Auteur Topic: [MO20] Aflevering 6 - Opdracht 1 'Smeekbedens'  (gelezen 24313 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 6 - Opdracht 1 'Smeekbedens'
« Reactie #60 Gepost op: 7-04-2020, 18:46:20 »
Dan ga ik mijn sleutel mooi niet gebruiken. Jij kan nu ook gewoon wat zever vertellen. Misschien moet er nog één iemand van jullie twee afvallen. Die oranje schermen zijn er niet zomaar.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 6 - Opdracht 1 'Smeekbedens'
« Reactie #61 Gepost op: 7-04-2020, 19:08:40 »
Ik behou mijn sleutel ook nog even, want vermoed dat jullie zelf een voordeel krijgen. Er wordt nergens gezegd dat er hier om geld gespeeld wordt, enkel voor een mogelijk persoonlijk voordeel.

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] Aflevering 6 - Opdracht 1 'Smeekbedens'
« Reactie #62 Gepost op: 8-04-2020, 08:40:28 »
Nu jullie er zo graag uit willen vertrouw ik het ook niet meer  ::rofl::

Ik bewaar mijn sleutel ook

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO20] Aflevering 6 - Opdracht 1 'Smeekbedens'
« Reactie #63 Gepost op: 8-04-2020, 09:22:22 »
Robin, je kunt nu alleen voor Lodewijk spreken... Natuurlijk wil ik er ook graag uit. Maar wat Lodewijk zegt klopt bij mij niet. Ik heb zover ik weet niks in mijn kooi liggen. Ja, we hadden 10 emoticons gekregen waarmee je jullie op het juiste spoor moesten brengen. En die hebben we gebruikt.
@Robbie: nu niet mollen. Lees de openingspost nog even en je ziet dat er wel degelijk voor geld wordt gespeeld. En ja, er wordt als je die intro leest ook voor een persoonlijk voordeel gespeeld. Maar voor wie en wat? Geen idee. Het lijt mij dat in ieder geval alleen het geld wordt gewonnen als jullie ons bevrijden. En D*N kennende zal het mij niks verbazen als het eventuele persoonlijke voordeel ook alleen maar komt als de opdracht goed wordt voltooid. Maar nogmaals: voor wie dat voordeel dan is en wat dat voordeel is? Geen idee...
En nee, wij hebben ook geen flauw idee waarom nu net wij die oranje schermen hebben gekregen. Waren wij de beste 2 in de test? Waren wij na MV de slechtste 2 in de test? Of is het random gegaan?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 6 - Opdracht 1 'Smeekbedens'
« Reactie #64 Gepost op: 8-04-2020, 10:11:21 »

Locatie: Mahabodhi temple, Gaya
2000 euro


Terwijl Lodewijk Backer en LdHmolletje in een busje zijn verdwenen na de executie blijven de andere kandidaten zitten. Enkele minuten later komt de Indiase politie aan op plaats executie: "Robbieazerty, Michael90, Robindtc, Vermoljoen en Chardo. Jullie staan onder arrest op verdenking van de ontvoering van Lodewijk Backer en LdHmolletje!" Jullie worden meegebracht naar het politiebureau en daar één voor één op verhoor geroepen voor een ondervraging.



Jullie worden straks één voor één ondervraagd door de Indiase politie. Jullie krijgen twee vragen. Of je de waarheid moet spreken of moet liegen, dat verschilt. Achter de verhoorders hangt een kleine televisie waarop een hint verschijnt over wat te doen. Veel wijsheid!

-> Overleg is niet toegestaan
-> Jullie worden per kandidaat opgeroepen om hier twee vragen te beantwoorden

Deadline: Woensdag 20:00

Oh ja, ik zie het, toch geld waard. Het zat deze keer ook wel heel goed verstopt.

Maar again, we zijn met niet veel meer en als jullie beide een persoonlijk voordeel krijgen, is me dat een beetje te veel van het goede.

Ik denk dat ik een Joey Pigza ga doen.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Aflevering 6 - Opdracht 1 'Smeekbedens'
« Reactie #65 Gepost op: 8-04-2020, 13:01:46 »
Als jullie net zo weinig weten als wij, waarom zouden jullie dan uit die kooi willen? Volgens mij weten jullie gewoon meer. 
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 14:50:26 door Chardo »

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO20] Aflevering 6 - Opdracht 1 'Smeekbedens'
« Reactie #66 Gepost op: 8-04-2020, 13:19:07 »
Ik houd mijn lippen op elkaar en mijn vingers van mijn toetsenbord!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Aflevering 6 - Opdracht 1 'Smeekbedens'
« Reactie #67 Gepost op: 8-04-2020, 13:20:54 »
Eindelijk
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 14:50:31 door Chardo »

