Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 32295 keer)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #140 Gepost op: 13-02-2022, 00:05:54 »
Precies dezelfde plek.  ::jaja::
Kim Lian heeft echt iets te verbergen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Molgeld
« Reactie #141 Gepost op: 13-02-2022, 00:08:47 »
 ::oink::
Wow, scherp opgemerkt! Als het dus de hint was, dan denk ik dat Kim(sluw als ze is) deze heeft uitgeknipt / gescheurd en hem daarom vast heeft gehouden.

Dan is het ook logischer om hem straks weer erin te doen.(zoals ze ook al aangaf)

Zou ze dit ook al gezien hebben op het briefje in aflevering 1?
en heeft Rik het briefje toendertijd afgeschermd met zijn vingers op dat punt?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline molia

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #142 Gepost op: 13-02-2022, 00:09:48 »
bij mij doet het plaatje met het gat het niet, maar bij jullie wel dus?

Zo niet, hier te vinden: https://imgur.com/a/NpPLHWo

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Molgeld
« Reactie #143 Gepost op: 13-02-2022, 00:11:10 »
Zou je dit moeten combineren met de gouden vrijstelling waarnaar gehint werd?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #144 Gepost op: 13-02-2022, 00:14:23 »
::oink::
Wow, scherp opgemerkt! Als het dus de hint was, dan denk ik dat Kim(sluw als ze is) deze heeft uitgeknipt / gescheurd en hem daarom vast heeft gehouden.

Dan is het ook logischer om hem straks weer erin te doen.(zoals ze ook al aangaf)

Zou ze dit ook al gezien hebben op het briefje in aflevering 1?
en heeft Rik het briefje toendertijd afgeschermd met zijn vingers op dat punt?
Of dat het haar op het spoor van de echte MOl heeft gezet en dat niet wil delen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Molgeld
« Reactie #145 Gepost op: 13-02-2022, 00:24:08 »
Precies dezelfde plek.  ::jaja::
Kim Lian heeft echt iets te verbergen.

Als je Kim nu nog niet verdenkt ::rofl::.

Edit: Hier is alles toegevoegd om het wat makkelijker te maken..

« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 00:30:56 door Sanmol »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Molgeld
« Reactie #146 Gepost op: 13-02-2022, 00:31:14 »
Als je Kim nu nog niet verdenkt ::rofl::.
Ik vind dit juist prediken voor onmols gedrag, het feit dat ze iets heeft gezien op de 250 euro spreekt ervoor dat ze als kandidaat op zoek is gegaan naar, en een aanwijzing heeft gevonden.  ::vergroot::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #147 Gepost op: 13-02-2022, 00:32:49 »
Iets duidelijker shot

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #148 Gepost op: 13-02-2022, 09:17:23 »
Als je Kim nu nog niet verdenkt ::rofl::.

Juist heel kandidaats van Kim-Lian. Als niet-penningmeester verduistert ze geld om het beter te kunnen bestuderen. Zou ik ook doen, als Rik in aflevering 1 zegt dat er aanwijzingen op staan.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #149 Gepost op: 13-02-2022, 11:08:08 »
Oh, dacht dat iedereen dat wel opgevallen was bij het briefje van 250 euro. Ik herkende in ieder geval meteen het gat op het punt waarvan hier gedacht werd dat het een aanwijzing bevatte.

Ik vind het ook eerder kandidatengedrag dan mollengedrag, maar het inderdaad op twee manieren uit te leggen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #150 Gepost op: 13-02-2022, 11:44:16 »
Iets duidelijker shot

Maar het ging toch om een ander deel van het briefje: om de
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
? Dus waarom zou KL in het midden er iets uit scheuren.

Met betrekking tot het achterhouden: kan ook dienen als kandidaten dekmantel voor de mol.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Molgeld
« Reactie #151 Gepost op: 13-02-2022, 12:57:52 »
Mij viel ook op dat Rik nogal in de weer was met zijn vingers. Hier zit een hint in.

Ik heb alle vingercombinaties genoteerd en ben daar wat letters gaan vastleggen op wat ik vond.

De boodschap van Rik is volgens mij

DAG   BL?NDE MOL K      

Kim-Lian heeft zulke slechte ogen dat ze zonder lenzen niks ziet!

de letters uit de vingerhint waren: A   D   K   M   ?   O   L   L   B   D   E   G   K

Hieruit kun je ook  KLM  BLADGOUDEN K maken, waarmee het verdwenen stukje verklaard wordt.

Heeft Kim het briefje uit aflevering 4 omgeruild met het briefje van 250 uit aflevering 1 waar de K van bladgoud op stond?

