Poll

Wie is de Mol?

Sven
11 (8.9%)
Uma
67 (54%)
Yens
46 (37.1%)

Totaal aantal stemmen: 124

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 29371 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #540 Gepost op: 5-05-2022, 10:45:41 »
Je kunt er toch onmogelijk Yens of Sven in horen ;)

Ik zit inmiddels vrij diep in de Uma-tunnel, maar hoor er ook geen Uma in.
Dat kan aan mijn gehoor liggen  ;), maar ik ben het wel met Belgian Mol eens: bij zoiets hoor je wat je wilt horen, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #541 Gepost op: 5-05-2022, 10:49:28 »
Ik zeg toch ook net dat het ook iets totaal anders kan zijn? Het enige punt dat ik maak is dat het in ieder geval geen Yens of Sven is. Je kunt er Uma in horen, maar dat hoeft niet zo te zijn en het hoeft ook helemaal geen hint te zijn.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #542 Gepost op: 5-05-2022, 10:54:40 »
Het lijkt mij dat die fluithint ( echt of niet) overbodig is om te weten dat Uma de mol is.
 

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #543 Gepost op: 5-05-2022, 10:55:31 »
decoy #1 Yens - trollende kandidaat die wordt gepusht als obvious mole

decoy #2 Uma - zogenaamd de subtiele, onder de radar productie-mol. met hints en mss deels in BE opgenomen 'molbriefings' die naar haar wijzen

Mol Sven - de potspekker extraordinaire maar speelt stiekem wel hoge bedragen weg-Mol ::bravo::

kreeg onverdachte edit in afl. 7 🚩

Je kunt er toch onmogelijk Yens of Sven in horen ;)

Je kan ook lastig iemand anders dan Uma in 1 van de molbriefings horen. Heb ik het niet over de briefing waar de mol 'putain'  zegt. Daar hoor ik Sven en z'n broer in ::vergroot::


Ik vind persoonlijk de fluithint zwak. Je hoort wat je wilt horen, dat voedt een tunnel goed..

Ik laat deze drinkbeker ook aan me voorbij gaan. M'n gloednieuwe Sven-tunneltje staat nog als een brick shithouse. Toen ik pas echt op lichaamstaal ging letten (een beetje laat, maar goed) vond ik het overduidelijk.

Sven is de enige met molspanning op z'n gezicht. De andere 2 heel naturel in hun biechten, terwijl je daar bij Sven aan kan twijfelen.

Ik vind ook dat Sven wel een heel onmolse edit kreeg ineens. Onmolse acties worden uitvergroot terwijl ze die makkelijk uit de edit hadden kunnen laten. Ineens staat Sven in elke poll ruim onderaan.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #544 Gepost op: 5-05-2022, 11:11:40 »
Ik zeg toch ook net dat het ook iets totaal anders kan zijn? Het enige punt dat ik maak is dat het in ieder geval geen Yens of Sven is. Je kunt er Uma in horen, maar dat hoeft niet zo te zijn en het hoeft ook helemaal geen hint te zijn.

Ook eens hoor.

@Amethyst: Het lijkt mij ook erg leuk als het Sven is. Ik vind zelf dat hij iets teveel de pot heeft gespekt voor een mol (ik streep hem daarom door), maar wie weet heeft hij achter de schermen veel meer weggespeeld inderdaad. En ja, hij is de laatste aflevering wel gemonteerd als de 'ideale kandidaat', dat is bijzonder. Toch zou ik verwachten dat hij de bed-opdracht minder goed zou doen, maar wie weet heeft hij Manu wel stiekem een zetje gegeven.  >:D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #545 Gepost op: 5-05-2022, 11:15:13 »
Uma

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #546 Gepost op: 5-05-2022, 13:26:36 »

@Amethyst: Het lijkt mij ook erg leuk als het Sven is. Ik vind zelf dat hij iets teveel de pot heeft gespekt voor een mol (ik streep hem daarom door)

Zoals je weet is de kleinste tunnel de juiste ;)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #547 Gepost op: 5-05-2022, 14:19:43 »
Zoals je weet is de kleinste tunnel de juiste ;)

Ja, ik houd van kleine tunnels en daar zit ik zelf ook graag in.  ::love:: En dan is het extra leuk als het de juiste is (al klopt het niet altijd  ;), maar bij de laatste WIDM-editie dan weer wel)

Voor de verandering bevind ik mij nu in de grootste tunnel, wat ik best spannend vind. Misschien toch een slecht teken dan. ::rofl:: (al ga ik niet meer wisselen)
Wel alvast een  ::bravo:: voor Sven en Yens; mocht een van hen de mol zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #548 Gepost op: 5-05-2022, 15:04:25 »
@Lo: Ik wist niks van een hint tot 1 minuut geleden. Heb het ook nog niet beluisterd. Ik kwam uit bij Uma omdat ik Yens te duidelijk vind, Sven te onmols en Uma erg verdacht met haar blinddoekactie.
OK mooi. Maar het was gek. Je zegt eerst herhaald dat je pas op zondag gaat zeggen. Dan schrijf je dat stukje waarom Uma toch minder waarschijnlijk de mol is. Juist het tegenovergestelde dus. En dan verschijnt die Maskerhint. Oopps ik bedoel Klaashint, Keeshint. En dan kies je ineens TOCH ter plekke. Het is nog geen zondag 8)

Ik bedoel het ook meer algemeen. Dat iedereen die in de Maskerhint getrapt is plechtig beloofde dat niet weer te doen en echt alleen naar de beelden te kijken. Dat heb jij ook ongeveer letterlijk zo bezworen.

Dus dat doe ik dan ook maar echt. Ik doe net alsof ik niet weldegelijk twee lettergrepen hoor, dus dat kan U-ma zijn en niet de heren met maar 1 lettergreep. Maar ik wil niet 2x de fout ingaan op hints terwijl ik al jaren zeg niet naar hints te willen kijken. Zodoende blijf ik maar bij mijn wensmol  ::trots:: :D

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #549 Gepost op: 5-05-2022, 15:17:34 »
Tijd om de knoop maar door te hakken (en het risico te nemen dat ik het fout heb).

Ik beslis het liefst op basis van verdacht gedrag, maar wat dat betreft eindigen Uma en Yens bij mij nagenoeg gelijk. Dus ik moet andere factoren gaan meewegen.

Uma:
- betere (beste imo) molsollicitatie en betere leugenaar
- speelt voorzichtig, meer wat je traditioneel van een mol zou verwachten
- montage houdt haar meer uit de wind
- fluithint

Yens:
- mogelijke voorkennis bij Vertrouwen
- Wie verdenkt wie. het lijkt waarschijnlijk dat Manu op Uma eruit is gevolgen (aangezien ze Sven vertrouwde, ze zei dat ze niet terug naar haar eerdere tunnel is gegaan en haar eerdere tunnel was waarschijnlijk Yens)

Ik zat al langer op Uma, maar dat is geen argument. Ik vind het flauw te beslissen op basis van wat ‘normaal’ is qua tactiek van de mol of montage. Ik ben geen fan van hints en ik zie nog wel andere mogelijke verklaringen voor de voorkennis van Yens.

Dus het komt aan op een afweging tussen wie ik denk dat de makers zouden kiezen (Uma) of wie verdenkt wie (Yens).

In België werkt de eerste tactiek doorgaans beter. Die bracht me op het spoor van Philippe (al stapte ik daar ten onrechte snel van af) en ook op goede sporen in andere jaren (2020, 2018, 2017 en in mindere mate 2016 en 2021).

Dus ik ga voor Uma. God zegene de greep.

Overigens hoop ik dat ik het fout heb en dat Yens de mol is. Dat zou ik innovatiever en dus leuker vinden.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2022, 15:29:22 door Leendert »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #550 Gepost op: 5-05-2022, 15:22:23 »
In België werkt de eerste tactiek doorgaans beter. Die bracht me op het spoor van Philippe
Ik heb geen beste reputatie, ik denk dat ik inderdaad de Belgische psyche verkeerd inschat. Ik had Philippe ook niet. Uma niet. Ik wilde Manu en nu Yens. Een Reverse Psychology mol is te mooi om waar te zijn in Belgie maar in Nederland hebben we het al wel gepresteerd. Volgend jaar maar eens mijn verwachtingen temperen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #551 Gepost op: 5-05-2022, 15:53:49 »
Zodoende blijf ik maar bij mijn wensmol  ::trots:: :D


Emanuelle is naar huis hoor!   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #552 Gepost op: 5-05-2022, 15:54:53 »
Ik had Philippe ook niet. Uma niet.
Je geeft je 'verlies' toe, terwijl je juist zat. Nu moet je niet meer afkomen dat je het met Yens goed had. Ik had meer van je verwacht Lo.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #553 Gepost op: 5-05-2022, 16:02:39 »
Tja, analyseer dit gewoon realistisch. Je moet weten wanneer het voorbij is. Vele spoiler voorbeelden kan ik geven, Stine bijvoorbeeld waarvan ik accepteerde dat ze de mol niet was door een montagefout..... ik heb altijd realiteitszin gehad. Ik ben een Molbeurs speler pur sang, dat is ook mijn dagelijkse professie.

We hadden allemaal gehoopt op een hele spannende finale maar de makers hebben het al bekendgemaakt, VK zei het al: nu 'moet' de score 70% voor Uma worden. Ik werk er zelf niet aan mee, ik wens nog steeds Yens, ik zie in hem de perfecte moleigenschappen, maar ook zonder mij gaat het van +5 naar -20 voor Yens na het gefluit.

Ik kan zelf alleen maar blijven hameren op het feit nu eens te kappen met die spoilerhints, die zijn echt niet leuk en je hebt ze niet nodig. Ook jammer voor Tunnelgraver, die had wel iets moois verwacht van het weekend met een zegetocht. Het was heel spannend maar nu niet meer, gewoon jammer dus :-\\
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #554 Gepost op: 5-05-2022, 16:09:37 »
Tijd om de knoop maar door te hakken (en het risico te nemen dat ik het fout heb).

Ik beslis het liefst op basis van verdacht gedrag, maar wat dat betreft eindigen Uma en Yens bij mij nagenoeg gelijk. Dus ik moet andere factoren gaan meewegen.

Uma:
- betere (beste imo) molsollicitatie en betere leugenaar
- speelt voorzichtig, meer wat je traditioneel van een mol zou verwachten
- montage houdt haar meer uit de wind
- fluithint

Yens:
- mogelijke voorkennis bij Vertrouwen
- Wie verdenkt wie. het lijkt waarschijnlijk dat Manu op Uma eruit is gevolgen (aangezien ze Sven vertrouwde, ze zei dat ze niet terug naar haar eerdere tunnel is gegaan en haar eerdere tunnel was waarschijnlijk Yens)

Ik zat al langer op Uma, maar dat is geen argument. Ik vind het flauw te beslissen op basis van wat ‘normaal’ is qua tactiek van de mol of montage. Ik ben geen fan van hints en ik zie nog wel andere mogelijke verklaringen voor de voorkennis van Yens.

Dus het komt aan op een afweging tussen wie ik denk dat de makers zouden kiezen (Uma) of wie verdenkt wie (Yens).

In België werkt de eerste tactiek doorgaans beter. Die bracht me op het spoor van Philippe (al stapte ik daar ten onrechte snel van af) en ook op goede sporen in andere jaren (2020, 2018, 2017 en in mindere mate 2016 en 2021).

Dus ik ga voor Uma. God zegene de greep.

Overigens hoop ik dat ik het fout heb en dat Yens de mol is. Dat zou ik innovatiever en dus leuker vinden.

Je hebt mijn gedachten perfect verwoord. De reden dat ik Uma nu toch verkies boven Yens, al ben ik klaar voor een verrassing.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #555 Gepost op: 5-05-2022, 16:23:50 »
Ik heb een grote regel: Productieassistent. Je hebt het alleen over de molacties. Maar kijk eens naar de voorkennis. Met name hoe hij in enkele seconden totaal de opdracht begreep bij het kaartenhuis bouwen. Sven snapte hem nog steeds niet helemaal toen hij al voorbij Manu was. Yens legt het perfect vanuit molperspectief uit, geeft erbij ook weg hoe de situatie precies op de finish is en laat het in het midden als Bert een onhandige samenvatting over het geld maakt.

Yens is gewoon elke keer enorm goed voorbereid. Hoe kan dat?

Hij vestigde dacht ik ook de aandacht op de lokale tapenade bij het ontbijt en maakte vervolgens, als enige, meermaals gebruik van de mogelijkheid om de blinddoek af te nemen waar geen schutters zaten. Om dan toch de laatste knop straal voorbij te lopen.

Weinig conclusiefs (zowel kandidaatse als molse/productieassistent verklaringen zijn mogelijk) maar wel interessant.  ::vergroot::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #556 Gepost op: 5-05-2022, 23:48:35 »
Hij vestigde dacht ik ook de aandacht op de lokale tapenade bij het ontbijt
Dat zou wel heel onmols zijn. ;D Maar de enige die ik het heb zien doen was Manu.

Als Uma de mol is (daar twijfel ik niet meer aan) vind ik dat ze het prima heeft gedaan. En was de tweede helft van het seizoen ook kwa spanning heel geslaagd. Pas in de laatste aflevering werd het echt duidelijker, daar was geen fluithint voor nodig. Toch nog best een verrassing als je een tijdje in de Yens-tunnel hebt gezeten.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #557 Gepost op: 6-05-2022, 10:40:22 »
In de officiële polls van Play4 gaat Yens ruim aan kop en staat Sven niet ver achter Uma ::vergroot::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #558 Gepost op: 6-05-2022, 11:48:14 »
In de officiële polls van Play4 gaat Yens ruim aan kop en staat Sven niet ver achter Uma ::vergroot::

Lijkt me wel logisch! Voor de 'gemiddelde' kijker ligt Yens er best bovenop. Daarnaast kwam de fluithint naar Uma pas halverwege deze week uit, dat heeft veel personen op dit forum wel doen draaien naar Uma. Alleen hadden al redelijk wat mensen gestemd..


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #559 Gepost op: 6-05-2022, 12:35:00 »

Als Uma de mol is (daar twijfel ik niet meer aan) vind ik dat ze het prima heeft gedaan. En was de tweede helft van het seizoen ook kwa spanning heel geslaagd.

Ja, eens.
En dan ook alle lof voor Tunnelgraver die de Uma-tunnel vanaf het begin heeft verdedigd.  ::ok::
Ik vraag me af hoe het zou zijn als ze vanaf het begin de mol zou zijn geweest; volgens mij ook heel geslaagd. Goede mol, zeker nu ze dit zo onvoorbereid moest doen!  ::bravo::

Alledrie finalisten zijn leuk trouwens en bij alledrie zie ik mol-kwaliteiten. Ik ben benieuwd naar de ontknoping!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)