Auteur Topic: [kandidaat] Yens  (gelezen 14995 keer)

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #180 Gepost op: 25-04-2022, 00:11:38 »
Ben niet mee met het gesprekje tussen Uma en Gilles. Zij denkt dat Yens wel zal springen onder andere omdat hij "echt denkt dat er niet min € 1000 staat". Waarop Gilles dat mols noemt van Yens, en Uma akkoord gaat.



Wat mis ik hier?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #181 Gepost op: 25-04-2022, 00:20:36 »
Wat je mogelijk mist is dat we hier een onderonsje zien tussen de presentator en de Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #182 Gepost op: 25-04-2022, 07:58:10 »
Ben niet mee met het gesprekje tussen Uma en Gilles. Zij denkt dat Yens wel zal springen onder andere omdat hij "echt denkt dat er niet min € 1000 staat". Waarop Gilles dat mols noemt van Yens, en Uma akkoord gaat.



Wat mis ik hier?

Als er wel -1000 staat is het toch mols? Bleek achteraf niet maat wist Yens toch nog niet

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #183 Gepost op: 25-04-2022, 09:02:22 »
Ik vond hem heel mols overkomen deze aflevering, al komt hij wel tot de juiste straatnaam, dat moest nu ook weer niet als mol. Je had ook al die koker die hij kon verduisteren, wat voor de enige andere optie Uma heel moeilijk was en voorkennis en geld kiezen in de bunker vorige aflevering

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #184 Gepost op: 25-04-2022, 13:29:37 »
Ik vond het verdacht dat juist hij de communicatie op zich nam bij Groundhog day als er schot in begint te komen. Eerst mag Anke, de mol kan weten dat bij de eerste bommen nog geen hints kunnen zijn gevonden/doorgegeven, omdat iedereen nog zoekende zal zijn wat er precies moet gebeuren. Vervolgens gaat hij een aantal keren, kan je als mol cruciale info nog wel even achterhouden en tijdrekken.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #185 Gepost op: 25-04-2022, 13:42:53 »
Vervolgens gaat hij een aantal keren, kan je als mol cruciale info nog wel even achterhouden en tijdrekken.

Maar ook dit deed hij weer zo duidelijk/was zo duidelijk in beeld gebracht (hoe hij over het antwoord van Uma heenpraatte) dat het allemaal too much wordt.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #186 Gepost op: 25-04-2022, 16:50:47 »
Je moet wel bedenken dat er een stuk minder afleveringen zijn om de nieuwe mol te kunnen ontmaskeren. Als iedereen bij de finale moet zeggen 'geen idee' is het ook niet erg geslaagd.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #187 Gepost op: 25-04-2022, 16:54:13 »
Klopt. Daarom vind ik het ook zo verschrikkelijk lastig. Enerzijds lijkt Yens me veel te duidelijk de Mol (al vanaf het moment hoe ie er bij zit als de nieuwe Mol gekozen is, dan het waterpark waarin zijn vriendin de meeste kokers vindt, er een 1000-koker en 500-koker van hen verdwijnt, het schieten waarbij Yens voorkennis lijkt te hebben en iedereen geld wil laten pakken en die lijn zette zich door in aflevering 6 met vooral heel verdacht gedrag en acties in de eerste opdracht) maar anderzijds zou ie als Mol ook gewoon prima werk leveren want lekker veel molacties.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #188 Gepost op: 25-04-2022, 17:12:31 »
Ook mijn probleem met Yens is dat het er te dik bovenop ligt. Maar ja, een de Mol in vier afleveringen is een heel ander programma dan normaal. We weten gewoon niet voor welke aanpak gekozen is. Als de programma-makers 8 weken in 4 weken proberen te proppen, dan is Yens niet de mol maar de kandidaat die vroeg veel verdacht wordt. Als ze hebben besloten er een mini-seizoen van te maken waarin het gros van de kijkers de mol kan ontmaskeren, dan moet je nu wel bij Yens zijn. Mijn gevoel zegt dat voor de eerste variant gekozen is en ik vertoef in de Sven-tunnel en hou de Uma-tunnel lichtjes in de gaten. Het blijft een gok en misschien is alles nu wel een keer wat het lijkt. Dan zit ik er goed naast.


Ik merk trouwens wel dat ik ondertussen af en toe de mol-wissel vergeet en kandidaten beoordeel op molacties in de aflevering 1 tm 4  ::) ???

Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #189 Gepost op: 25-04-2022, 18:03:15 »
Herkenbaar, dat gevoel dat het allemaal wat te goed klopt bij Yens. Is nu al twee weken dat hij op eenzame hoogte staat qua verdachte acties bij mij en het toch als een dwaalspoor voelt.

