Auteur Topic: [De winnaar] Nikkie de Jager  (gelezen 81506 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #300 Gepost op: 11-10-2020, 00:46:09 »
Een mol die een hele aflevering onzichtbaar is?  ::ohno::

Hoe moeten de vier die de test en  executie moeten ondergaan de mol ontdekken? Dat kan niet en zou oneerlijk zijn.
Nikkie was tot afgelopen week ook mijn  hoofdverdachte maar gisteren nog geswitcht, volgens mij kan ze de mol niet meer zijn.

Hoewel Nikkie niet mijn hoofdverdachte is, ben ik dit niet met je eens. Ze heeft deze aflevering niets noemenswaardigs kunnen doen. Geen van de vier kandidaten die bij de executie zaten hebben een informatie-achterstand opgelopen ten opzichte van elkaar (en ik denk ook niet t.o.v. Tygo) als het om Nikkie gaat.

Maar een hele aflevering onzichtbaar? Terwijl je als eerste een envelop kon kiezen? Nee, Nikkie is hier wat mij betreft door de mand gevallen als mogelijke mol.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #301 Gepost op: 11-10-2020, 10:43:15 »
Wat informatie betreft is die voor de 4 die de test maken gelijk maar  de 20 vragen gaan over de aflevering en over de mol. Als de mol niet in hun midden is geweest kunnen ze slechts een paar vragen goed beantwoorden als ze  Nikkie verdenken.

-was de mol verbannen of zocht de mol naar geld en informatie
-Met wie vormde de mol een duo?
-Is de mol een man of een vrouw?
-Heeft de mol zichzelf bevrijd?
-Wie is de mol?

Als de test met 6 kandidaten was geweest hadden Tygo en Nikkie nog minder informatie. 


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #302 Gepost op: 11-10-2020, 12:22:18 »
Wat informatie betreft is die voor de 4 die de test maken gelijk maar  de 20 vragen gaan over de aflevering en over de mol. Als de mol niet in hun midden is geweest kunnen ze slechts een paar vragen goed beantwoorden als ze  Nikkie verdenken.

-was de mol verbannen of zocht de mol naar geld en informatie
-Met wie vormde de mol een duo?
-Is de mol een man of een vrouw?
-Heeft de mol zichzelf bevrijd?
-Wie is de mol?

Als de test met 6 kandidaten was geweest hadden Tygo en Nikkie nog minder informatie.

Slim opgemerkt!

Als je er van uit gaat dat de MOL in de toren zit hebben de 4 achtervolgers het nadeel dat zij geen extra info uit deze opdracht mbt de MOL kunnen halen.

De MOL zou zich waarschijnlijk anders gedragen, meer op de hoede zijn, als ze met 6 zijn.
Dan is het spel toch anders, de MOL heeft best in de gaten door wie hij/zij verdacht wordt en zal het gedrag daar aan aanpassen.

Het zou oneerlijk geweest zijn als de test met 6 zou zijn gemaakt omdat Nikkie en Tygo veel minder info hadden over de opdracht. Ga er dan ook nog van uit dat de mogelijkheid bestaat dat ze random gekozen zijn om met de heli mee te gaan dan heeft de regie hier een te grote rol.

Wie weet heeft Jeroen instructie gekregen (of is de MOL) om te zorgen dat de sleutel niet gevonden zou worden. Is uiteindelijk mislukt door aanhouden van Patrick.
Nikkie en Tygo zouden op die manier beschermd hebben kunnen worden voor de executie.

Gelukkig hebben ze kunnen ontsnappen omdat de achtervolgers niet op het idee kwamen zich te splitsen en in ieder geval iemand bij de poortdeur achter te laten om Nikkie en Tygo op te vangen.


Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #303 Gepost op: 11-10-2020, 13:01:16 »
Deze test ging toch niet alleen over die ene opdracht, maar ook over aflevering 5. (er was een vraag over de routebschrijving in beeld alleszins). Er kunnen nog genoeg vragen op Nikkie en Tygo ingevuld worden  over de eerste 2 opdrachten van aflevering 5 (en dan nog alle persoonlijke)
klaar voor de strijd

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #304 Gepost op: 11-10-2020, 13:08:40 »
Deze test ging toch niet alleen over die ene opdracht, maar ook over aflevering 5. (er was een vraag over de routebschrijving in beeld alleszins). Er kunnen nog genoeg vragen op Nikkie en Tygo ingevuld worden  over de eerste 2 opdrachten van aflevering 5 (en dan nog alle persoonlijke)

Ja klopt, had ik niet aan gedacht.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #305 Gepost op: 11-10-2020, 13:19:23 »
Bij nader inzien vind ik het wel opvallend dat Nikkie juist met Peggy wilde, maar Patrick wilde niet wijken. Logisch, we moeten ervan uitgaan dat Patrick echt wel vol op Peggy zat. Maar het zou dus kunnen dat Nikkie met Peggy wilde, niet omdat zij haar verdenkt, maar omdat Nikkie als mol de meest verdachte kandidaat naast zich wil als bliksemafleider. Dan is het bij de executie met 4 waarbij er 2 moeten afvallen wel een eerlijker proces.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #306 Gepost op: 11-10-2020, 16:59:37 »
Ik moet deze aflevering nog eens nakijken, en dan let ik speciaal op spiegels. Elke aflevering valt dat op. Ook die paars/roze kleuren trouwens, net als haar nagels. Daar ga ik speciaal op letten.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #307 Gepost op: 11-10-2020, 18:16:20 »
Deze test ging toch niet alleen over die ene opdracht, maar ook over aflevering 5. (er was een vraag over de routebschrijving in beeld alleszins). Er kunnen nog genoeg vragen op Nikkie en Tygo ingevuld worden  over de eerste 2 opdrachten van aflevering 5 (en dan nog alle persoonlijke)

Daar heb je wel gelijk in, maar Nikkie en Tygo hebben geen weet van wat er op Elba is gebeurd Dus daarover kunnen ze niets correct invullen. Het zou niet eerlijk zijn als ze hadden moeten gokken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #308 Gepost op: 11-10-2020, 18:22:17 »
Bij nader inzien vind ik het wel opvallend dat Nikkie juist met Peggy wilde
Ze wou sowieso niet met Tygo. Want erna probeerde ze nog met Jeroen. Alleen waren die koppels al niet meer los te weken. Ik vond dit al wat vreemd allemaal, ze kwam als eerste binnen, had een heel verhaal over het belang ervan, maar liet de eerste twee enveloppen pakken door de heren, dus wat overbleef was van haar, en ook de rolverdeling liet ze helemaal passeren. Geen voorkenniszaakje......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #309 Gepost op: 11-10-2020, 19:10:51 »
Ze wou sowieso niet met Tygo. Want erna probeerde ze nog met Jeroen. Alleen waren die koppels al niet meer los te weken. Ik vond dit al wat vreemd allemaal, ze kwam als eerste binnen, had een heel verhaal over het belang ervan, maar liet de eerste twee enveloppen pakken door de heren, dus wat overbleef was van haar, en ook de rolverdeling liet ze helemaal passeren. Geen voorkenniszaakje......

Zij had haar hand al op de envelop die ze pakte... de bovenste. Als een van de heren die probeerde te pakken kon ze toch eerder pakken... dus ze deed alsof ze de anderen eerst liet pakken... ik denk echt dat ze wist wat ze deed... niet zozeer door het pak moment zelf, maar door de manier waarop ze heel snel uit de auto kwam en vooraan binnen kwam en recht op haar doel af ging.

