Auteur Topic: Fanclub van Robin...  (gelezen 17378 keer)

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fanclub van Robin...
« Reactie #80 Gepost op: 15-01-2004, 22:12:00 »
Ik ga hier een soort raadsel neerzetten. Ik heb zelf geen kant en klare oplossing, het is meer bedoeld als discussie  :D

Gefeliciteerd. Je hebt een prijs gewonnen. Samen met 4 anderen een reis om de wereld maken in een heteluchtballon.

Jullie zijn opgestegen; het was een emotioneel afscheid van familie, vrienden en collega's. In jullie supergondel zwerven jullie na drie weken boven de Bikini-eilanden; een uitgestrekte eilandengroep in de Stille Oceaan.

Dan gaat er echter wat mis. Helemaal bovenin de ballon is een klein lek ontstaan; niemand kan daarbij komen. Heel langzaam verliest de ballon hoogte. Jullie ballast-zandzakken zijn al overboord gegooid. De gondel zal binnen enkele uren in zee terecht komen en niet langer dan een dag blijven drijven. Jullie weten dat er in dit uitgestorven gebied nooit schepen komen en dat het voor een eventueel reddingsschip heel moeilijk zal worden om jullie te vinden.

Slim als jullie zijn besluiten jullie zovee mogelijk spulen overboord te gooien, zodat de ballon langer in de lucht blijft en de kans groter is dat jullie nog een van de onbewoonde Bikini-eilanden bereiken.

Het is echter niet gemakkelijk om te bepalen wat je in zee moet gooien, omdat je verschillende spullen nog nodig zult hebben als het je lukt om op een van de onbewoonde eilanden terecht te komen; en dat is tenslotte jullie eerste doel.

Hieronder zie je een lijst met spullen die in aanmerking komen om te 'dumpen' in zee.

1.  koperen kompas, 10 kilo
2.  blik met voedsel, 10 kilo
3.  vat met water, 10 kilo
4.  ehbo-pakket, 10 kilo
5.  kooktoestel, 10 kilo
6.  radiozender/ontvanger, 10 kilo
7.  geweer, 10 kilo
8.  doos melkpoeder, 10 kilo
9.  bijl, 10 kilo
10. ontziltingstabletten, 10 kilo
11. 30 meter nylon touw, 10 kilo
12. verrekijker, 5 kilo
13. 1-persoons rubberboot, zeewaardig, 10 kilo
14. vuurpijlen, 10 kilo
15. parachutzijde,3 kilo


Ben erg benieuwd naar jullie vindingrijke oplossingen  :D

Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Fanclub van Robin...
« Reactie #81 Gepost op: 15-01-2004, 22:34:20 »
.... een kompas van 10 kilo :o
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: Fanclub van Robin...
« Reactie #82 Gepost op: 16-01-2004, 00:10:58 »
ik kom niet veel verder dan dat je het vat met water kunt laten vallen... dan hou je de 10 kilo ontziltingstabletten, waarmee je volgens mij (veel meer dan 10 kilo) zeewater kunt ontzilten.
En dan zijn er natuurlijk van die dingen die in creatieve oplossingen vast heel handig kunnen zijn, maar die mij veel te zwaar en veel te overbodig lijken: het kompas, het kooktoestel, het geweer, de doos melkpoeder, het ehbo-pakket, de verrekijker en het touw. Wat je dan nog overhoud is volgens mij weinig genoeg om een eiland te halen. Verder moeten de spullen die je wil overhouden volgens mij maar voor 2 dingen bedoelt zijn: voedsel en water hebben om een aantal dagen mee door te komen  en zoveel mogelijk manieren hebben om te proberen hulp te krijgen.
Hoewel ik twijfel wat de vuurpijlen betreft, er komen namelijk toch geen schepen ofzo langs.
Wat het touw en de zijde betreft: ik betwijfel of je daarmee een heteluchtballon zelf kunt repareren... in ieder geval zit er geen naald van 10 kilo bij, dus die zal je dan zelf moeten zien te regelen op zon bikini eiland ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Fanclub van Robin...
« Reactie #83 Gepost op: 16-01-2004, 00:38:51 »
Om te beginnen, Robin, hoe krijg je dat gevaarte al de lucht in????

