Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)  (gelezen 12877 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #20 Gepost op: 24-01-2021, 01:04:10 »
Marije verdenkt Charlotte. Als hij de mol is kan hij erop gegokt hebben dat er genoeg wantrouwen zou zijn om veel bordjes omgedraaid te krijgen.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #21 Gepost op: 24-01-2021, 01:19:23 »
Marije verdenkt Charlotte. Als hij de mol is kan hij erop gegokt hebben dat er genoeg wantrouwen zou zijn om veel bordjes omgedraaid te krijgen.

Eens.

Het kan ook dat hij dacht dat Charlotte en Marije goed in de foto’s maken zouden zijn, dus zonder hen heb je toch twee minder met duidelijke foto’s. Is het een goede aanname dat de twee journalisten (als ik ze zo mag noemen) beter zouden zijn in foto’s maken? Is maar een gedachte.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #22 Gepost op: 24-01-2021, 04:50:53 »
Eens.

Het kan ook dat hij dacht dat Charlotte en Marije goed in de foto’s maken zouden zijn, dus zonder hen heb je toch twee minder met duidelijke foto’s. Is het een goede aanname dat de twee journalisten (als ik ze zo mag noemen) beter zouden zijn in foto’s maken? Is maar een gedachte.

Dat idee had ik er van. Plus welllicht de inschatting dat kunstzinnige types beter zijn in foto's raden maar te kunstzinnig foto's gaan maken.

Offline Vrouwdarijn

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #23 Gepost op: 24-01-2021, 07:11:13 »
Na Rik zijn uitleg over de fotogenie(k) opdracht, vlak voordat hij Splinter naar voren roept, viel mij iets op (17min18sec).
Rik zegt: 'Splinter...'
Splinter antwoord: 'Ja.'
en een fractie van een seconde vóórdat
Rik zegt: '...kom naast me staan.'
maakt Splinter al de beweging om naar voren te lopen. Dat lijkt op voorkennis.

Offline Mollekind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik zie je
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #24 Gepost op: 24-01-2021, 08:57:49 »
Dat moment dacht ik ook voor het eerst dat Splinter wel eens de mol zou kunnen zijn. Hij anticipeerde te snel op Rik, toen zijn naam genoemd werd. Ook de lach naar Rik was veelbetekenend. Toen Rik zei, jij hebt een verantwoordelijke taak als penningmeester, reageert Splinter te snel met”dat klopt”, alsof hij al wist wat ging komen. Hij leek het zich te realiseren en viel snel in aarzelend gedrag.  ::vergroot::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #25 Gepost op: 24-01-2021, 09:26:33 »
Heel gevaarlijk om hier te mollen, doordat de vijf fotografen na afloop samen de fotos gaan bekijken en ook nog eens uitleg verlangen. De mol wordt hier gesnoerd door de gezelligheid. Ja die boom heb ik gefotografeerd, een boom is groen, dus Lakshmi. Dit is al erg genoeg voor een mol, hier moet je al je charmes aanspreken om ongeschonden door te komen, laat staan geld uit de pot.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2021, 09:31:34 door foxhunter »

Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #26 Gepost op: 24-01-2021, 09:48:40 »
Waarom moest de wikkel van de Mars eraf voor de foto en mocht de eyeliner wel met het merk/letters op de foto?

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #27 Gepost op: 24-01-2021, 10:02:51 »
Na Rik zijn uitleg over de fotogenie(k) opdracht, vlak voordat hij Splinter naar voren roept, viel mij iets op (17min18sec).
Rik zegt: 'Splinter...'
Splinter antwoord: 'Ja.'
en een fractie van een seconde vóórdat
Rik zegt: '...kom naast me staan.'
maakt Splinter al de beweging om naar voren te lopen. Dat lijkt op voorkennis.

Dit is inderdaad wel opvallend. Wellicht ging het de eerste take niet goed en moest het opnieuw opgenomen worden en wist hij daardoor al wat er ging komen, maar als dit take 1 was is het zeker verdacht!

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #28 Gepost op: 24-01-2021, 10:09:18 »
Waarom moest de wikkel van de Mars eraf voor de foto en mocht de eyeliner wel met het merk/letters op de foto?

Renee wilde dat je duidelijk de chocola zag

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #29 Gepost op: 24-01-2021, 11:20:02 »
Charlotte en Marije doen het nagenoeg perfect.

De eerste foto (Splinter) vond ik niet zo heel duidelijk en Charlotte wilde (begrijpelijk) een tweede foto kopen (mogelijk mols). Marije overtuigde haar het niet te doen en het antwoord klopte (erg onmols).

De keren dat ze een foto kochten (bloem -> Marije, beertje -> Renee, koffie -> Charlotte, boom -> Lakshmi) was de eerste foto niet duidelijk. In twee van die gevallen (Marije, Renee) zochten ze het in de verkeerde hoek en 1x hadden ze geen idee (Lakshmi), dus was het onmols om de foto te kopen. Alleen bij de koffie (Charlotte) was het mogelijk mols.

Enig andere mogelijke molactie is welke foto’s ze omdraaiden. Het kan dat de mol wist waar de moeilijke aanwijzingen zaten. Maar ik had niet de indruk dat de aanwijzingen die ze vonden moeilijker waren dan gemiddeld. Mogelijk heeft het zin dit nog even terug te kijken om te zien wie besloot welke aanwijzing om te draaien.

