Auteur Topic: Het Onbekende  (gelezen 3931 keer)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Onbekende
« Reactie #60 Gepost op: 25-06-2023, 13:13:04 »
Nou inderdaad,  Mischa in WIDM zou fantastisch zijn. Zoals zij theorieën bedenkt  ;D
...maar soms even niet :)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Onbekende
« Reactie #61 Gepost op: 26-06-2023, 19:31:55 »
Nou inderdaad,  Mischa in WIDM zou fantastisch zijn. Zoals zij theorieën bedenkt  ;D

Eigenlijk is het jammer dat het programma zo voorspelbaar blijkt te zijn. Veel van Mischa's theorieën vond ik prima vondsten, die hadden het programma echt interessanter gemaakt.

Ik baal dat Mabel is afgevallen. Zij heeft het hardst gestreden van alle onbekenden. Bij de bekenden maakte het mij niet zoveel uit wie de finale zou gaan spelen, vond ze allemaal leuk.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Onbekende
« Reactie #62 Gepost op: 27-06-2023, 16:06:41 »
Eigenlijk is het jammer dat het programma zo voorspelbaar blijkt te zijn. Veel van Mischa's theorieën vond ik prima vondsten, die hadden het programma echt interessanter gemaakt.

Ik baal dat Mabel is afgevallen. Zij heeft het hardst gestreden van alle onbekenden. Bij de bekenden maakte het mij niet zoveel uit wie de finale zou gaan spelen, vond ze allemaal leuk.

Ja jammer dat Mabel er uit is. Ze had veel harder moeten pleiten voor een onbekende eliminatie omdat ze al wist dat ze door de mannen er uit gestemd zou worden. Ik zou als kandidaat dat tegen hun gebruikt hebben en gezegd dat ik het oneerlijk zou vinden om bekent te stemmen, dan had ze misschien nog een kans gehad.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Onbekende
« Reactie #63 Gepost op: 30-06-2023, 21:25:12 »
Wat een waardeloze finalie tot nu toe zeg. Het winnende team wordt serieus bepaald door een sprint naar een helikopter. En dan wint ook nog eens, sorry dat ik het zeg, team onbekend dat ik niet bepaald sympatiek vond. Ik had toch serieus wel iets meer verwacht van een finale.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Het Onbekende
« Reactie #64 Gepost op: 30-06-2023, 21:56:14 »
Het hele programma moest het nou niet direct hebben van verfijnde twists dus wat dat betreft niet heel schokkend dat de finale niet ineens met een twist der twisten komt.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Onbekende
« Reactie #65 Gepost op: 30-06-2023, 22:11:19 »
Dat een 300 meter run naar een helikopter de finalisten bepaald vind ik echt zo'n anti climax. Nou doei en bedankt Arno en Freek, leuk dat jullie ook meededen. Pfff wat slecht.  ::ohno::

Daarna kroop het programma naar het eind.

Zeer teleurstellend.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Onbekende
« Reactie #66 Gepost op: 30-06-2023, 22:49:10 »
Wat een slechte finale, eigenlijk past dat wel bij het seizoen. Hilarisch de opmerking: en dan staat opeens Renze daar, dat had ik nooit verwacht. Nee, wie wel? Hij is nu niet bepaald een A-ster die je verwacht als de grote onbekende. Opvallend ook hoe ongemakkelijk Renze presenteerde toen de mannen voor hem stonden, dat doet mij vermoeden dat veel van de andere presentaties geen onetakers waren.

En wat is er veel gescript zeg! Dat die liften van de auto's ook nog geregeld waren vond ik echt een brug te ver. Net als dat 300 meter rennen bepaalde wie er zou winnen, tja dan wint het jongste en fitste team.

Het psychologische dilemma om te bepalen wie 24000 euro zou winnen was mooi. Ruud en Rein gunden elkaar de winst, mooi om te zien.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het Onbekende
« Reactie #67 Gepost op: 30-06-2023, 23:06:23 »
Een finale hoort inderdaad vuurwerk te hebben. Dit was echt een behoorlijke anticlimax  ::niet-ok::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Onbekende
« Reactie #68 Gepost op: 1-07-2023, 00:30:56 »
Nouja, Ruud en Rein waren wel zo slim om hun rugtassen af te gooien toen ze moesten rennen.
...maar soms even niet :)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Het Onbekende
« Reactie #69 Gepost op: 1-07-2023, 01:06:12 »
Ben benieuwd op basis waarvan het concept verkocht is aan andere landen, of ze nog iets van de Nederlandse uitvoering gezien hebben voor ze het kochten. Kan weinig overtuigend geweest zijn. Ik vond Ruud in het begin nog best sympathiek, en zag hem wel als kanshebber toen hij in aflevering 1 al over kinderen begon. Sindsdien niet veel meer meegekregen van team onbekend.

