Auteur Topic: Tour de France pool 2020  (gelezen 80874 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #60 Gepost op: 28-08-2020, 16:48:21 »
Kan ik niet goed zoeken of kunnen we Carapaz gewoon helemaal niet selecteren voor deze tour?
Hij staat bij de beschermde renners ergens onderaan
Renners die op een laat moment door de ploegleiding zijn geselecteerd voor de Tour staan vrijwel allemaal onderaan in die lijstjes, heb ik gemerkt.

Correct. Alle renners die handmatig moesten worden toegevoegd, staan in hun respectievelijke lijst onderaan.

Het zou handig zijn als de lijstjes doorzoekbaar zijn op naam.

Het gaat momenteel snel genoeg als je de teamnaam weet :)
Maar momenteel is het inderdaad technisch nog niet haalbaar om te zoeken op naam.
Wellicht in de toekomst!



Ben pas vandaag begonnen met m'n team, ennumm.. ja, dit wordt nog wat.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #61 Gepost op: 28-08-2020, 17:07:55 »
Op ''verstuur ploeg'' klikken is genoeg toch? Ik hoef het verder nergens meer te bevestigen ofzo?

Gisteren bij de ploegenpresentatie kwam ik erachter dat Tim Wellens niet mee doet. Nu maar een andere berggeit gekozen  ;D
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #62 Gepost op: 28-08-2020, 17:19:38 »
Dat is genoeg (als je aan de voorwaardes voldoet).

Verder even voor de zekerheid, ook al had ik het al gezegd:

De witte trui punten zijn dit jaar aangepast t.o.v. vorig jaar. Deze leveren minder punten op dan voorheen! Volgens ons komt dit de variatie ook ten goede  ;)

Zie ook 'spelregels'
You'll never walk alone

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #63 Gepost op: 28-08-2020, 19:57:59 »
Ik heb geen idee wat ik hier doe, ik ben al drie jaar niet in dit board geweest en al zeker niet in dit topic, ik kijk geen enkele sport en haat het, ik ken letterlijk geen enkele wielrenner  ::hypocriet::

Maar ik heb wel een ploeg samengesteld  ;D heb wat leuke random namen aangeklikt en ik moest het wel 5x aanpassen vanwege het budget maar hey, ik ga winnen!  ::bravo::

Sorry Tour de France-fans, de prijs gaat naar mij!!
Frankje Lapi

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #64 Gepost op: 28-08-2020, 20:00:03 »
Ik heb geen idee wat ik hier doe, ik ben al drie jaar niet in dit board geweest en al zeker niet in dit topic, ik kijk geen enkele sport en haat het, ik ken letterlijk geen enkele wielrenner  ::hypocriet::

Maar ik heb wel een ploeg samengesteld  ;D heb wat leuke random namen aangeklikt en ik moest het wel 5x aanpassen vanwege het budget maar hey, ik ga winnen!  ::bravo::

Sorry Tour de France-fans, de prijs gaat naar mij!!

Yes! Dat is het leuke aan deze pool! 9 namen invullen kan iedereen  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #65 Gepost op: 28-08-2020, 20:40:11 »
Nou... heb een team... vraag niet hoe...

Mijn eerste team zat slechts 41 miljoen te hoog hahaha
Heb zomaar 9 namen ingevuld... waarschijnlijk nog het beste ook, niet nadenken...

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #66 Gepost op: 28-08-2020, 21:16:12 »
Ik heb geen idee wat ik hier doe, ik ben al drie jaar niet in dit board geweest en al zeker niet in dit topic, ik kijk geen enkele sport en haat het, ik ken letterlijk geen enkele wielrenner  ::hypocriet::

Maar ik heb wel een ploeg samengesteld  ;D heb wat leuke random namen aangeklikt en ik moest het wel 5x aanpassen vanwege het budget maar hey, ik ga winnen!  ::bravo::

Sorry Tour de France-fans, de prijs gaat naar mij!!
::bravo:: ::bravo:: leuk man  ::ok::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #67 Gepost op: 28-08-2020, 21:52:09 »
Ik ben heel benieuwd, toch nog wel wat deelname zo op het eind, leuk.


Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #68 Gepost op: 28-08-2020, 22:34:06 »
Mijn team is ook eindelijk op weg naar de start!
Så hva gjør vi nå?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #69 Gepost op: 28-08-2020, 22:40:52 »
Nou... heb een team... vraag niet hoe...

Mijn eerste team zat slechts 41 miljoen te hoog hahaha
Heb zomaar 9 namen ingevuld... waarschijnlijk nog het beste ook, niet nadenken...

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Same here  ::rofl::

Ik zat er zo'n 35 miljoen boven bij de eerste versie. Daarna ben ik eerst met de botte bijl en daarna met de kaasschaaf bezig geweest om zo'n 8 versies later eindelijk op 230 miljoen te komen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #70 Gepost op: 28-08-2020, 23:12:32 »
Ben pas vandaag begonnen met m'n team, ennumm.. ja, dit wordt nog wat.

