Poll

Wie is de Mol?

Sven
11 (8.9%)
Uma
67 (54%)
Yens
46 (37.1%)

Totaal aantal stemmen: 124

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 29464 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #280 Gepost op: 17-04-2022, 23:35:24 »
Mijn wensmol Bert is jammer genoeg niet langer een optie. Zou een goede molactie zijn om voor een geldbedrag te gaan in de koffertjesopdracht (want kan mingeld worden); op basis van hun beider redelijk emotionele overtuigingspogingen gok ik voor nu op Yens of Anke.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #281 Gepost op: 17-04-2022, 23:36:20 »
Sven is mijn mol. Door zijn tijd te pakken bij het bouwen van de kaartenhuizen , wil hij de andere proberen te dwingen naar het minste aantal lagen en dus geld, wat dan evt uit de pot kan.  Als kandidaat is er ook geen reden om niet de volledige info over het spel te geven, zoals yens wel doet.

Tevens lijkt het of zijn broer wel heel fel wil helpen bij het water labyrinth , maar is dat pas nadat er al zo’n 15 pogingen zijn verpest en de meeste 500 kokers  zijn op dat moment al niet meer haalbaar door tijdgebrek of ze waren al verwisseld .

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #282 Gepost op: 17-04-2022, 23:39:46 »
Dat t geld uit de pot ging was mij ontgaan. Dat maakt Anke nog verdachter

(En Yens ook)

Dus dat de mol pasvragen had trek ik in.. in dat geval zal de mol voor geld gegaan zijn

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #283 Gepost op: 17-04-2022, 23:45:30 »
Dat t geld uit de pot ging was mij ontgaan. Dat maakt Anke nog verdachter

Dat is het cruciale van de opdracht wat Anke zo verdacht maakt. Anke regelt ook meteen dat zij het hoogste bedrag zou mogen pakken omdat zij het meeste vertrouwd wordt en dus de meeste tijd heeft.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #284 Gepost op: 17-04-2022, 23:48:02 »
Anke of misschien toch Sven.
Voor nu dan.  ::rofl::

Op Anke gestemd in de poll.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #285 Gepost op: 17-04-2022, 23:50:24 »
Dat is het cruciale van de opdracht wat Anke zo verdacht maakt. Anke regelt ook meteen dat zij het hoogste bedrag zou mogen pakken omdat zij het meeste vertrouwd wordt en dus de meeste tijd heeft.

Is inderdaad verdacht, maar de vraag blijft dan wel: Zou je het als nieuwe mol aandurven om meteen voor zo'n bedrag te spelen? Als je geld pakt moet je overtuigend overkomen dat je ook daadwerkelijk geld hebt, doe je dat niet ben je meteen uitgespeeld. Doe je dat wel, en Manu had haar doorgelaten, heb je als mol €2000 op je conto staan. Dat lijkt me absoluut geen fijn gevoel, zeker als je net aan je nieuwe taak begint.
Ik acht de kans daarom groter dat de mol pasvragen heeft gekozen. Dat leverde in geen geval geld op.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #286 Gepost op: 18-04-2022, 01:40:34 »
De mol had vast pasvragen in de koffer

Uma of Sven

Nu Bert weg gevallen is blijft mijn keuze ook tussen die twee. En toch wist Anke zich ook prominent zich de kijker in te spelen vond ik. Meer dan Sven. Dus Anke en Uma gedeeld op een, Sven als backup.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #287 Gepost op: 18-04-2022, 02:58:56 »
Yens. Ik ben nog nooit zo zeker geweest denk ik.  ::vergroot::

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #288 Gepost op: 18-04-2022, 08:22:49 »
Heel revealing eliminatie dit keer vond ik persoonlijk.
Anke: kijkt meermaals in het rond om reacties van anderen te peilen
Sven: duidelijk gespannen en niet zeker van zijn zaak
Manu: is het sowieso niet, maar zie je ook verschillende kandidaten checken
Uma: kijkt heel bang.
Yens: erg in zijn element (goedenavond Gilles), deelt schouderklopje uit en toont vooral ook geen opluchting als Bert rood krijgt (nochtans was de kans groot dat hij het anders zitten had met de pasvragen van Manu).

Yens dus de mol
« Laatst bewerkt op: 18-04-2022, 08:31:15 door Molekule »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #289 Gepost op: 18-04-2022, 10:02:16 »
Uma en Sven lijken me echt gespannen bij de eliminatie, veel geknipper met de ogen. Waar is de pokerface van Sven gebleven? Zou knap zijn als hij die spanning speelt. Yens juist heel los, zou je als mol niet een klein beetje nervositeit faken? Manu onderzoekend, maar die had zich al gediskwalificeerd als mol bij de vertrouwensopdracht.

