Auteur Topic: NOS-teletekstpuzzel  (gelezen 17390 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: NOS-teletekstpuzzel
« Reactie #20 Gepost op: 23-12-2003, 23:56:07 »
Citaat
** VRAAG 51:       **                 
                                       
Een rij gevangenen staat bij de beul in Life of Brian-1979:

Coordinator: Crucifixion? Stan: Er,no, freedom actually. ..  Yeah,they said I hadn't done anything and I could go and live on an island somewhere.           
                                       
Coordinator: Oh I say,that's very nice. Well off you go then. Stan: No,I'm just pulling your leg it's crucifixion really.
Welke beroemde artiest heeft in deze film een 'cameo' als Mr.Papadopoulos? De eerste letter van diens achternaam

Verdi heeft het even nagezocht en het antwoord is George Harrison. Zijn enige stuk tekst is is trouwens: "Yes". ;D

Het antwoord is dus: H
Geniet nooit met mate...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: NOS-teletekstpuzzel
« Reactie #21 Gepost op: 24-12-2003, 00:32:46 »
Citaat
** VRAAG 4:        **                 
                                       
Planes,trains,automobiles,in menig film is een grote rol weggelegd voor een of ander vervoersmiddel.Zoals bijvoorbeeld de metro in The Taking of Pelham 1,2,3, het vliegtuig in Airport of aanverwante rampenfilms of een fiets in Roozi khe zan shodam,hetgeen volgens ons Iraans is voor 'de dag dat ik een vrouw werd'.

In een Nederlandse thriller speelt niet zozeer een trein als wel het tijdstip waarop hij passeert een wezenlijke rol.
We zoeken de derde letter van de voornaam van de regisseur van die film.

Das natuurlijk niet goed Compu, jij grappenmaker. Maar die film heb ik laatst wel op tv gezien. Heb alleen geen idee meer hoe ie heet, laat staan dat ik de regisseur ken...  :-\

Ja ik heb 'm na wat zoekwerk!  ::ok::

De film heet "De trein van 6 uur tien"
Regie: Frank Ketelaar

Antwoord dus: A

Nog heel veel te gaan...  ???
Geniet nooit met mate...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: NOS-teletekstpuzzel
« Reactie #22 Gepost op: 24-12-2003, 01:09:20 »
** VRAAG 24: ** Een kortje:wat is er zo 'particolare' aan Una Giornata Particolare?
E Mussolini pleegt die dag zelfmoord
O Die dag bezoekt Hitler Rome
S Het is de laatste dag uit het leven van de twee hoofdpersonen
L Die dag speelt BZN in een uitverkocht Colosseum

Volgens mij is dat antwoord 2 Eigenlijk is dat niet waar de titel van de film op slaat, maar de rest is zeker niet waar.

Antwoord is dus: O

Geniet nooit met mate...

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NOS-teletekstpuzzel
« Reactie #23 Gepost op: 24-12-2003, 09:07:55 »

** VRAAG 60:       **                 

Celebs hebben de neiging om niet met plebs te trouwen,maar met elkaar.Toen 'rivaal'-regisseur Guy Ritchie met Madonna trouwde,wist een collega niets anders uit te brengen dan:

"I'll have to marry Elvis Presley to get even".
Welke bekende regisseur zei dit?

Als u nu eens voor de verandering de laatste letter van de voornaam bewaart.


De regisseur heet Quentin Tarantino. De laatste letter van de voornaam is dus een N.

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NOS-teletekstpuzzel
« Reactie #24 Gepost op: 24-12-2003, 09:26:35 »

** VRAAG 61:       **                 
                                       
"Van toeren word je gek",zei Frank Zappa,toen hem werd gevraagd naar het hoe en waarom van de film 200 Motels. 

In deze film speelt ook ene Larry The Dwarf,een dubbelganger van Zappa,maar dan twee koppen kleiner. Who he?       
                                       
 - Keith Moon         (A)               
 - Ringo Starr        (E)               
 - Brad Josti         (I)               
 - Jimmy Carl Black   (O)               
 - John Bonham        (U)               
 - Charly Watts       (Y)


Dat was de drummer van The Beatles, Ringo Starr.
Antwoord is dus... (E).

