Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo  (gelezen 5164 keer)

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #60 Gepost op: 15-04-2023, 01:06:31 »
Gilles legt aan het begin van de bingo-opdracht de nadruk op het woord ‘goudwaarde’. Bij de eerste opdracht moesten elementen gekozen worden. Misschien heeft de goudwaarde met het atoomgetal te maken, goud (Au Aurum) heeft atoomwaarde 79.

Beats heeft veel betekenissen, onder andere kwetsen/blesseren. Bij de bingo loopt Thomas niet lekker mee ‘ik voel mijn been wel’. Ze lopen niet door naar de jaguar en gaan gokken. Ruben denkt C, ze gaan voor D. Even later zegt hij dat Ruben rap kan wandelen en Thomas loopt gewoon mee. Bij de alligator probeert Thomas er D van te maken, maar wordt overruled. Mocht Thomas de mol zijn, dan heeft hij zijn verhaal achter in de auto over het ’s nachts luisteren naar het gesnik van de mol wel heel knap gezegd.

Lieselot wil per definitie niet bij een opdracht waar het woord actief in voorkomt.

Offline poirlock

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #61 Gepost op: 15-04-2023, 13:51:11 »


Als je op zoek moet naar een spellingsfout dan bekijk je woord per woord zonder rekening te houden met de context. Vermits “beats” een bestaand woord kan ik wel verstaan dat Thomas dat niet als fout gespeld beschouwt.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #62 Gepost op: 15-04-2023, 14:27:53 »

Als je op zoek moet naar een spellingsfout dan bekijk je woord per woord zonder rekening te houden met de context. Vermits “beats” een bestaand woord kan ik wel verstaan dat Thomas dat niet als fout gespeld beschouwt.
Dat ben ik met je eens.
Het was ook niet dat hij beats uitsprak als bears maar dan met een t. (als je begrijpt wat ik bedoel).
Nu kan dat nog steeds wel een mol-actie zijn maar het kan ook zomaar zo gelezen worden.
Verder spreken ze sowieso niet zo heel erg goed engels.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Bingo
« Reactie #63 Gepost op: 15-04-2023, 14:41:23 »
Of Thomas is de Mol niet of we gaan deze opdracht in de laatste aflevering niet meer terugzien denk ik.
Ik denk dat laatste dus ook..... dat hij het daar bij het bord verkeerd aanvangt, dan wel mols zijn fout repareert, maar ja, bepaald geen schijnende molsactie dus die zien we nooit meer terug ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)