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fanclub van Robin...
« Reactie #84 Gepost op: 17-01-2004, 12:03:02 »
Ik heb geen idee. Maar in een wereld met Bikini-eilanden is alles mogelijk  ;)

feit is: het ding is in de lucht en dreigt neer te storten  :)
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fanclub van Robin...
« Reactie #85 Gepost op: 17-01-2004, 13:01:04 »
wauw dit noem ik nog eens entertainment van een fanclub. goed hoor robin!!!

ik ga er later even rustig voor zitten en dan zal ik m wel even oplossen  ;D

Mijn prinsje is chriz!!

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fanclub van Robin...
« Reactie #86 Gepost op: 17-01-2004, 13:04:49 »
ik ga er later even rustig voor zitten en dan zal ik m wel even oplossen  ;D



go for it, dorine ! je was toch ook degene die het sahara-raadsel goed had, of vergis ik me ?  ;)

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fanclub van Robin...
« Reactie #87 Gepost op: 17-01-2004, 16:40:46 »
euhmm ff denken, ja dat klopt geloof ik wel, die had ik in een half uurtje dacht ik  ;D
« Laatst bewerkt op: 17-01-2004, 16:51:09 door Dorine »
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fanclub van Robin...
« Reactie #88 Gepost op: 17-01-2004, 20:03:14 »
Ik zal hieronder mijn verhaal doen van mijn wereldreis welke een fiasco werd voor mij, Elmar, Molice, Maapie en Anzjie. Maar hoe wij (ik) iuteindelijk hebben weten te overleven en terecht kwamen op de bikinieilanden

Vrij snel na vertrek merkt elmar op dat we gevaar lopen en dat we spullen moeten dumpen.
Molice raakt meteen in paniek en wil weten wat de kansen zijn op overleven. Met een zeer vlugge bereking deelt Maapie mede dat dat 10% is.
Molice raakt volslagen in paniek en begint onzin uit te kramen: 'Ik moet plassen, laat me eruit, waar is mijn moeder?'
Kortom Molice is een uitermate vervelend en irritamt storend element.
Juist nu er belangrijke beslissingen genomen moeten worden maar Molice gaat maar door en gaat maar door.
Maapie's grens is binnen vijf minuten bereikt en ze trapt Molice op de grond. Molice kreunt nog wat na maar gaat uiteindelijk gelukkig Knock Out.

'Goed nu kunnen we beslissingen gaan nemen' zegt Anzjie.
Elmar stelt voor dat iedereen zijn of haar badkleding aantrekt en de rest van de bagage (koffers en zo) over boord te gooien.
Daar is iedereen wel voor in, we gaan ten slotte ook naar de bikini-eilanden en meer hebben we dan niet nodig.
De kleding en overige nutteloze spullen kunnen over boord, bepaald Elmar.
Anzjie pakt haar bikini, trekt m aan en gooit koffer over boord. Anzjie heeft zich behoorlijk afzijdig gehouden van de irritaties binnen het gezelschap daarstraks maar ze had daar blijkbaar wel een duidelijke mening over. Dat bleek uit haar opmerking: ‘Kunnen we hem niet ook over boord gooien? Dat scheelt ook weer, toch?’

Tja dat was wel een ethisch dilemma. Hij was zóóó bang, dus waarom heb niet uit zijn lijden verlossen. Tja, lastig lastig.

De meningen hierover verschilden dus besloten ze het even te laten rusten en eerst de bagage te lozen. het is natuurlijk ook wel heftig om te bepalen dat er een persoon over boord en als je zoiets gaat beslissen… wie zegt dat ‘zij’ niet ook even later bepalen dat jij teveel ben…

Dus eerst bagage eruit. Ons doel was de bikini-eilanden bereiken en daar was het een paradijsje aldus Maapie.
Dus: kompas weg! Opeen eiland is het leven simpel, hier strand en daar water, meer richtingen heb je niet nodig.
Ook het water kon van boord af. Bij de meeste eilanden is het namelijk zo dat je eromheen water hebt ;D
We voelden ons allemaal heuze Robinsons dus besloten we unaniem (behalve Molice natuurlijk ) dat ook het voedsel blik ervan af ging. Wij gingen namelijk echt overleven en echt survivors nemen geen blikken eten mee!

