Poll

Wie is de Mol?

Annelotte
24 (15.1%)
Lennart
86 (54.1%)
Sven
49 (30.8%)

Totaal aantal stemmen: 159

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 56334 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #380 Gepost op: 22-04-2021, 17:10:57 »
Ja, daarom schreef ik eerder deze week al dat komende aflevering cruciaal wordt. Zo'n aardige jongen, die niet super strategisch lijkt te spelen had het met wat geluk tot deze aflevering kunnen brengen. Maar nu zijn er allleen nog maar gehaaide en gewiekste tegenstanders over. Normaliter zou Lennart het daar tegen af moeten leggen. Gaat hij zondag niet naar huis, dan denk ik dat hij het echt is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #381 Gepost op: 22-04-2021, 17:36:38 »
Ja, daarom schreef ik eerder deze week al dat komende aflevering cruciaal wordt. Zo'n aardige jongen, die niet super strategisch lijkt te spelen had het met wat geluk tot deze aflevering kunnen brengen. Maar nu zijn er allleen nog maar gehaaide en gewiekste tegenstanders over. Normaliter zou Lennart het daar tegen af moeten leggen. Gaat hij zondag niet naar huis, dan denk ik dat hij het echt is.

Ik herhaal. Annelies haalde ook de finale omdat ze als een van de weinige toevallig goed zat.

Was verre van de supergoede/strategische/tactische kandidaat.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #382 Gepost op: 22-04-2021, 18:34:25 »
Mooie verklaringen, vooral die over het domino.

Bij Lennart krijg ik ook het gevoel dat we niet alles van zijn persoonlijkheid te zien krijgen. We zien alleen die relaxte, vriendelijke jongen die veel steken laat vallen in opdrachten (of dus goed saboteert) en verder gemakkelijk en met speels plezier door het spel lijkt te fladderen. Hij amuseert zich rot (biecht aflevering 1, lekker omvallen in het opblaasbadje, spartelend ondersteboven bij het voetbal) en wil dat de sfeer in de groep goed blijft (bij de atoombunker), maar hoe verder hij komt hoe minder ik dat vertrouw.

Goede analyse Heinz. De act van de mol, zo krijgen we hem idd te zien. Maar het is duidelijk dat hij met plezier een grap uithaalt met iemand en zich met gemak van den domme gebaart, en dat kan je dan weer wel doortrekken naar het molschap.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #383 Gepost op: 22-04-2021, 19:39:54 »
Ik herhaal. Annelies haalde ook de finale omdat ze als een van de weinige toevallig goed zat.

Was verre van de supergoede/strategische/tactische kandidaat.


Klopt, dat jaar hadden maar weinig kandidaten de Mol door. Maar gezien de toch wel erg kleine kans dat de inzittenden van één auto nu allemaal al naar huis zijn en precies de andere vijf nog meedoen, vermoed ik dat er dit jaar meer kandidaten zijn die de Mol in de smiezen hebben.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #384 Gepost op: 22-04-2021, 19:57:36 »
Kan het niet gewoon zo ontstaan omdat de volgorde van het molboekje uitdelen van slecht naar goed is gedaan?
Eerste auto vol .. volgende auto vullen met de beter scorenden

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #385 Gepost op: 22-04-2021, 20:19:19 »
1) Als hij de mol is, heeft hij de duo's gemaakt en lijkt elk duo een persoon te bevatten die waarschijnlijk voor pasvragen zou gaan (Sven, Philip, Jasmien). De sabotage zou dan zijn om de andere duo's voor pasvragen te laten gaan en zelf geen geld te verdienen. Het klinkt mager, maar het zou wel een tactiek zijn die geen geld oplevert en hem onder de radar houdt.
Wat opvalt is dat Lennart als eerste stemt op Samina en Philip om het eerste spel te spelen, terwijl Philip daarvoor min of meer toegeeft dat hij voor pasvragen is gegaan (‘Ik ben al twee keer ontsnapt aan de dood, jongedame’ tegen Jasmien, waarom zou je dat als argument opvoeren als je voor geld bent gegaan?).
Wat ik bovendien erg verdacht vind is dat de nadruk wordt gelegd op het feit dat Lennart voor geld wilde gaan, niet Annelotte. Waarom komen we alleen van dit duo te weten dat ze voor geld zijn gegaan en in het bijzonder dat Lennart op geld aanstuurde? Waarom hem onverdacht maken en bijvoorbeeld Sven of Annelotte niet?
Als Annelotte de duo's heeft ingedeeld, gaat dezelfde redenering op. En Lennart stemde niet als enige op Samina en Philip, hij deed dat samen met Annelotte. (En Sven en Noah deden dat ook). Maar mee eens dat Annelotte hier behoorlijk verdacht uit de bus komt, en Lennart buiten schot wordt gehouden. Aan de andere kant: als Lennart kandidaat is, en alles heel kandidaats deed, hoe moest de regie dat dan oplossen? Dat Lennarts ompraten van Annelotte buiten beeld wordt gelaten bv., vind ik erg vaag. Als hij de Mol is, heeft de regie niets te verbergen, integendeel. Laat maar zien, mooie kandidaatse actie. Als hij kandidaat is, is er wel iets te verbergen. Misschien was hij te doorzichtig, en te stellig tegen de pasvragen.
Omdat ze bij hun proef meer dan de andere proeven van elkaar afhankelijk waren, vind ik het wel logisch om te laten weten waar ze voor hadden gekozen. Nu nog was het moeilijk genoeg om uit te vissen of een van hen dat wilde laten slagen, of dat wilde verhinderen. Als we niet eens wisten waar ze voor speelden, was er geen touw meer aan vast te knopen geweest. Dus het kan net zo goed noodzaak zijn, de kijker wil toch wel vat kunnen krijgen op waar hij naar kijkt.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #386 Gepost op: 22-04-2021, 21:02:22 »
Kan het niet gewoon zo ontstaan omdat de volgorde van het molboekje uitdelen van slecht naar goed is gedaan?
Eerste auto vol .. volgende auto vullen met de beter scorenden

