Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?  (gelezen 25779 keer)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #220 Gepost op: 15-02-2022, 22:02:48 »
Ja, ik ben nog steeds overtuigd dat het Thomas was. En nu we weten dat de redactie Fresia zelfs niet eens had meegenomen in de vraag of de Mol als eerst een fles kapot schoot (er had de optie 'De Mol deed hier niet aan mee' bij moeten staan), wordt het tamelijk onwaarschijnlijk dat ze de Mol is. Degene die de vragen maakte, zat bij 'de Mol' duidelijk met zijn gedachten bij een van de drie kandidaten die flessen kapot schoot.
Volgens mij waren er drie opties bij die vraag, althans als de extra vraag in de app:
Ja, Nee, De Mol deed niet mee.

Aanvankelijk meende ik Thomas te herkennen, maar bij Laetitia zie ik eerder Fresia op de boot staan dan Thomas. Zie de screenshots van Foxhunter in bericht #208. De pet lijkt meer op die ze in de aflevering draagt en er komt haar onderuit. Of dit de Mol is, durf ik niet te zeggen.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #221 Gepost op: 15-02-2022, 22:07:53 »
Ik vind Fresia overigens wel een ontzettend leuke kandidaat. Maar eigenlijk geldt dat voor het hele elftal van 2022. Goed bij elkaar gekregen, deze club!
Hmmm, elftal? Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Toch weer een voetbal-referentie?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #222 Gepost op: 15-02-2022, 22:09:16 »
Volgens mij waren er drie opties bij die vraag, althans als de extra vraag in de app:
Ja, Nee, De Mol deed niet mee.


In de app waren er inderdaad drie opties, maar bij dezelfde vraag voor de kandidaten waren het er maar twee! De vraag komt in beeld als Everon zijn test invult en dan ontbreekt de optie 'De Mol deed niet mee'.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #223 Gepost op: 15-02-2022, 22:31:39 »

In de app waren er inderdaad drie opties, maar bij dezelfde vraag voor de kandidaten waren het er maar twee! De vraag komt in beeld als Everon zijn test invult en dan ontbreekt de optie 'De Mol deed niet mee'.
De test van Everon is slechts voor de bühne.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #224 Gepost op: 15-02-2022, 22:32:56 »
Ha ha! Leuk antwoord.  ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #225 Gepost op: 15-02-2022, 23:26:37 »
In principe klopt het antwoord "nee" bij die vraag ook bij Fresia, want ze heeft niet als eerste die flessen kapot geschoten omdat ze niet meedeed ;D. Denk dat ze bij de app een extra spreiding wilden toevoegen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #226 Gepost op: 16-02-2022, 01:07:06 »
Geen idee of dit eerder gezegd is, maar voor het praatje met de kandidaten zegt Rik: "... en hoopt de mol vooral zelf niet ontdekt te worden.
Bij de praatjes met de kandidaten horen we Rik zeggen: "... Wil je liever niet ontmaskerd worden, terwijl je geld uit de pot houdt?"
Wanneer hij deze tekst zegt, zien we Everon in beeld en het sluit voor mij mooi aan bij dat zinnetje wat Rik vooraf gezegd heeft.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #227 Gepost op: 16-02-2022, 07:16:08 »

In de app waren er inderdaad drie opties, maar bij dezelfde vraag voor de kandidaten waren het er maar twee! De vraag komt in beeld als Everon zijn test invult en dan ontbreekt de optie 'De Mol deed niet mee'.
Ik heb altijd de indruk gehad (kan dat niet bevestigen) dat de testvragen die wij in beeld te zien krijgen niet de daadwerkelijke schermen van de kandidaten zijn. Die schermen zijn altijd volledig vrij van omgevingsinvloeden (licht, schaduw). Dus om nu te zeggen dat wij het scherm hebben gezien dat Everon ook te zien kreeg...

Buiten dat, antwoord "nee" is geldig voor Fresia dus ik denk niet dat de antwoordopties iemand echt uitsluiten.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #228 Gepost op: 16-02-2022, 11:22:14 »
Buiten dat, antwoord "nee" is geldig voor Fresia dus ik denk niet dat de antwoordopties iemand echt uitsluiten.
Hoeven we daar tenminste geen poll voor te houden  :)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #229 Gepost op: 16-02-2022, 11:59:07 »
Dat mag wel hoor, maar ik weet wel wat ik dan ga antwoorden. ;-)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #230 Gepost op: 16-02-2022, 12:33:34 »
Als Rik Fresia een behouden vaart wenst, kijkt ze nieuwsgierig richting het water. Het doet mij kandidaats aan, een beetje zoals Welmoed in aflevering 1 achterom keek en Rik antwoordde "jij kent je klassiekers".

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #231 Gepost op: 16-02-2022, 18:01:14 »
Als Rik Fresia een behouden vaart wenst, kijkt ze nieuwsgierig richting het water. Het doet mij kandidaats aan, een beetje zoals Welmoed in aflevering 1 achterom keek en Rik antwoordde "jij kent je klassiekers".
Kwam op mij vooral geacteerd over net zoals na afloop met Rik nee ja nee ja.

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #232 Gepost op: 16-02-2022, 21:11:44 »
Ondanks dat ik Fresia wel als mol zie, vind ik het opvallend dat ze hier en ook in het bootje vooral zou acteren voor ons als kijkers… ze is hier niet met de rest vd kandidaten.. dat hoeft een mol toch niet zo te doen?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #233 Gepost op: 16-02-2022, 22:32:07 »
Ja en nee, het is ook haar alibi naar de rest. Maar ja ze had er ook gewoon 5 kunnen claimen.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #234 Gepost op: 17-02-2022, 07:08:32 »
Ondanks dat ik Fresia wel als mol zie, vind ik het opvallend dat ze hier en ook in het bootje vooral zou acteren voor ons als kijkers… ze is hier niet met de rest vd kandidaten.. dat hoeft een mol toch niet zo te doen?
Wat moet ze dan? Recht in de camera kijken en zegen "ja, beste mensen, ik ben de mol maar dat mogen de andere kandidaten niet ontdekken".

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #235 Gepost op: 17-02-2022, 08:03:33 »
Een opdracht waar de Mol heerlijk in zijn of haar eentje is.

Dan ga je na de opdracht niet zeggen dat je maar 2 goede foto's hebt geschoten.
Je bluft en zegt dat je er 5 of 6 goed hebt gemaakt.
Door niemand te controleren.

Dat zou iedereen doen die een Mol zou zijn.


Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #236 Gepost op: 17-02-2022, 08:06:32 »
Ik snap die gedachtengang, ze zei in eerste instantie wel 3 foto’s (nog steeds weinig).

Maar nog slechter vind ik 5 of 6 foto’s maken, dus dan is alleen Everon Mols deze opdracht.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #237 Gepost op: 17-02-2022, 08:09:04 »
Een opdracht waar de Mol heerlijk in zijn of haar eentje is.

Dan ga je na de opdracht niet zeggen dat je maar 2 goede foto's hebt geschoten.
Je bluft en zegt dat je er 5 of 6 goed hebt gemaakt.
Door niemand te controleren.

Dat zou iedereen doen die een Mol zou zijn.

Als je niet verdacht wordt kan je het makkelijk zeggen.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #238 Gepost op: 17-02-2022, 08:23:57 »
Als je niet verdacht wordt kan je het makkelijk zeggen.

De biechten en testvragen die we horen en zien zijn echt niet betrouwbaar.

En als Mol zijnde wil je iedere extra aandacht of verdenkingen op jezelf ten allertijden vermijden.


Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - de boot missen?
« Reactie #239 Gepost op: 17-02-2022, 10:39:46 »
Ook de foto’s die we in beeld zien, in combinatie met het klikgeluidje zijn niet betrouwbaar. Bij Kim Lian matchen de foto’s in elk geval niet met wat er in beeld getoond word. Het lijkt er grofweg op, maar op de  achtergrond toch wat andere mensen.
Kan wijzen op een mol, kan ook gewoon montage zijn.