Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 300667 keer)

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #680 Gepost op: 20-02-2024, 23:12:03 »
Ik stap over naar Anna voor nu, maar heb nog totaal geen tunnel gevoel dit jaar.

Wel krijg ik steeds meer molse vibes bij Rian (die bijna hysterische biecht over haar bod van 550 euro gaf me hetzelfde gevoel als mol Patrick die toen in een bootje een vrijstelling veroverde). Maar hopelijk blijkt dat niet het geval, want ze is wel heel passief.

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #681 Gepost op: 20-02-2024, 23:17:07 »
Dat heb ik gedaan.. met de mededeling om het zelf even te checken omdat ik t niet scherp kreeg.

::)
Dank, heb het zelf ook bekeken. Het symbool lijkt eerder op een kom, zeker geen kroon.

Offline Groundhog860

• Forumlid
« Reactie #682 Gepost op: 21-02-2024, 03:33:50 »
Citaat van Delightz
Citaat
Dank, heb het zelf ook bekeken. Het symbool lijkt eerder op een kom, zeker geen kroon.

Volgens mij gaat het niet om deze jongen. Vorige week stond er ergens in de comments bij een post van een van
de bekende vloggers een verband tussen 2 fragmenten.
1. Anna op zoek naar het kroontje checkt het icoontje van een van de mensen met een ketting.
    Dit is niet bovengenoemde jongen maar een van de geschminkte gasten. (een met veel rood en geel)
    Hierbij krijgen we niet het symbooltje te zien. Anna checkt, keurt af en loopt door.l
2. Na de biecht van Kees zien we deze geschminkte persoon op een ander tijdstip opnieuw (zonder Anna) en nu is het symbooltje wel
    zichtbaar: Het kroontje.
Wat kunnen we hieruit afleiden?
1. Dat ik even een en ander had moeten noteren, want ik kan er nu niets meer van vinden, ook niet het comment bij de vlogger.
2. Zou het kunnen dat de Avro en de Tros na de uitzending nog gaan lopen knoeien in de montage (Omdat het ze ook opgevallen is) ? Erg vergezocht waarschijnlijk, dus    ik moet beter zoeken. Maar voor mij maakt het niet uit, ik heb het zelf duidelijk gezien.
3. Op het moment dat ik het zag heb ik nog naar mogelijke oplossingen gezocht zoals: Misschien kregen de dragers van de symbolen bij elke kandidaat of na verloop van tijd een ander symbooltje omgehangen, zodat toen Anna deze persoon checkte er gewoon iets anders hing. Maar ik vind dit niet erg waarschijnlijk. Of dat Anna in alle haast toch niet goed gekeken heeft, maar ook dit is onwaarschijnlijk.
Kortom als dit klopt vind ik het een vrij sterke hint, kan het alleen helaas niet meer bewijzen.  ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 21-02-2024, 03:36:23 door Groundhog860 »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #683 Gepost op: 21-02-2024, 04:35:41 »
Citaat van Delightz
Volgens mij gaat het niet om deze jongen. Vorige week stond er ergens in de comments bij een post van een van
de bekende vloggers een verband tussen 2 fragmenten.
1. Anna op zoek naar het kroontje checkt het icoontje van een van de mensen met een ketting.
    Dit is niet bovengenoemde jongen maar een van de geschminkte gasten. (een met veel rood en geel)
    Hierbij krijgen we niet het symbooltje te zien. Anna checkt, keurt af en loopt door.l
2. Na de biecht van Kees zien we deze geschminkte persoon op een ander tijdstip opnieuw (zonder Anna) en nu is het symbooltje wel
    zichtbaar: Het kroontje.
Wat kunnen we hieruit afleiden?
1. Dat ik even een en ander had moeten noteren, want ik kan er nu niets meer van vinden, ook niet het comment bij de vlogger.
2. Zou het kunnen dat de Avro en de Tros na de uitzending nog gaan lopen knoeien in de montage (Omdat het ze ook opgevallen is) ? Erg vergezocht waarschijnlijk, dus    ik moet beter zoeken. Maar voor mij maakt het niet uit, ik heb het zelf duidelijk gezien.
3. Op het moment dat ik het zag heb ik nog naar mogelijke oplossingen gezocht zoals: Misschien kregen de dragers van de symbolen bij elke kandidaat of na verloop van tijd een ander symbooltje omgehangen, zodat toen Anna deze persoon checkte er gewoon iets anders hing. Maar ik vind dit niet erg waarschijnlijk. Of dat Anna in alle haast toch niet goed gekeken heeft, maar ook dit is onwaarschijnlijk.
Kortom als dit klopt vind ik het een vrij sterke hint, kan het alleen helaas niet meer bewijzen.  ::hypocriet::

Als de kettingen met symbolen bij elke ronde om dezelfde nekken hadden gehangen, maakten de kandidaten geen schijn van kans tegen de mol. Dat er gehusseld is lijkt me juist wel waarschijnlijk, gezien het aantal kandidaten dat een vrijstelling heeft bemachtigd.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #684 Gepost op: 21-02-2024, 08:53:45 »
Rosario

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #685 Gepost op: 21-02-2024, 09:29:18 »
Anna, al zou in theorie Rosario ook nog kunnen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline IkbenMollevi

• Forumlid
« Reactie #686 Gepost op: 21-02-2024, 12:35:32 »
@Groundhog86o

Als Anna zoekt zie je iemand met een hoge hoed, 🎩 roze sjaal en rood met zwart costuum. Wanneer er op het eind wordt teruggespoeld en we de deelnemers achteruit zien lopen kun je deze figuur goed zien bij Justin en vooral Jip. Ik krijg het beeld niet scherp genoeg, maar volgens de comment waar jij op doelde zou er met een meer high definition beeldscherm de kroon zichtbaar moeten zijn als Jip terugloopt. De comment was van @Nyluzz op YouTube die heeft daar een filmpje van geüpload (openbaar te zien), maar ik zie niet direct de kroon goed zichtbaar.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #687 Gepost op: 21-02-2024, 12:51:30 »
Nergens echt scherp, maar een gesloten structuur. Dit is bij Jip achteruit. Bij binnenkomst ook vaak te zien, oa bij Rosario.
Kijk anders bij Dia Del Topo, daar omschrijf ik vandaag dat je het niet kan zien, maar wel omheen kan denken.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2024, 12:53:37 door foxhunter »

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #688 Gepost op: 21-02-2024, 13:23:55 »
Het zou misschien kunnen, hoewel de kroon op de kaart iets hoger lijkt. Is er ook beeld waarin we Anna bij deze persoon zijn ketting zien bekijken?

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #689 Gepost op: 21-02-2024, 15:27:49 »
Ik zie in Anna helemaal geen mol. Ik begrijp niet waarom zoveel mensen denken dat zij de mol is. Ik kan het me gewoon niet voorstellen. Binnenkort weten we meer…

Offline Treveo

• Forumlid
« Reactie #690 Gepost op: 21-02-2024, 15:44:19 »
Ik zie in Anna helemaal geen mol. Ik begrijp niet waarom zoveel mensen denken dat zij de mol is. Ik kan het me gewoon niet voorstellen. Binnenkort weten we meer…
Ik heb precies hetzelfde, ik zit op Fons, en ik kan me gewoon niet voorstellen hoezo Anna de Mol is :-)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #691 Gepost op: 21-02-2024, 15:46:43 »

Ik denk dat ik het wel begrijp, want Anna heeft ook wel verdachte dingen laten zien. Ik ben niet verbaasd als zij het blijkt te zijn. Maar voor mij is zij geen hoofdverdachte.

Nog steeds Kees op 1 hier.
2. Rosario (bij nader inzien vind ik hem toch verdachter dan wat we te zien krijgen).

