Poll

Budget?

210 miljoen
215 miljoen

Auteur Topic: Giro pool 2021  (gelezen 32461 keer)

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Giro pool 2021
« Reactie #360 Gepost op: 30-05-2021, 21:56:27 »
Gefeliciteerd KD!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Giro pool 2021
« Reactie #361 Gepost op: 30-05-2021, 21:57:25 »
Gefeliciteerd KD ::bravo::

Toch nog even michael90 op de finish streep ingehaald, maar ja 13e of 14e maakt niet heel veel uit.  :P

Bedankt voor de organisatie Nieky  ::bravo::

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Giro pool 2021
« Reactie #362 Gepost op: 30-05-2021, 21:59:09 »
Dank voor de organisatie Nieky! Gefeliciteerd KD!

Mijn score was absoluut dramatisch... In de Tour ga ik voor revanche.

Ook erg zonde dat ik op het laatste moment nog Vlasov had ingewisseld voor Landa als reservekopman. Aangezien Groenewegen zoals verwacht snel uitviel, had dat nog veel punten kunnen opleveren.
Nu heeft Bernal in zijn eentje meer punten dan mijn hele team in totaal.
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro pool 2021
« Reactie #363 Gepost op: 30-05-2021, 22:17:04 »
5 van mijn scorende mannen bij de beste 15 scoorders uit de giro, mooi zo.

Maar echt wat een straatlengte aan punten dat bernal meer binnenbrengt tov de anderen.
1 bernal scoort meer dan de nummer 2 en 3 samen.

Het is dan ook geen verrassing dat de bovenste 10 teams uit onze pool allemaal bernal hebben, behalve mijn team.

Verder hulde voor iedereen die onze bergkoning van dit jaar had. Ik kijk redelijk veel wielrennen en had deze renner totaal niet meer in the scope, Nadat hij tich al keer bergkoning was in vuelta.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Giro pool 2021
« Reactie #364 Gepost op: 30-05-2021, 22:31:59 »
Gefeliciteerd KD!  ::bravo::

En wederom dank voor de vlekkeloze organisatie !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Giro pool 2021
« Reactie #365 Gepost op: 30-05-2021, 22:47:25 »
Ook hier net boven Daisy ;D

Bedankt voor de organisatie Nieky

Gefelicteerd KD
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Giro pool 2021
« Reactie #366 Gepost op: 30-05-2021, 23:30:04 »
Ahhh neeeeee net geen top tien ::ohno::

Nieky, bedankt voor de organisatie en KD gefeliciteerd  ::bravo::

Yes, precies net wel top 10!  Sorry Mitch.  ;)

Gefeliciteerd KD, Compuart en Knevelgraus met podium.  ::bravo::

Nieky, jij ook weer zeer veel dank.  ::ok::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Piet Pelle op z’n Gazelle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I don’t need therapy, I just go cycling
Re: Giro pool 2021
« Reactie #367 Gepost op: 30-05-2021, 23:51:44 »
Proficiat KD, knap gedaan!
Ook Compuart en Knevelgraus gefeliciteerd met hun podiumplaatsen.
Het was weer een mooie Giro 🇮🇹en een leuke pool! Dank Nieky!
Op naar de Tour 💪🏻🚵🚵‍♂️🚴‍♀️🚴🚴🏿‍♂️🚵🏻‍♀️🇫🇷🟨

Offline KnevelGraus

  • Forumlid
  • Winnaar Tour: '09+'16/morele winnaar: andere jaren
Re: Giro pool 2021
« Reactie #368 Gepost op: 31-05-2021, 17:02:27 »
Gefeliciteerd, KD. Spectaculaire eindwinst na negen keer de dagoverwinning te hebben behaald!

Dank aan al degenen die mij met mijn bronzen medaille hebben gefeliciteerd. Voor mijn gevoel grossier ik inmiddels in pool-ereplaatsen, naast tweemaal eindwinst (2009 en 2016). Misschien moet ik mijn naam maar veranderen in ZoeteGraus... ;)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Giro pool 2021
« Reactie #369 Gepost op: 1-06-2021, 09:19:07 »
Gefeliciteerd KD! En ook de rest van de top!

