Auteur Topic: Forumsoap 2023: Het Verhaal  (gelezen 1968 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Forumsoap 2023: Het Verhaal
« Reactie #20 Gepost op: 16-08-2023, 17:17:32 »
Aflevering 16

Molcrazy loopt krachtig door de gangen van de school heen als de nieuwe directeur. Wanneer hij bij het kantoor van Lucy aankomt, klopt hij. Lucy: ‘Hallo, wat kan ik voor je doen?’ Molcrazy: ‘Lucy, ik wil je graag spreken, kan je meekomen naar mijn kantoor?’ Lucy kijkt verbaasd op, ze had een student verwacht: ‘Euh, ja…dat kan.’ In zijn kantoor aangekomen begint Molcrazy te preken: ‘Ik heb begrepen dat jij een groep studenten begeleid die hier op school aanwezig waren toen onze vorige directeur om het leven kwam?’ Lucy springt gelijk op het verhaal in: ‘Ja, maar ik had ge-.’ Molcrazy: ‘Klopt het dat ze onderzoek doen naar een bestaande zaak die op dit moment nog gaande is?’ Lucy is stil en denkt diep na over haar volgende woorden. Molcrazy: ‘Klopt dat Lucy?’  Lucy: ‘Dat klopt, maa-’. Molcrazy: ‘Ik wil dat hun onderzoek per direct stopgezet wordt, voor hun eigen veiligheid.’ Lucy: ‘Maar-..’  Molcrazy: ‘De vakbond vegen we ook van tafel, er gaan geen nieuwe onderhandelingen plaatsvinden.' Lucy kijkt vol afschuw naar Molcrazy. Molcrazy: ‘Oh en Lucy, laat ik heel duidelijk zijn… je loopt op eieren. Als ik merk dat je de school blijft ondermijnen op een enkele manier, dan vlieg je eruit.’ Lucy kookt van woede maar probeert zich in te houden: ‘Ja meneer’. Ze loopt in woede weg en slaat de deur dicht. Molcrazy staart naar de dichtgeslagen deur: 'Uitkijken, juffie.'

‘Het is tijd om te gaan praten over wat je wil Kaaasje’, Hulpdakdekker kijkt Kaaasje streng aan. Ze is vastgeketend op een stoel in de huiskamer van Hulpdakdekker. Kaaasje wil nog niet meewerken: ‘Waar is de politie als je ze nodig hebt.’ Daisy: ‘Die hebben na de shoot-out andere dingen aan hun hoofd.’ Brtdm heeft ze een knikje gegeven om het terrein te verlaten. Pac: ‘Waarom ben je zo geobsedeerd met mij?’ Kaaasje bedenkt zich een moment en zegt dan: ‘Prima Pac, ik weet van jouw geheime hackgroep af.’ Hulpdakdekker en Daisy kijken op richting Pac: ‘Hack-k-groep?’ stottert Hulpdakdekker. ‘Ik hoopte met deze informatie jou zover te krijgen om mijn familiedocumenten terug te krijgen. Bewijs dat ik onderdeel van de familie ben en dat ik een kind ben van de bekendste familie van Hoofddam.’ Daisy kijkt verbaasd naar Kaaasje: ‘Jij liever dan ik. Ik heb jarenlang geprobeerd om deze familie te ontvluchten.’ Franklapidus komt vastberaden om de hoek lopen: ‘Ik denk dat het tijd is dat jullie drie met elkaar gaan praten en dit eens en voor altijd oplossen.’ Pac maakt van de gelegenheid gebruik om weg te komen: ‘Ik heb telefoon en moet verder, ga jullie gang’! Hij stormt de deur uit. Hulpdakdekker, Daisy en Kaaasje kijken elkaar aan zonder iets te zeggen. Franklapidus: ‘Nou, hup hup.’

*Flashback* Dag voordat Lukie4 werd vermoord
‘Hoe bedoel je, jouw pas is gestolen?’ foetert MollenvangR naar Molcrazy. ‘Hij is weg, ik weet zeker dat hij in mijn tas zat.’ Michael90: ‘Als we je niet nodig hadden, dan had ik je vermoord.’ ‘Hoe gaan we nu binnenkomen?’ zucht MollenvangR terwijl hij Molcrazy boos aankijkt. Molcrazy: ‘Er zit niets anders op dan een pas stelen van een andere collega. Volgens mij werken er vaak nog best een paar tot laat.’ MollenvangR: ‘Wie is het meest chaotisch?’ Molcrazy is al aan het afstrepen: ‘Lucy en Giorgio gaat moeilijk worden, het moet Starlight of Loezel worden. Loezel is chaotischer dan Starlight, haar pasje zit in haar portemonnee.' ‘ Als het moet dan vermoorden we haar wel’, voegt Michael90 toe. MollenvangR: ‘ Rustig, we gaan op ons doel af. Laat je niet afleiden door je omgeving.’  Molcrazy houdt de dames in de gaten en zet vervolgens de gemaskerde crimineel op de uitkijk. Loezel heeft haar tas met haar portemonnee laten liggen in haar kantoor. Molcrazy: ‘ Hier moet het liggen.’  Hij pakt de glanzende docentenpas uit haar portemonnee: ‘Let’s go.’ Ze vertrekken snel weer voordat iemand ze ziet.

