Auteur Topic: Het Wie is de Mol Off-topic Topic  (gelezen 41463 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #100 Gepost op: 14-09-2020, 08:26:05 »
Voorgaande jaren werd er een WIDM locaties bestand bijgehouden bij een aantal seizoenen. Enig idee of iemand al bezig is om alle plekken van de opdrachten in een Google Maps samen te brengen? Ik heb het idee voor een roadtrip door Italië en nu ze in Toscane zijn kunnen deze locaties natuurlijk niet ontbreken. Van aflevering 1 is mij wel duidelijk waar ze zijn geweest, maar voor de tweede aflevering: hoe heet de weg waarbij ze met de stenen sjouwen? Cipressen genoeg in Toscane dus probeer het te pinpointen maar dat lukt nog niet echt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #101 Gepost op: 14-09-2020, 09:55:26 »
Afgelopen vrijdag een prijsvraag van wie is de mol ingevuld en net een mailtje gekregen dat die poster met alle 20 mollen mijn kant op komt  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #102 Gepost op: 14-09-2020, 09:59:40 »
Gefeliciteerd!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #103 Gepost op: 14-09-2020, 12:18:32 »
Voorgaande jaren werd er een WIDM locaties bestand bijgehouden bij een aantal seizoenen. Enig idee of iemand al bezig is om alle plekken van de opdrachten in een Google Maps samen te brengen? Ik heb het idee voor een roadtrip door Italië en nu ze in Toscane zijn kunnen deze locaties natuurlijk niet ontbreken. Van aflevering 1 is mij wel duidelijk waar ze zijn geweest, maar voor de tweede aflevering: hoe heet de weg waarbij ze met de stenen sjouwen? Cipressen genoeg in Toscane dus probeer het te pinpointen maar dat lukt nog niet echt.
Vaak verschijnen milcof en RoyL ergens tijdens het seizoen (of net erna) met hun locatie overzicht, ze zullen het vast weer in kaart brengen ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #104 Gepost op: 15-09-2020, 17:33:12 »
Ik kreeg vanmiddag 1 van de 50 door de Avrotros beschikbaar gestelde posters van de 20 oud-mollen.

Die kon je, zoals hier eerder aangegeven werd, winnen via een vraag in de nieuwsbrief. Je kon ook een spiegel-deel winnen, ik ben benieuwd hoe ze dat bij de winnaar(s) hebben gekregen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #105 Gepost op: 16-09-2020, 12:54:21 »
verschijnen
Jij bent aanspreekpunt spellen).

Dan, wanneer verschijnen de mollies weer? Ik zag eerst allemaal Renaissance smilies, maar nu is het de oude set weer?!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #106 Gepost op: 16-09-2020, 13:17:19 »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #107 Gepost op: 16-09-2020, 21:39:28 »
Jij bent aanspreekpunt spellen).

Dan, wanneer verschijnen de mollies weer? Ik zag eerst allemaal Renaissance smilies, maar nu is het de oude set weer?!
Mollies ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #108 Gepost op: 19-09-2020, 19:50:21 »
Ik ga straks extra op Ron letten. Die is mijn favoriete afvaller. Maar ik denk ook dat die de Mol is.

Offline mol24

  • Forumlid
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #109 Gepost op: 21-09-2020, 16:21:18 »
Hallo lieve allemaal,
Al jaren lees en leef ik met dit forum mee. Ik ben dus zeker een groot fan van het programma, maar ik durf mezelf echt geen Molloot te noemen. Dan zou dat begrip aan betekenisinflatie onderhevig zijn.  ;)
Nu koester ik dus wel een diepe fascinatie voor jullie die bijvoorbeeld een aflevering shot voor shot bekijken en voor jullie die alle opdrachten haarfijn kunnen analyseren aan de hand van een overzichtelijk schema. Het lijkt mij knap lastig...
Nu is de situatie zo, dat ik voor mijn studie Communicatie aan Fontys Hogeschool Eindhoven, een zogenoemde 'tribe' mag onderzoeken. Daar hoefde ik natuurlijk niet lang over na te denken; ik koos voor Molloten. Nu zou ik voor mijn onderzoek heel graag met een aantal van jullie in gesprek willen gaan. Het onderwerp van het gesprek bedraagt natuurlijk de 'Molloten-cultuur'. Wat vinden jullie eigenlijk van de benaming 'Molloten'? Wat vinden jullie van de ontwikkeling van Wie is de Mol? en noem maar op. Dit soort vragen passeren tijdens zo's gesprek de revue. Kortom; lekker kletsen over Wie is de Mol? en alles wat daarbij komt kijken.  :)
Mocht jij nu interesse hebben in een gesprekje, stuur mij dan een privé bericht en dan zoeken we samen naar een vorm waarop het gesprek kan plaatsvinden (wellicht in online groepsverband).