Nu nog een analyse van alle foto’s doen en hoe goed ze waren en we zijn klaar met deze opdracht. ;-)
« Laatst bewerkt op: 24-01-2021, 11:37:17 door Leendert »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #30 Gepost op: 24-01-2021, 11:22:44 »
Renee wilde dat je duidelijk de chocola zag
Ik vond dit heel logisch omdat ik dacht dat er geen letters / namen op mochten staan. Maar Rik zei dat er geen "namen van jullie" op mochten staan.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #31 Gepost op: 24-01-2021, 12:35:10 »
Ik vond de joker op de foto van Rocky apart. (Was te zien in Moltalk.)
« Laatst bewerkt op: 24-01-2021, 12:37:14 door Run »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #32 Gepost op: 24-01-2021, 12:40:35 »
De joker stond op de plek van de gemiste foto van Joshua!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #33 Gepost op: 24-01-2021, 14:51:49 »
Ik heb geen idee wat ik met deze opdracht moet. De Mol als fotograaf kan weinig uithalen. Deels door de controle van de groep, deels omdat de kans niet zo groot is dat de gratis foto er eentje van de Mol is. In dat opzicht is het volstrekt onlogisch van Splinter (als Mol) om niet bij het bord te gaan staan.

Charlotte en Marije doen eigenlijk niets verkeerd. Een foute naam levert ook meteen een tweede fout op en zou 500 hebben gekost. Ik heb geen enkele serieuze poging in die richting gezien. Al met al lijkt het erop, dat de Mol noodgedwongen moest fotograferen. Maar om nu drie mensen af te strepen op de keuze van Splinter... Dat gaat ook wat ver.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #34 Gepost op: 24-01-2021, 15:22:30 »
Dit is zo ver ik gekomen ben.



Vetgedrukt betekent dat foto is omgedraaid. Groen betekent niet verdacht (goede link), rood is verdacht (moeilijke link) en oranje is twijfelgeval. Inschatting is van mijzelf.

Bij de fotografen lijkt vooral Renee goed bezig, gevolgd door Rocky. Lakshmi in de middenmoot (maar afgevallen dus niet langer relevant). Joshua’s foto’s leken me niet zo heel goed, maar hebben wel resultaat (nooit hoefde er daarna nog een foto te worden omgedraaid). Vooral Splinter doet het slecht.

Weet iemand van wie het beeld van de man, de katjesbeelden en de foto van de muur kwamen en op wie ze sloegen (shots vlak voor Charlotte en Marije gingen raden)? Er zijn een paar brede shots van alle vijf borden waar we misschien de ontbrekende foto’s uit kunnen halen (of iig deze drie foto’s kunnen plaatsen). We zien ook Splinter een foto van een hond maken. Op wie sloeg dat?

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #35 Gepost op: 24-01-2021, 16:44:01 »
Die foto van de boom vond ik juist héél duidelijk. Net als dat ik bij Marije gelijk iets roods zou fotograferen. Vind ik niet perse verdacht dus. Waren andere foto's die ik minder duidelijk vond....

Theater, bloemen, graffiti, beertje.
De terror bunny en de giraf van Rocky vond ik erg goed gezien dat duidelijk op iemand sloeg en Charlotte hier zeker weten van op de hoogte was.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #36 Gepost op: 24-01-2021, 17:13:17 »
Ik kreeg het gevoel dat Marije de opdracht bijna té goed deed. Dat kan natuurlijk niet, behalve met voorkennis maar het leek mij onmogelijk de mol nog tussendoor te informeren over de volgorde van de kandidaten. Misschien lag de stapel namenbordjes al in een bepaalde volgorde..?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #37 Gepost op: 24-01-2021, 17:31:37 »
Ja ik vond haar ook extreem snel! Te snel..?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #38 Gepost op: 24-01-2021, 18:13:33 »
Die foto van de boom vond ik juist héél duidelijk. Net als dat ik bij Marije gelijk iets roods zou fotograferen. Vind ik niet perse verdacht dus. Waren andere foto's die ik minder duidelijk vond....

Theater, bloemen, graffiti, beertje.
De terror bunny en de giraf van Rocky vond ik erg goed gezien dat duidelijk op iemand sloeg en Charlotte hier zeker weten van op de hoogte was.

Ik vond de bunny en giraf ook heel goed, maar ik had ze toch op oranje gezet, omdat we alleen Rocky’s kant van het verhaal horen en niet weten of Charlotte het idd zo snel zou herkennen. Als we die foto’s groen rekenen, is Rocky de beste fotograaf in mijn telling (zelfs met het theater).

We zijn het eens over het theater, de bloemen en het beertje. De graffiti vind ik nog wel te linken, maar niet heel duidelijk. De boom, tsja, daar denken we anders over. De medekandidaat zagen het ook niet echt, dus ik vind rood verdedigbaar.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #39 Gepost op: 24-01-2021, 18:48:42 »
@ Leendert Ik vind ook, dat als drie mensen een paard met Joshua associeren (of andersom), dat dat dan zeer waarschijnlijk wel logisch is. Waarom heb jij ze op oranje?