Noah heeft de test helemaal niet gedaan en zat toch in die auto. Hoe verklaar je dat dan?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #387 Gepost op: 22-04-2021, 22:46:57 »
Als Annelotte de duo's heeft ingedeeld, gaat dezelfde redenering op.

Zeker, ook het onder de radar gedeelte, omdat de opdracht ook had kunnen mislukken als zij wel voor pasvragen waren gegaan.

Aan de andere kant: als Lennart kandidaat is, en alles heel kandidaats deed, hoe moest de regie dat dan oplossen?

Als ze het stuk weg hadden gehaald waar Annelotte tegen Lennart zegt dat zij ook voor pasvragen hadden moeten gaan, hadden wij niet geweten dat zij voor het geld waren gegaan. Dan zou kandidaat Lennart er verdachter uitkomen dan nu, omdat er een kans was dat hij en Annelotte voor pasvragen waren gegaan.

Omdat ze bij hun proef meer dan de andere proeven van elkaar afhankelijk waren, vind ik het wel logisch om te laten weten waar ze voor hadden gekozen.

Ik ook en ik vind het daarom niet per se logisch dat we dat alleen maar van hen te zien krijgen en niet van de andere twee duo's.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #388 Gepost op: 23-04-2021, 09:19:41 »
Ik ook en ik vind het daarom niet per se logisch dat we dat alleen maar van hen te zien krijgen en niet van de andere twee duo's.
Als het er om gaat iedereen zoveel mogelijk verdacht te laten zijn, zijn ze er wel in geslaagd op deze manier. Katrien en Jasmien hadden zichzelf al verdacht gemaakt door voor pasvragen te kiezen. Philip en Samina hadden zichzelf ook al verdacht gemaakt, vooral met Philips argumenten ('al twee keer ontsnapt aan de dood'). Sven en Noah kozen dan voor geld, en worden verdachter als je bij hen juist niet te horen krijgt waar ze voor hebben gekozen. De enige die dus niet verdacht overkomt in deze opdracht, is Lennart. Maar als ze hadden laten zien hoe hij Annelotte overtuigde om voor geld te gaan, was hij waarschijnlijk nog veel onverdachter op ons netvlies gekomen dan nu.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #389 Gepost op: 23-04-2021, 12:30:07 »
Vol voor Annelotte nu. Ik zie het echt niet meer in Lennart. Philip zou geweldig zijn, maar het is too much en ook too much toch vrij kandidaatse dingen. Jasmien en Sven geloof ik al langer niet meer in en dat gevoel wordt wekelijks meer en meer bevestigd.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #390 Gepost op: 23-04-2021, 18:17:44 »
Sven - Lennart
---- Philip -----

Ik hoop vooral Philip dan, maar Sven of Lennart lijkt me waarschijnlijker.
Het is in ieder geval een man.  ;D

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #391 Gepost op: 23-04-2021, 18:51:59 »
Lennart.
Alleen jammer dat het zo duidelijk is, niet echt spannend zo.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2021, 22:39:58 door Molekule »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #392 Gepost op: 23-04-2021, 18:55:42 »
Philip is zeker niet de mol (zie je hem meer dan 2 minuten onder water blijven?) en in Sven geloof ik ook niet echt. Jasmien of Lennart zou kunnen maar ik geloof het meeste in Annelotte.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #393 Gepost op: 25-04-2021, 13:05:24 »
1- Sven
2- Jasmien

Online Memmymol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #394 Gepost op: 25-04-2021, 13:25:24 »
Ik twijfel ontzettend. Denk dat ik overstap van Annelotte naar Jasmien.
Mede door de rust die Jasmien uitstraalt tijdens de uithoudingsproef. Heel beheerst ook haar hoofd onder water doet. Oefening baart kunst?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #395 Gepost op: 25-04-2021, 15:41:21 »
De Lennart!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #396 Gepost op: 25-04-2021, 16:26:49 »
Ik schuif eens op naar Jasmien. Als ze vanavond afvalt moet ik opnieuw kiezen, en dan wordt het Annelotte of Lennart. Philip en Sven lijken me toch onwaarschijnlijk.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #397 Gepost op: 25-04-2021, 16:47:59 »
Jasmien ...puur op lichaamstaal.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #398 Gepost op: 25-04-2021, 17:40:50 »
Philip is zeker niet de mol (zie je hem meer dan 2 minuten onder water blijven?)

Waarom ook niet? Met wat oefenen en de juiste technieken. Zijn fietsconditie was ik toch van onder de indruk.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #399 Gepost op: 25-04-2021, 19:12:51 »
Lennart