Ik zag het ook net nog staan ::oink::

Mijn team is er klaar voor ::jaja::

HDD, kan jij checken of mijn team er nu bij staat?
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #71 Gepost op: 28-08-2020, 23:23:22 »
Guess what, toch nog wat veranderd  ::rofl::
Nu is het geld wel op :P

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #72 Gepost op: 28-08-2020, 23:45:28 »
Ik ben er wel uit. Staat wel een heel ander team dan ik aan het begin van de week in mijn hoofd had en toch een gokje genomen  ::jaja::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #73 Gepost op: 29-08-2020, 00:30:15 »
Ik heb.. ook een team ingezonden.
I don't know, heb qua budget heel vreemde keuzes zitten maken. Meerdere keuzes die m'n team zo 7 miljoen duurder of goedkoper konden maken, en weet niet echt of de uiteindelijke versie nu effectief logisch is.
Moet ook zeggen dat ik zeldzaam weinig met de helpers kon, zelfs als ik er een paar mil extra aan zou willen spenderen.

Meestal ben ik vol optimisme over m'n team, maar ditmaal beetje onbestemd. Passend bij het jaar though, dus you know, we gaan het zien.

HDD, kan jij checken of mijn team er nu bij staat?

Yup, staat genoteerd ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #74 Gepost op: 29-08-2020, 08:44:11 »
Gisteravond toch maar 2 helpers omgewisseld.
Het probleem met Carapaz had ik ook: ik wilde hem er graag bij, maar ik had geen idee waar ik al die miljoentjes extra weg had moeten halen...

Overigens, qua sprinters missen er zeker een paar namen, maar met Ewan (jeetje, wat is die duur...), Viviani, Bennett, Kristoff, Bol, Colbrelli, Sagan, Coquard, Gibbons, Walscheid, Laporte heb je toch voldoende sprintkracht in de Tour, lijkt mij.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #75 Gepost op: 29-08-2020, 09:29:14 »
Negen uur geweest, de teams zijn niet meer aan te passen. Wil je je overwegingen hier delen?

Ik ben niet voor Roglic gegaan. Hij zal vast de tour winnen, maar stiekem hoop ik nog steeds dat Jumbo Visma ergens tijdens deze tour toch voor Dumoulin gaat ipv Roglic. Omdat ik dat als Nederlander veel leuker vind heb ik dus voor hem gekozen.
Bernal was wel duurder dan Roglic, maar pakt nog wat puntjes wit mee ook. De kopman-sprinters waren me te duur dus ook daar een gok genomen: Bennett en Colbrelli. En als tweede kopman dan Bardet, hopelijk pakt hij de bolletjes. Hirschi en Gaudu moeten ook wat punten sprokkelen.
Op de reservebank zitten bij mij altijd de goedkoopste mannen. Toch vind ik het met Porte, Rolland en Calmejane niet zo'n vreselijke reservebank als andere jaren.
En tot slot nog wat helpers van 3 miljoen, die gelukkig wel geselecteerd waren.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #76 Gepost op: 29-08-2020, 09:47:44 »
Hulpdakdekker en ik gaan vandaag/vanmiddag aan de slag om alles zichtbaar te maken voor jullie.
Nu nog even zo; mijn team:
------------------------------------
Kopmannen
Roglic
Bernal

Beschermd
Colbrelli
Bennett
Coquard
Sivakov

Helpers
Bilbao
Polanc
Russo

Reserves
Nizzolo
Bonifazio
Calmejane
Bewley
Guernalec

--------------------------------------------------

Heel lang Pogacar in mijn team gehad, maar toen kwam het bericht van Jumbo dat Roglic gewoon topfit was, dus toen toch maar hem gekozen. Bernal's rugklachten.... Ze zullen er best zijn, maar toch verwacht ik dat hij prima in orde gaat zijn.

Dumoulin was een probleem. Ik denk dat hij de Tour kan winnen, maar ik denk niet dat hij tussendoor heel veel punten gaat opleveren. Dat is echt pas de laatste week. Dus toch niet gekozen. Was budgettechnisch ook lastig.

Bij de beschermde renners uiteindelijk dus gekozen voor wat sprinters + Sivakov. Bennett is in topvorm en Coquard en Colbrelli kunnen een heuveltje over en meedoen voor groen. Misschien heb ik teveel sprinters nu voor dit parcours. Maar vond het wel 'zekerheidjes'. Martinez en Kamna hebben lang in mijn team gezeten. Ik had Kamna heel lang, want dat is zo iemand die geel kan pakken in week 1. Maar vond dat risico te groot. Colbrelli is wat meer op safe.

Bilbao vond ik een koopje als helper. Polanc is zo'n renner die alle kanten op kan. En Russo was voor het geld.

Bij de reserves vooral de goedkoopste genomen (toch weer). Alhoewel ik met Nizzolo best tevreden ben.
« Laatst bewerkt op: 29-08-2020, 10:01:46 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #77 Gepost op: 29-08-2020, 09:54:20 »
Yes, ga ik ook doen. Ik heb een hele grote gok genomen. Dit is geen sprinterstour, dus weinig sprinters mee. Maar wel één man waarvan ik hoop dat bijna niemand hem heeft: Nizzolo. In combinatie met kopman Roglic. Heel lang had ik Pocagar en Roglic als teamleaders, maar ik twijfel bij hem.

