Auteur Topic: RSC 25 - Hasselt, België || Hello World!  (gelezen 11928 keer)

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: RSC 25 - Hasselt, België || Hello World!
« Reactie #200 Gepost op: 14-11-2022, 23:38:05 »
Ik vind het nog steeds erg leuk!! Mijn vierde plek maakte mijn Roemeense zeperd eerder dit jaar meer dan goed... helemaal toen ik er vanavond achter kwam dat ik van de meeste landen punten heb gekregen (14x)

Maar heel eerlijk: ik zou liever 1x per jaar een echt groot evenement hebben dan 2x een editie met (veel) minder deelnemers... of schop ik nu tegen een heilig huisje aan?

 ??? ??? ??? ???

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: RSC 25 - Hasselt, België || Hello World!
« Reactie #201 Gepost op: 15-11-2022, 08:07:48 »
Ondanks dat de kans dat ik ooit zal winnen nagenoeg 0 is, vind ik het ook gewoon nog steeds erg leuk!Ikzelf geniet iedere keer weer van het opzoeken van het nummer, maar ook van het bekend maken van de punten. Het was wel jammer dat het met name in het begin niet ze snel ging (het was mijzelf niet echt duidelijk wanneer de bekendmaking zou beginnen) Dat de verhaaltjes niet meer echt spectaculair zijn vond ik in ieder geval een pluspunt. Het las gewoon allemaal lekker weg (zeker als ik eventjes op het werk keek of er nieuwe punten waren)
En dan: 1 of 2 edities per jaar? Van mij mag het gerust 2 edities zijn, er is immers genoeg muziek te vinden op internet!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: RSC 25 - Hasselt, België || Hello World!
« Reactie #202 Gepost op: 15-11-2022, 09:54:49 »
Het is inderdaad opvallend dat er minder animo is. We moeten natuurlijk wel toegeven dat de edities in 2020 en deels in 2021, en het forum in het algemeen, een toevloed aan nieuwe forumleden kenden. Die waren hier onder andere omwille van de coronacrisis, terwijl die activiteit ondertussen alweer gestagneerd is. Dat was ook te bemerken in de toenmalige forumspellen zoals een WvW met 34 deelnemers en uiteraard de algemene activiteit op het forum.

De lagere animo ligt volgens mij inherent ook wel aan het feit dat de populariteit van fora tanende is en dat meer vluchtige kanalen (zoals Discord) aan populariteit winnen. Een paar voorbije edities van Discord Song Contest kenden standaard meer dan 30 deelnemers terwijl dit aantal in het verleden slechts de helft was. We kunnen in ieder geval wel stellen dat RSC meer leeft op Discord dan dat het op het forum leeft als we objectief naar het aantal reacties kijken. Dat komt, zoals gezegd, omdat Discord een vluchtiger medium is dan een forum. Ik wil gerust de deadlines voor het stemmen weer reduceren naar 12 uur om de puntentelling sneller te laten verlopen, maar uiteindelijk ben ik niet zeker of dat de hype rond RSC zelf zal wijzigen. In mijn ogen is het vooral belangrijk dat de mensen zélf hun punten bekendmaken aangezien dit een belangrijk deel uitmaakt van dit evenement.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: RSC 25 - Hasselt, België || Hello World!
« Reactie #203 Gepost op: 15-11-2022, 11:00:51 »
Om voor mezelf te spreken doe ik eigenlijk juist niet meer mee vanwege het steeds grotere aantal deelnemers toen ik nog mee deed. Het beoordelen van de nummers begon steeds meer als een vervelende taak te voelen ipv iets leuks. Dus toen ik een keer niet mee kon doen vanwege een verhuizing bleek ik het eigenlijk helemaal niet te missen. Juist als het aantal deelnemers kleiner is zou ik eerder overwegen om weer eens mee te doen bij een leuk thema. Maar ik snap het helemaal als dat voor anderen anders ligt.

Verder lijkt het me niet dat het ligt aan de afnemende populariteit van fora in het algemeen. Fora zijn al sinds het bestaan van social media niet erg populair meer, maar toch hadden we hier een behoorlijk populair forum met een grote hoeveelheid vaste bezoekers. Aan het begin van de pandemie was er zeker even een periode dat het hier drukker was dan normaal, maar ook daarvoor was het aantal deelnemers aan spellen overwegend hoger dan nu. Ik heb zelf het gevoel dat het juist door het bestaan van de Discord en de organisatie van spellen daar het animo hier wat kleiner is. Maar ik zit zelf niet in de RN Discord, dus misschien heb ik een verkeerd beeld van hoeveel daar precies besproken wordt.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: RSC 25 - Hasselt, België || Hello World!
« Reactie #204 Gepost op: 15-11-2022, 11:18:22 »
Volgens mij is er niets aan de hand jongens. De vorige editie waren er nog 34 deelnemers, de keer daarvoor 30, die twee keer daarvoor 38. Deze keer 22 is een flinke dip maar het heeft mijn pret zeker niet bedorven :D

Ik vond deze versie heel leuk, maar een heel land+vlag+tekst bedenken is gewoon een flink grotere tijdsinvestering dan wanneer je een land toegewezen krijgt en alleen nog een liedje hoeft te vinden. Snap het best dat mensen dan een editie overslaan ::jaja::
...óf niet!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: RSC 25 - Hasselt, België || Hello World!
« Reactie #205 Gepost op: 15-11-2022, 12:17:13 »
Eens met Pac, ik heb deze editie inderdaad overgeslagen omdat ik geen inspiratie had om helemaal een land en vlag te bedenken, maar ik wil zeker weer eens meedoen met een 'normaler' thema ::jaja::

I will follow my inner gold

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RSC 25 - Hasselt, België || Hello World!
« Reactie #206 Gepost op: 15-11-2022, 12:49:07 »
Grappig, dat was voor mij juist iets extra's om weer mee te doen en de inspiratie was er ook  meteen,heb volgens mij nog dezelfde middag alles ingestuurd  ;D Van dat stukje heb ik ook volop genoten en toen Brent met die landfilmpjes kwam was ook heel leuk om te zien. Daarna heb ik vaak hetzelfde gevoel als Fabiann gehad, heb ook werkelijk geen idee of mensen het tussendoor posten zonder punten wel leuk vinden of dat het ze alleen om de punten gaat. Maar ik had al eerder aangegeven dat ik twijfelde over nog een keer meedoen en toen zei Fabiann iets wat ik nu zo ongeveer tegen hem zeg : Een songfestival zonder Fabiann is geen songfestival  ::hug::
...maar soms even niet :)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RSC 25 - Hasselt, België || Hello World!
« Reactie #207 Gepost op: 15-11-2022, 13:09:14 »
Even een serieuze vraag, want ik weet dat echt niet : wat is het verschil tussen dit forum en wat is vluchtiger bij discord?
...maar soms even niet :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: RSC 25 - Hasselt, België || Hello World!
« Reactie #208 Gepost op: 15-11-2022, 13:42:30 »
Voor mezelf merk ik dat discord gewoon iets makkelijker is voor korte en minder serieuze berichten. Het is gewoon meer een chatfunctie. In theorie kan je op een forum precies hetzelfde schrijven, maar dat voelt toch wat gekker of zo. Bovendien neemt de forumlayout veel meer ruimte in beslag voor 1 bericht dan op discord.

Het nadeel van discord is dan wel dat het door deze 'vluchtigheid' iets minder gestructureerd is en ik geen zin heb om alles terug te lezen als ik een tijdje wat gemist heb. En berichten met een lengte als deze zal je ook niet snel zien.

kort samengevat gebruik ik discord sneller als ik maar 1 zin te zeggen heb en het forum als ik meer (inhoudelijks) wil vertellen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RSC 25 - Hasselt, België || Hello World!
« Reactie #209 Gepost op: 15-11-2022, 13:49:43 »
Aha,duidelijk  ::ok:: 
...maar soms even niet :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: RSC 25 - Hasselt, België || Hello World!
« Reactie #210 Gepost op: 15-11-2022, 21:27:22 »
Aan de ene kant vond ik het fijn dat er nu minder nummers waren en het niet zo'n grote opgave was om alles te luisteren en de punten te verdelen. Aan de andere kant jammer dat het minder leek te leven. Naar mijn idee is dit echt een heel leuk thema waar je juist heel veel op kan reageren. Zeker bij dit thema was het minder aantal deelnemers wel wenselijk gezien alle extra tekst.

Ik vond het niveau ook er lekker inzitten deze editie dus verder heb ik wel echt genoten ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: RSC 25 - Hasselt, België || Hello World!
« Reactie #211 Gepost op: 16-11-2022, 10:34:29 »
Ik vond het niveau ook er lekker inzitten deze editie dus verder heb ik wel echt genoten ::bravo::
Behalve van mijn vlag dan  ::schaam:: ::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: RSC 25 - Hasselt, België || Hello World!
« Reactie #212 Gepost op: 16-11-2022, 11:04:38 »
Behalve van mijn vlag dan  ::schaam:: ::rofl::
::rofl:: Nee hoor,  de meeste vlaggen waren best gaar. Maar dat maakte het ook wel weer grappig
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: RSC 25 - Hasselt, België || Hello World!
« Reactie #213 Gepost op: 16-11-2022, 12:03:14 »
Ik deed ook voor het eerst niet mee, vanwege de drukte op mijn werk en omdat ik het concept met zelfverzonnen landen wat minder vond. Bij een volgende editie ben ik zeker van de partij hoor  ;)
You'll never walk alone

Offline Brent

  • Forumlid
Re: RSC 25 - Hasselt, België || Hello World!
« Reactie #214 Gepost op: 16-11-2022, 16:21:41 »
Ik deed ook voor het eerst niet mee, vanwege de drukte op mijn werk en omdat ik het concept met zelfverzonnen landen wat minder vond. Bij een volgende editie ben ik zeker van de partij hoor  ;)
Volgens mijn gegevens was je in RSC 23 ook niet van de partij! ;)
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: RSC 25 - Hasselt, België || Hello World!
« Reactie #215 Gepost op: 16-11-2022, 16:24:36 »
 ::oink:: Klopt  ::oink::

En ik maar denken dat dit mijn eerste verzaakbeurt was  ;D
You'll never walk alone

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: RSC 25 - Hasselt, België || Hello World!
« Reactie #216 Gepost op: 18-11-2022, 10:21:44 »
Ik doe de volgende keer graag weer mee. Ik had een heel leuk idee, maar dat was niet anoniem, dus toen had ik een tekort aan tijd ::bravo::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RSC 25 - Hasselt, België || Hello World!
« Reactie #217 Gepost op: 20-11-2022, 18:05:08 »
::oink:: Klopt  ::oink::

En ik maar denken dat dit mijn eerste verzaakbeurt was  ;D

Ik mis jouw 12 punters   :(

Dus idd volgende keer weer meedoen  :P

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: RSC 25 - Hasselt, België || Hello World!
« Reactie #218 Gepost op: 20-11-2022, 23:35:25 »
Ik moet zeggen dat ik na paar keer afwezigheid in editie 24 weer met plezier meedeed (en hoe), maar ook hier het thema me wel aansprak in die zin dat iets anders proberen zeker goed is, maar ik ook tegelijkertijd geen inspiratie had (en ook bang was beoordeeld te worden op je creativiteit i.p.v puur op het liedje). De zoektocht in een echt random of zelfgekozen land en urenlang allerlei nummers luisteren, muziek leren kennen spreekt mij iets meer aan.
« Laatst bewerkt op: 20-11-2022, 23:37:10 door MollenvangR »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: RSC 25 - Hasselt, België || Hello World!
« Reactie #219 Gepost op: 27-11-2022, 12:04:43 »
Nog een korte achtergrond van mijn liedje: ik dacht eigenlijk dat ik te weinig tijd zou hebben en dus deze editie aan m'n neus voorbij zou moeten laten gaan. De dag na de aankondiging zou ik op vakantie gaan en amper nog tijd hebben voor de deadline om iets in te sturen. Maar toen bedacht ik me een nummer dat ik al veel eerder eens in wilde sturen, en wat ook perfect paste bij het thema fantasielanden ::love:: Ik knutselde snel in paint een vlaggetje en bedacht de details van m'n land onderweg ::hyper::

Moest het trouwens een Clonalonië-editie geweest zijn, dan had Kamferdrops meegedaan met Ein Bisschen Frieden. Kan je gerust een Songfestival mee winnen ::jaja::

(Ook bij een videoclip-editie had 'ie, eh, opgevallen.)

...óf niet!