Auteur Topic: Tour de France pool 2020  (gelezen 80904 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #440 Gepost op: 15-09-2020, 20:08:49 »
Mja.
Ik bedoel, aangezien ik het al jarenlang in allerlei verschillende sportpoules uitstekend doe, moet misschien de conclusie gewoon zijn dat ik er goed in ben. ;)
Dat ook :P  ::ok:: maar het zit je ook niet tegen.

Die bollentrui wordt ook zeker interessant. Ik verwacht juist wel dat Roglic of Pogacar of een andere top 5 renner de bollen mee gaat pakken. Maar ja aan de andere kant: praktisch iedereen met een beetje goede benen die geen gevaar is voor de gele trui kan op een goede dag de grote puntenaantallen meepakken. Zal afhangen van wie er mee is als er een kopgroep is en of die stand weet te houden tot het einde van de zware etappes. Zijn echt nog zat kanshebbers. Ik zou het Hirschi of Kämna wel gunnen. Misschien gaan Carapaz en Sivakov wel weer vooruit, aangezien het geel van Bernal foetsie is.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #441 Gepost op: 15-09-2020, 22:24:38 »
Ik hoop morgen idd op een ontsnapping van een groepje met bv edet en sivakov , carapaz, hirschi , en misschien wat namen die zo rond plek 16-20 staan en van roglic weg mogen . Ik vraag me af of hij evt Martin ook zou laten gaan.


 als de klassementsrenners morgen de voorpost zijn bij de finish dan denk ik dat lopez grote kans maakt. Vrij explosief berg op. Maar dat gaan dan echt pas voor de laatste km zijn
« Laatst bewerkt op: 15-09-2020, 22:28:59 door Tarbozan »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #442 Gepost op: 15-09-2020, 23:45:06 »
Ik hoop dat Buchmann en Martinez nog iets willen laten zien.. Maar ik vrees dat ik tevreden moet zijn met een top-8 plaats.

Trouwens wil Pogacar de tour nog winnen, zal het morgen moeten gebeuren. Ik zie hem in de andere dagen geen tijd terugpakken. Donderdag ligt er nog een aardig klimmetje op 30km van de streep, maar zelf al lost Roglic, hij heeft ploeggenoten die de situatie nog recht kunnen zetten.
« Laatst bewerkt op: 15-09-2020, 23:48:42 door Convans »

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #443 Gepost op: 16-09-2020, 08:20:08 »
Abandon Bernal.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #444 Gepost op: 16-09-2020, 08:29:30 »
https://nos.nl/collectie/13847/artikel/2348502-bernal-winnaar-vorig-jaar-stapt-uit-de-tour-de-france

Dit betekent toch dat ik Tadej vandaag in mijn ploeg mag verwelkomen?  ::hypocriet::
Twee dagen te laat, maar toch...

Nu moet er nog iemand plaats maken voor Pierre  ::hypocriet::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #445 Gepost op: 16-09-2020, 08:57:58 »
Dit betekent toch dat ik Tadej vandaag in mijn ploeg mag verwelkomen?  ::hypocriet::

Volgens mij pas na de etappe van vandaag.
Bernal heeft gisteren immers nog punten gescoord, maar ik ga de regels er even op na slaan  ;D. Ik ging er altijd vanuit dat iemand die tijdens de etappe Abandon is de dag erna een vervanger kreeg en als het na de etappe gebeurde (= wel gefinisht) pas de dag erna. Officieel is die renner namelijk de etappe erna pas 'niet gefinisht'

Bij Bardet en Formolo heb ik dat in ieder geval ook zo gedaan. Dus anders moet ik dat met terugwerkende kracht nog proberen aan te passen.

EDIT:

Ik kwam dit bericht tegen, we deden dus bij DNS wel altijd nog in dezelfde etappe. Ga ik aanpassen (met terugwerkende kracht, want scheelt Swifty & Mollenvanger ook paar puntjes).
Ik zal het ook duidelijker in de regels zetten voor de volgende keer ;)

bij een DNS wordt de reserve in die etappe nog ingevoerd.
bij een DNF wordt de reserve in de volgende etappe ingevoerd

Dat zou volgens mij +5 punten voor Mollenvanger en +2 punten voor Swifty betekenen  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 16-09-2020, 09:08:43 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #446 Gepost op: 16-09-2020, 09:15:25 »
Top! Ik dacht idd dat ie vandaag al toegevoegd moest worden :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #447 Gepost op: 16-09-2020, 09:17:01 »
Voor deze pool maakt het mij niet uit, maar mijn familiepool is nu wel verloren. Daar had ik hem dus wel.
Ich bin ein Bärliner!