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NOS-teletekstpuzzel
« Reactie #25 Gepost op: 24-12-2003, 09:34:22 »
Citaat
** VRAAG 48:       **                 
                                       
Voor de hoofdrol in het Franse pareltje Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain had regisseur Jean Pierre Jeunet eigenlijk  Emily Watson op het oog.Maar de Engelse had andere (film-)plannen.Bovendien was haar Frans bepaald niet denderend.     
                                       
Maar goed.In de film bezorgt Amélie een doos met speelgoed en foto's terug aan  de rechtmatige eigenaar.Dat gaat niet zonder slag of stoot,want het is niet helemaal duidelijk hoe die man heet. Kunt u de achternaam van dit heerschap (re-)produceren? De 2e letter s.v.p.


Bretodeau, dus de R
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: NOS-teletekstpuzzel
« Reactie #26 Gepost op: 24-12-2003, 09:35:10 »
Ik stel overigens voor: samen zoeken, samen een prijs winnen. Hoewel dat natuurlijk lastig na te trekken is. Oplossingen (antwoorden) gewoon in dit topic bij elkaar houden.

Voor de oplossers: let goed op. Bij twijfel, welke keuze je moet maken: je kunt altijd nog de betreffende vraag opzoeken op teletekst ZELF. Het komt in dit topic soms niet goed over, om welke letters het precies gaat. Met copy/pasten hebben test en ik zoveel mogelijk aangegeven om welke letters het precies gaat. Degene die er echt voor gaat zitten, zal het geen probleem vinden om even op de link te klikken in mijn eerste berichtje. Even de juiste pagina en vraag erbij, en de twijfel is opgelost.

Sukses allemaal.


Heb even gekeken via google: antwoord op vraag 24 klopt: on the day that Htler visited Rome, staat er in de beschrijving van de film. Klopt dus.
« Laatst bewerkt op: 24-12-2003, 09:46:52 door bodejos »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: NOS-teletekstpuzzel
« Reactie #27 Gepost op: 24-12-2003, 10:52:35 »
Vraag 10

Mercedes McCambridge is de naam van de oude actrice, ik vond dit in TRIVIA, over The Excorcist

Antwoord op vraag 10 is de tweede letter van haar voornaam: een E

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: NOS-teletekstpuzzel
« Reactie #28 Gepost op: 24-12-2003, 11:13:51 »
Citaat
** VRAAG 3:        **                 
                                       
Black Maria:het is niet de naam van een zwarte actrice,niet de titel van een film en ook geen nieuwe koffiesoort. 
Wel is het de naam van één van de eerste filmstudio's,die zo genoemd werd omdat het van buiten leek op een Amerikaanse politiewagen (zwart dus).
Welke Amerikaanse regisseur was voor de bouw van deze filmstudio in 1892 verantwoordelijk?                     
                                       
Bewaar de 1e letter van de achternaam

Dat was Edison, dus de E
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: NOS-teletekstpuzzel
« Reactie #29 Gepost op: 24-12-2003, 11:14:27 »
Vraag 18:

Ion Creanga: er is een universiteit naar hem genoemd.

Maar er zijn twee mogelijke antwoorden: Moldavie (M)
of Roemenie (R).

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: NOS-teletekstpuzzel
« Reactie #30 Gepost op: 24-12-2003, 11:24:20 »
Vraag 18:

Ion Creanga: er is een universiteit naar hem genoemd.

Maar er zijn twee mogelijke antwoorden: Moldavie (M)
of Roemenie (R).

Volgens mij is het Roemenie Jos. Ik zou dus zeggen de R
Geniet nooit met mate...

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NOS-teletekstpuzzel
« Reactie #31 Gepost op: 24-12-2003, 11:34:42 »


** VRAAG 30: ** Naar aanleiding van het succes van de oorlogs-comedy M*A*S*H uit 1970 werd in 1972 begonnen met de televisie-versie van M*A*S*H.Ook leuk. In de televisie-serie speelde maar één acteur mee die ook in de film te zien was.Wie o wie was dat? Graag hadden we de 2e letter van 's mans achternaam


Dat was de rol van Cpl. Walter Eugene 'Radar' O'Reilly, gespeeld door acteur Gary Burghoff.

