Auteur Topic: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'  (gelezen 32133 keer)

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #100 Gepost op: 23-03-2020, 23:46:26 »
Ja, maar ik kan ook zeggen dat ik de Mol ben, michael90!
Mijn betoog ken je al als je even terugleest. Ik zou als ik een slechte rol toebedeeld had gekregen me bekend maken om zo geld in de pot te krijgen. Ik speel het spel zonder jokers of vrijstellingen ;)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #101 Gepost op: 23-03-2020, 23:47:08 »
Ik ben een bruine koe, zo simpel is het. Ik hoef daar geen bla bla bla rond te schrijven en als ik dan toch een reden moet geven: ik kwam met het idee dat de witte koe zich kenbaar zou maken.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #102 Gepost op: 23-03-2020, 23:49:13 »
En ik ben ook zeker een bruine koe. Dan zijn Vermoljoen en MV de slager en bankroetkoe koe. Dan is het voor de pot wel zaak om die tweede er wel eerst uit te spelen. Lodewijk of Michael is wel dood de volgende ronde (en dan hoop ik dat de slager wel de keuze maakt voor Michael, gezien Lodewijk in ieder geval mijn 500 euro op zich heeft staan), maar dan moeten we alsnog kunnen winnen. 
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 00:23:19 door Chardo »

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #103 Gepost op: 23-03-2020, 23:53:15 »
Lodewijk: witte koe
Michael: bruine koe
Vermoljoen: bruine koe
Chardo: bankroetkoe
MV: slager

Zo zie ik het ;)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #104 Gepost op: 24-03-2020, 00:03:54 »
Dat moet je zelf maar weten. Ik ben 100% een bruine koe. 
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 00:23:25 door Chardo »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #105 Gepost op: 24-03-2020, 00:30:19 »

Ik wil vragen aan Chardo, Vermoljoen, MollenvangR-Art een toch ook even aan Michael90 of zij even een betoog willen schrijven waarom zij een bruine koe zijn.

Nou zie mijn post op de vorige pagina die ik deels ga herhalen. Het ding bij mij is dat ik sowieso verdacht ben. Of ik me verdedig of niet. Of ik goed ben of niet, of ik een slechte rol heb of niet. Altijd ben ik weer verdacht, was ook bij la casa weerwolven zo. Maar toch ga ik onderbouwen omdat je me dit gevraagd hebt.

Ik heb toen weet ik hoeveel spelers al claimden een bruine koe te zijn, bewust gezegd een goede koe te zijn (in het midden latend welke). Daar hapte verder niemand op toe (helaas), want daar hoopte ik nog info uit te krijgen.

Ik heb aangegeven waarom ik op LDH heb gestemd en waarom Robin en waarom ik Vermoljoen verdenk van het hebben van een slechte rol. Hij weet het telkens zo te draaien van kijk eens, ik wil niemand met een persoonlijk voordeel, en witte koe maak je bekend. Maar het gaat er bij mij gewoon niet in dat je eerst naar LDH stuurt en jij samen met Robin (die slecht bleek) op hem stemde. Ook nu weer zeg je: ik heb op Robin gstemd, anders lag ik eruit. Niemand heeft voor jou gestemd. Volgens mij heb je gewoon meegestemd met de rest die ook al op Robin zeiden te stemmen... bovendien als ik naar de stemmen kijk, hoopte slechterik Robin kennelijk dat jullie niet op hem, maar mij zouden gaan. Want hij stemde op mij...

En dan wat ik zei over Chardo: die doet gewoon lekker nonchalant. Natuurlijk ben ik een bruine koe. Yeah sure. Lekker nonchalant, waardoor niemand (behalve Michael) je nog verdenkt...?

Voor mij is het ook bijna duidelijk:
Lodewijk: witte koe
Michael: bruine koe
Vermoljoen: bankroetkoe/slager
Chardo: bankroetkoe/slager
MV: bruine koe

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #106 Gepost op: 24-03-2020, 00:35:40 »
Ja, maar ik kan ook zeggen dat ik de Mol ben, michael90!
Ben je toch ook? ;) kees closed, spel klaar :P Dan ben je de eerste mol die na 4 afleveringen zegt: jongens ik ben de mol, doei he  ::zwaai::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #107 Gepost op: 24-03-2020, 12:18:04 »
Nou zie mijn post op de vorige pagina die ik deels ga herhalen. Het ding bij mij is dat ik sowieso verdacht ben. Of ik me verdedig of niet. Of ik goed ben of niet, of ik een slechte rol heb of niet. Altijd ben ik weer verdacht, was ook bij la casa weerwolven zo. Maar toch ga ik onderbouwen omdat je me dit gevraagd hebt.

Ik heb toen weet ik hoeveel spelers al claimden een bruine koe te zijn, bewust gezegd een goede koe te zijn (in het midden latend welke). Daar hapte verder niemand op toe (helaas), want daar hoopte ik nog info uit te krijgen.

Ik heb aangegeven waarom ik op LDH heb gestemd en waarom Robin en waarom ik Vermoljoen verdenk van het hebben van een slechte rol. Hij weet het telkens zo te draaien van kijk eens, ik wil niemand met een persoonlijk voordeel, en witte koe maak je bekend. Maar het gaat er bij mij gewoon niet in dat je eerst naar LDH stuurt en jij samen met Robin (die slecht bleek) op hem stemde. Ook nu weer zeg je: ik heb op Robin gstemd, anders lag ik eruit. Niemand heeft voor jou gestemd. Volgens mij heb je gewoon meegestemd met de rest die ook al op Robin zeiden te stemmen... bovendien als ik naar de stemmen kijk, hoopte slechterik Robin kennelijk dat jullie niet op hem, maar mij zouden gaan. Want hij stemde op mij...

En dan wat ik zei over Chardo: die doet gewoon lekker nonchalant. Natuurlijk ben ik een bruine koe. Yeah sure. Lekker nonchalant, waardoor niemand (behalve Michael) je nog verdenkt...?

Voor mij is het ook bijna duidelijk:
Lodewijk: witte koe
Michael: bruine koe
Vermoljoen: bankroetkoe/slager
Chardo: bankroetkoe/slager
MV: bruine koe
En o ja, voor het geval het nog niet duidelijk was, ik stem komende ronde dus op Vermoljoen.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #108 Gepost op: 24-03-2020, 12:43:33 »
Mijn stem gaat naar Chardo. Puur buikgevoel.
En ja, als ik eruit lig, dan is het maar zo. Is het spel afgelopen als er nu een bruine koe uit het spel wordt gestemd?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #109 Gepost op: 24-03-2020, 13:26:42 »
MV is volgens mij wel duidelijk een slechte rol en dan denk ik aan de slager. Te zien aan hoe hij en Robin gezamenlijk op LdH stemden zonder het aan te kondigen, waardoor ze handig mee konden liften op Vermoljoen. Zeker omdat ik MV toen al uitte als een potentieel slechte rol en ze samen moesten werken om hem in leven te houden. Bovendien stemde Robin de voorgaande ronde op MV, wat op mij overkomt als zo'n stem om te laten zien dat zij absoluut niet samenwerken.
 
De bankroet koe is volgens mij ook best wel duidelijk Vermoljoen nu. Hij komt met het argument van buikgevoel, dan sta je met je rug tegen de muur. Dat is eveneens de stem van Michael op mij, maar die stemt zo ontactisch, dat kan geen bankroet koe zijn die tot het einde wilt overleven.

Dit is wat er in het meest gunstige geval gaat gebeuren:
1. We stemmen Vermoljoen (de bankroet koe) weg, omdat dat voordelig voor de pot is.
2. Lodewijk wordt vermoord door de slager (MV).
3. Michael, MV en ik blijven morgen over en dan komt het aan op de keuze van Michael.

Maar ik denk dat MV liegt over zijn stem op Vermoljoen en op mij gaat stemmen. Dan winnen hij en Vermoljoen automatisch morgen doordat ze de meerderheid hebben. 
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 00:23:33 door Chardo »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #110 Gepost op: 24-03-2020, 13:33:04 »
Ik hoop dat je even goed bent in het vinden van de slager en de bankroetkoe als het vinden van de Mol. Hoe kun je er zo zeker van zijn dat ik een bankroetkoe ben?   ???
Doe lekker wat jullie willen, maar kom achteraf niet zagen dat er anderen een persoonlijk voordeel hebben. Als ik een slager of een bankroetkoe was, had ik dit spel op een veel slimmere manier gespeeld he.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #111 Gepost op: 24-03-2020, 13:38:42 »
Is het niet handiger om de slager weg te stemmen? Die 250 euro kunnen we ook nog wel missen en als we het juist hebben wordt er in elk geval niemand meer geslacht

