Poll

Wie is de Mol?

Everon
77 (27.6%)
Fresia
90 (32.3%)
Kim-Lian
112 (40.1%)

Totaal aantal stemmen: 279

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 89456 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1000 Gepost op: 5-03-2022, 23:46:06 »
Zeker mijn best gedaan, maar het mocht niet baten. Zelfs de meeste youtubers en podcasters zaten er naast.  Ik leef mee met Nelleke (van Teustnobody) die even op de juiste mol heeft gezeten om toch naar Fresia overt te stappen.

Oef, da's pijnlijk als ze zich door groepsdruk van de Mol heeft af laten brengen (als dat gebeurd is).
« Laatst bewerkt op: 5-03-2022, 23:51:14 door Amethyst »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1001 Gepost op: 5-03-2022, 23:48:23 »
Weet je wie wel de mol goed hadden? De tarotkaarten :P.

Volgend jaar de glazen bol inzetten!  ::helderziend::
;)

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1002 Gepost op: 5-03-2022, 23:49:13 »
Dit forum is mijn enige bron voor analyses van het programma en ik vond ze ook dit jaar weer top. Zelfs als ze naar een andere mol wijzen, dan nog waren ze altijd reuze interessant.

Maar man, wat maakten sommige forummers me onzeker, de stelligheid waarmee verkondigd werd dat het Kim Lian moest zijn.

Maar het is goed dat ook alle superspeurders (want dat zijn jullie) af en toe even een deksel op de neus krijgen. Daar word je enkel beter van!

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1003 Gepost op: 6-03-2022, 00:02:28 »
Toch worden de "tools" gevoerd door vooraannames over wie de mol is of wat een goede mol is. In mijn eigen Follow the Money overzicht stond Everon steeds fier bovenaan. Maar ja, ik dacht dan ook dat Everon de mol was, dus gaf hem steeds de credits voor acties.

Heeft Molpunten bijvoorbeeld ooit structureel een andere mol getoond dan de meest populaire mol op het forum? Al die overzichtjes helpen enkel om je eigen gedachten beter in kaart te brengen. Ze geven niet structureel waardevolle informatie over wie de mol écht is.

Je hebt gelijk daarom doe ik nooit mee met molpunten en stemwijzer omdat ik merk dat ik niet objectief invul. Ik zie ook vaak dat resultaten van Stemwijzer precies passen in de tunnel van degene die het invult. FTM vind ik vaak discutabel.

De gezichtsherkenningstool gaat er echter vanuit dat de mol in de eerste 3 afleveringen  weinig in beeld komt en het moldel gebruikt meerdere layers, o.a. welke testvragen er zijn ingevuld en of er troeven zijn ingezet.
Dit alles lijkt redelijk objectief maar werkt kennelijk ook niet.....iig niet dit seizoen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1004 Gepost op: 6-03-2022, 00:04:11 »
Weet je wie wel de mol goed hadden? De tarotkaarten :P.

Volgens mij ga jij vannacht nachtmerries krijgen over maskers op tarotkaarten  ::rofl::

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1005 Gepost op: 6-03-2022, 00:06:37 »
Citaat van: Moedermol link=topic=71205.msg2456723#msg24
De gezichtsherkenningstool gaat er echter vanuit dat de mol in de eerste 3 afleveringen  weinig in beeld komt en het moldel gebruikt meerdere layers, o.a. welke testvragen er zijn ingevuld en of er troeven zijn ingezet.
Dit alles lijkt redelijk objectief maar werkt kennelijk ook niet.....iig niet dit seizoen.
Ja dat is waar. De programmamakers kunnen ook op die modellen inspelen natuurlijk. Ik weet niet of ze dat doen, of dat dit gewoon een heel atypisch seizoen was.

Ik vond je argumenten voor Kim Lian constant erg sterk, dus misschien moet ik het er maar bij laten dat het gewoon een lastig seizoen was!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1006 Gepost op: 6-03-2022, 00:07:06 »
Volgens mij ga jij vannacht nachtmerries krijgen over maskers op tarotkaarten  ::rofl::

Nee, hoor. Everon was mijn schot voor de boeg mol tijdens de pleidooien, dus ik vind het wel best. Sowieso ben ik wel van spiritualisme. Ik heb wel meer onverklaarbare dingen gezien.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1007 Gepost op: 6-03-2022, 01:59:07 »
De tunnelinstorting is compleet, wat fantastisch ::bravo:: ::regenboog::

Ik heb in het hele spel maar 2 verdachten gehad. Ik zette Kim-Lian op 99% en Everon op 1% vanwege zijn acteerkunsten. Ik geef grif toe dat ik graag tunnel en er op momenten wishful thinking was. Zoals met de bandiet schieten, dat ik brutaal op Kim-Lian plakte. Dat was natuurlijk onzin. En ik ben blij dat de edit eerlijk is geweest.

De twee ontliepen elkaar niet veel qua geld verdienen maar als je dit soort dingen meerekent dan deed Everon het natuurlijk veel beter. Behalve de Maskerhint WILDE ik het ook gewoon graag. Een trolmol. Wat was Kim-Lian fantastisch geweest.