Frenkie loopt een ziekenhuiskamer binnen en holt naar een bed toe. Lotje: ‘ Hij is oké hoor.’ MitchK ligt in het ziekenhuisbed met zijn schouder in verband. ‘ Maat!’ zegt Frenkie opgewekt. MitchK: ‘Heb je een biertje voor mij?’ Frenkie: ‘Nee maat, heb ik niet op zak.’ MitchK: ‘De bediening in dit ziekenhuis is waardeloos, ik kan niet eens bier krijgen.’ Lotje: ‘Alcohol moet op de wond, niet in je glas.’ MitchK kijkt haar zielig aan. Frenkie kijkt naar Lotje: ‘Zuster, hoe gaat het met de_witte?’ Lotje: ‘Iets minder goed, hij ligt een kamer verder.’ In de kamer verder zitten Brtdm en Wouterv naast hun officier. Brtdm: ‘Ik had ze sneller moeten raken.’  Wouterv: ‘Het is niet jouw schuld, we hebben ons best gedaan.’ Frenkie loopt de kamer binnen: ‘Hoe is hij eraan toe?’  Brtdm: ‘Hij leeft nog, maar hij is nog niet helemaal stabiel.’  Frenkie: ‘Wat is het plan nu dan?’  Brtdm: ‘Er is een extra ploeg ingeschakeld om deze zaak over te nemen. Ik zal de leiding voorlopig overnemen in afwezigheid van de_witte en we nemen alleen kleine zaken aan. Zeker gezien ook MitchK verwond is en we dus met een klein team zijn.’ MitchK komt de kamer ook binnen: ‘Ik ben prima, ik kan gewoon weer beginnen hoor samen met Frenkie.’  De andere drie kijken geschokt op dat MitchK uit zijn ziekenhuisbed is. Brtdm: ‘Doe niet zo gek, terug je bed in jij!’  Een panikerende Lotje achtervolgt hem en brengt hem terug naar zijn bed. Wouterv: ‘Ik blijf voorlopig wel in het ziekenhuis om de_witte en MitchK te verzorgen.’ Brtdm: ‘Frenkie, wij gaan dan naar het bureau om binnengekomen zaken te bekijken.’ Frenkie: ‘Aye aye, reserve-officier!'

Syd staat veel te vroeg klaar voor het kantoor van Lucy: ‘Sessie gecanceld’ staat er op de deur. Syd: ‘Hmm, beter app ik de anderen dat het niet doorgaat.’ Ze loopt weer weg. Lucy heeft Loezel en Starlight bij zich geroepen. Lucy: ‘De nieuwe directeur MOET weg.’ Loezel: ‘Lukie4 was soms wat onhandig, maar Molcrazy is absoluut niet mijn baas.’ Starlight: ‘Onze banen staan nog meer op het spel dan ooit, maar ook onze geloofwaardigheid om het juiste te doen.’ Loezel: ‘Ik ga op zoek naar mazen in de arbeidswet over hoe we Molcrazy uit zijn functie kunnen krijgen.’ Lucy: ‘Ik heb ook nog wel een idee, maar daarvoor moeten we Giorgio in vertrouwen nemen.’ Starlight: ‘Ik kan hem niet zo goed inschatten.’ Loezel: ‘We moeten het er op gokken. Ik denk dat ik weet wat je wil.’ Lucy: ‘Hij kan bij camerabeelden van over het hele schoolgebouw.’ Loezel: ‘Inderdaad.’ Starlight: ‘Dan hebben jullie mijn zegen om hem erbij te vragen.’ Lucy kijkt nog eens naar Loezel en Starlight: ‘Bedankt dat ik altijd op jullie kan rekenen.’ Loezel: ‘We zitten in hetzelfde schuitje.’ Nieky klopt op de deur: ‘Is hier iemand?’ Starlight kijkt door het spiekgaatje om te kijken of het niet Molcrazy is. ‘Oh, het is de nieuwe leraar.’ Lucy: ‘Hij werkt veel met Molcrazy, dus laat hem maar staan.’ Nieky:’ Hallo?’ Hij loopt weer verder. Starlight: ‘Oke, laten we gaan.’

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Forumsoap 2023: Het Verhaal
« Reactie #21 Gepost op: 16-08-2023, 17:17:40 »
Frenkie heeft een nieuwe taak meegekregen van Brtdm en loopt de escaperoom binnen van Chardo en Brent. Robbieazerty staat aan de balie en groet hem vrolijk: ‘Hallo, welkom bij Escape-zonder-hoofd-dam, wilt u een sessie plannen?’ Frenkie pakt zijn badge erbij: ‘Politie, ik heb een aantal vragen aan de eigenaren en ik wil even rondkijken.’ Robbieazerty kijkt in paniek rond: ‘Die zijn hier wel ergens hoor, geef mij een momentje.’ Hij pakt de telefoon en belt ze op om naar de balie te komen. Frenkie ziet de paniek in Robbieazerty zijn gezicht: ‘Die escape lijkt mij ook erg leuk hoor, misschien kom ik daar nog voor terug.’ Hij geeft een knipoog om hem gerust te stellen. Brent en Chardo komen naar de balie: ‘Je moet hem hebben!’ gilt Brent gelijk wijzend naar Chardo. Chardo: ‘Ik ken deze man helemaal niet!’ Frenkie:’ Rustig maar mannen, dit is slechts een inspectie.’ Brent: ‘Oh natuurlijk, kom vooral mee, wilt u koffie of thee?’ Frenkie: ‘Koffie graag.’ Brent roept met luid bulderende stem: ‘Een koffie voor meneer Robbie!’ Robbieazerty rent naar het apparaat en komt in no time terug met een hete koffie. Frenkie: ‘Dus laat de kamer eens zien.’ Chardo loopt voorop de kamer in, zijn blik kijkt snel door de kamer heen. Hij ziet nog een opening van waar de cocaine van eerder uit is gekomen en werpt zijn blik op Brent. Brent pakt Frenkie gelijk vast: ‘En hier ziet u een geweldige klokkenpuzzel met een mechanisme van nepbloed. Wilt u dat controleren?’ Chardo dicht ondertussen zo snel hij kan het gat en werkt alle sporen net op tijd weg wanneer Frenkie zich weer omdraait.