We besloten wel het EHBO pakket te bewaren, dat zou nog wel van pas kunnen komen besloot Maapie met een duivelse in haar ogen. Ik had geen idee waarom ze zo’n blik in haar ogen had, ik dacht dat het alleen handig zou zijn als iemand zich zou verwonden, maar dat komt waarschijnlijk door mijn zachtaardige karakter.
Ik ben niet zo haatdragend en strijdlustig en ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het intens te doen had met Molice, maar ik ging gebukt onder de groepsdruk en durfde er niks over te zeggen.

Bij de bagage zat ook een kooktoestel en dat zou wel handig zijn… mits je ook stroom hebt dus dat ding ging over boord. En daarnaast ook nog steeds de diehard motivatie van: wij zijn survivors!!!
Buiten dat gingen wij ook gewoon vuur maken op het eiland maar ik had toch nog ergens uit mijn bagage een aansteker in mijn bikini gestopt, voor het geval dat… Die dateerde overigens nog uit de tijd dat ik rookte, het was immers een No-Smoking-luchtballon. Openbare ruimte he.

Over de radiozender waren we het niet eens, de een zei houden, de ander zei weggooien. We besloten hem te houden en straks te kijken wat we nog over hebben. Elmar dacht dat het leuk was om te bewaren voor als we feest hadden op het eiland… Ja, zei Anzjie, dat zou idd heel leuk zijn als het een radio was Elmar maar het is een zender dus geen muziek hoor.
Dus toen deze (wederom hoogoplende) discussie ten einde was, ging het ding dan toch overboord.

Toen kwamen we bij een ander moeilijk voorwerp. Nou het voorwerp is niet zo moeilijk, das een kwestie van trekker overhalen en knallen met die hap maar het besluit over dit voorwerp was wel lastig.
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fanclub van Robin...
« Reactie #89 Gepost op: 17-01-2004, 20:04:20 »
De overlevingsdrang van het gezelschap leek te veranderen in moordlust bij het zien van dat geweer.
Ik besloot dat het wel verstandig was om het geweer te bewaren aangezien het schijnt dat er op bepaalde eilanden koeien leven. Misschien dat de koeien vals zijn, je weet het natuurlijk nooit. Een stukje zelfbescherming is dan toch wel handig.

Over de melkpoeder begon men meteen te roepen dat het totaal onnodig is om dat te bewaren. Ik besluit om mijn geheim van de aansteker prijs te geven, je kan een enorme steekvlam creeeren door middel van melkpoeder en een aansteker. (ik kon het weten want ik deed dat vroeger regelmatig op de manege, tot grote ergernis van de manege eigenaar want ‘wij’ (ik en mijn kansloze vrienden) deden dat heel ondoordacht in een houten keet :-[ )
Maar op het eiland zou het handig zijn om eventueel schepen en vliegtuigen te seinen met een steekvlam.
Daar was men het wel mee eens dus de melkpoeder bleef.

Ook de hakbijl zou blijven, dit met als zelfde reden als het geweer, je weet nooit wat voor gevaarlijke beesten (of reisgenoten)  je moet slachten om te overleven.

Over de tabletten waren we het eens: wij zijn survivors!!! Wij gebruiken geen medicijnen, overleven is overleven.

De verrekijker besloten we ook te lozen want molice had er nog om zijn nek hangen als een echte tourist, 1 is meer dan genoeg. Hoppa!!! Daar ging weer 5 kilo ballast.

De rubberboot mocht ook blijven voor als we besloten op visserstocht te gaan, alleen de peddels werden geloost want Elmar zei dat hij wel met zijn armen zou peddelen dan. Waarschijnlijk probeerde hij vrienden te maken met dat aanbod want de spanningen liepen weer op.
Tis wel heel slim om jezelf zo’n rol te geven want op die manier maak je jezelf onmisbaar.

Dat bracht mij op een geweldig idee bij het volgende voorwerp. De vuurpijlen. Ik vertelde dat die ook weg mochten want ik kon namelijk het geluid produceren van een gillende keukenmeid en dat leek mij veel effectiever. Anzjie was het er niet mee eens eigenlijk want een knal op een eiland staat voor Help dus dat is effectiever. Ik heb haar uitgelegd dat mijn gegil ook echt overtuigend zal zijn want je zal denken dat er een vrouw vermoord word.