Mijn stem gaat naar MV in dat geval en ik hoop dat jullie daar in mee willen gaan. Een verdeelde stemming hebben we nu helemaal niks aan als we nog willen winnen namelijk

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #112 Gepost op: 24-03-2020, 13:47:04 »
Mijn stem gaat ook naar MollenvangR-Art.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #113 Gepost op: 24-03-2020, 13:52:36 »
Ik hoop dat je even goed bent in het vinden van de slager en de bankroetkoe als het vinden van de Mol. Hoe kun je er zo zeker van zijn dat ik een bankroetkoe ben?   ???
Doe lekker wat jullie willen, maar kom achteraf niet zagen dat er anderen een persoonlijk voordeel hebben. Als ik een slager of een bankroetkoe was, had ik dit spel op een veel slimmere manier gespeeld he.

Het is jij of Michael, beste vrind. En omdat de slagers kennelijk Michael wilden slachten en ook duidelijk Robin wilden opofferen, denk ik niet dat ze er vanuit gingen dat hij de bankroet koe was. Dus ik verdenk jou meer ervan die koe te zijn dan Michael. En als het Michael is, dan moet jij maar eens met een goed argument komen in plaats van steeds dat inhoudsloze onderbuikgevoel en instinkt te volgen.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 00:23:45 door Chardo »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #114 Gepost op: 24-03-2020, 13:53:15 »
Nou Chardo en Vermoljoen, jullie hebben het voor elkaar. Ik hoop dat jullie genieten van je voordeel. Lekker gebruik gemaakt van het feit dat ik toch altijd verdacht ben  ::ok:: Maar Lodewijk en Michael kom niet achteraf klagen als je een rood scherm hebt omdat een van hun twee een voordeel pakken...\

Ik blijf in ieder geval bij mijn stem op Vermoljoen... en inderdaad wat Chardo zegt. Met zijn onderbuikgevoelens en met zijn niet onderbouwde stemmen.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2020, 13:56:23 door MollenvangR-Art »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #115 Gepost op: 24-03-2020, 14:09:09 »
Misschien zijn Chardo en MV de slechte koeien?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #116 Gepost op: 24-03-2020, 15:51:48 »
Misschien zijn Chardo en MV de slechte koeien?
Nu doe je het weer. Zo'n inhoudsloos bericht zonder redenatie. Net als bij LDH toen. Misschien moeten mensen inzien dat mijn verdenking op jou terecht is  ??? ik zei gisteren al, ik houd je in de gaten. En dat gevoel dat ik bij jou had, is niet minder geworden. En bij Chardo ook niet trouwens, maar ja ik kan maar 1 stem uitbrengen he :P


Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #117 Gepost op: 24-03-2020, 15:54:35 »
Waarom zou ik nog iets nuttigs zeggen als ik straks toch ben weggestemd  ::) Als jullie me niet geloven, dan is dat jullie probleem. Niet de mijne, want ik heb het geprobeerd.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #118 Gepost op: 24-03-2020, 15:59:44 »
Waarom zou ik nog iets nuttigs zeggen als ik straks toch ben weggestemd  ::) Als jullie me niet geloven, dan is dat jullie probleem. Niet de mijne, want ik heb het geprobeerd.
Oh gaan we nu weer in de slachtofferrol?

Kijk de stemming lijkt toch al voor te sorteren op dat ik (gewone koe) word weggestemd, wat in het voordeel van jou is. Dus ik snap niet waarom je überhaupt denkt dat je weggestemd wordt. Net als je (opofferings?)stem op Robin uit angst voor weggestemd te worden (maar toch stemde niemand op je  ???. Ik zie een patroon.

Maar ja als de kaarten naar mij toe zijn, ja dan dan zou ik als ik jou was ook niks nuttigs meer zeggen... dus chapeau goed gespeeld  ::ok::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #119 Gepost op: 24-03-2020, 17:08:24 »
Ik verdenk momenteel MV en Chardo, Chardo iets meer dan MV. Dus momenteel twijfel ik nog op wie ik mijn stem uitbreng.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::