De eerlijkheid gebied mij te zeggen, dat ik twijfel of dit bericht niet de huisregels schendt. Mocht dit zo zijn dan bij dezen mijn excuses! Ik hoop natuurlijk dat ik sommigen van jullie binnenkort spreek; het lijkt me gezellig!  ::bravo::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #110 Gepost op: 21-09-2020, 18:11:28 »
Helemaal prima hoor ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mol24

  • Forumlid
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #111 Gepost op: 22-09-2020, 09:21:26 »
Oh heel fijn! Dan hoop ik dat er enkelen zijn die graag met mij in gesprek gaan!  :D

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #112 Gepost op: 23-09-2020, 20:25:21 »
Betreft de filmtip van Heinz hier

Ik heb vandaag toevallig nog de naam van Regiseur Fellini voorbij horen komen tijdens de les. (vrijwel op hetzelfde tijdstip dat Heinz het plaatste)  :o
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #113 Gepost op: 23-09-2020, 20:35:51 »
Grappig. Wat voor les was dat? :)

Ik ben zelf een Fellini-liefhebber (en van nog vele andere oude/klassieke regisseurs) en heb sinds WIDM weer een aantal voor mij nieuwe oude Italiaanse films gekeken waaronder dus Boccaccio '70 dat uit vier aparte films van vier verschillende regisseurs bestaat. (Waardoor ik nu ook weer meer films van die andere regisseurs ga opzoeken. Zo blijf ik aan de gang. ;D)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #114 Gepost op: 23-09-2020, 20:39:15 »
Filmgeschiedenis. Alleen werd hij heel kort genoemd, want verder gaat het vooral over 1895-1940
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #115 Gepost op: 23-09-2020, 20:40:49 »
Leuk, heb ik ook gehad, filmgeschiedenis. Lekker veel in de bioscoop zitten voor je studie. ::trots::

La Riffa is trouwens van Vittorio De Sica, dat vergat ik nog te zeggen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #116 Gepost op: 23-09-2020, 22:12:40 »
En pardoes kom ik Fellini tegen in een boek vanavond  ;D

Flimgeschiedenis, ik had het ook wel willen studeren  ::love:: (maar dat geldt voor bijna alles eigenlijk)

EDIT: In twee boeken zelfs  :o  Wonderlijke toevalligheden (en biases). Hiervoor nog nooit van de beste man of vrouw gehoord...
« Laatst bewerkt op: 23-09-2020, 22:20:42 door Pac »
...óf niet!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #117 Gepost op: 26-09-2020, 01:18:34 »
Toelichting door Heinz: onderstaande quote is uit het spoiler-topic. Hierheen verplaatst vanwege off-topic reacties

Meid ik zou een moord plegen om op de foto met Nikkie te gaan.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Geen moord voor hoeven doen hoor :P
« Laatst bewerkt op: 26-09-2020, 08:44:47 door Heinz »
chipsverslaafde <3

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #118 Gepost op: 26-09-2020, 08:40:06 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Geen moord voor hoeven doen hoor :P

Ik vond het anders niet súper fijn op een kluitje met zo veel mensen hoor ;)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #119 Gepost op: 27-09-2020, 17:29:01 »
Een veilingitems-voor-de-molfandag-topic is wat overbodig, maar die schilderijen zijn natuurlijk wel collector's itens ::love:: Ik zou zeker bieden op doe van Nikkie in elk geval.

Ben heel benieuwd of er dit seizoen nog een (online) veiling komt. Is daar al iets over bekend? Bij de Avrotros of op deze site weer ::hyper::
...óf niet!