Op naar de Tourpool zal ik maar zeggen! Daar wil ik toch wel wat hoger eindigen dan plaats 18... De Tourgids heb ik in ieder geval alvast gekocht...
Ich bin ein Bärliner!

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: Giro pool 2021
« Reactie #370 Gepost op: 1-06-2021, 22:18:02 »
Gefeliciteerd KD en podium! Ik herinner me vaag hoe leuk het was aan de top, helaas iets te kort  ;)

Bedankt Organisatie en op naar de Tourpool!

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: Giro pool 2021
« Reactie #371 Gepost op: 14-06-2021, 20:34:27 »
Is  het al bijna tijd voor de Tourpool  ::) :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro pool 2021
« Reactie #372 Gepost op: 14-06-2021, 20:49:36 »
Ik heb ergens geruchten gehoord dat bepaalde mensen al excel sheets aan het vullen waren met renners, dus ik vermoed dat er achter de schermen wel aan gewerkt wordt  ::hug:: ::hug:: ::bravo::

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro pool 2021
« Reactie #373 Gepost op: 14-06-2021, 23:30:45 »
Zeker!
Sterker nog dat staat al klaar!  ;)

Streven is om woensdag online te gaan. We zijn alleen nog even in conclaaf over het budget.

We hebben namelijk het volgende voorstel; en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de 'vaste kern' erover denkt. Dus ik gooi het gewoon alvast hier neer. Why not.

Observaties
- Er wordt bijna altijd gekozen voor dezelfde kopmannen. Hier en daar een uitzondering. De goedkope kopmannen worden al helemaal zelden gekozen of eindigen vaak op de reservebank.
- De keuze van kopmannen bepaald voor een gigantisch aandeel de einduitslag. Deels is dit natuurlijk te bedoeling, maar wellicht kan het wat spannender worden.

Ons voorstel/gedachtegang
We willen het aantal kopmannen beperken tot een aantal (op papier) gegarandeerde puntenpakkers. Laten we zeggen een man of 10. De ervaring leert dat men bij de kopmannen toch vaak kiest voor 'the usual suspects'.
Voorbeeld. Guillaume Martin zou kopman zijn met een bedrag van 21 miljoen. Gevolg; die kiest vermoedelijk niemand in de basis. Hoogstens op de reservebank voor het geld. Dit willen we voorkomen en dus wordt Martin beschermde renner ipv kopman. En is hij opeens interessant!

Hierdoor schuiven er leuke renners door naar de beschermde renner categorie, waardoor die wat interessanter wordt. Daar valt nu écht wat te kiezen (je hebt daar ook 4 plekken). Hopelijk levert dit dus variatie op die je soms bij de kopmannen niet ziet. En wie weet, wellicht kun je daarmee zelfs wat compenseren voor een niet gekozen kopman die iemand anders wel veel punten oplevert.

Uiteraard vraagt dit om een ruimer budget. Maar wat je absoluut niet wil is een budget waarbij je zowel de 2 duurste kopmannen als meerdere duurdere beschermers kan betalen. Best een tricky balans.

We willen in principe wel weer vasthouden aan 1 kopman per ploeg. Ook al is dat met deze tourselecties/ploegen soms best een uitdaging  ::rofl::

Ik wil woensdag de pool online gooien. Dus reageer vooral  ;)
« Laatst bewerkt op: 14-06-2021, 23:58:24 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Giro pool 2021
« Reactie #374 Gepost op: 15-06-2021, 08:31:15 »
IK denk dat dat een goed idee is. Een aantal 'kopmannen' bij de beschermde renners doen, met wat ruimer budget.
En zeker vasthouden aan maximaal 1 kopman per ploeg. Zo komen er nog meer interessante renners beschikbaar bij de beschermde renners.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro pool 2021
« Reactie #375 Gepost op: 15-06-2021, 09:05:11 »
Het is nog vroeg en mijn hoofd is misschien niet helemaal helder. Maar ik snap hem niet

Guillaume Martin maak je dus beschermd renner en dus hebben een paar ploegen geen kopman. Wordt hierdoor het aantal kopmannen dat gekozen wordt niet nog beperkter?

Verder spreek je over maar 1 kopman per ploeg, ik neem aan dat je hier iver de situatie ineos bv praat waar je dus niet bv carapaz en Thomas mag kiezen omdat je die allebei als kopman aanmerkt.

Ik zou haast voorstellen laat de kopman/beschermde renner los, plaats dit in een pot en verder de normale regels( misschien budget opschroeven ).

Dus bij bv Ineos als “big guns” hart, carapaz , thomas Met hun waardes en daar kun je er 2 uitkiezen als je wilt. Je hebt 6 big guns en 2 helpers en 3 big gun reserves.


Waar je in de toekomst misschien over zou kunnen denken, is dat je terug stapt naar kopmannen en die scoren 1 keer hun punt, beschermde renners 1,5 keer hun punt en helpers bv 2 keer hun punten .

 Voor de rest ben ik flexibel en al veel te blij met de organisatie , dst ik elke genomen beslissing waardeer.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Giro pool 2021
« Reactie #376 Gepost op: 15-06-2021, 09:11:42 »
Het aantal kopmannen dat gekozen wordt zal denk ik gelijk zijn. Een renner als (in dit geval) Martin zou naar ik mag aannemen men enkel als reserve-kopman kiezen, maar het kan best een interessante renner zijn om in je ploeg te hebben zou hij beschermde renner zijn.

En wat dubbele kopmannen aangaat: in het verleden kwam het voor dat er bij de kopmannen meerdere renners van dezelfde ploeg stond (dit jaat zou ik bijvoorbeeld denken aan Ineos met Thomas en Carapaz of Deceuninck met Bennett en Alaphilippe) Door maximaal slechts 1 kopman per ploeg te doen worden die andere renners interessanter om te kiezen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: Giro pool 2021
« Reactie #377 Gepost op: 15-06-2021, 17:43:54 »
Ik kan de gedachtegang goed volgen! Bij de kopmannen zijn er idd vaak maar erg weinig echt reële opties en dan wordt de aller goedkoopste als reserve gekozen. Een selecter gezelschap zou dan zeker helpen. Essentieel is dan wel het budget, want daar nog een reserve bij moeten kiezen dan die ook heel duur is kan de rest van je hele ploeg om zeep helpen.

Balans is idd erg belangrijk, voor mij iig belangrijk dat je genoeg budget overhoudt om ook in de beschermde en helpercategorie een leuke selectie te maken, ipv een baggerselectie als helpers. Daar is het budget essentieel voor, maar weet niet wat dan juist is, want weet niet wat nu het prijsniveau is

Denk iig dat een hele hoop deelnemers als kopman zeer dure renners zal kiezen en dat de variatie dus uit de lagere categorieen moet komen, waar dan voldoende budget nodig is

Mijn inschatting zou zijn dat het iig iets meer aan de ruime kant moet (naast extra geld voor je extra dure reservekopman). Er bestaat dan natuurlijk het risico dat iemand alleen maar megadure beschermden koopt, maar als je op een andere manier gewoon een ploeg met 9 goede renners kan neerzetten denk ik dat dat zeker niet zomaar de weg naar succes is

Lastig!
« Laatst bewerkt op: 15-06-2021, 17:50:21 door Telminator »

Offline KnevelGraus

  • Forumlid
  • Winnaar Tour: '09+'16/morele winnaar: andere jaren
Re: Giro pool 2021
« Reactie #378 Gepost op: 15-06-2021, 17:46:38 »
Alles wat de Telleminator zegt, kan ik volmondig beamen.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro pool 2021
« Reactie #379 Gepost op: 15-06-2021, 17:50:57 »
Bedankt voor jullir input.

Ik gooi hem zo open, ben zelf wel tevreden hoe het nu staat qua budget  ::ok::

Beschermers lopen van 28 tot 17 miljoen geloof ik. Dus daar kun je qua budget veel spelen. Als je dan dure/goede helpers wil. Dan zul je 1 beschermer van een miljoen of 25 moeten offeren voor een beschermer van 18. Dat lijkt mij best fair en dat gooit niet meteen je hele ploeg om zeep (zoals dat in het verleden bij kopmannen misschien wel zo was). En ook bij de goedkopere beschermers zitten denk ik leuke renners dit keer. Is in de Tour ook net wat anders dan in de Giro  ::jaja::
You'll never walk alone