3. Fons/Anna: beide verdacht én onverdacht. (ja, dat schiet op, zo vlak voor afl. 8  ;) )

5. Niet de mol: Rian (maar je weet maar nooit)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #692 Gepost op: 21-02-2024, 15:49:47 »
Anna verdiende geen vrijstelling in Dia del Topo. Ze neemt vaak initiatief, zit op sleutelposities, verdient weinig en geeft anderen daar de schuld van. Vergeleken met Rosario, Fons en Kees is zij tot nu toe niet te opvallend mollend in beeld geweest. Ook zijn er hints, zoals Anna loog. Ik vond haar gedrag aanvankelijk te kandidaats, maar denk nu dat ze dit goed weet te acteren. Maar niets is zeker, dus we gaan het zien.

Offline Treveo

• Forumlid
« Reactie #693 Gepost op: 21-02-2024, 15:55:45 »
Anna verdiende geen vrijstelling in Dia del Topo. Ze neemt vaak initiatief, zit op sleutelposities, verdient weinig en geeft anderen daar de schuld van. Vergeleken met Rosario, Fons en Kees is zij tot nu toe niet te opvallend mollend in beeld geweest. Ook zijn er hints, zoals Anna loog. Ik vond haar gedrag aanvankelijk te kandidaats, maar denk nu dat ze dit goed weet te acteren. Maar niets is zeker, dus we gaan het zien.
Ik begrijp je. Ik kijk, omdat ik doof ben, voornamelijk naar lichaamstaal, en dan komt Anna voor mij persoonlijk gewoon heel oprecht en kandidaats over. Maar we gaan het zien :-)
« Laatst bewerkt op: 21-02-2024, 17:44:44 door Treveo »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #694 Gepost op: 21-02-2024, 15:56:20 »
Ik geloof er niks van dat "Anna loog" een hint zou zijn. Dat is bijna onnozeler dan "ZCT". Bovendien was er vorig jaar ook al een test "Anna loog". Molik -> Rosario (en de link met de ik-hint van Dennis) vind ik véél sterker. (Maar op hints ga ik niet meer zo af.)

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #695 Gepost op: 21-02-2024, 15:58:25 »
Ik vind Anna misschien wel het meest aan het standaard molprofiel voldoen van alle overgebleven kandidaten, maar ik zie het gewoon totaal niet qua molacties. Leendert gaf er eerder al een goed overzicht van. Het enige opvallende is het verdacht gedrag met enveloppen bij opdracht 3.2, maar zelfs dat zou dan niet geresulteerd hebben in een effectieve molactie.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #696 Gepost op: 21-02-2024, 16:12:48 »
Ik geloof ook niet in de hint 'Analoog' en de hint 'Molik' vind ik veel te voor de hand liggend.

Offline Treveo

• Forumlid
« Reactie #697 Gepost op: 21-02-2024, 17:46:30 »
Ik vind Anna misschien wel het meest aan het standaard molprofiel voldoen van alle overgebleven kandidaten, maar ik zie het gewoon totaal niet qua molacties. Leendert gaf er eerder al een goed overzicht van. Het enige opvallende is het verdacht gedrag met enveloppen bij opdracht 3.2, maar zelfs dat zou dan niet geresulteerd hebben in een effectieve molactie.
Eens, Daniel heeft vorig jaar ook "gemold" met die enveloppen (doolhof opdracht)

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #698 Gepost op: 21-02-2024, 18:52:58 »
Ja, dat bleek uiteindelijk toch gewoon een stukje montage te zijn geweest. Maar ik vind het wel echt opvallend wat Anna daar met de enveloppen deed, ondanks dat ik haar verder niet verdenk

Offline Treveo

• Forumlid
« Reactie #699 Gepost op: 21-02-2024, 19:33:45 »
Ja, dat bleek uiteindelijk toch gewoon een stukje montage te zijn geweest. Maar ik vind het wel echt opvallend wat Anna daar met de enveloppen deed, ondanks dat ik haar verder niet verdenk
Volgens mij gaf hij achteraf toe in een interview met Max vd Broek dat hij bewust wilde fake-mollen. Dus was het toch niet echt een montage ding.

Edit: https://youtu.be/SZwB2XExcR8?si=esBMD96sIKqBxheL -> 6:36
« Laatst bewerkt op: 21-02-2024, 19:36:25 door Treveo »