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO20] Aflevering 6 - Opdracht 1 'Smeekbedens'
« Reactie #68 Gepost op: 8-04-2020, 13:23:57 »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 6 - Opdracht 1 'Smeekbedens'
« Reactie #69 Gepost op: 8-04-2020, 13:24:38 »
Als jullie net zo weinig weten als wij, waarom zouden jullie dan uit die kooi willen? Volgens mij weten jullie gewoon meer.
Dat denk ik ook. Als ze het niet zeggen, dan gebruik ik mijn sleutel ook niet.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 6 - Opdracht 1 'Smeekbedens'
« Reactie #70 Gepost op: 8-04-2020, 15:22:54 »
Jullie hebben nog iets meer dan 4 uur en 30 minuten om ons te overtuigen de sleutel wel of niet te gebruiken
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO20] Aflevering 6 - Opdracht 1 'Smeekbedens'
« Reactie #71 Gepost op: 8-04-2020, 17:13:14 »
In de intro van deze aflevering staat: Vrijgevigheid wordt beloond. Dat is mijn voornaamste reden om de sleutel te geven. Verder zouden wij door de oranje schermen kunnen denken dat als we de sleutels niet delen LdH en/of Lodewijk misschien niet safe zijn voor eliminatie. Juist in zo een geval doe ik liever het tegenovergestelde. Het lijkt of het verstandig is om je sleutel niet te geven als je logisch nadenkt, maar het is WIDM dus zit er waarschijnlijk nog iets achter :)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 6 - Opdracht 1 'Smeekbedens'
« Reactie #72 Gepost op: 8-04-2020, 17:15:39 »
Citaat van: D*N
Aflevering 6: “Hij wil geen rijst met een rietje”

India, het land van de Taj Mahal, Bollywood, de sensuele dansen, witte stranden en leuke accenten. Een groot deel van de bevolking leeft in armoede in sloppenwijken, geen gemakkelijk leven. Het leven van de Indiase man Rishit bestaat uit bedelen bij toeristen, het ontwijken van de politie. Zijn vrouw Parvati loopt elke dag kilometers lang om hun kleding te wassen in de Ganges rivier. Terwijl Ira, hun dochter, een beter leven probeert te krijgen door geld te verdienen op de rijstvelden. Ze werkt daar uren in de brandende zon, om een minimumloon betaald te krijgen. Toch staan ze positief in het leven door hun geloofsovertuiging. Vrijgevigheid wordt beloond en dankbaarheid voor alle kleine dingen is essentieel.

De overgebleven kandidaten blijven in schok achter na de executie van de vorige aflevering. Zullen ze rust vinden in het simpele Indiase leven? Of zal de nasleep alleen maar meer onzekerheid geven over de toekomst?

Nu je dat tekstje erbij haalt, begin ik er ook meer naar te neigen om mijn sleutel te gebruiken. Zijn er nog die er zo over denken?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 6 - Opdracht 1 'Smeekbedens'
« Reactie #73 Gepost op: 8-04-2020, 17:31:17 »
Het wordt vast beloond met het feit dat we dan 2000 euro winnen als groep, maar zij een persoonlijk voordeel hebben.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO20] Aflevering 6 - Opdracht 1 'Smeekbedens'
« Reactie #74 Gepost op: 8-04-2020, 17:46:08 »
Het wordt vast beloond met het feit dat we dan 2000 euro winnen als groep, maar zij een persoonlijk voordeel hebben.
Of ze krijgen juist een voordeel als we ze niet bevrijden.

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] Aflevering 6 - Opdracht 1 'Smeekbedens'
« Reactie #75 Gepost op: 8-04-2020, 17:52:22 »
Als vrijgevigheid wordt beloond vind ik dat we het gewoon moeten proberen. Misschien is het maar geld, maar maybe telt dat nog mee voor de persoonlijke pot van de mensen die hun sleutel hebben gebruikt

Ik gebruik dus mijn sleutel


Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Aflevering 6 - Opdracht 1 'Smeekbedens'
« Reactie #76 Gepost op: 8-04-2020, 18:55:12 »
Tja, in de context van de politie die ons beschuldigt van ontvoering en het spelen voor een mogelijk persoonlijk voordeel... Ik ga Robbie of Vermoljoen voor zijn en ik gebruik mijn sleutel. Op hoop van zegen!
« Laatst bewerkt op: 30-04-2020, 16:26:25 door Chardo »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 6 - Opdracht 1 'Smeekbedens'
« Reactie #77 Gepost op: 8-04-2020, 19:17:08 »
Ik blijf bij mijn eerste gevoel en gebruik de sleutel niet. Men zegt altijd dat je je eerste gevoel moet volgen. Hopelijk word ik nu niet keihard benadeeld...
Spannend!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO20] Aflevering 6 - Opdracht 1 'Smeekbedens'
« Reactie #78 Gepost op: 8-04-2020, 19:37:40 »
Ik ben ook heel benieuwd hoe en wat... Voor Lodewijk kan ik natuurlijk niet spreken (maar ik kan ook niet voor jullie spreken), maar ik heb niks van D*N te horen gekregen, behalve de inzet van de emoticons...
Wie weet was daar wel een persoonlijk voordeel mee te halen voor jullie? Als jullie onze aanwijzingen hadden opgevolgd? Maar goed, dat weet ik helaas ook niet.
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO20] Aflevering 6 - Opdracht 1 'Smeekbedens'
« Reactie #79 Gepost op: 8-04-2020, 19:40:06 »
Overigens, ik zou best eindelijk wel eens een persoonlijk voordeel willen hebben. Die heb ik helaas nog niet gehad dit spel :-[
Ich bin ein Bärliner!