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #448 Gepost op: 16-09-2020, 09:35:20 »
Wat een spanning aan de top! De nummer 2 en 4 nog op 2 punten van elkaar!
Hirschi en Rolland in de basis had mij wel wat extra punten opgeleverd, maar Roglic en Pogacar als kopmannen was een goede keuze
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #449 Gepost op: 16-09-2020, 09:38:32 »

Dat zou volgens mij +5 punten voor Mollenvanger en +2 punten voor Swifty betekenen  ::jaja::


Het is iets...


mijn beide kopmannen zijn afgestapt, ik moet het nu doen met alleen mijn reservekopman Porte :P

Ik heb nog 1 reserve over, en dat is Rolland, toevallig de enige van mijn reserves die ik echt wel graag een week geleden of zo in mijn ploeg had gezien :(

Dit jaar snel vergeten. Voor volgend jaar mijn tactiek maar eens herzien. Ik neem bij voorkeur niet de topfavoriet op in mijn team. Mijn enige poolwinst was dan ook een jaar waarin er veel mensen afstapten, waaronder Froome en Cavendish. Ik hoop altijd dat de topfavorieten het niet waar maakten. Misschien moet ik volgend jaar toch maar gaan geloven dat een topfavoriet niet voor niets die status heeft.
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #450 Gepost op: 16-09-2020, 10:06:31 »
Dat ook :P  ::ok:: maar het zit je ook niet tegen.

Zoals met mijn mega-unica Carapaz, die er feitelijk compleet doorheen zakt ;) Of idem dito vorig jaar mega-unica Porte ;D
Ik zie het niet zo, qua mazzel, misschien los van een van de eerste jaren van de toto, toen Daisy enkele keren op plaats 2 strandde. De details staan me niet zo bij.
Maar wellicht agree to disagree.

Ik hoop morgen idd op een ontsnapping van een groepje met bv edet en sivakov , carapaz, hirschi , en misschien wat namen die zo rond plek 16-20 staan en van roglic weg mogen . Ik vraag me af of hij evt Martin ook zou laten gaan.

Here's hoping voor Carapaz, maar gezien z'n inspanning gister vrees ik ervoor.
Sivakov zat volgens mij ook mee. Geloof dat Edet gister GMartin een berg op probeerde te loodsen, maar denk dat die inderdaad wel fris genoeg gaat zijn. Weet niet of Hirschi er het type voor is - maar als ze genoeg tijd krijgen.. en verwacht sowieso wel een paar Sunwebbers in de aanval. Denk daarnaast dat Movistar wel actief gaat zijn, ook vanwege het ploegenklassement - misschien Soler? En bedoel, Rolland zal wel meegaan voor bergpuntjes.

Abandon Bernal.

Viel enigszins te verwachten.
Wordt daardoor extra spannend in de top, aangezien Telminator sowieso Pogacar krijgt.
Zet wel definitief een streep door de rekening van de huidige koploper, mcpdallas. Zat er dik in dat hij de koppositie niet ging kunnen behouden, maar vermoedelijk dat hij een extra eind gaat vallen.

Heh, bizar genoeg zou het niet eens een probleem zijn als Roglic of Pogacar moet afstappen (misschien zelfs een voordeel), aangezien ik nog Lopez achter de hand heb.

Hirschi en Rolland in de basis had mij wel wat extra punten opgeleverd, maar Roglic en Pogacar als kopmannen was een goede keuze

Mja, GMartin & Carapaz omgewisseld (dus Carapaz als eerste reserve) had me ook zo 100 punten extra opgeleverd, maar zie dat maar eens aankomen ;D

mijn beide kopmannen zijn afgestapt, ik moet het nu doen met alleen mijn reservekopman Porte :P

(...)

Dit jaar snel vergeten. Voor volgend jaar mijn tactiek maar eens herzien. Ik neem bij voorkeur niet de topfavoriet op in mijn team. Mijn enige poolwinst was dan ook een jaar waarin er veel mensen afstapten, waaronder Froome en Cavendish. Ik hoop altijd dat de topfavorieten het niet waar maakten. Misschien moet ik volgend jaar toch maar gaan geloven dat een topfavoriet niet voor niets die status heeft.

Juist wanneer ik Porte niet heb doettie het eindelijk eens goed ;D

En I don't know, vooraf werd Bernal bijna op gelijke hoogte met Roglic gezet. Plus de punten van de jongerentrui, leek hij toch een topfavoriet voor meeste poulepunten.
Denk dat voor het groen ook vooraf Sagan nog steeds de favoriet was - geloof bij de bookies zelfs favoriet tegen de rest van het veld. Maar die heeft het niet helemaal waargemaakt (hoewel 200p so far lang niet slecht zijn) en is ook niet zo vaak gekozen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #451 Gepost op: 16-09-2020, 13:50:51 »
Zoals met mijn mega-unica Carapaz, die er feitelijk compleet doorheen zakt ;) jn) en is ook niet zo vaak gekozen.
Nee joh is een dieseltje, komt nu pas op gang? Gaat voor dagzege en bollen again? Alleen lullig voor hem dat hij wéér Kämna en Alaphillpe meekrijgt :P

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #452 Gepost op: 16-09-2020, 14:39:19 »
Dus hiervoor hebben ze Sonny 3 weken lang gespaard. Landa is wat van plan!
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #453 Gepost op: 16-09-2020, 15:12:52 »
Zou deze kopgroep nog stand houden?  ::vergroot::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #454 Gepost op: 16-09-2020, 15:29:10 »
Hehe eindelijk heuvelkoning Cosnefroy uit de bollentrui. Oei, had ik nu toch maar Pogacar gekozen want die heeft 'm nu.  ::). Virtueel weliswaar.
« Laatst bewerkt op: 16-09-2020, 16:07:50 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #455 Gepost op: 16-09-2020, 16:11:56 »
Let's go!!! Dit wordt vuurwerk (Vanaf Meribel als ze 7 km onder de top dat fietspad opdraaien).

Zin in!!!
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #456 Gepost op: 16-09-2020, 16:42:14 »
Die drie vooraan gaan het in ieder geval niet redden... met nog 50 seconden.

Edit: nog 2 over. Ben benieuwd welke rol eventuele regen nog gaat spelen...

Edit 2: G. Martin eraf.

Edit 3:  ik denk dat we vanavond een nieuwe leider hebben want Carapaz gaat stand houden

Edit 4: Landa zakt erdoorheen en die voorsprong van Carapaz loopt toch weer heel snel terug... maar Landa man man, hele dag voorop en dan dit.

Edit 5: de elitegroep op 11 seconden van Carapaz. Alleen Pogacar, Kuss,Roglic, M.A Lopez en Porte mee.

Edit 6: Kuss rijdt met Lopez weg bij Roglic en Pogacar  ???

Edit 7: hoeveel edits komen er nog? Dit stuk is niet normaal stijl  :o En Roglic die wegrijdt bij Pogacar. Met M.A Lopez als leider.

Edit 8: Roglic wil Pogacar lozen, Kuss haakt af.

Edit 9: Pogacar doet er alles aan om aan te haken bij Roglic.

Edit 10: ik voel me net een liveblog ;D

Edit 11: Miguel Angel Lopez  ::ok:: wint en nu...  duel van Pogi en Rogi. Ongeveer 15 seconden erbij. Roglic bijna een minuut voorsprong nu, maar pakt wel een bak punten voor de bollentrui.

Edit 12: Uran verliest 2 minuten. Dumoulin blijft in de top 10, knap.
« Laatst bewerkt op: 16-09-2020, 17:21:57 door MollenvangR-Art »

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #457 Gepost op: 16-09-2020, 17:17:55 »
Mooie liveblog MollenvangR-Art.

Maar de meesten van ons zitten zelf te kijken, toch?  ;D
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #458 Gepost op: 16-09-2020, 17:23:30 »
Mooie liveblog MollenvangR-Art.

Maar de meesten van ons zitten zelf te kijken, toch?  ;D
::rofl:: ;D ja dat moment dat ik eigenlijk dacht: waar ben ik mee bezig :P

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #459 Gepost op: 16-09-2020, 17:24:00 »
Wat een fantastisch slot! Geweldige strijd!  ::bravo::

Iemand enig idee of de sprinters op tijd binnen komen?
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.