'k Vind ook dat hij en Gilles de twee lijken te zijn die het meest hameren op die gedragsverandering waarmee de nieuwe mol zich zou kunnen verraden. Vonden jullie dan echt dat Yens in de eerste vier afleveringen opvallend vaak anderen verdacht zat te maken? Mij was dat niet speciaal opgevallen van hem, dus in dat opzicht kwam het wel heel gelegen dat er bij de mollicitatie expliciet werd gezegd dat hij dat al voortdurend deed.

Sindsdien komt het ook vol in beeld, het begon meteen al met zijn gezeur over de omgewisselde kokers. Dat zou voor mij dus best een opmerkelijke verandering zijn geweest, ware ons niet verteld (maar volgens mij minder getoond) dat hij het daarvóór al deed.

Als er wel -1000 staat is het toch mols? Bleek achteraf niet maat wist Yens toch nog niet
In principe akkoord, maar hier komt het op een moment dat Uma net gezegd heeft dat Yens volgens haar oprecht niet gelooft dat er min 1000 staat. Dus dan is de intentie toch alvast niet om te mollen? Het feit dat Uma achteraf Gilles bevestigt doet me dan weer twijfelen, ofwel begrijpen zij mekaar maar matig ofwel ben ik het die er niks van begrijp.  :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #190 Gepost op: 25-04-2022, 21:40:42 »
Er waren ook weer een hoop momentjes van pure voorkennis hoor. Zoals hij in de eerste opdracht de conclusie na afloop trekt...... dat Anke verbaasd kijkt want bij haar was het kwartje nog niet gevallen. Soms kun je misgaan maar nog niet weten waarom. De mol weet dondersgoed waarom het misging  ;D >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #191 Gepost op: 26-04-2022, 00:32:50 »
We hebben toch niet alles gezien? Er kwamen 3 kokers van Yens-zijde en 1 van Emanuelle, dus er waren er nog 2. We hebben een koker in het water zien drijven en een op de grond zien liggen. Er blijft een hoop onopgehelderd. Vermoedelijk is het een van de kandidaten gelukt een goede koker bij de 6 te leggen. Er waren uiteindelijk 8 kandidaten en maar 2 mollen. Die 8 moeten toch wel IETS goed gedaan hebben ondanks de voorkennis dus de voorsprong van de mollen?! En ja, ik had het ook slim gevonden eens de afgekeurde kokers te openen om te zien wat daar eigenlijk inzat, waarom niet?

Toch nog één keer over dit en dan houd ik erover op.

De vriendin van Yens is de enige die kokers van 1.000 euro zegt gevonden te hebben. De uiteindelijke koker van 1.000 euro komt dus of (a) van de vriendin van Yens of (b) het is een koker waarvan de kandidaten dachten dat het 10 euro was (en die dus waarschijnlijk door de bezoeker van de mol op de verkeerde plek is gezet).

Als Yens de mol is, betekent mogelijkheid (b) dat ze over beide 1.000 euro kokers liegen en daarbij ook nog eens de 500 euro koker omwisselen. Op het moment dat ze de 500 euro koker omwisselden, wisten ze dat niemand anders 1.000 euro kokers gevonden had en dat het heel goed dat er geen andere 500 euro kokers gevonden zouden worden. Mogelijkheid (b) betekent dus dat ze het risico namen dat Gilles bij het einde van de opdracht doodleuk 6 kokers van 10 euro zou openen en dat het verschil rechtstreeks naar Yens zou wijzen (omdat alle drie kokers waar zogenaamd geld in zou zitten door Yens waren binnengebracht). Als Yens de mol is, speelt hij het hier agressief, maar ik denk niet dat hij het zo agressief zou spelen. Ik laat me graag verrassen maar ik zou me erg verbazen als dat bij de ontknoping wordt onthuld.

Ik acht mogelijkheid (a) veel waarschijnlijker zelfs als Yens de mol is. Het werkt ook voor de programmamakers omdat ze de molactie kunnen laten zien dat Yens 1.500 aan kokers heeft omgewisseld (en daarnaast vast nog wat geklooi op de glijbaan en wat verwisselingen in het park zelf). Dus ik zie in de opdracht genoeg reden waarom Yens de mol zou kunnen zijn.

Alleen vind ik het eigenlijk een zwakke molactie. De programmamakers verzwijgen dan namelijk wel even dat Yens en zijn vriendin 2.500 euro aan geld binnenbrachten voordat ze 1.500 euro er weer uit haalden. Hoe je dat wendt of keert, betekent dat voor mij nog altijd dat ze 1.000 euro opleveren en dat eigenlijk de volledige verdiensten van de opdracht op hun conto geschreven kan worden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #192 Gepost op: 26-04-2022, 02:21:38 »
Er lagen op het einde wel 20 kokers. We weten van 4 hoge bedragen en we weten van een paar tientjeskokers. Dat betekent dat we van meer dan de helft van die gevonden kokers niet weten wat die waren.