Ik denk dat ze niet van auto wilde wisselen enkel van teamgenoot...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #310 Gepost op: 11-10-2020, 19:36:15 »
Ze wou sowieso niet met Tygo. Want erna probeerde ze nog met Jeroen. Alleen waren die koppels al niet meer los te weken.
Dat kon toch niet? Jeroen had ook een envelop gepakt, hij was geen keuze. Bedoel je misschien Ron?
Nikkie zei wel specifiek dat ze met Peggy wilde omdat ze nog nooit met Peggy een duo was geweest. Dus ik geloof niet dat het persé was omdat ze niet met Tygo wilde; ze gaf het als excuus dat ze al wel met Tygo was geweest maar niet met Peggy. Op zich heel plausibel.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #311 Gepost op: 11-10-2020, 20:08:46 »
De take met het enveloppen pakken is overgedaan, dat was geen spontaan moment meer.
Als Nikkie binnenkomt draagt ze haar tas op haar arm, daarna zit er een knip en op het pakmoment draagt ze haar tas op haar schouder. Als ze duo's maken heeft ze haar tas nog steeds op haar schouder. Daarna worden de kaarten opengemaakt en heeft Nikkie haar tas weer op haar arm.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #312 Gepost op: 11-10-2020, 20:30:14 »
Ook dat nog  ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #313 Gepost op: 11-10-2020, 22:21:12 »
De take met het enveloppen pakken is overgedaan, dat was geen spontaan moment meer.
Als Nikkie binnenkomt draagt ze haar tas op haar arm, daarna zit er een knip en op het pakmoment draagt ze haar tas op haar schouder. Als ze duo's maken heeft ze haar tas nog steeds op haar schouder. Daarna worden de kaarten opengemaakt en heeft Nikkie haar tas weer op haar arm.
Goed opgemerkt... en tegelijkertijd raar... zou daarmee de uitkomst van de enveloppen anders zijn?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #314 Gepost op: 11-10-2020, 22:49:01 »
Nee, dat denk ik niet. Dezelfde kandidaten hebben dezelfde enveloppen  gepakt als bij de eerste keer. De spontaniteit van het moment is echter weg. Dus wie pakte er het snelst een enveloppe. Je ziet ze ook  bewust een enveloppe pakken alsof ze zoeken naar de juiste kleur. Daarom dacht ik vorige week nog dat Nikkie persé in de rode auto wilde.

Ik ben deze week geswitcht en nu ik haar niet meer als mol zie bekijk ik dit pakmoment  mede door het feit dat de take is overgedaan ook anders

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #315 Gepost op: 11-10-2020, 22:58:20 »
Ik ga nu ook vol op Nikkie, eigenlijk vanuit de hoop. Met de helikopter gaan lijkt een zwakke beslissing voor de Mol; die (epische) roadtrip is zo meer molwaardig om te doen. Mijn theorie is dat het team Nikkie-Tygo toch wel meer moest doen, maar dat dat afgelast is door het weer.

Update: @Gadoesja (zie post hieronder).
Als je vergelijkt het helikopter-team met het roadtrip-team, dan concludeer ik dat er bar weinig interessants gebeurt in dat H-team. In deze aflevering gebeurt bijna alles in het R-team. Mijn vermoeden is dan dat die opdracht (productietechnisch) niet helemaal uitgevoerd kon worden.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 09:53:43 door AvOgadrO »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #316 Gepost op: 11-10-2020, 23:51:54 »
Ze zaten lekker hoog en droog in de Heli en torenkamer ::rofl:: ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #317 Gepost op: 12-10-2020, 13:12:54 »
Weer een aflevering zonder enige invloed. Classic Nikkie. Classic kandidaat.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #318 Gepost op: 12-10-2020, 13:29:31 »
Ook al is nikkie niet mijn mol, dan zou ze het nog steeds kunnen zijn hoor....er is zoveel geld verdiend met deze opdracht dat je ook kan omdenken: de mol was niet bij deze groep, anders wel slecht gedaan.... ::jaja:: dat kan dus ook een redenatie zijn voor de Nikkie verdenkers...
Meer L

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nikkie de Jager
« Reactie #319 Gepost op: 12-10-2020, 14:30:09 »
Ook al is nikkie niet mijn mol, dan zou ze het nog steeds kunnen zijn hoor....er is zoveel geld verdiend met deze opdracht dat je ook kan omdenken: de mol was niet bij deze groep, anders wel slecht gedaan.... ::jaja:: dat kan dus ook een redenatie zijn voor de Nikkie verdenkers...

Akkoord dat de mol per ongeluk in de cel komt, maar bewust krijg je er voor mij echt niet ingepraat. Zoveel geld verdienen voor minimale verdenkingwering? Dat zou laag zijn voor een mol.