*Flashback*
Jaren geleden zien we Lunagirl met een paar wilde vlechten in haar haar. Aan haar zij zien we een gespierde jongeman. ‘Ik snap niet waarom ik niet een eigen onderneming zou kunnen beginnen hoor, Michael90?’ Michael90: ‘We moeten financieel stabiel worden, dat is het belangrijkste op dit moment.’ Ze kijkt hem boos aan: ‘Ik kan prima met geld omgaan en ik heb ook ambities! Waarom zou alleen jij je mogen focussen op je carrière?! ‘Rustig maar schat.’ Lunagirl: ‘Nee, niet rustig! Ik kan dit niet meer Michael90, ik wil niet meer. We zijn over, klaar, finito.’ Het slaat in als een bom bij Michael90: ‘We hoeven nog niets te bepalen, waarom zo snel?’ Lunagirl: ‘Ik ben er klaar mee, het is over.’ Ze loopt bij hem weg, maar Michael90 blijft haar volgen. ‘Laat mij met rust!’ schreeuwt ze. Die avond zit ze bij haar cursus waarzeggen & astrologie. Ze vertelt in tranen hoe ze haar relatie heeft beëindigd. Een van haar vriendinnen is zeer geïnteresseerd en geïntrigeerd door het verhaal: ‘Vertel mij alles.’

In het heden kijkt Lunagirl naar de krant van vandaag en zucht: ‘Onze paden blijven elkaar kruisen Michael90.’ Ze staart nog even naar de krant, tot Miek binnenkomt: ‘joeHOE!’ Lunagirl groet haar terug en gooit de krant de prullenbak in: ‘Door met het nieuwe leven.’

Molduck staat bij het kantoor van Sanmol: ‘Welk artikel missen we nog voor vandaag?’ Sanmol: ‘Maak je geen zorgen Molduck, die voeg ik persoonlijk toe.’ Molduck: ‘Waar gaat die over?’ Sanmol: ‘Kan ik helaas niet zeggen, maar het gaat een knaller worden meid.’ Molduck sluit af: ‘Ik kan dan naar huis denk ik?’ Sanmol: ‘Ga je gang meid, ik maak het hier af.’ Molduck loopt het kantoor uit en Sanmol blijft alleen achter. Sanmol typt druk het artikel: ‘De affaire van Hoofddam’, met een grote foto van een zoenende Pac en Elise. Sanmol grijnst: ‘En of het een knaller gaat worden.’ De volgende dag is het artikel gedrukt. Molduck pakt het artikel op wanneer Pac een eitje staat te bakken. Elise leest het artikel vanuit huis en ook Nieky en Hillo lezen het artikel. Alle vier bekruipt ze een naar gevoel van binnen: ‘K*t’.

[ Wordt vervolgd ]

Molcrazy heeft de macht op school, maar gaat ons vrouwelijke docententeam, dat vooral op de achtergrond is gebleven, hier verandering in brengen? Gaan Hulpdakdekker, Daisy en Kaaasje eruit komen als nieuwe familie? Lunagirl was de relatie van Michael90 voor zijn moordplannen, interessant! Gaat de_witte zijn verwondingen overleven? En gaat MitchK weer snel herstellen? Kunnen Brent en Chardo Frenkie goed genoeg afleiden van de drugshandel die bezig is in hun escaperoom? Maar de vraag van vandaag is: Wat gebeurt er naar aanleiding van het artikel waarbij de affaire tussen Pac en Elise gepubliceerd is?

A. Molduck wordt boos op Sanmol omdat het artikel zonder haar medeweten is gepubliceerd, ze neemt ontslag
B. Nieky komt terug naar huis om Elise op haar nummer te zetten, denkend dat ze de foto heeft doorgestuurd
C. Na een nieuwe aanvaring met Molduck verdwijnt Pac met de noorderzon
D. Elise pakt al haar spullen en PieterBasje en probeert Hoofddam te ontvluchten

« Laatst bewerkt op: 17-08-2023, 00:19:03 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Forumsoap 2023: Het Verhaal
« Reactie #22 Gepost op: 27-01-2024, 20:12:03 »
Aflevering 17

‘Waar ga je heen?’ Hillo houdt Nieky tegen bij de deur. Nieky heeft het artikel in zijn handen; ‘Ik moet gaan’! Hij stormt weg en gooit de deur dicht. Hillo zucht: ‘We kunnen dit op meerdere manieren oplossen.’ Even later komt Nieky thuis aan. Elise: ‘N-Nieky!’ Nieky gooit het artikel op tafel: ‘Wat is dit?!’ ‘Ik wou dit ook niet!’ verdedigt Elise zich meteen. ‘Heb je nog geen aandacht genoeg gekregen!’ sneert Nieky. ‘Waar ben jij überhaupt geweest?’ vraagt Elise. ‘Gaat je niets aan!’ Nieky loopt boos rond. Elise kijkt over naar PieterBasje die op de trap zit: ‘Ik denk dat het tijd is dat we gaan’. Nieky: ‘Hoe bedoel je ‘gaan’?’ Elise: ‘Jij moet hier blijven, ik ga ervandoor met PieterBasje.’ Nieky: ‘Alsof jij nu in staat bent om goed voor PieterBasje te zorgen, niets ervan.’ Het valt stil.

Syd, Gerrit, Vermoljoen, Jacco, Mrchipie en Molfreak Arno zitten voor het eerst weer in de collegezaal. Eén voor één zien we wat ze denken. Vermoljoen: ‘Hoe zal onze hackgroep verborgen blijven?’ Gerrit beeft nog een beetje: ‘Ik hoor alleen maar pistoolschoten in mijn gedachten en nu moet ik ook nog op zoek naar een kamer.’ Syd: ‘Het onderzoek moet succesvol worden.’ Jacco ziet steeds het beeld van een neervallende Michael90 voor zich: ‘Je gaat eraan Jacco’. Mrchipie: ‘Waarom heeft mevrouw Lucy opeens donker haar?’ Molfreak Arno: ‘De groep ziet er hongerig uit, misschien moet ik ze uitnodigen voor een sandwich?’ Lucy: ‘De deadline van het project is…’ Syd fluistert naar de groep: ‘We hebben een nieuw plan nodig.’ Vermoljoen: ‘Laat het rusten voor nu, we moeten nog maar zien dat we dit schooljaar doorkomen.’ Gerrit: ‘Levend graag.’ De les eindigt. Molfreak Arno stapt op de groep af: ‘Hebben jullie misschien zin in een sandwich? Ik ben ondertussen één van de beste sandwichmakers van het hele bedrijf.’ Syd loopt gelijk weg richting Lucy. Jacco: ‘Nee dankje.’ Mrchipie: ‘Ik heb wel zin in een sandwich.’ Molfreak Arno begint te stralen. Gerrit en Vermoljoen: ‘Wij gaan ook wel mee.’ De vier vertrekken. Syd: ‘We moeten praten.’ Lucy: ‘Jullie zijn veel te diep in het onderzoek gedoken, het is gevaarlijk.’ Syd: ‘Daarom is het beter dat we weten waarvoor we moeten uitkijken.' Lucy kijkt rond en fluistert: ‘Molcrazy.’ Daarna vertrekt ze meteen.

*Flashback, een maand na overlijden moeder Daisy, Hdd & Lukie4*
‘Ik zeg toch dat ik het bedrijf over wil nemen en alle verantwoordelijkheden die erbij horen’, Hulpdakdekker staat zelfverzekerd bij een tafel waar ook Daisy en Lukie4 aanzitten. ‘En wat krijgen wij daarvoor terug? Het bedrijf is het meest kostbare wat onze ouders hebben opgebouwd.’ Hulpdakdekker: ‘Dat ligt bij jullie, jij wil het bedrijf toch ook niet?’ Lukie4: ‘Ik ben gelukkig als docent, ik hoop ooit directeur te worden maar nu nog niet.’ Daisy: ‘Ik hoef niets, ik weet niet waarvoor ik hier ben.’ Hulpdakdekker: ‘Je bent ons lieve zusj-...’ Daisy: 'Ach, schei uit! Ik ben blij dat ze dood zijn! Steeds maar weer dat “Daisy ga eens met deze jongen praten, hij komt van een goede familie”, “Daisy, trouw in je eigen stand”, “Daisy, maak nou eens goede keuzes”, ik wil niets met hun zogenaamde empire te maken hebben.’ Lukie4: ‘Ik wil ondersteuning in mijn carrière en misschien wat aandelen.’ Hulpdakdekker: ‘Dat kunnen we regelen. Daisy, wat is je plan hierna?’ Daisy: ‘Ik wil gewoon weg!’ Hulpdakdekker: ‘Dus geen aandelen? Geld?’. Daisy barst in huilen uit: ‘Het boeit jullie ook allemaal helemaal niets hoe ik mij voel! Ik ga mijn spullen pakken en reizen.’ Ze stormt naar boven en komt terug met een ingepakte koffer terwijl Hulpdakdekker en Lukie4 elkaar verdwaasd aankijken. Hulpdakdekker loopt naar Daisy toe en schuift iets in haar handen: ‘Zorg goed voor jezelf.’ Ze heeft een creditcard van Hulpdakdekker gekregen. Nog vol in tranen kijkt ze naar de andere twee en loopt de deur uit van haar ouderlijke huis.

Frenkie: ‘Nou mannen, dit ziet er allemaal oké uit. Ik denk dat ik hierbij de inspectie kan afronden.’ Het zweet staat op de hoofden van Chardo en Brent. ‘Wat fijn, altijd enig om je hier over de vloer te hebben', voegt Brent toe. Chardo: ‘Alles voor onze favoriete bewaker van de wet!’ Frenkie: 'Oh, stop het jullie twee, straks ga ik nog denken dat jullie wel iets te verbergen hebben!’ Hij begint luid te lachen. In zijn ooghoek ziet hij opeens een zwart figuur. Frenkie: ‘Hey wacht, wie is dat?’ Het figuur zet het op het sprinten. Frenkie:’ Hoo wacht!’ Hij holt er snel achteraan. ‘Hij hoort niet bij ons!’ roept Brent hem nog na. Chardo: ‘Ik denk dat het duidelijk is dat we er niets mee te maken hebben.’ Hij slaat zijn armen over elkaar: ‘Goed gedaan, al zeg ik het zelf.’ Brent: ‘Maar we kunnen nog wel iets extra’s gebruiken als afleiding.’ Chardo: ‘Waar zat je aan te denken?’ Brent: …

Franklapidus: ‘Nou, komt er nog wat van?’ Kaaasje: ‘Ik wil inzicht in alle documenten en onderdeel worden van het bedrijf.’ Hulpdakdekker: ‘Grote inzet van de vrouw die vastgebonden zit aan een stoel.’ Franklapidus: ‘Sssst, wees constructief.’ Hulpdakdekker rolt met zijn ogen. Daisy: ‘Ik wil net als jaren geleden het liefste gewoon weg.’ Hulpdakdekker: ‘Dat kan geregeld worden.’ Franklapidus: ‘Zouden jullie niet iets meer een familie willen worden? Beter contact willen krijgen?’ Daisy kijkt hem aan: ‘Nee.’ Hulpdakdekker: ‘Ik zie niet in wat dat gaat opleveren.’ Kaaasje: ‘Dus over mijn wensen…’ Hulpdakdekker: ‘Gaan we niet doen.’ Daisy zucht weer diep: ‘Altijd hetzelfde verhaal, werk nou gewoon een beetje mee. Geef Kaaasje wat en klaar.’ Kaaasje: ‘Bedankt zus!’ Daisy kijkt haar boos aan. Hulpdakdekker: ‘We kunnen wat bespreken.’ Franklapidus: ‘Ik heb nog één verzoek, kunnen we ook kijken dat het bedrijf vrij blijft van criminaliteit zodat we allemaal niet constant onder druk staan van mogelijke ontvoeringen?’ Hulpdakdekker: ‘Goed punt, was ik mee bezig.’

Molduck staat met tranen in haar ogen: ‘Hoe kan dit?’ Pac: ‘Ik weet het niet duckie, het is een artikel van jouw baas.’ Molduck: ‘Ik weet hier niets van, het was Sanmol. Hen wou gisteren al niet laten zien waar hen mee bezig was, dat moet dit artikel zijn geweest.’ Pac: ‘Betrouwbare werkgever.’ Molduck: ‘Zegt de man die zoenend met een andere vrouw op de voorpagina van een artikel staat…’ Pac: ‘Touché.’ Molduck: ‘Pac, je moet nadenken over wat je wil. Is dit de vrouw waar je mee verder wilt? En hoeveel geheimen ga je hebben voor de vrouw waarmee je verder wil?’ Pac: ‘Ik weet het, en het spijt me enorm. Ik ben in de war en ik heb op dit moment geen goed antwoord. Geef mij de tijd.’ Molduck: ‘Mijn tijd is ook waardevol, ik ga hier niet eeuwig op je wachten.’ Nieky schrikt wakker en loopt de trap af van zijn huis. ‘Elise? PieterBasje?’ Verschrikt begint hij sneller te lopen en rond te zoeken. Geen spoor meer van Elise en PieterBasje, beiden zijn verdwenen. Nieky: ‘Die trut.’

Brent: ‘Parachutespringen!’ Lodewijk gilt: ‘PARA-CHUTE-SPRINGEN?! Ben jij van lotje getikt!’ Chardo: ‘Voor een goed doel, de escaperoom promoten!’ Lodewijk: ‘Ik vind de trap oplopen al eng genoeg, laat staan dat ik zo’n vliegtuig in stap om ERUIT te springen!’ Aurynn: ‘Ik vind het eigenlijk wel cool, heb het altijd al eens willen doen.’  Chardo: ‘Kijk, dat is nou een echte vriend.’ Lodewijk: ‘Als dit nodig is, dan gooi ik onze vriendschap zo bij het oudvuil hoor!’ Brent: ‘We gaan samen, ik ga ook alles bij elkaar gillen.’ Chardo: ‘Je durft zelf toch wel?’ Brent: ‘ J-ja, ik durf alles.’ Lodewijk: ‘Ik proef enige, terechte, twijfel.’ Chardo: ‘We gaan, ik zal vier tickets regelen.’ Lodewijk: ‘Laat mij er nog heel even over nadenken.’ Chardo: ‘Waar moet je over nadenken?’ Lodewijk: ‘Mijn testament voor als het helemaal uit de hand loopt natuurlijk!’ Chardo zucht: ‘Helemaal niet nodig, angsthaas.'

Molcrazy: ‘Baas, het is lastig.’ MollenvangR: ‘Dingen gaan niet helemaal volgens plan, maar we moeten volhouden.’ Molcrazy: ‘Wat is het volgende punt?’ MollenvangR: ‘Misschien moeten we de school maar eens uit de weg ruimen.’ Molcrazy: ‘Hoe bedoel je?’ MollenvangR maakt een gebaar van een explosie: ‘Pfoef’. Molcrazy: ‘Nu gaan we praten.’

