Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen  (gelezen 14299 keer)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #80 Gepost op: 23-01-2024, 11:42:44 »
Nog meer reden dus om door te spelen .

En inderdaad hoef je als mol een fout antwoord niet te corrigeren naar een ook fout antwoord maar laat je wel inzet ziet en zouden anderen kunnen denken dat je kandidaats bezig bent en niet verdacht .

Offline xania

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
« Reactie #81 Gepost op: 23-01-2024, 11:49:16 »

Ik vraag me af, als Jeroen de mol is en hij hoort Eastwood, kan hij zeggen, ik weet het niet, doe maar, waarom met een ander fout antwoord komen waarvan hij denkt dat dat hem is...

Voor mij lijkt het daar alsof hij snel een discussie wil voorkomen. Ze waren eigenlijk nog aan het overleggen. En hij zegt echt ik zet al mijn geld op john wayne waarmee hij de discussie eigenlijk meteen om zeep helpt.

Verder zie ik ook nog wel wat in de theorie met verwijzingen naar oud mollen al moeten er voor mij dan nog wel een aantal bij komen.  Jon was natuurlijk ook een oud mol.
Valt me wel op dat hij in deze aflevering tot 2x toe met mensen zit die of al superlang dood zijn of inmiddels oud en gepensioneerd. En daardoor onmogelijk de goede oplossing kunnen zijn. John Wayne en de M worstelaar.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #82 Gepost op: 23-01-2024, 11:56:14 »
5 liedjes fout (5-10 vragen fout): 5* -€200 = -€1000
5 liedjes goed (10 vragen goed): 5* €400 = +€2000
50%-quite spelen- gaat niet op.

Ik vraag me af, als Jeroen de mol is en hij hoort Eastwood, kan hij zeggen, ik weet het niet, doe maar, waarom met een ander fout antwoord komen waarvan hij denkt dat dat hem is...

Kleine correctie” als je 10 liedjes wilt horen en er 5 fout (1 of beide vragen fout )en 5 goed hebt ( beide vragen goed ) dan geef je 2000 euro uit (10 x200 euro inleg ).  Je krijgt dan 2000 euro uitbetaald (5x verdubbelde 200 euro inleg ) . Dus speel je quite bij een verdeling van 5 liedjes goed en 5 liedjes fout

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #83 Gepost op: 23-01-2024, 11:57:54 »
Dit is algemeen bekend toch?

"La Cucaracha ("The Cockroach") is a popular Mexican folk song about a cockroach who cannot walk."
Toch niet... Dast een cucaracha een kakkerlak was wist ik wel, maar dat hij niet kon lopen wist ik dus niet... En ik ben daar vast niet de enige in. Maar goed, ik wist dan wel weer andere vragen die lang niet iedereen leek te weten...
Ich bin ein Bärliner!

Offline xania

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 23-01-2024, 12:02:51 »
Nee dat lopen wist ik ook niet. Maar daar was Anna dan heel stellig in.
Zij en Jeroen spreken ook spaans natuurlijk dus kunnen dat ook uit de tekst halen.
Jeroen volgt hierbij alsof het voor hem ook duidelijk was. Maar denk dat hij daar ook niet veel anders  had kunnen doen omdat Anna snel was met dat antwoord en iedereen ook wist dat Anna goed Spaans sprak dus daar ook op haar vertrouwde.
Als zij niets had gezegd daar had hij wat kunnen doen.

Offline edgomo

• Winnaar WIDM-pool 2025
  • Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 23-01-2024, 12:05:55 »
Ik spreek geen Spaans maar dat het liedje gaat over een kakkerlak die niet kan lopen wist ik wel. Hoe algemeen bekend dit is kan ik niet inschatten.

Offline xania

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 23-01-2024, 12:08:01 »
Kakkerlak wist ik wel. Dat vergeet ik ook nooit.
Niet kon lopen geen idee. Misschien ooit geweten maar was ik denk ik niet meteen opgekomen tijdens die opdracht.

Offline JPD

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 23-01-2024, 12:10:08 »
Huh nee.
Los del Rio was een hele andere vraag. Die zat aan het begin. Daar wil je als mol juist de groep nog overtuigen om wel verder te spelen dus daar is goede antwoorden geven voor mij niet perse verdacht. 

Desperado was veel later. En daar gaf Jeroen op de eerste vraag juist heel overtuigend het foute antwoord. De tweede vraag die bij dat nummer hoorde werd meer overlegd en was uiteindelijk ook fout.
Los del Rio was de eerste vraag van een setje bedoelde ik. Als je die goed beantwoordt is het onmols. Want je kan beter goodwill creeren bij een tweede vraag, waar de 1e al verknald is.

Desperado betekenis was de 2e vraag van een setje. Die ging de fout in, mede door Jeroen. Die zich daarmee onnodig verdacht maakte. Er was tenslotte toch geen geld meer te verdienen, want de 1e vraag van het setje was al fout. Waarom zou je dat doen als mol? Dat is heel onlogisch.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2024, 12:18:55 door JPD »

Offline xania

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 23-01-2024, 12:18:36 »
Ja ik haalde los Lobos even door de war. Dat was de eerste vraag.

Los del Rio was natuurlijk wel een inkoppertje. Dus die wist iedereen wel dus daar kan je als mol lekker snel goed antwoord geven.  Dus denk dat ik hij de tweede daar fout wilde invullen en dat deed hij in principe ook aan de hand van wat tooske zei.
Alleen rik telde hem goed.

Het was ook wel verschillend per vraag wat de beste mol vraag was. Soms was de eerste heel makkelijk, soms de tweede.

Desperado ging hij bij de tweede juist mee met de rest. De eerste had hij immers toch zelf al fout ingevuld. Zou daar ook weer juist opvallen als je de acteur niet kent en ineens wel goed weet waar de film over gaat. Dus hij discussieert wel mee maar neemt volgzame  houding aan en vult antwoord van iemand anders in.

« Laatst bewerkt op: 23-01-2024, 12:22:06 door xania »

Offline JPD

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 23-01-2024, 12:30:00 »
Ja ik haalde los Lobos even door de war. Dat was de eerste vraag.
Desperado ging hij bij de tweede juist mee met de rest. De eerste had hij immers toch zelf al fout ingevuld. Zou daar ook weer juist opvallen als je de acteur niet kent en ineens wel goed weet waar de film over gaat. Dus hij discussieert wel mee maar neemt volgzame  houding aan en vult antwoord van iemand anders in.
Nee, de fout bij de 1e vraag werd in eerste instantie door iemand anders gemaakt (Clint Eastwood) en toen noemde hij nog John Wayne. Ook onmols, want dan ben jezelf verdacht, terwijl je als mol stilletjes de andere de fout (eastwood) had kunnen laten maken en zelf je handen in onschuld wast.

Offline xania

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 23-01-2024, 12:34:17 »
Die heb ik een paar posts terug al uitgelegd hoe ik die zie. Dus ik vind dat niet perse onmols.
Dat is echt zo’n vraag waar de juiste naam ineens in iemands hoofd kan schieten. Snel fout invullen en door.

Offline JPD

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 23-01-2024, 12:46:50 »
Die heb ik een paar posts terug al uitgelegd hoe ik die zie. Dus ik vind dat niet perse onmols.
Dat is echt zo’n vraag waar de juiste naam ineens in iemands hoofd kan schieten. Snel fout invullen en door.
Het was sneller om Eastwood in te vullen. Een deel van de groep zat daar al op. Dan een nieuwe naam te roepen en daar over te gaan discussiëren.

Offline xania

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 23-01-2024, 13:33:04 »
Het was sneller om Eastwood in te vullen. Een deel van de groep zat daar al op. Dan een nieuwe naam te roepen en daar over te gaan discussiëren.

Hij ging daar ook niet discussiëren hij kapte de discussie daardoor juist snel af.
Maar zie vorige post voor John Wayne uitleg. Kan wederom ook een verwijzing zijn naar een oud mol. 

Niet alles wat een mol doet is ook altijd voor iedereen even logisch denk ik.
Ik vond dat iig niet perse onlogisch om hem daarop af te strepen en zeker niet onmols want was nog steeds fout.
En hij maakte zich ook niet onnodig verdacht bij de rest want het was niet dat hij hun van het goede antwoord heeft afgetrokken.
Misschien was het wel een testje om te kijken hoe snel hij ze inmiddels meekreeg na enkele vragen.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2024, 13:48:44 door xania »

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 23-01-2024, 13:41:18 »
Nee dat lopen wist ik ook niet. Maar daar was Anna dan heel stellig in.
Zij en Jeroen spreken ook spaans natuurlijk dus kunnen dat ook uit de tekst halen.
Als je maar een beetje Spaans verstaat dan kon je dit inderdaad weten. Het refrein:
La cucaracha, la cucaracha
Ya no puede caminar
Porque no tiene, porque le falta
Una pata para andar

In het Nederlands:
De kakkerlak, de kakkerlak
Kan niet meer lopen.
Omdat hij het niet heeft, omdat hij het mist
Een been om te lopen

(Moeder en vader hebben de kakkerlak allebei met een slipper gemept waardoor hij 2 achterpoten miste)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #94 Gepost op: 23-01-2024, 14:37:54 »
Kleine correctie” als je 10 liedjes wilt horen en er 5 fout (1 of beide vragen fout )en 5 goed hebt ( beide vragen goed ) dan geef je 2000 euro uit (10 x200 euro inleg ).  Je krijgt dan 2000 euro uitbetaald (5x verdubbelde 200 euro inleg ) . Dus speel je quite bij een verdeling van 5 liedjes goed en 5 liedjes fout

je hebt gelijk...

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 23-01-2024, 14:49:52 »

Maar zie vorige post voor John Wayne uitleg. Kan wederom ook een verwijzing zijn naar een oud mol. 

John Wayne's moeder was Mary "Molly" Alberta Brown en Jeroen zegt '‘als het fout is weet je me te vinden’. Een mol-uitspraak voor mij.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 23-01-2024, 15:01:17 »
'De Violen Stemmen'

Ik heb speciaal gekeken en vooral geluisterd naar de stemmen van de mannen die viool speelde.
Zeggen zei iets aparts of vreemds?
Zingen zei iets over de Mol?
Ik denk bij 'de violen stemmen' aan de betekenis: met elkaar onderhandelen, naar compromissen zoeken. Dat doet Jeroen bij de Pubquiz.

Offline daniwidm

• Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1
« Reactie #97 Gepost op: 23-01-2024, 20:58:01 »
Aanvulling: Anna reageerde positief op Tooskes suggestie van Ijorino (die goed werd gerekend) Zal een mol dat doen? Onlogisch.

Rian: toen Fons zat te pleiten voor sport (goede antwoord) zat Rian instemmend te knikken. Zou je dat als mol doen, als je weet dat het fout is? Niet logisch, want instemmend knikken kan effect hebben op anderen.
Nog even reactie op je aanvullingen. Ik zie, het klopt, maar ik vind persoonlijk beiden niet zwaar genoeg om ze mee te wegen. Echter dank!

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 23-01-2024, 21:33:51 »
En heel eerlijk lijkt Jeroen volgens mij meer goede antwoorden te geven middels montage dan hij daadwerkelijk geeft.

Er zijn momenten dat het lijkt dat we stukken missen dat andere eigenlijk het antwoord geven en dat Jeroen dat dan nog eens herhaald waardoor het lijkt alsof hij het juiste antwoord geeft. Dat begint eigenlijk al bij La Bamba.
...

Ik wilde even zeggen dat mij dit al opviel toen ik het overzicht op pagina 2 aan het maken was. Er is best wat geknipt en de mogelijke (soms wel zekere) voorafgaande discussie en dus originele suggesties van antwoorden missen hier en daar.

Daarom kan Jeroen niet echt afgestreept worden aan de hand van het overzicht.

Ik zou dit wél bijna durven met Fons en Anna en Tooske. Want zoals men hierboven al zei, is de cluo te vinden bij de tweede vraag, wanneer de eerste vraag juist was. Daar verwacht je actie van de mol - en zeker geen suggestie of instemming met een goed antwoord, zoals hier opgesomt:

• Jeroen doet dit 2x, met Los Lobas (vraag1) en met Obama (vraag2).
  • Fons (en Tooske) doen dit met 'sportevenementen' (vraag4).
  • Anna doet dit, met de kakkerlak die niet kan lopen (vraag5).
  • Tooske doet dit met het (bijna) juiste Ijorino (vraag6).

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 24-01-2024, 02:12:24 »
Jeroen kan niet op de betekenis komen van desperado (boef/crimineel ... en mol?) en verbergt zijn gezicht in zijn handen (geen gezicht). In Arena Coliseo vecht El Desperado samen met Místico (man zonder gezicht).
Verhaspelt gezegde ‘zand in de raderen strooien’ en voorspelt hiermee weer de toekomst: ‘Arena is het Spaanse woord voor zand, de volgende opdracht is in Arena Coliseo. Het komt bij mij allemaal zo gespeeld over.