Dan de beschermde renners: Dumolin (in combinatie met Roglic, of als Roglic wegvalt, heb ik potentieel 2 hele hoge klassementsmannen). Als tweede Bennet(de sprinter), want ja sprintpunten. Dus Bennet en Nizzo moeten het doen als het om groen en dag uitslagen in 'vlakkere' etappes gaat. Als derde heb ik Sivakov, ik verwacht dat Bernal het lastig gaat krijgen, Caparaz vond ik te duur, dus denk ik dat Sivakov nog wel eens uitgespeeld kan worden als een joker en hoog kan eindigen. Als vierde heb ik daar Formolo staan, om zijn degelijkheid en mogelijkheid ook punten te pakken. Relatief goedkoop. Ook Kämna, Stuyven en Higuita stonden op de shortlist, maar bij Kämna twijfel ik aan zijn ploeg/Buchmann, Stuyven is handig om te sprokkelen maar had al 2 sprinters en Higuita is een vraagteken.

Dan de helpers. Daar had ik eerst een paar dure mensen staan, maar ik wilde Pocagar per se als reserve kopman voor het geval Roglic wegvalt of als Nizzo ineens valt in een sprint. Daar toch mijn twijfels bij. Mijn helpers zijn vaak gewisseleld. Volgende namen kwamen voorbij: Arndt, Morkov, Bilbao, Eg, Venturini (maar ja ik heb al 2 sprinters, duur gokje), Tejada(ook een dure gok, eerste tour, wel talentvol wilde hem graag, maar niet gedaan), DeMarchi (kan voor ontsnappingen gaan en bollen, maar met 12 miljoen kon ik Pogacar niet als reserve hebben). Dus zijn het geworden: Eg (kan goed bergop), Hirt (kan mee in de ontsnappingen) en Pacher (had nog paar miljoen over en nog geen Fransman, dus ja dit is iemand die kan klimmen, mee ontsnappen).

Dus nog even resumerend
Roglic
Nizzolo
--------
Dumoulin
Bennet
Sivakov
Formolo
---------
Hirt
Eg
Pacher

Dan de reserves
- Pocagar (spreekt voor zich, ik wilde hem niet niet in mijn team hebben. Beste alternatief was dan Landa of MAL, dan had ik een duurdere helper kunnen pakken)
- Hirschi (zie wat Swifty over hem zegt, maar lang getwijfeld of hij of Formolo in de basis)
- Rolland (kan mee in de ontsnappingen en misschien de bollen pakken. Als er iets gebeurt, is hij erbij)
- Bewley - laatste helper gewoon 3 miljoen, doei.
- Soupe - laatste helper gewoon 3 miljoen, doei.

Als we meer renners in ons team mochten opnemen had ik Tejada (als joker), Venturini en Higuita ook meegenomen. Ben vooral benieuwd hoe jullie tegen mijn keuze voor Nizzolo aankijken.
« Laatst bewerkt op: 29-08-2020, 10:12:11 door MollenvangR-Art »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #78 Gepost op: 29-08-2020, 10:03:48 »
Ik heb een hekel aan Fransen , dus wist op voorhand al dat Bardet en pinot er niet aan zouden komen bij mij. Enige mogelijke Fransen die ik overwogen heb in basis molard, Martin en cosnefroy.

Roglic of bernal was ook een eenvoudige keuze, ik ben geen groot ineos/sky hoe ze ook heten fan. Dus roglic.

Op het hele ineos verhaal is er 1 uitzondering, een renner in wie ik een mooie toekomst zie ( net als in van aert, Mathieu en Remco ), nl sivakov.

Samen met pogacar , moest sivakov erin.
Tom mocht natuurlijk niet ontbreken .

Het rijden van martinez in de dauphine vond ik een plek in Mn ploeg waard. En het talent van kamna is al bij velen bekend.  Hmm waar laat ik dan zakarin, die gaat de tour gebruiken om een ploeg te hebben volgend seizoen.

Kamna mag nog voor wit en kreeg dus voorkeur over ilnur zakarin.

Schar gaat wel een keer in een lange vlucht mee als helper.
Postlberger is ook aanvallend .

Verder gewoon aanvulling.

Sprinten daar doen we niet aan ...
Echt gegokt op klassementsrenners due zondag al hoog staan voor geel en wit. En dus liever elke keer wat puntjes voor tussenklassement, dan te gokken op dagsuccessen.  Dus dit jaar geen degendt

Basis
Roglic
Pogacar

Dumoulin
Sivakov
Kamna
Martinez

Schar
Postlberger
Edet


Reserves
Landa
Cosnefroy
Zakarin
Barthe
Bewley


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tour de France pool 2020
« Reactie #79 Gepost op: 29-08-2020, 10:09:44 »
Ik las dat ik voor eindklassement wit voor 2e en 3e plek evenveel punten kan krijgen  ::rofl::