Het briefje van 250 euro dat zij zelf bij de touwen had opgehaald had dit niet, dus dat heeft op het andere biljet van 250 gezeten. Had Glen die bij de Jenga toren opgehaald? Hier is geen beeld van.


Offline molia

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #152 Gepost op: 13-02-2022, 15:24:45 »
Het gouden vlekje zat op het briefje dat ze bij de hoogspel opdracht heeft gewonnen en achterover gedrukt. Zie screenshots van hierboven, die zijn van die aflevering en dat briefje.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #153 Gepost op: 13-02-2022, 15:42:30 »
Vanuit de theorie dat er eerder zo’n gouden briefje in het spel was, kun je de opdracht  (af)troeven nog eens bekijken.

 Kim, als mol, had mogelijk het doel zo’n een briefje met een gouden hint uit de handen van de kandidaten te houden. Vandaar misschien, dat ze direct naar die opdracht met de schijf op de paal gaat. Zelf het kistje open maakt, het geld in haar eigen zak stopt, en het pas weer aan Rik geeft als de jokers afgekocht worden.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 15:44:42 door annebeestje »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molgeld
« Reactie #154 Gepost op: 13-02-2022, 16:55:00 »
Dat briefje van 250 euro is denk ik een dwaalspoor. Het missende briefje uit aflevering een is namelijk eentje van 100 euro. Het is een prachtig dwaalspoor om met het 250 euro bij op zijn kop afdalen en een gouden bril en een multikleur koordje een verwijzing te creëeren. Goud en multicolor lijkt nml. op het briefje van 250. En een gouden stickertje om het nog dramatischer te maken.

Op het briefje van 100 euro uit de eerste aflevering staan natuurlijk fresias in plaats van de bloemen van het originele ontwerp. En aangezien Fresia langs de kistjes ging waar de briefjes van 100 inzaten, zal zij ook degene zijn die 1 briefje apart heeft gehouden, anders was dit geld verdiend met 1400 euro voor twee jokers. Daarom mogen wij het missende briefje pas zien na de onthulling van de mol.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 16:56:58 door foxhunter »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #155 Gepost op: 13-02-2022, 17:16:45 »
Op het briefje van 100 euro uit de eerste aflevering staan natuurlijk fresias in plaats van de bloemen van het originele ontwerp.
Op het briefje van honderd staat een bootje, geen bloemen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molgeld
« Reactie #156 Gepost op: 13-02-2022, 17:25:12 »
Op het briefje van honderd staat een bootje, geen bloemen.
Op de hoed.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #157 Gepost op: 13-02-2022, 17:56:09 »
Op het briefje van honderd staat een bootje, geen bloemen.
Dus dit was al een hint naar de vorige aflevering, dat de mol in een bootje voorbij zou komen varen?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molgeld
« Reactie #158 Gepost op: 13-02-2022, 20:49:59 »
Links zie je een briefje van 250 euro in de handen van Rik bij (af) troeven. Rechts zie je het briefje zoals dat lag in het bakje bij KL bij (af)troeven.
Links is volgens mij een facial paint. Je ziet duidelijk de pupillen. Nou ben ik niet de beste in gezichten herkennen. Dus schieten maar. (de download afl. 1 om 26:53)

Op het tweede plaatje zie je rechts een oog.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2022, 01:12:46 door foxhunter »

Offline molia

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #159 Gepost op: 14-02-2022, 00:10:31 »
Vanuit de theorie dat er eerder zo’n gouden briefje in het spel was, kun je de opdracht  (af)troeven nog eens bekijken.

 Kim, als mol, had mogelijk het doel zo’n een briefje met een gouden hint uit de handen van de kandidaten te houden. Vandaar misschien, dat ze direct naar die opdracht met de schijf op de paal gaat. Zelf het kistje open maakt, het geld in haar eigen zak stopt, en het pas weer aan Rik geeft als de jokers afgekocht worden.  ::vergroot::

nee, helaas. De opdracht met de paal is de enige opdracht waar we KL aan zien werken, en wanneer het kistje open gaat komt het briefje van 250 duidelijk in beeld en daar zit geen 'dingetje' op. Dat steekt ze in haar kontzak, maar blijkbaar staat ze het daarna wel af aan Fresia die al het geld van dat groepje bij zich heeft bij de afrekening. Fresia geeft het bundeltje aan het einde van het overleg aan KL die het weer aan Rik overhandigt.

... wel vind ik nu bij terugkijken dat KL's gezichtsuitdrukkingen tijdens dat afrekening gebeuren echt wel een beetje verdacht.