[ Wordt vervolgd ]

Elise en PieterBasje zijn verdwenen, gaan we die nog terugzien? Wat gaat Nieky nu doen? en Hillo? Onze favoriete pubers hebben al te veel meegemaakt, wat gaat hun volgende stap zijn in de strijd tegen Molcrazy? Krijgen Brent, Chardo en Aurynn Lodewijk zover om te gaan parachutespringen? Is de relatie van Pac en Molduck nog te redden?  Maar de vraag voor nu is: Wie gaat Molcrazy als eerste betrappen bij het plan om de school op te blazen?

A. Lucy, die met haar docententeam al hun ogen op Molcrazy hebben
B. Syd, die met de studenten haar onderzoek vervolgt en nu weet dat Molcrazy gevaarlijk is
C. Frenkie, die een andere crimineel volgt maar uiteindelijk Molcrazy in het vizier krijgt
D. Lunagirl, die op school contact zoekt met Molcrazy over haar ex Michael90
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Forumsoap 2023: Het Verhaal
« Reactie #23 Gepost op: 20-02-2024, 23:10:33 »
Aflevering 18

‘Ik zei toch dat dit de beste sandwich was van de wereld!’ Molfreak is vrolijk gestemd met de sandwiches die hij voor Mrchipie, Vermoljoen en Gerrit heeft geregeld. ‘Amai, je hebt gelijk, dit is overheerlijk', zucht Vermoljoen. Mrchipie plukt de slablaadjes van zijn sandwich: ‘Ja…echt lekker’. Molfreak ziet nu zijn kans om een connectie te maken met de groep: ‘Dusss… wat houdt jullie de laatste tijd zo bezig? Ik zie jullie de hele tijd geheimzinnig doen. Ik ben zelf een open boek, vraag mij alles!’ Vermoljoen kijkt aarzelend naar Gerrit, maar die neemt gelijk het initiatief. ‘Ik heb wel iets wat mij heel erg bezighoudt op dit moment.’ Molfreak: ‘Vertel!’ Gerrit: ‘Mijn moeder doet de laatste tijd heel raar, ze maakt allemaal hints over dat ze mij het huis uit wil hebben en dat het tijd is om op eigen benen te gaan staan.’ Oef, mijn ouders zouden zoiets nooit doen’, zegt Molfreak. Mrchipie:’ Ja, wie denkt ze wel niet dat ze is.’  Vermoljoen: ‘Misschien is het juist wel een goede kans, ik ben al een tijdje op zoek naar een kamer hier in de omgeving. We kunnen samen ergens iets gaan zoeken.’ Molfreak: “OMG ja dat is geweldig, dat moeten jullie écht doen!’ Gerrit: ‘... dat lijkt mij echt geweldig. Geen ouders, geen regels en elke avond feestjes.' Vermoljoen: ‘Laten we binnenkort afspreken om ergens te gaan kijken.’

Sydney is nog steeds op school, ze heeft haar ogen op Molcrazy staan. Die zit in zijn kantoor en lijkt gewoon papierwerk aan het doen te zijn. ‘Echt waar zijn die andere losers als ik ze een keer nodig heb.’ Ze typt druk in de groepsapp. Niemand reageert. De avond valt en Sydney heeft zich verstopt in de school, Molcrazy blijft maar in zijn kantoor. ‘Gaat hij nou nooit een keer naar buiten?  vraagt Sydney zich bijna hardop af. Dan staat Molcrazy toch een keer op. Hij neemt de telefoon op en loopt bijna precies langs Sydney haar verstopplek. ‘Ja, ik moet alles gaan klaarmaken voor het opblazen van deze school. 'Zo fijn als ik hier straks weg kan, ze gaan hier veel te dichtbij komen.’ Sydney hoort het telefoongesprek ook. In paniek belt ze Jacco… ‘Dit is de voicemail van…Jacco, ik ben er niet of heb absoluut geen zin om de telefoon op te nemen nu, laat een boodsch-’ *piep* ‘Echt stop!’ Sydney probeert het geluid weg te drukken en blijft stil op haar plek zitten.

De volgende ochtend ontwaakt Nieky alleen in zijn huis. Hij pakt slaperig een koffie en ziet een briefje in zijn brievenbus zitten: ‘Huh, wat is dit?’ Hij ziet een briefje met een adres erop en de boodschap om hier te zijn om 12:00. Nieky: ‘Het is dat het weekend is.’ Ook Pac staat deze ochtend weer een eitje te bakken voor Molduck. Molduck: ‘We hebben post, heel vaag.’ Pac: ‘Laat eens zien.’ Hij ziet hetzelfde briefje als Nieky met de toevoeging dat Pac en Molduck samen moeten komen. Molduck: ‘Ik vind het maar vaag.’ Pac: ‘Dit is zeer verdacht, je gaat sowieso niet alleen hierheen.’ Molduck: ‘Ergens denk ik dat het Sanmol is die hun excuses wil aanbieden. Pac: ‘Klinkt wel als Sanmol, nou oké dan.’ Nieky is in de auto gestapt. Zou het misschien Hillo zijn die hier een spannende date van probeert te maken, denkt hij. Hij weet niet hoe hij zich daar over moet voelen. Uiteindelijk komt hij aan op een grote buitenlucht parkeerplaats. Hij zet zijn auto weg en kijkt rond over de redelijk verlaten parkeerplaats. Het is echt zondag, geen mens te bekennen. Aan de andere kant van de parkeerplaats hebben Pac en Molduck hun auto neergezet. ‘Ik zie nog nergens de roze truck van Sanmol’, Molduck loopt zoekend rond. Pac loopt de andere kant op en kijkt ook zoekend rond. Na een paar stappen staat hij verschrikt stil. ‘Zie je hem al?’ roept Molduck. Pac staart voor zich uit en roept terug: ‘Nee, niemand te bekennen!’ Pac zijn staar wordt onderbroken. ‘HEY, HEY, JIJ DAAR’, Nieky komt aanrennen en ziet naar wie Pac aan het staren is. Nieky: ‘ELISE?!’

Sydney heeft geen oog dicht gedaan. Ze is al vroeg op om een plan te bedenken om Molcrazy te stoppen. Ze is er vrij zeker van dat hij maandag zal toeslaan. Ze probeert eerst Pac en de hackers. Wanneer ze daar aankomt is de deur op slot, geen ziel te bekennen. Ze overweegt Lucy of een andere docent nog, maar docenten opzoeken in het weekend is heel raar en ze zou niet weten waar ze moet kijken. Het is niet alsof ze weet waar haar docenten wonen. Ze besluit naar het ziekenhuis te gaan. Zonder op te vallen loopt ze de afdeling op, het lijkt erop dat er niet op haar gelet wordt. Ze kijkt zoekend rond: ‘Ah, bingo’. Ze ziet het bordje: ‘MitchK’.  Voorzichtig doet ze de deur open. MitchK ligt in een diepe slaap heel hard te snurken. ‘Heb ik weer’, peinst Sydney. ‘Meneer MitchK’ zegt ze voorzichtig terwijl ze hem licht heen en weer schudt. ‘Meneer MitchK!’ Langzaam schrikt hij wakker: ‘Wat doe jij hier?’ Sydney: ‘Ik wist niet waar ik anders heen moest, er gaat iets ergs gebeuren.’ MitchK: ‘Iets ergs, met mij?’ Sydney: ‘Nee, met mijn school. Ze willen het opblazen!’ MitchK kijkt naar zijn kastje: ‘Heb jij toevallig mijn geheime biervoorraad gevonden hier?’ Sydney: ‘Nee, ik ben serieus!’ ‘Het was best lastig om die hier binnen te smokkelen, maar ja ik moet toch beter worden op één of andere manier en ik weet wat het beste medicijn is.’ Sydney: ‘Luister nou…’ MitchK: ‘De laatste keer was best een traumatische ervaring of niet meisje?’ Sydney: ‘Ik ben niet getraumatiseerd, ik kom je gewoon waarschuwen, je moet iets doen.’ MitchK: ‘Wat wil je dat deze kreupele agent gaat doen?’

Miek: ‘JoeHOE! Wat kan ik voor jullie doen?’ Molfreak: ‘Wil willen allebei een nieuw kapsel!’ Molfreak en Mrchipie staan samen voor de counter. Lunagirl komt ook tevoorschijn: ‘Dat is heeeelemaal mogelijk.’ ‘Tijd voor je eerste knipbeurt Miek.’ Molfreak en Mrchipie gaan naast elkaar zitten. Mrchipie bij Lunagirl en Molfreak bij Miek. Molfreak: ‘Ik ben zo blij dat we dit samen doen Mrchipie!’. Mrchipie lacht vriendelijk. Miek: ‘Wat wil je dat ik doe?’ Molfreak legt het kapsel uit. Lunagirl: ‘Zitten jullie niet bij Gerrit in de klas?’ Mrchipie: ‘Dat klopt, oh ja, u bent natuurlijk zijn moeder.’ Molfreak: ‘Die hem uit huis wil gooien toch!’ Mrchipie stoot hem aan: ‘Ik denk niet dat we dat mogen delen.’ Lunagirl weet even niet wat ze moet zeggen, ‘hij heeft het opgepikt dus oei.’ Molfreak: ‘Sorry mevrouw, dat had ik niet moeten zeggen.’ Lunagirl: ‘Het is oké, dat hij het durft te delen met zijn vrienden is belangrijk denk ik.’ Molfreak: ‘Maar waarom wilt u Gerrit zo graag het huis uit hebben?’ Lunagirl aarzelt: ‘ Ik werd laatst herinnert aan iets en ik…’. ‘AUW, dat was mijn oor!’ roept Molfreak in pijn. ‘Whoopsie floepsie excuses’, panikeert Miek. Ze rent snel naar achteren om een doekje te pakken voor Molfreak’s bloedende oor. Mrchipie vraagt angstig: ‘Gebeurt dit vaker?’ Lunagirl: ‘Geen zorgen, bij mij ben je veilig.’
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Forumsoap 2023: Het Verhaal
« Reactie #24 Gepost op: 20-02-2024, 23:10:37 »
Swifty is weer eens thuis. ‘Lief die idioten willen dat ik ga para-chute-springen! Dat bedenk je toch niet?’ Lodewijk weet haar gelijk te informeren. Swifty haalt haar schouders op: ‘Lijkt mij enig om een keer te doen.’ ‘ENIG? Ik ben spontaan het huis gaan poetsen om de gedachte uit mijn systeem te krijgen’. ‘Lijkt niet helemaal gelukt te zijn’, lacht ze. ‘Je hebt gelijk! Ik ga boodschappen halen, tot zo!’ Hij stormt in paniek weg. Jacco verschijnt uit zijn kamer: ‘Ik moest mij echt even op mijn kamer verstoppen hoor.’ Swifty: ‘Snap ik, kom ga zitten.’ Ze pakt een koude fles cola uit de koeling: ‘En? Ben je er al uit met je studie?’ Jacco aarzelt: ‘Ik denk het wel.’ Swifty: ‘Je denkt het? Of je weet het?’ Jacco: ‘Ik blijf op de studie, criminelen pakken geeft mij toch wel echt een thrill. Iets in mij trekt het aan.’ Swifty: ‘Zijn je cijfers nog oké om ook door te kunnen?’ Jacco: ‘Op dit moment wel, maar we moeten het eindproject wel echt nog halen en dat is lastig op dit moment met alles wat er is gebeurd.’ Swifty: ‘Je bent ook wel elke keer precies op de verkeerde plek.’ Jacco: ‘Ja, we bijten ons echt vast in deze zaak.’ Swifty: ‘Loslaten is soms ook een kunst.’ Haar telefoon gaat: ‘Sorry, deze moet ik even pakken. Ze grijpt de telefoon uit haar handtas en loopt naar buiten. De handtas valt om wanneer ze de deur dichttrekt. ‘Huh wat?’ Jacco kijkt naar de handtas ‘Wat is dit?’

Vermoljoen: ‘Ik zweer het, dit is echt de perfecte plek, we moeten er heen.’ Gerrit: ‘Oké, maar jij neemt het woord.’ Even later staan ze voor het huis. Het is klein maar er zijn twee aparte kamers, een huiskamer, keuken en badkamer voor hun beiden. ‘Bedankt dat we zo snel konden komen kijken’, zegt Vermoljoen beleefd. Ricardo: ‘Geen probleem, ik moet er snel vanaf dus ik ben blij dat jullie geïnteresseerd zijn.’ Vermoljoen: ‘Het is maar een beetje uit de richting, maar er is gelukkig een goede busaansluiting naar school.’ Ricardo: ‘Dit is echt een perfect huis voor studenten.’ Gerrit: ‘Waarom moet je er zo snel vanaf?’ Ricardo: ‘Gaat je niets aan, mijn plannen in het leven zijn veranderd, dus ik ga verhuizen.’ Vermoljoen: ‘Prima toch! Ik ben echt enthousiast.’ Ricardo: ‘Jullie mogen er natuurlijk nog even over nadenken, maar je zou hem binnen een paar dagen kunnen hebben.’ Gerrit overlegd met Vermoljoen: ‘We moeten wel ook dubbele huur betalen de eerste maand, ik weet niet of ik dat kan.’ Vermoljoen: ‘Ik heb nog een spaarrekening van mijn ouders openstaan, het komt goed.’ Vermoljoen: ‘We laten het u zo snel mogelijk weten meneer.’ Ze lopen het pand weer uit: ‘Ook zo’n fijne rustige buurt hier.’ Gerrit: ‘Uhm….’. Er loeien opeens allemaal sirenes. ‘Wat is daar gebeurd?' Ze kijken uit op een grote parkeerplaats.

Net iets eerder:
‘Wat doe jij hier Elise? Denk je dat dit een grap is?!’ Nieky is gelijk weer woest wanneer hij haar ziet. PieterBasje is er ook bij en deinst achteruit. ‘En jij!’ 'Hij richt zich tot Pac en haalt vervolgens hard uit.’ Pac schreeuwt het uit van de pijn. Molduck is gealarmeerd en rent naar Pac toe: ‘Wat is hier aan de hand?’ Elise: ‘Nieky stop, doe hem geen pijn!’ Nieky: ‘Jullie hebben ALLES verwoest.’ Hij komt dichterbij Pac om hem weer aan te vallen maar Pac verweert zichzelf en haalt uit naar zijn benen. Elise probeert tussen beiden te komen. Nieky: ‘Hou je erbuiten, met je slechte plannen. Wat dacht je wel niet om ons hierheen te lokken?’ Elise: ‘Hierheen lokken? Ik heb een boodschap ontvangen om hierheen te komen.’ 'Ach, lieg niet!’ Nieky geeft Elise een duw. Molduck: ‘Dit loopt uit de hand, ik bel de politie.’ Ze maakt een gebaar naar PieterBasje om mee te komen en ze pakt haar telefoon. De twee houden zich afzijdig. Elise komt moeilijk omhoog: ‘Ik wou alleen…’ Nieky: ‘Je wou alleen wat! Je bent er zomaar met ons kind vandoor gegaan.’ Elise staat op en geeft Nieky een duw: ‘Ik wil niet meer.’ Nieky: ‘Je wilt niet meer wat?!’ Hij geeft een grote duw terug. Op dat moment verblindt het licht de drie. Pac: ‘Neeeeee!’ Een grote vrachtwagen rijdt recht op Elise af en is niet meer te stoppen. Van een afstand staat Molduck met open mond aan de telefoon met de politie: ‘JULLIE MOETEN NU KOMEN.’ PieterBasje breekt in tranen uit. Zowel Nieky en Pac staan verstijfd stil. Elise is duidelijk niet meer. De vrachtwagen is voor hen gestopt. Een man stapt uit. Hillo: ‘Probleem opgelost’. 

[ Wordt vervolgd ]

Poll: Wat gaat MitchK doen met het verhaal van Sydney?
A. Hij belt haar ouders om haar op te halen
B. Hij belt zijn partner Frenkie om de zaak over te nemen
C. Hij heeft besloten toch al het ziekenhuis uit te willen en dus zelf mee te gaan op onderzoek
D. Hij besluit samen met Sydney te gaan drinken om de pijn te verzachten

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human