Jij gaat ervan uit dat het allemaal tientjes waren. Misschien niet en is er wel een 1000 koker door een ander binnengebracht en is dat niet uitgezonden of verkeerd begrepen. Er missen sowieso nog 4 kokers van 1000, het kan toch makkelijk dat 1 ervan bij de 20 zat?! Zo lang had die partner van Yens nu ook weer niet de tijd dat ze alles kon zoekmaken en bovendien hadden ze afgesproken zich te verdelen over het park, dus ze heeft niet het hele park bestreken.

Vergeet niet, er lopen daar wel ontzettend veel kandidaten rond en zelfs 2 mollen dus overal een camera op hebben wordt wel erg lastig, en je weet niet wat er onderling besproken is.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #193 Gepost op: 26-04-2022, 08:18:39 »
Ik begin toch naar Yens te neigen. Alleen wil ik Lo niet gelijk geven, maar dat is net niet genoeg reden om deze tunnel niet met een voet in te stappen.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #194 Gepost op: 26-04-2022, 09:13:06 »
Yens is een invalmol, hè? Dat betekent dat hij nooit zo goed voorbereid kan zijn als de opgestapte mol.
De productie brieft hem wel en Yens doet zijn best om de briefing uit te voeren. Hij durft ook veel en heeft zichtbaar plezier. Dat onderdrukken als iets mislukt, daar heeft hij al moeite mee.
Hij verspreekt zich iets sneller dan zou moeten. Een invalmol heeft dat natuurlijk lang niet zo goed voorbereid.

Dat allemaal kan verklaren dat meer zichtbaar is dan je zou vermoeden. Maar Yens lijkt mij echt de (inval)Mol van 2022.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #195 Gepost op: 26-04-2022, 09:28:27 »
Gilles maakt sinds de molwissel af en toe met opzet een kandidaat verdacht. Dat deed hij bij Manu in Aqualand, door prijs te geven dat zij de koker had opgemaakt. Daarmee maakte hij ook Yens verdacht, want de andere 500 euro koker was niet binnengekomen. Eenvoudig af te leiden naar wie die leidde. Twee kandidaten in één klap verdacht.
Bij de bananenopdracht maakte hij Uma en Anke verdacht, door te zeggen dat Bert fout was, en dat het Ernie had moeten zijn. En bij het springen maakte hij Sven verdacht (niet springen is natuurlijk ook een makkelijke manier om geen geld te verdienen), en Yens (dus dan wil hij molgedrag vertonen, of is hij de mol). Bij Uma en Manu zegt hij daar niets.

Dan tel ik twee verdachtmakingen richting Yens, en maar één richting de andere drie. De onthulling over de 500 koker weegt zwaar, vind ik. Of het moet zijn dat Gilles zich dat niet realiseerde.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #196 Gepost op: 26-04-2022, 11:52:17 »
verklaren dat meer zichtbaar is dan je zou vermoeden. Maar Yens lijkt mij echt de (inval)Mol van 2022.
Mooi gezegd, dit is het precies. Hij kan het inderdaad niet verhullen, al die geniepige lachjes  ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #197 Gepost op: 26-04-2022, 12:08:56 »
Juist al die geniepige lachjes verwacht je toch eerder bij een hulpmol? Al direct als de nieuwe Mol gekozen is kan Yens die lachjes niet verbergen:

Het moment dat de nieuwe Mol gekozen is vraagt ontzettend veel van die persoon. Is het dan toch "gewoon" Yens die er het ongemakkelijkst bij zit? Hij raakt zelfs zijn gezicht aan en dat is denk ik iets wat ik zelf ook zou doen als ik me een beetje zou willen verbergen en mezelf een houding zou willen geven.



Maar ja, dat ie er vervolgens zo aarzelend grijnzend bij blijft zitten ook voor de aparte dynamische close shots helemaal aan het eind van de aflevering, waarbij het shot van Yens zelfs het laatste is, doet me toch eerder denken dat Yens het allemaal ook een beetje voor de show doet.



Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #198 Gepost op: 26-04-2022, 12:16:09 »
Foto’s als die boven maken het erg lastig. In een 8 religie reeks was dit niet Mols geweest (hulp-mol idd) en had ik het niet verdacht gevonden. Nu twijfel ik continu omdat ik weet dat de regie ook wat moest met nog 4 afleveringen op de rol. Ik hoop dadelijk op een onthulling die inslaat als (nog) een bom, maar het is geen zekerheid dat die er komt. Het is weer eens wat anders voor de speurders.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #199 Gepost op: 26-04-2022, 13:52:58 »
de nieuwe Mol gekozen
Heinz, je kunt een mooie foto maken van het einde van de bedscenes. Het zijn allemaal stills. De partners reageren. De vriendin van Yens wijst Yens aan  ::rofl::. Zo van, "Oh JIJ bent nu de mol?!" Die wijsvinger wordt een hele mooie in de slotaflevering.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)