de cruise van mijn buurman die in een nachtmerrie is veranderd. Hij was n.l. ter gelegenheid van zijn 70e verjaardag samen met zijn broer (70+ en hartpatient) begin deze maand met een cruiseschip vanuit Buenos Aires op 31-daagse cruisereis naar Vancouver vertrokken. Nu verkeerde iedereen aan boord (hadden we al vernomen) vanwege de coronacrisis al in onzekerheid over hoe de reis verder zou gaan, toen het bericht kwam dat er influenzagevallen aan boord waren. Een ander schip met Covid-19 testskits aan boord zou het schip via een rendezvous vandaag in Panama voorzien van deze kits.

Al met al toestanden genoeg zou je zeggen. Vanmorgen berichtte mijn buurman via whatsapp dat zijn broer in zijn slaap aan boord is overleden aan een ernstige vorm van influenza die hem in combinatie met een zwak hart fataal is geworden. :\'(

Mijn buurman is zelf niet ziek gelukkig, maar krijgt nu 10 dagen anti-influenzapillen. Hij hoopt (en wij hier thuis natuurlijk ook) dat hij nu zo snel mogelijk naar huis kan komen.


Inmiddels is duidelijk dat er twee Covid-19 positieven zijn aan boord en dat er nog 3 mensen aan boord waren overleden.

Zie NU.nl : https://www.nu.nl/coronavirus/6040869/coronavirus-op-cruiseschip-zaandam-vier-passagiers-overleden.html

In de TV-journaals heb ik hier merkwaardig genoeg nog niets over gezien, terwijl een aantal weken terug een cruiseschip in Japan met corona aan boord dus wél het nieuws haalde.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #328 Gepost op: 28-03-2020, 23:40:23 »
Ik merk wel dat ik totaal geen idee meer heb welke dag het is. Werkdag/Weekend, alles is hetzelfde.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #329 Gepost op: 28-03-2020, 23:46:46 »
Ik werk niet op vrijdag dus ik denk de hele tijd dat het zaterdag is als het vrijdag is, vooral omdat de kids in de buurt gewoon overdag in hun tuinen spelen en mijn broertje thuis is en mn moeder blijkbaar ook vaak vrij is op vrijdag ;D Dus nu is het zaterdagavond en ben ik blij verrast dat er nog een dag weekend is en ik kan uitslapen. ::hypocriet::



Wat naar nieuws MoleBuster! Nogmaals veel sterkte ::hug::

En mensen die zich nog steeds niet aan de regels houden inderdaad blegh :(
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #330 Gepost op: 29-03-2020, 00:31:49 »
Bedankt Lucy.  ::bravo::

En dan heb ik nog een vraag:

Heeft iemand van jullie in een tv-journaal (NOS, RTL) iets gezien over cruiseschip Zaandam (met mijn buurman dus aan boord: zie boven) dat nu op toestemming ligt te wachten om door het Panamakanaal te mogen varen? Er zijn toch 20 Nederlanders aan boord en twee bevestigde Covid-19 gevallen. Wel een nieuwsitem waard dacht ik zo.

 ???
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #331 Gepost op: 29-03-2020, 00:55:43 »
Het stond wel in de liveblog van NOS
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #332 Gepost op: 29-03-2020, 09:05:36 »
Er wordt ook over bericht in het liveblog van het AD. Er is nu blijkbaar toestemming om door het Panamakanaal te varen, maar nog niet om van boord te gaan in Panama.