Wéér discussie.


maapie kwam tussen beide en zei dat ik moest gillen om het te bewijzen.

[gillendekeukenmeidenmodus] iiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeee [gillendekeukenmeidenmodus]

Nou dat was genoeg om ervoor te zorgen dat het even stil was want ze kregen spontane gehoorstoornis.
Door deze verpletterde gebeurtenis werd er in stilte besloten dat de parachutzijde mocht blijven. Dit werd besloten met een hoop handen en voeten werk over en weer. Het kwam erop neer dat het mss eventueel mogelijk zou zijn om na de landing op Bikini-eiland Sea Breeze (want daar waren we bijna aldus de zeer oplettende Maapie) het gaatje te repareren met de stof.

Nu alles overboord was leek het ook vrij voorspoedig te gaan en ook Molice was aan het bijkomen. Hij had meteen een hoop geklaag over dat ie gedroomd had en dat er iemand zo hard had gegild dat zijn mooie droom over een Prinsesje gruwelijk onderbroken werd.

Hij vroeg zich waarom het zo stil was dus legde ik uit wat er allemaal voorgevallen was en welke spullen we nog over hadden.

Tijdens dit gesprek keek Molice glazig om zich en vroeg hij: Hoe kompt ut da jullie in je badkleding lopen?
Dus ook dit aan hem uitgelegd en hij begon zich meteen uit te kleden.
Het viel hem op dat ik angstvallig het geweer bij me hield en hij had plan.

[fluistermodus] kunnen wij niet een bondje vormen en hen koud maken? [fluistermodus]
Ik antwoordde: Je hoeft niet te fluisteren want zij zijn momenteel doof.

Op zich was het geen slecht idee natuurlijk maar we moesten snel handelen.
Terwijl Maapie de afstand tot het eiland stond op te nemen met de verrekijker van Molice trok hij het ding van haar nek waarbij zij per ongeluk naar beneden viel.
Anzjie werd meteen kwaad en vloog Molice aan maar Molice had bij gym veel geleerd en met een enorme stoere move gooide hij haar over boord.

Elmar raakte in shock en die besloten we nog maar even te houden. Dat deden we door hem vast te binden aan het nylontouw wat over het hoofd was gezien. We bonden hem vast en gooiden hem over boord als een soort anker want we hadden perfect timing. Precies iets buiten de branding van Sea Breeze Bikini-Island. We lieten Elmar de rubberboot opblazen en ons naar het eiland peddelen zoals hij had beloofd.
Daar aangekomen schoten we hem (helaas) neer want zijn taken zaten erop. We nestelden ons op het eiland. Terwijl we zelfvoldaan om ons heen keken, kwam er een dolle koe aangerend, die vingen met een lasso van nylontouw.

Tot slot ontstookten wij een steekvlam en dat was het teken voor de makers, van het hardste realityprogramma ooit, om ons te komen halen met de helikopter.

Mijn prinsje is chriz!!

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fanclub van Robin...
« Reactie #90 Gepost op: 17-01-2004, 20:24:07 »
geweldig Dorine  ::ok:: ::ok::

 :-*
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fanclub van Robin...
« Reactie #91 Gepost op: 17-01-2004, 23:41:12 »
Geweldig is in deze context zelfs een understatement !

Lord of the Rings kan echt niet tippen aan dit scenario.  :D

Wanneer kunnen we gaan kijken in de bios, Dorine ?

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fanclub van Robin...
« Reactie #92 Gepost op: 18-01-2004, 14:27:58 »
Iemand die met Dorine op vakantie wil?



“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fanclub van Robin...
« Reactie #93 Gepost op: 18-01-2004, 15:28:04 »
IK ::ok:: ;D

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fanclub van Robin...
« Reactie #94 Gepost op: 18-01-2004, 23:59:52 »
Ik wou wel, maar nu ben 'k plots niet meer zo zeker...  :P ;)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Fanclub van Robin...
« Reactie #95 Gepost op: 23-01-2004, 11:41:32 »
Helaas voor alle fans en voor Robin... natuurlijk gaat de fanclub op slot!