Auteur Topic: Top 10 Favoriete Series  (gelezen 2859 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Top 10 Favoriete Series
« Gepost op: 19-10-2003, 02:08:34 »
Op de varasite staat een mogelijkheid om je favoriete top tien door te geven van televisie-series.

Als je bovendien bij jouw persoonlijke nummer 1, in maximaal 100 woorden aangeeft hoe je tot jouw keuze bent gekomen, maak je ook nog kans op een video-pakket.

Het gaat om series, die zijn uitgezonden door de VARA, vanaf de jaren zestig, tot heden, per decennium gerangschikt. Dus er zit voor iedereen wel wat bij.

http://www.vara.nl


Van wie zouden ze dat idee hebben overgenomen? Het komt me ZO bekend voor........

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:Top 10 Favoriete Series
« Reactie #1 Gepost op: 19-10-2003, 02:10:11 »
Ken het d'r af!
Ik kom alleen voor de hoofdprijs in actie. ;)


Een leuk breedbeeldschermpje of zo. ;)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Top 10 Favoriete Series
« Reactie #2 Gepost op: 19-10-2003, 13:37:47 »
Ik denk niet dat ik ga stemmen, simpelweg omdat ik amper series van de VARA heb gezien. Ja, Heartbreak High, dat was leuk, die zou ook wel op 1 komen, maar daarna ... pff...

Lois and Clark, Kuifje, Flying Doctors (vage herrineringen), dan houdt 't wel een beetje op.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Top 10 Favoriete Series
« Reactie #3 Gepost op: 20-10-2003, 11:08:41 »
Waar kan ik dat vinden dan?? Heb even een kijkje genomen op de site, maar zie niks staan!

Enne... hoezo een videopakket? Bijna iedereen heeft toch dvd tegenwoordig???
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Top 10 Favoriete Series
« Reactie #4 Gepost op: 20-10-2003, 14:30:26 »
http://info.omroep.nl/vara?nav=gqzpHsHzGHEsEzEK

Dit is de link.

Het email-adres waar je top-10 heen moet, is link.redactie@vara.nl

Vergeet niet bij jouw persoonlijke nummer 1 in maximaal 100 woorden uit te leggen waarom dat nou juist jouw persoonlijke nummer 1 is.

Je hebt gelijk: waarom een videopakket? Hetzelfde dat op 3 videobanden kan, kunnen ze tegenwoordig op 1 dvd kwijt. En ja: vrijwel iedereen heeft een dvd-speler. Ik heb er intussen zelfs drie, door een aanbieding van mijn telefoon-provider.

Niet zo slim van mij, om deze link hier neer te zetten. Maak ik zelf namelijk minder kans.  Overzichtje moet voor 7 november bij de redactie zijn.
« Laatst bewerkt op: 20-10-2003, 14:33:56 door bodejosm43 »

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Top 10 Favoriete Series
« Reactie #5 Gepost op: 20-10-2003, 14:49:26 »
Dank je Jos, ik ga gelijk een kijkje nemen en de prijs in de wacht slepen  :P
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Top 10 Favoriete Series
« Reactie #6 Gepost op: 20-10-2003, 14:55:09 »
Als ik de lege dozen van de video's maar krijg. Over video gesproken............. ::)


Het kan ook per briefkaart worden doorgegeven. Alleen: hoe krijg je voor je allerfavorietste serie 100 woorden op een briefkaart?
« Laatst bewerkt op: 20-10-2003, 15:07:21 door bodejosm43 »

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Top 10 Favoriete Series
« Reactie #7 Gepost op: 20-10-2003, 15:35:29 »
Nou, ik heb net even gekeken op de site, maar ik doe er toch maar niet aan mee. Er staan allemaal series op die ik nooit leuk vond of niet kon zien omdat ik altijd wel moest sporten. En de leukste series staan er niet tussen. Helaas voor mij, gelukje voor jou, Jos. Heb jij meer winkansen!  ;D
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Top 10 Favoriete Series
« Reactie #8 Gepost op: 26-12-2003, 22:03:08 »
Overgenomen van de Vara-site:


De VARA vroeg haar leden om hun favoriete buitenlandse serie aller tijden bekend te maken. Voor sommigen een serieuze kwestie! Honderden VARA-leden reageerden op de oproep in Uitgesproken nr. 8 om hun favoriete buitenlandse serie-top 10 in te sturen. Een van de respondenten vond dat er een schier onmogelijke vraag gesteld werd: ‘Een top 10 maken lukte gewoon niet, ik ben gestopt bij 15 en het had makkelijk een top 30 kunnen worden.

Nog een geluk dat de Nederlandse series er niet bij stonden, want dan had ik helemaal niet kunnen kiezen.’We weten natuurlijk niet of alle inzenders het zo moeilijk hebben gehad, maar de nummer één van deze gekwelde lezer kwam in elk geval wel overeen met die van het gros der inzenders: Flying doctors was de onbetwiste koploper. Voor een enkeling ging de impact van die serie veel verder dan een uurtje amusement: ‘Flying doctors maakte me verliefd!’ schreef een fan: ‘Niet op die stoere artsen of piloten, maar op het land: Australië. Bijna vijftien jaar later heb ik die droom waar gemaakt: vorig jaar heb ik de outback van Australië verkend en de echte Flying doctors ontmoet in Broken Hill.’

Ook de nummer twee van de toptien, Cold feet, maakte bij sommige heftige emoties los: ‘Cold feet is wat mij betreft de beste serie ooit, het is in ieder geval het eerste programma waarbij ik echt heb zitten janken (toen Rachel doodging uiteraard, wat een rotaflevering!).’ Een aanzienlijk deel van de noteringen zijn klassiekers die sommigen een levenlang plezier hebben bezorgd. Een VARA-lid schreef ons: ‘Wij waren in de gelukkige omstandigheden om net voor ons huwelijk, nu bijna 50 jaar geleden, een televisietoestel te krijgen. We hebben dus vele jaren programma’s kunnen zien en vergelijken. Zowel Dad’s army (Daar komen de schutters) als George and Mildred hebben ons, en voorzover ze herhaald werden ook onze kleinzonen, kostelijke uren bezorgd.’

Zo ziet uw Top 10 eruit:

1  Flying Docters
2  Cold Feet
3  Onedin Line
4  De Octopus (La Piovra)
5  Frasier
6  Daar komen de Schutters
7  George and Mildred
8  Cagney en Lacey
9  Golden Girls
10 Fame
« Laatst bewerkt op: 26-12-2003, 22:10:49 door bodejos »