Antwoord is dus U.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: NOS-teletekstpuzzel
« Reactie #32 Gepost op: 24-12-2003, 11:48:16 »
** VRAAG 5:        **                 
                                       
"Hi,I'm Buck,I'm here to fuck",aldus de verpleger die in Kill Bill de comateuze Uma Thurman schaamteloos misbruikt.Uma neemt wraak en steelt zijn 'wheels' die zij zonder problemen weet op te sporen in de parkeergarage.Daarbij geholpen door de tekst op Bucks voertuig.       
                                       
 - Buck's Bimbo Buick            (A)   
 - The F*ck Truck                (E)   
 - Welcome to the Pleasure Dome  (I)   
 - Coma Cadillac                 (O)   
 - Lust and leisure limousine    (U)   
 - Pussy Wagon                   (Y)

Het juiste antwoord is "Pussy Wagon"

De letter is dus de Y

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: NOS-teletekstpuzzel
« Reactie #33 Gepost op: 24-12-2003, 11:49:16 »
Grrr  >:( en ik was nog wel net zo blij dat ik ook 'Pussy Wagon' wist  >:(  ;)

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NOS-teletekstpuzzel
« Reactie #34 Gepost op: 24-12-2003, 11:55:19 »


** VRAAG 33: ** "The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he,who in the name of charity and good will,shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers".

En zo is het.Van u gaarne de 3e letter van de betreffende film.


Dit komt uit Pulp Fiction.
Antwoord is dus L.

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NOS-teletekstpuzzel
« Reactie #35 Gepost op: 24-12-2003, 13:24:01 »
** VRAAG 34: ** De tagline voor Woody Allens Annie Hall was 'neurotic comedian reflects on a bittersweet romance,and on his life in general'.Met de tagline 'two hippies encounter good times and hostility on a journey across America' brengt u met enig nadenken vanzelf bij Easy Rider. Maar welke film denkt u hoort bij 'he is seduced by the wife of his fathers business partner but then falls for her daughter'? En dan zoeken we eigenlijk de vijfde letter van de voornaam van de mannelijke hoofdrolspeler.

Volgens mij wordt hier 1 van mijn favoriete filmpjes bedoeld, nl. THE GRADUATE met Dustin Hofmann in de mannelijke hoofdrol.
Vijfde letter van de voornaam is dan 'n I.

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NOS-teletekstpuzzel
« Reactie #36 Gepost op: 24-12-2003, 13:38:25 »
** VRAAG 44: ** Tough guy James Coburn droeg in 1973 het lichaam van zijn vriend en Martial Arts-leermeester Bruce Lee ten grave.In datzelfde jaar was Coburn ook prominent zichtbaar op een albumhoes van een in die jaren razend populaire band.Welke?
A The Rolling Stones
G Paul McCartney & Wings
H Ike & Tina Turner
O Creedence Clearwater Revival
S Edgar Winter Group
T The Josti Brothers

En da's dan weer het album Band on the run van PaulMcCartney & The Wings.
Dit levert dus op, een G.

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NOS-teletekstpuzzel
« Reactie #37 Gepost op: 24-12-2003, 13:59:07 »

** VRAAG 57:       **                 
                                       
Peter O'Toole en Richard Burton hebben gemeen dat ze zeven keer voor een Oscar zijn genomineerd zonder er ooit een te hebben gewonnen.Beiden waren begenadigd acteurs,maar bovenal stonden ze bekend om hun bovenmatige alcoholconsumptie. 
                                       
Burton zat ook nooit verlegen om een pittige uitspraak.In 1974 werd hij door de BBC in de ban gedaan,omdat hij zich  weinig vleiend had uitgelaten over een beroemd persoon. Van de voornaam van deze persoon zoeken we de 5e letter.


Nog 1tje, en dan mogen jullie...  ;)

Burton had het over Winston Churchill.
Antwoord hier is dus de letter T.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: NOS-teletekstpuzzel
« Reactie #38 Gepost op: 24-12-2003, 14:05:04 »
Bij vraag 12 krijg ik bij Luigi Pirandello de tekst: hij komt van Sicilië, waar zijn verhalen op zijn gebaseerd. Aangezien gevraagd wordt: neem de letter die het meeste voorkomt: ik zeg de letter I

Mee eens? Past ook goed in het diagram.

Bij vraag 6 ben ik niet zeker: Ik kom uit bij The odd couple (Oscar Madison/Walter Mathau), de schrijver van de BOEKEN is Neil Simon. Dat zou dus een N opleveren ( eerste letter van zijn voornaam)

Nu ik de vraag nog eens goed lees, kom ik op Neil Simon als schrijver van het stuk. Iemand een alternatief?
« Laatst bewerkt op: 24-12-2003, 16:19:31 door bodejos »

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re: NOS-teletekstpuzzel
« Reactie #39 Gepost op: 24-12-2003, 14:46:47 »
Ik zal mijn best eens gaan doen gedurende de komende dagen, moet te doen zijn met behulp[ van imdb(internet movie database)

u hoort nog van me
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld