Poll

Heb je interesse in deelname aan de forumquiz?

Ja zeker! Ik ga een de vragenlijst invullen en daarna deelnemen aan de quiz.
11 (37.9%)
Ik ga alleen de vragenlijst invullen, maar niet deelnemen aan de quiz.
9 (31%)
Nee ik doe niet mee
3 (10.3%)
Ik weet het nog niet
6 (20.7%)

Totaal aantal stemmen: 29

Poll gesloten: 5-12-2023, 23:26:04

Auteur Topic: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14  (gelezen 5779 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #60 Gepost op: 12-01-2024, 22:15:49 »
Zo, weer thuis, zal even in mijn mailbox kijken wie er allemaal nog gemaild heeft. Maar invoeren komt morgen pas, ben een beetje moe, was gisteren ook al de hele dag in touw.

Ow, en voor wie mij volgt op Instagram, ik heb net iets gedeeld waar ik was. En ja dat verklapt één van mijn quiz antwoorden. :-X En ja bewust na de deadline pas gedeeld zodat niemand er eventueel voordeel/nadeel van zou ondervinden.  ;)


Edit: Ok ontvangst bevestigingen zijn verstuurd voor alles wat
In totaal heb ik er 12 ontvangen. Waar van 2 in de laatste minuut.
1 persoon moet even in zijn/haar mailbox kijken. Ik zal diegene ook even een PM sturen. Hopelijk leest diegene dat vanavond of ergens morgen ochtend. Edit 2: is al opgelost

Iig weet ik al voor een (eventuele) volgende keer. Toch maar weer splitsen. Want dit waren teveel antwoorden in 1. ::jaja::
Alleen even bedenken hoe we dat moeten opzetten want halve finales voor 12 deelnemers vind ik dan weer niks.
En om nou alleen met de antwoorden van de deelnemers te werken is ook zo saai. Want dan verplicht je eigenlijk iemand mee te doen. Nu moest er iemand afhaken wegens prive omstandigheden, maar kwam er ook weer iemand bij. Dat zou dan niet meer kunnen.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2024, 22:27:26 door Daisy »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #61 Gepost op: 12-01-2024, 23:14:14 »
Iig weet ik al voor een (eventuele) volgende keer. Toch maar weer splitsen. Want dit waren teveel antwoorden in 1. ::jaja::
Alleen even bedenken hoe we dat moeten opzetten want halve finales voor 12 deelnemers vind ik dan weer niks.
En om nou alleen met de antwoorden van de deelnemers te werken is ook zo saai. Want dan verplicht je eigenlijk iemand mee te doen. Nu moest er iemand afhaken wegens prive omstandigheden, maar kwam er ook weer iemand bij. Dat zou dan niet meer kunnen.

Persoonlijk merk ik dat ik het ook een te groot karwei begin te vinden. Niet alleen dit jaar, maar al langer. Ik heb een drietal suggesties voor volgend jaar;

- Meer vragen waar een kort, eenduidig, antwoord op te geven valt. Nu waren de vragen kwalitatief eigenlijk té goed. Waardoor je hele lange mooie antwoorden kreeg op goede filosofische vragen. Leuk om mensen beter te leren kennen, minder geschikt (in deze hoeveelheid) voor deze quiz

- Van mij mogen 10 ipv 12 vragen ook.

- Antwoorden die echt veel op elkaar lijken( Bv "spelletjesweek" en "spelletjesweek in Lage Vuursche" mogen van mij gerekend worden als hetzelfde antwoord. Dat scheelt weer wat denkwerk omdat je meer overlap hebt voor antwoorden waarmee toch hetzelfde bedoeld wordt).

Verder even benadrukken dat dit absoluut geen "kritiek" is op jou Daisy want de quiz werkt al jaren heel goed zo (mede dankzij jou!) maar aan de reacties hier te lezen lijkt doorontwikkeling wellicht noodzakelijk.
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #62 Gepost op: 12-01-2024, 23:34:53 »
Persoonlijk merk ik dat ik het ook een te groot karwei begin te vinden. Niet alleen dit jaar, maar al langer. Ik heb een drietal suggesties voor volgend jaar;

- Meer vragen waar een kort, eenduidig, antwoord op te geven valt. Nu waren de vragen kwalitatief eigenlijk té goed. Waardoor je hele lange mooie antwoorden kreeg op goede filosofische vragen. Leuk om mensen beter te leren kennen, minder geschikt (in deze hoeveelheid) voor deze quiz

- Van mij mogen 10 ipv 12 vragen ook.

- Antwoorden die echt veel op elkaar lijken( Bv "spelletjesweek" en "spelletjesweek in Lage Vuursche" mogen van mij gerekend worden als hetzelfde antwoord. Dat scheelt weer wat denkwerk omdat je meer overlap hebt voor antwoorden waarmee toch hetzelfde bedoeld wordt).

Verder even benadrukken dat dit absoluut geen "kritiek" is op jou Daisy want de quiz werkt al jaren heel goed zo (mede dankzij jou!) maar aan de reacties hier te lezen lijkt doorontwikkeling wellicht noodzakelijk.
Hele goede mogelijke verbetersuggesties Niek  ::ok:: Kan me wel vinden in wat je zegt. De vragen zelf waren goed, maar het werd bij sommige vragen ook een beetje op goed geluk pikken. Ik zal nog even nadenken voor eventuele andere verbeteringen, want mede door de inzet van Daisy en Lucy blijft dit al 14 jaar een mooi format dat komend jaar het 15-jarige jubileum in gaat.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #63 Gepost op: 13-01-2024, 01:01:59 »
Eens met de suggesties ::jaja:: ::ok::. Ik dacht ook vandaag toen ik weer bij 0 moest beginnen heel even van, ik sla een jaartje over want het is echt veel. Ben ook wel een paar uur bezig geweest. Dus iets meer behapbaar maken ben ik zeker voor.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #64 Gepost op: 13-01-2024, 01:19:59 »
Kak, ik had hem laatst tot halverwege afgemaakt maar zat met de 15e als deadline in mijn hoofd   ::ohno:: ::ohno::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #65 Gepost op: 13-01-2024, 01:37:02 »
Aahww jammer PB!

Ik denk dat 10 vragen al een hoop scheelt inderdaad.

Ik twijfel een beetje over de vragen waar kortere antwoorden op mogelijk zijn. Ik vind eigenlijk juist de vragen als het hoogtepunt van het jaar het beste te doen omdat je er veel beter aan kunt zien om wie het gaat. Misschien was vooral de balans dit jaar wat scheef: dat het te veel van dat soort vragen waren waar andere jaren ook wel vrageb hadden met antwoorden zonder enige motivatie bijvoorbeeld.

Wat vinden andere invullers: liever vragen met veel tekst als antwoord zodat je kan uitvinden wie het gezegd heeft of liever antwoorden van een woord zodat het meer gokken is? Of beide? En in welke verhouding dan?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #66 Gepost op: 13-01-2024, 03:27:25 »
Ik zou beide doen, ongeveer 50/50 zodat je voor ieder wat wils hebt  ::jaja::
Er is geen Mol meer...

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #67 Gepost op: 13-01-2024, 09:08:17 »
Ik zag in dit topic een aantal reacties dat mensen juist mee gingen doen aan de quiz omdat het maar één ronde was: om die reden heb ik zelf juist niet meegedaan, omdat je dan dus in één keer 23 lijstjes moet invullen i.p.v. eerst de ene helft en dan (als je doorgaat) de andere helft. En je hebt natuurlijk wel wat langer de tijd met één ronde, maar dan nog is het enorm veel werk. Dus ik zou voorstander zijn van halve finales weer  ::jaja::. (mochten er meer mensen zo denken, heb je ook meteen het probleem van weinig deelnemers opgelost ;)).

I will follow my inner gold

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #68 Gepost op: 13-01-2024, 11:30:56 »
Ik zou beide doen, ongeveer 50/50 zodat je voor ieder wat wils hebt  ::jaja::
Ja, dit!

En ik ben voorstander van het schrappen van de jaarlijkse sporthoogtepunt-vraag, die ben ik echt wel beu inmiddels.  :-X ;D
De vraag "wat is het mooiste boek dat je dit jaar las?" moet je ook niet ieder jaar herhalen.
Prima dat er een sportvraag in zit, maar die kan misschien ook wat afwisselender. Zoals: wat is je favoriete sport om te kijken op tv, wie is de knapste sporter, welke sport zou je liefst nooit willen beoefenen, ...

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #69 Gepost op: 13-01-2024, 11:43:22 »
Citaat
welke sport zou je liefst nooit willen beoefenen

Die zat er vorig jaar in i.p.v. sporthoogtepunt  ;)
I will follow my inner gold

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #70 Gepost op: 13-01-2024, 12:24:19 »
Sport hoogtepunt zit er zeker niet jaarlijks in, juist omdat ie er vorig jaar niet in zat, kon ie er nu wel weer in was mijn idee. Maar ik kom daar zo even op terug.

Persoonlijk merk ik dat ik het ook een te groot karwei begin te vinden. Niet alleen dit jaar, maar al langer. Ik heb een drietal suggesties voor volgend jaar;

- Meer vragen waar een kort, eenduidig, antwoord op te geven valt. Nu waren de vragen kwalitatief eigenlijk té goed. Waardoor je hele lange mooie antwoorden kreeg op goede filosofische vragen. Leuk om mensen beter te leren kennen, minder geschikt (in deze hoeveelheid) voor deze quiz

- Van mij mogen 10 ipv 12 vragen ook.

- Antwoorden die echt veel op elkaar lijken( Bv "spelletjesweek" en "spelletjesweek in Lage Vuursche" mogen van mij gerekend worden als hetzelfde antwoord. Dat scheelt weer wat denkwerk omdat je meer overlap hebt voor antwoorden waarmee toch hetzelfde bedoeld wordt).

Verder even benadrukken dat dit absoluut geen "kritiek" is op jou Daisy want de quiz werkt al jaren heel goed zo (mede dankzij jou!) maar aan de reacties hier te lezen lijkt doorontwikkeling wellicht noodzakelijk.

Ow zo vat ik het ook helemaal niet op hoor. Zoals we het dit jaar hebben gehouden werkt het ook niet meer goed. Toen ik de quiz ook online gooide zag ik al, pffff, dit is niet te doen. Maar het is ook de reden waarom ik überhaupt al twijfelde of we de quiz nog wel moesten doen. Er is veel minder interactie hier, dus je leert ook minder van elkaar.
Daarom denk ik zelf ook, ik hoef zelf niet meer persé mee te doen als deelnemer, want waar ik vroeger nog wel kans had om de top 3 te halen, acht de kans dat me dat nog nog zou lukken minder dan 1%. Maar goed ik wil graag als ik ergens aan mee doen, goed kunnen scoren, dus als ik dat niet kan vind ik het al minder leuk. Daarom doe ik bijv. wel steeds met het songfestival mee, want ondanks dat het met de huidige smaak lastig is om te winnen, is het niet onmogelijk, dus waag ik toch steeds weer een kans.  ::rofl::

De enige ‘kritische’ (ik zet m bewust tussen aanhalingstekens want ik wil hier niemand een negatief gevoel over geven) noot die ik zelf zou willen plaatsen (niet richting jou Nieky maar in zijn algemeenheid), ik heb duidelijk aangegeven dat ik hulp nodig had met de vragen. De openingspost is weg, maar op pagina 1 heb ik het zeker nog 3x gezegd. Slechts van 1 persoon reactie gehad. Zelfs geen reactie van mensen, sorry ik heb geen inspiratie. Want nee is ook een antwoord. Tsja dan kan er ook geen betere quiz komen (uit vraagoogpunt) dan dat er dit jaar op tafel is komen te liggen.

Om even terug te komen op jouw punten.
1 Ik denk dat we daar wel wat mee moeten kunnen. Ik denk dat het een balans moet zijn, van algemene vragen, en dingen van uit het jaar. Vraag 1 eruit halen is onbespreekbaar overigens, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand die eruit zou willen. Maar dan heb ik wel hulp nodig met het opstellen van de vrgaen.
2 10 vragen zou ook prima kunnen. 12 is ook best een gek aantal, geen idee hoe we daar ooit gekomen zijn. Tien past wel binnen de huidige tijdsgeest (sorry ik haat dat woord lol). Deze quiz begon geloof ik ooit zelfs met 20 vragen. Alles is tegenwoordig kort en snel. Hits van vroeger duurde 3/4 minuten. De gemiddelde top 40 hit duurt nu 2,5 minuut denk ik? Zo kan ik nog wel voorbeelden noemen.
3 300% mee eens en deze neem ik mezelf wel een beetje kwalijk, ik heb te krap gepland, ik had mezelf meer tijd moeten geven om de quiz in elkaar te zetten en daar had ik dan als eerste naar gekeken. Maar ik wilde geen speeltijd bij jullie weghalen (want de quiz was al zo lang), dus toen heb ik dit laten zitten.

Laat de opmerkingen/ideeen binnen stromen, ik ga verder nakijken.

Vanavond om 22.00 uur de uitslag (ik bedacht me ineens dat ik nog om half 9 vanavond een bepaald TV programma wil kijken ;D)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #71 Gepost op: 13-01-2024, 12:41:39 »
Leuk Daisy!
We kunnen hem volgend jaar indien er animo is misschien ook eens samen doen. Scheelt ook weer werk ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #72 Gepost op: 13-01-2024, 13:12:13 »
^^ Je vragen waren leuk, Daisy! Natuurlijk zijn er altijd een paar mensen die niks met een vraag hebben, maar je kunt niet iedereen pleasen. Het heeft in ieder geval een bootlading aan interessante antwoorden opgeleverd  ::jaja::

Om de quiz makkelijker te maken zou je eventueel blokken antwoorden per forummer aan elkaar kunnen koppelen, maar dat lijkt me nogal tijdrovend voor de organisator. Denk dat dat voor de meeste oplossingen geldt, behalve inderdaad het verminderen van het aantal vragen, of de organisatie met z'n tweeën doen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #73 Gepost op: 13-01-2024, 13:43:22 »
Nou alle antwoorden zijn ingevoerd.
Ik weet wie er heeft gewonnen :D

Alvast 2 kleine statistiekjes

Aantal mensen met de 5 punten bonus voor het gebruik van alle unieke antwoorden
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Aantal vragen die volledig juist beantwoord zijn
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Alvast 1 kleine spoiler over mijn eigen antwoorden:
Ik ben echt in shock dat slechts 2 mensen bij mij vraag 8 goed hebben. Ik vond dit echt de grootste weggeveer van alle 12 de antwoorden die ik dit jaar heb gegeven. Maar blijkbaar kennen mensen mij toch minder goed dan ik dacht  :-[ (of hebben de onbekende namen niet gegoogled, dat kan ook natuurlijk - want ik kende ook niet alle namen, ik heb ook wat lopen googlen uit interesse).
« Laatst bewerkt op: 13-01-2024, 19:29:28 door Daisy »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #74 Gepost op: 13-01-2024, 14:09:19 »
De enige ‘kritische’ (ik zet m bewust tussen aanhalingstekens want ik wil hier niemand een negatief gevoel over geven) noot die ik zelf zou willen plaatsen (niet richting jou Nieky maar in zijn algemeenheid), ik heb duidelijk aangegeven dat ik hulp nodig had met de vragen. De openingspost is weg, maar op pagina 1 heb ik het zeker nog 3x gezegd. Slechts van 1 persoon reactie gehad. Zelfs geen reactie van mensen, sorry ik heb geen inspiratie. Want nee is ook een antwoord. Tsja dan kan er ook geen betere quiz komen (uit vraagoogpunt) dan dat er dit jaar op tafel is komen te liggen.
Je hebt gelijk ::sorry::. Had ik sowieso achteraf natuurlijk wel weer dingen voor geweten maar december was allemaal weer veel te druk :(.

Over de lange antwoorden vragen: Ik vind lange of korte antwoorden niet zozeer het probleem. Lange antwoorden kunnen juist ook makkelijker zijn doordat je meer informatie hebt en je er alsnog sneller klaar mee bent. Want bij korte antwoorden ben ik wsl net zo lang bezig om te achterhalen of te beredeneren wie het is ::rofl::. Ik denk dat het meer te maken heeft met de filosofische vaagheid van sommige vragen en vragen waar veel mensen een soort van hetzelfde antwoord opgeven maar net niet helemaal. Dan heb je het idee dat je wel zou weten dat iemand zoiets zou zeggen maar moet je alsnog gokken welke formulering het is :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #75 Gepost op: 13-01-2024, 14:29:36 »
Leuk Daisy!
We kunnen hem volgend jaar indien er animo is misschien ook eens samen doen. Scheelt ook weer werk ;D
Wel mooi moment ook voor bij de 15e ;)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #76 Gepost op: 13-01-2024, 15:33:23 »
Ja, ik had ook graag een vraag willen bedenken maar dat is er helemaal bij ingeschoten. Excuses

Ik vond vraag 2 trouwens een van de leukste vragen in jaren. Daar kon je goed mee puzzelen. Niet te makkelijk, niet te moeilijk en leuk om muziek met het jaar te combineren.

Sportvraag ben ik wel heel erg voorstander van. Hoeft niet altijd in deze vorm inderdaad, maar wat mij betreft gaat er wel een vraag over sport. En het leuke aan deze vraag is ook dat mensen persoonlijke sporthoogtepunten invullen. En dit jaar vond ik deze vraag ook extra sterk omdat er zoveel was om uit te kiezen!

Wat D*N zegt klopt overigens. Dat is beter verwoord dan hoe ik het zei. Het gaat niet om de lange antwoorden maar misschien meer soms om het filosofische karakter.
You'll never walk alone

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #77 Gepost op: 13-01-2024, 16:02:49 »
Ik vind vragen bedenken ook altijd heel moeilijk ::jaja::
Zoveel filosofische vragen waren er toch niet? Eigenlijk geldt dat toch alleen voor vraag 12?

Edit: eventueel vraag 10 nog. Die vond ik ook mega lastig
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #78 Gepost op: 13-01-2024, 21:53:00 »
8 minutes to go .... iemand een voorspelling?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #79 Gepost op: 13-01-2024, 21:55:31 »
8 minutes to go .... iemand een voorspelling?
1. Starlight
2. Dennis
3. Nieky
4. Ikzelf?

Eventueel 3 en 4 omgedraaid.