Maar ik heb vantevoren gezegd dat ze alle drie wensmollen zouden zijn. Everon bleef toch redelijk onder de radar, althans zoals wij het meekregen. In het begin noemde niemand hem als verdachte. Maar ik hoorde hem net in Moltalk zeggen dat hij wist dat Sahil vol op hem ging, en blijkbaar zaten Hila en Kim-Lian al op Everon te broeden op hun kamer dus dan is het toch al vroeg begonnen. Dat hij van haar penningmeester werd en bleef is dan onbegrijpelijk.

Wat mij betreft heeft de mol dan het spel gewonnen, maar hij had alleen wel de pot leeg moeten trekken dan  ::) ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1008 Gepost op: 6-03-2022, 02:05:13 »
Oei dan zijn er toch dingen minder goed blijven hangen denk ik...

Sahil:
- Everon zei dat hij schrok van zijn exit, hij dacht immers dat Sahil ook op hem zat.

Hila:
- Hila zei dat ze hem mee had genomen als verdachte, maar dat ze ingepalmd werd door Everon's goede
  acteerwerk. Het feit dat hij penningmeester werd was een doorn in het oog van Kim en een testament
  van Everon's overtuigingskracht
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1009 Gepost op: 6-03-2022, 03:07:56 »
Nee, dat Sahil op hem zat heeft Everon natuurlijk gewoon van de crew gehoord. Op het moment zelf heeft wispelturige Sahil dan op iemand anders getunneld maar Everon vreesde hem wel, en was dus verbaasd. En Hila en Kim-Lian gingen volle bak op Everon, ook daar is Hila van het goede padje gegaan dus Everon heeft het wel goed gerepareerd, maar zware verdenkingen waren er zeker. Dit is het mooiste gifje van allen, Kim-Lian die na de opdracht flink uithaalt naar Everon: 
Ze kijkt als ze het uitkrijst inderdaad naar haar Mol. Kitty has claws 🐱 ::zweep::


De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1010 Gepost op: 6-03-2022, 08:02:17 »
Vanaf aflevering 1 al juist vanwege de outfit en de speech. Opvallend dat er zoveel mesen op Fresia zaten. Wensdenken?

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1011 Gepost op: 6-03-2022, 09:02:36 »
Dat was denk ik vooral de invloed van vloggers die met hints naar Fresia kwamen waardoor zij in de eindspurt naar boven klom in de polls en app.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1012 Gepost op: 6-03-2022, 12:49:15 »
Old school: gewoon kijken naar wie de kandidaten verdenken. Niemand dacht ook maar een seconde dat Fresia het was, en een onmenselijke prestatie gaat niet dus Fresia was het ook niet. De mol zit altijd te trillen van angst om ontdekt te worden en Fresia was altijd zo vrolijk en vrij.

Daarom had iedereen ook al snel Everon te pakken. Hij kreeg nog hulp van de Maskerhint (no spoiler) maar na Welmoeds vertrek zat iedereen wel op hem. Zoals hij daar ook met die jetski's stond, hij werd al helemaal genegeerd.

Ik hoor hem net zeggen: "Thomas zat ZO op mij". Dat zei Everon ook van Sahil. Nogmaals, hij heeft goed geacteerd en wat verdenkingen weg kunnen poetsen maar uiteindelijk konden we wel uit deze theorie afleiden dat hij de mol was.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1013 Gepost op: 6-03-2022, 12:59:59 »
Mol Everon onderaan in dit topic, is weer een dikke vette hulde voor Rick, ons heel knap om te tuin weten te leiden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1014 Gepost op: 6-03-2022, 13:32:06 »
Heeft de site ooit zo gefaald?  ::rofl::
Heerlijk dit! Mede met dank aan de zogenaamde maskerhint...
Ich bin ein Bärliner!

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1015 Gepost op: 6-03-2022, 20:19:49 »
Heeft de site ooit zo gefaald?  ::rofl::

De laatste keer dat voorafgaand aan de ontknoping de Mol NIET het meest verdacht werd op dit forum was in 2005. Toen kreeg Marc-Marie 40,7% van de stemmen, Yvon 33,3% en Lottie 23,1% (en 'Roeland als tweede mol' 2,8%). Maar toen stond de Mol dus nog op plek 2. Zelfs dat was dit jaar niet het geval.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2022, 20:21:30 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1016 Gepost op: 6-03-2022, 20:24:41 »
Kijk! Dat zijn de statistieken die ik wilde horen  :)

Dieptriest van ons dus  ;)
You'll never walk alone

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1017 Gepost op: 6-03-2022, 20:30:01 »
2014 stond Freek bovenaan. Dat was ook de finale, al kregen we nog een herkansing toen Freek bekend werd gemaakt als niet de Mol.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1018 Gepost op: 6-03-2022, 21:20:39 »
2014 stond Freek bovenaan. Dat was ook de finale, al kregen we nog een herkansing toen Freek bekend werd gemaakt als niet de Mol.

Ik neem aan dat Susan toen nog wel op 2 stond. Zo ja, dan is dit seizoen alsnog een unicum.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1019 Gepost op: 6-03-2022, 22:49:52 »
2014 stond Freek bovenaan. Dat was ook de finale, al kregen we nog een herkansing toen Freek bekend werd gemaakt als niet de Mol.

Mooi jaar was dat.  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan