Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 264554 keer)

Offline perdokkie

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #1000 Gepost op: 2-03-2024, 23:08:39 »
Hoeft niet inderdaad. Degene met de meeste goede antwoorden of snelste tijd wint dan alsnog. Maar is in al die seizoenen nog nooit gebeurd. Zou wel leuk zijn om eens te zien hoe ze daar mee omgaan!

Ja dat bedoel ik. Het is toch juist de bedoeling om niet ontdekt te worden...  ::tandpastasmiley::
En dat zal dit jaar met Rosario kunnen gebeuren.

Offline perdokkie

• Forumlid
« Reactie #1001 Gepost op: 2-03-2024, 23:10:52 »
Ook als Kees op Anna of op Anna en Sor heeft ingezet, dan nog kan Sor het niet meer zijn.

Anna zit op Fons.
Fons zit op Anna.
Sor zit op Anna of op Fons.

In geen enkel geval zit er iemand op Sor. Dus (zoals Brim ook zegt) dat kan niet, een onverdachte mol in de ontknoping, dat willen ze niet.

Ik snap echt niet waarom ze dat niet zouden willen. Ze vinden het juist tof als een mol helemaal niet wordt verdacht.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #1002 Gepost op: 2-03-2024, 23:11:20 »
Rick heeft een tijdje geleden gezegd dat een volledig onontdekte mol niet gewenst is. Dus dat zie ik niet gebeuren.

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #1003 Gepost op: 2-03-2024, 23:18:45 »
We moeten ook niet vergeten dat veel kandidaten nepmollen, zodat er verdenking op hun komt en toch nog verwarring te zaaien. Het zou niet de 1e keer zijn dat een kandidaat ook veel molacties heeft (gedeeltelijk soms uit onkunde, maar ook door nep te mollen).

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #1004 Gepost op: 2-03-2024, 23:21:56 »
Klopt, dat gaf Kees ook aan in het gesprekje met Rik na afloop. Dat hij bewust zich dommer voordeed om verdenking te laden.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #1005 Gepost op: 2-03-2024, 23:26:21 »
Met grote tegenzin neig ik nu toch naar Anna.

Rosario als onverdachte mol is één ding. Maar Rosario als onverdachte mol terwijl de montage ons doet geloven dat de laatste afvaller op hem zat, gaat me toch vrij ver. Als Rosario de mol is, was dat totaal onnodig van de montage. Het is niet alsof zonder die truc (als het een truc zou zijn) Rosario makkelijk als mol gevonden zou zijn. En een misleidende verdenking van Kees er op die manier inzetten zou volgens mij ook bij het grote publiek onnodige vragen achteraf oproepen. Helemaal 100% wegstrepen kan bijna nooit in dit programma, maar het lijkt me allemaal wel vrij onwaarschijnlijk.

Fons zou alleen nog kunnen na een heel hoop aannames en dat voelt ook een beetje als je in moeilijke bochten wringen. Het lijstje mogelijke mol acties voelt bij hem ook nog minder dan Anna.

Anna dus omdat de andere twee het niet zijn. Er zijn bijzonder weinig mogelijke molacties in beeld, een flinke dosis antimolacties (het plan bij het speeddaten, la cucaracha, boek als werkwoord) en heel veel opdrachten waar ze geen molactie heeft gedaan (de rommelmarkt, het bieden op de pot, zipline). Er is een aantal keer waar ze op de positie stond om een eventuele molactie uit te voeren (schilderijen, molympische spelen, stad en land), maar dat geldt voor meer en als wie-verdenkt-wie niet bestond was ik nooit bij haar uitgekomen.

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #1006 Gepost op: 2-03-2024, 23:27:42 »
Klopt, dat gaf Kees ook aan in het gesprekje met Rik na afloop. Dat hij bewust zich dommer voordeed om verdenking te laden.

Viel me wel een beetje tegen. Vind dat bij Fons ook zó irritant! En het is ook niet nodig, Ranomi kwam gewoon in de finale zonder zichzelf steeds verdacht te moeten maken.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #1007 Gepost op: 2-03-2024, 23:32:44 »
als wie-verdenkt-wie niet bestond was ik nooit bij haar uitgekomen.
Maar zij wordt uitgesloten door dat topic. Niet 1 maar notabene 2 vroege afvallers zaten op haar. Als zij toch de mol is kunnen we dat topic voortaan wel laten liggen.

En als dat moet, dan moet dat maar. Ik zou het wel jammer vinden van het topic. Ik kan wel leven met elke van de 3 als mol. Ik zou het van alle drie het goed gespeeld vinden.
De Blondine is de Mol :)

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #1008 Gepost op: 2-03-2024, 23:33:59 »
Met grote tegenzin neig ik nu toch naar Anna.

Rosario als onverdachte mol is één ding. Maar Rosario als onverdachte mol terwijl de montage ons doet geloven dat de laatste afvaller op hem zat, gaat me toch vrij ver. Als Rosario de mol is, was dat totaal onnodig van de montage. Het is niet alsof zonder die truc (als het een truc zou zijn) Rosario makkelijk als mol gevonden zou zijn. En een misleidende verdenking van Kees er op die manier inzetten zou volgens mij ook bij het grote publiek onnodige vragen achteraf oproepen. Helemaal 100% wegstrepen kan bijna nooit in dit programma, maar het lijkt me allemaal wel vrij onwaarschijnlijk.

Het leek mij juist dat Kees op Fons ging, maar dat hij dacht meer fouten te maken door zijn achterstand. En als Sor dan de mol is, dan hij dan toch nog een kans maakt.
Overigens is alles natuurlijk van tevoren gemonteerd. Vraag me af of de regie had verwacht dat 'iedereen' voor Anna gaat, want hoe is dat mogelijk met die €6000 stunt?! (Oprechte vraag.)

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #1009 Gepost op: 2-03-2024, 23:34:27 »
Het lijstje mogelijke mol acties voelt bij hem ook nog minder dan Anna.
Eh, huh? Ik zal later nog wel een overzicht plaatsen in het Fons-topic want ik ben er nu wel echt 100% van overtuigd dat hij de mol is, maar ik zou haast zeggen: heb je even?

Offline mollie23

• Forumlid
« Reactie #1010 Gepost op: 2-03-2024, 23:34:57 »
Maar zij wordt uitgesloten door dat topic. Niet 1 maar notabene 2 vroege afvallers zaten op haar. Als zij toch de mol is kunnen we dat topic voortaan wel laten liggen.

En als dat moet, dan moet dat maar. Ik zou het wel jammer vinden van het topic. Ik kan wel leven met elke van de 3 als mol. Ik zou het van alle drie het goed gespeeld vinden.

Zij wordt door jou uitgesloten door dat topic, maar niet door iedereen hier hoor volgens mij.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #1011 Gepost op: 2-03-2024, 23:45:33 »
Hoe bedoel je? Het overgrote deel van het forum zit toch al weken op Anna?
Al vanaf aflevering 1 op Anna. Een goed seizoen gedraaid, al zeg ik het zelf.
Ja dan zou je een perfect seizoen hebben. Ik zou het vanaf het begin ook logisch hebben gevonden. Eindelijk weer eens een vrouw als mol, ik zat zelf op die blondine eerder. En Anna is heel slim en stabiel, ze zou het goed kunnen.

Maar ja, ze wordt uitgesloten door Babs en Justin dus ik houd maar stug vol dat het Nepmol Fons is. Die heeft zoals Sander ook aangeeft ook een waslijst aan mooie molacties, dus ik zou het toch een leuke stunt vinden als hij het is.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #1012 Gepost op: 2-03-2024, 23:58:24 »
Eh, huh? Ik zal later nog wel een overzicht plaatsen in het Fons-topic want ik ben er nu wel echt 100% van overtuigd dat hij de mol is, maar ik zou haast zeggen: heb je even?

Van Sor hebben we nu ook een lange lijst in zijn topic.  ;D Maar ik denk dat er over Fons ook genoeg te zeggen is.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #1013 Gepost op: 3-03-2024, 00:01:21 »
Anna.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #1014 Gepost op: 3-03-2024, 00:03:29 »
Ik hou het op Fons. Die was ook mijn schot voor de boeg Mol:

Ik leg voorzichtig maar eens een paar muntjes op het bordje van Fons.

Ik heb me weer eens door een blondine in de luren laten leggen, want zonder Tooske had ik mogelijk al die tijd op Fons gezeten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #1015 Gepost op: 3-03-2024, 00:03:44 »

Juist door dat (stomme!) nepmollen, werkt een lijstje anti-mol acties beter dan molacties opschrijven.
En Sor heeft veruit het kortste lijstje, met de minste bedragen.
Fons heeft veel meer goede dingen gedaan.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #1016 Gepost op: 3-03-2024, 00:05:22 »
Noem er eens een paar, want ik kom niet heel ver

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #1017 Gepost op: 3-03-2024, 00:07:03 »
Fons heeft veel meer goede dingen gedaan.
Er schiet me zo wel wat te binnen bij Anna haha. Zoals zojuist 750 euro onnodig in de pot brengen..... is toch 3x meer dan het laagste luizige bedrag van Fons....

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #1018 Gepost op: 3-03-2024, 00:07:18 »
Ik blijf bij Anna. Maar, eerlijk, ze kunnen het alle drie nog zijn voor mij.
Ben het ook eens met Skip030… Had me meer moeten focussen op een anti-molacties lijst.
Laten we jabberen joekelen.

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #1019 Gepost op: 3-03-2024, 00:09:22 »
Noem er eens een paar, want ik kom niet heel ver

Ik heb alleen de eerste paar aflevering bijgehouden:
1 Vraagt om ‘a pito’ en reageert nauwelijks op dat de mol misschien sneller was: maybe
1 Stemt bij speeddate op rian > €1000
1 Liegt in auto over stemmen op jeroen, terwijl kees net daarvoor zegt dat hij op jeroen heeft gestemd, omdat hij zeker wist dat hij hem had (ipv babs)
1 Zijn schilderij levert als enige €500 op
2 Lang in beeld met geklooi briefjes bij molympische spelen, maar lijkt juist te willen ordenen
2 In reactie op betoog tooske om opdrachten eerst te bespreken: niet meer wisselen van positie, want dat zorgt voor verwarring
2 Waarschijnlijk 3 vragen goed op de berg > €750
3 Stelt voor om op details van de mariachi’s te letten: kleding, aantal etc
3 Bij doorgaan na eerste vraag pubquiz: ho ho, we hebben nog maar 1 vraag goed nu
3 ‘Moeten we niet even overleggen hoeveel we max willen uitgeven?’ Wil ook na 4 vragen al stoppen
3 Zegt als enige sport ipv bruiloft, wat €400 had opgeleverd
3 Justin klikt bij testvraag op hotelkamer en was daar samen met fons
4 Raadt 6 voorwerpen goed > €600