Ben vooral benieuwd naar de analyses van de Aqualand opdracht. Of er iemand bij is door wie de meeste foto's mislukten bv, dat ging bij de eerste keer kijken te snel. Op grond van de vertrouwensopdracht en de reacties bij de eliminatie zeg ik Anke. Maar het ligt er door de hele aflevering heen wel wat dik bovenop.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #290 Gepost op: 18-04-2022, 10:24:19 »
Ja, dat gevoel heb ik na een nachtje slapen toch ook dat Anke er te dik bovenop ligt. Dit was natuurlijk maar net het begin van de nieuwe Mol en bij De Mol begint de Mol eigenlijk altijd wel voorzichtig en op de achtergrond, iets wat niet voor Anke zou gelden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #291 Gepost op: 18-04-2022, 11:51:08 »
Yens en zijn vriendin toch wel erg verdacht bij de Aqualand opdracht. En dat plezier in het mollen (molbriefing), dat zag ik bij Anke nou niet echt. Misschien kom ik aan het eind van de week wel terug bij Anke, maar ik stap voor nu even over op Yens.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #292 Gepost op: 18-04-2022, 12:05:51 »
Yens. Ik ben nog nooit zo zeker geweest denk ik.  ::vergroot::

Denk het ook. Extra opdracht gedaan om van 500 10 te maken, de groep vertellen war de opdracht was en dat Sven de zaak geflest had (grotere kans dat volgende kandidaten ook voor eigen gewin gaan) en 1000 euro mee richting Emanuelle (die dan nog niet een tas vol pasvragen heeft) met wie je niet de beste verstandhouding hebt.
Bij mij staat Yens met stip bovenaan.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #293 Gepost op: 18-04-2022, 13:47:07 »
Yens ::bravo::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #294 Gepost op: 18-04-2022, 15:17:28 »
Yens schrijf ik zeker niet af maar iets te amicaal naar Gilles bij de executie. Alsof hij tegen de rest wil zeggen kijk mij de mol eens zijn.

Uma staat hoog bij me .. maar ik weet nog niet wie ik ga invullen. Best lastig ::rofl::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #295 Gepost op: 18-04-2022, 17:01:42 »
Uma, haar blik (en die van de bezoeker) gaf me dezelfde vibes die ik bij Philippe had

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #296 Gepost op: 18-04-2022, 19:03:13 »
In de speurtocht naar de mol kijken we allemaal of we veranderd gedrag bij kandidaten zien. Dat is belangrijk, maar volgens mij moeten we niet vergeten dat ook de makers hun gedrag zullen hebben veranderd bij het edit-en van afleveringen. Normaal gesproken kun je na aflevering 3 nog niet een goed idee hebben over wie de mol is, dakvormig in de afleveringen erna. Dat is nu natuurlijk anders. Na 3 afleveringen moeten de kijkers toch een beetje het gevoel hebben dat ze een keuze kunnen maken op basis van wat ze gezien hebben. Dingen zijn daarom nu misschien wel wat meer wat ze lijken dan normaal in een eerste aflevering.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #297 Gepost op: 18-04-2022, 23:45:11 »
Ja, dat gevoel heb ik na een nachtje slapen toch ook dat Anke er te dik bovenop ligt.

Ook wel eens hiermee. Ik blijf nog even bij Anke, maar bij nader inzien stijgt Uma ook bij mij.
Eigenlijk durf ik nu alleen Emanuelle af te strepen als mol.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #298 Gepost op: 19-04-2022, 04:39:44 »
Wat een verrassende poll hier. Ik stem Sven en verwachtte hem wel hoog maar ik was slechts de 7e.

Toegegeven dat ik halverwege ook aan Anke zat te denken omdat ze zo onder de radar bleef. Kwam nauwelijks aan bod tijdens het hele water avontuur. Ik dacht toen alles voorbij was, hoe ziet die partner van haar eruit?! Had geen enkele rol van betekenis. Dus erg mols. Maar dat werd wel anders bij het schietspel. Ze doet alles kandidaats, schiet de tegenstanders af, brengt zelfs 2000 euro in het laatje en bovenal: geniet het vertrouwen van de groep met 60 minuten.

Kortom, zij is niks veranderd. Sven en ook Yens zijn wel mega verdacht. De kandidaten zien blijkbaar iets van een stemmingswisseling. Emanuelle had het daar ook over. Twee zijn van gedrag veranderd. Sven is het meest verdacht. Sven is de mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #299 Gepost op: 19-04-2022, 08:13:52 »
De blondine Sven, had deze keuze moeten zien aankomen Lo ;-)