In de Verenigde Staten is een baby gestorven aan covid-19. Voor zover bekend is het de eerste baby wereldwijd die hierdoor sterft. Correctie: in Ecuador is ook een baby overleden aan covid-19.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2020, 09:26:39 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #333 Gepost op: 29-03-2020, 09:07:40 »
Ich bin ein Bärliner!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #334 Gepost op: 29-03-2020, 10:37:43 »
 ::ok:: Bedankt! Op CNN zag ik net ook een nieuwsupdate dat de schepen door het Panamakanaal mogen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #335 Gepost op: 29-03-2020, 11:26:21 »
Waar ik heel verdrietig van word is dat nu in tijden van Corona het weer ieder voor zich is geworden. Zo kwam er gisteren in het nieuws dat de overplaatsing van Brabantse zieken naar andere ziekenhuizen stopt. Ben ik de enige die dat toch wel gek vindt? In de ziekenhuizen boven de rivieren is nog steeds enorm veel plek, ze hebben slechts 1 tot 5 bedden bezet terwijl de ziekenhuizen hier helemaal vol liggen. Het kan toch niet zo zijn dat mensen in Brabant komen te overlijden, alleen omdat ze uit de ‘verkeerde’ provincie komen? En dat gaat gebeuren, ik ben geen doemdenker, maar je zult nu toch een auto-ongeluk of hartinfarct krijgen, dan is er gewoon geen zorg meer voor je. In Brabant althans, want de ziekenhuizen in de rest van Nederland hebben nog ruim voldoende capaciteit. Daar word ik echt verdrietig van.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #336 Gepost op: 29-03-2020, 11:57:21 »
Faalt in de eerste plaats Europa hier niet? Ik snap dat Europa niet zomaar wetten kan opleggen, maar dit is toch het moment om te tonen hoe sterk Europa is? Economisch gezien kan Europa wel een hecht blok vormen. Qua grensbeleid ook geen probleem, maar hebben we een crisissituatie op vlak van gezondheid is het weer ieder voor zich. Ik heb geen enkel signaal gehoord uit Europa om hier samen een oplossing voor te zoeken, er kwam geen enkele richtlijn vanuit hogerhand over alle lidstaten heen?

Neem dit probleem op Europees vlak aan. Nu is het in Spanje en Italië pompen of verzuipen terwijl andere landen deze crisis wel eenvoudiger overleven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #337 Gepost op: 29-03-2020, 12:00:07 »
Hoe zou je dat dan voor je zien, rekening houdend met zowel de nationale als de Europese wetten en voorschriften?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #338 Gepost op: 29-03-2020, 12:04:23 »
Faalt in de eerste plaats Europa hier niet? Ik snap dat Europa niet zomaar wetten kan opleggen, maar dit is toch het moment om te tonen hoe sterk Europa is? Economisch gezien kan Europa wel een hecht blok vormen. Qua grensbeleid ook geen probleem, maar hebben we een crisissituatie op vlak van gezondheid is het weer ieder voor zich. Ik heb geen enkel signaal gehoord uit Europa om hier samen een oplossing voor te zoeken, er kwam geen enkele richtlijn vanuit hogerhand over alle lidstaten heen?

Neem dit probleem op Europees vlak aan. Nu is het in Spanje en Italië pompen of verzuipen terwijl andere landen deze crisis wel eenvoudiger overleven.

Europa mag alleen maar handelen binnen de bevoegdheden die zijn gegeven. Gezondheidszorg valt niet binnen die bevoegdheden. Handelt Europa buiten zijn bevoegdheden, dan gaan alle constitutionele hoven in Europa steigeren. Het Duitse constitutionele Hof heeft zich bijvoorbeeld het recht voorbehouden om elke regeling van Europa te bekijken of ze niet hun bevoegdheden buiten gaan. Dus Europa kan nu niet handelen, behalve op de gebieden waar ze dat al wel doen en waar de bevoegdheden wel liggen (grensbeleid, noodhulp etc).

Overigens zou het in Nederland geen enkel probleem zijn. Nederland heeft geen constitutioneel Hof natuurlijk, sterker nog, de rechter mag niet eens wetten toetsen aan de grondwet. En in de grondwet staat gewoon: alle ieder verbindende bepalingen van internationaal recht, gaan boven Nederlands recht.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2020, 12:06:12 door Loezel »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #339 Gepost op: 29-03-2020, 12:05:47 »
Europa mag alleen maar handelen binnen de bevoegdheden die zijn gegeven. Gezondheidszorg valt niet binnen die bevoegdheden. Handelt Europa buiten zijn bevoegdheden, dan gaan alle constitutionele hoven in Europa steigeren. Het Duitse constitutionele Hof heeft zich bijvoorbeeld het recht voorbehouden om elke regeling van Europa te bekijken of ze niet hun bevoegdheden buiten gaan. Dus Europa kan nu niet handelen, behalve op de gebieden waar ze dat al wel doen en waar de bevoegdheden wel liggen (grensbeleid, noodhulp etc).

Dank voor de uitleg  ::ok::

Zo'n situaties lijken me een uitgelezen kans om de kracht van Europa te testen. Maarja veel ingewikkelder dan dat zo blijkt.