Jammer inderdaad dat er geen vrouwen meer over waren in de finale. Ze begonnen al in de minderheid en de meest uitgesproken types zaten dan ook nog eens bij de vrouwen. Ik had Mischa ook de winst gegund.

Hopelijk voor een volgend seizoen en/of buitenlandse edities betere casting, betere (spannendere en eerlijkere) uitwerking van het concept zonder de dilemma's te verliezen, en een minder knullig einde dan een sprintje naar Renze Klamer als de grote onbekende. Wat een anticlimax moet dat zijn geweest. Maar goed dat wij het al wisten eigenlijk ::rofl::

Puur het idee van teams die tegen elkaar strijden met als de terugkerend thema de keuze tussen bekend/onbekend die doorgetrokken wordt tot in de eliminaties vind ik echt wel potentie hebben. Zonde van dit seizoen, maar wie weet.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende
« Reactie #70 Gepost op: 4-07-2023, 21:19:43 »
Had verwacht dat de 1ste persoon van elk team bij de helicopter is mee mocht. Aflevering duurder iets langer dan uur zonder de reklame, het kan dus wel.

Jammer dat hij ze niet nog een keer met stem vervormer aan tafel toesprak met bandje dat dan nog op tafel had kunnen liggen. Dan had zich pas daarna bekend gemaakt. Helemaal onbekend voor hun kon hij niet zijn, want hun hebben zich opgeven toen Renze oproep deed.

Maar zoals ik eerder zij Renze is eenmalig als opdracht gever, want volgende keer kan hij de oproep weer doenen eventueel opvangen ergens in het land, introductie voice over maar De Onbekende zal iemand anders moeten worden. Beste is dan om ook die voor ons wat langer geheim te houden. Hoeft van mij niet uit de Rtl 4 vijfer te komen (is het straks weer Tijl of Art), kan net zo goed
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.

Dus:

Nieuwe onbekende die ook voor ons onbekend blijft. Door dat Renze iets andere rol krijgt.
21.40-22.50/23.00 (70 minuten hoog uit 80 met 2 reklames) op de Vrijdag avond na re-introductie van 5 dagen GTST (20.00-20.30) en het vernieuwde The Champions (4 spelers in 55 minuten zou moeten kunnen. De 1ste drie duurde zo'n 45 minuten. Het niet melden van 20.30 tijdstip heeft nog meer kijkers gekost, echt zonde. Een herhaling op Rtl 7 om 20.30 op Zondag avond.  Speelduur: Max 80 minuten inclusief reklame.

Heb ook overwogen om Zondag Rtl 5 om 20.30 of 21.30 en eventueel Rtl 7 op Vrijdag of Zondag om 20.00/20.30 als suggestie te doen gevolgd door een film, maar programma scoort nog niet zo goed.

Maar stel het programma komt over 9 maanden al terug in Maart 2024 op Rtl 7 om 20.00 direct gevolgd door bv tv premiere van een grote film waarbij het 21.20 ideaal is voor de film (12 + maar tegen het randje 14+ / 16+) en het programma een boest kunnen geven. No Time To Die (2e geplande release datum was April 2020 en zelfs 30 September 2021- Maart 2024 is al lang genoeg om die film uit te kunnen zenden.) bijvoorbeeld.
« Laatst bewerkt op: 4-07-2023, 21:38:48 door Pierce_Brosnan »

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Het Onbekende
« Reactie #71 Gepost op: 7-07-2023, 21:39:55 »
Ben afgehaakt bij afl. 5 of 6. Casting OBN'ers was slecht en het concept van wegstemmen zorgt ervoor dat de interessantste persoonlijkheden als eerste weg moesten. BN'ers waren ok, maar zo gerecyceld van andere spelprogramma's dat het ook weinig vernieuwend was. Alleen Pia en Iris maakten me wel nieuwsgierig, maarja. En jammer dat het zo typisch Nederlands blijft dat de héle tijd door gebiecht wordt, haalt het tempo uit het programma. Ik zie zelf wat er gebeurt dus een beschrijvende uitleg van een kandidaat is niet nodig. Snap niet waar het vandaan komt dat dat altijd moet. In veel Amerikaanse series is dit bijvoorbeeld helemaal niet zo.

Het programma mist sfeer, het mist iets overstijgends zegmaar. Het wekt geen spannende gevoelens op, het voelt voor mij als een bedrijfsuitje. Plottwists zag de kijker allang aankomen doordat Renze al heel veel clues gaf. Denk dat dit programma een eendagsvlieg is.

Vrij negatief ben ik hierover, maar ze kunnen het geld denk ik echt veel beter stoppen in sterkere concepten.