Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen  (gelezen 16039 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #120 Gepost op: 21-02-2024, 14:29:30 »
Ik snap de redenering dat minder mensen het makkelijker maakt. Maar dat is bij deze aanpak. Als Kees en Sor niet op beroep maar op naam hadden gerangschikt hadden ze al meer tijd aan spelling etc kunnen besteden en had wel iedereen goed kunnen staan. Dan is meer mensen: meer geld en het dus wel Mols om minder mensen op te halen.

Eens. De mol kan ook weinig invloed uitoefenen op de andere chauffeurs, dus de 3 mensen die de mol niet ophaalt zijn dan mogelijk een slok op een borrel. Ik denk dat de mol hier ook gewoon zo weinig mogelijk mensen zou ophalen (of zelfs op zoek zou gaan naar mensen en de kettingen af zou doen, of ze weg zou sturen), of de regie zou nemen in de bediening en de aandacht een hele andere kant op zou sturen.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 21-02-2024, 15:26:06 »
Als mol zou ik met de tuktuk zoveel mogelijk personen ophalen en dan liefst met dezelfde beginletter (de mol weet wellicht wie waar staat). Dit bemoeilijkt de volgorde en je komt als fanatieke kandidaat over.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 21-02-2024, 15:35:17 »
Als mol zou ik met de tuktuk zoveel mogelijk personen ophalen en dan liefst met dezelfde beginletter (de mol weet wellicht wie waar staat). Dit bemoeilijkt de volgorde en je komt als fanatieke kandidaat over.

Ik snap je denkwijze, maar ik kijk er zelf anders naar. Er staan nog 4 kandidaten bij die willen dat de opdracht slaagt en ongetwijfeld zitten daar kandidaten bij die jou (mol) verdenken en in de gaten zullen houden. De kans dat er toch nog een hoog bedrag wordt gewonnen is groter met meer mensen.

De enige manier waarop je het te winnen bedrag echt kunt beinvloeden is door weinig mensen op te halen en evt. mensen 'kwijt' te maken zonder dat de andere tuktukkers dat in de gaten hebben. Lijkt me ook makkelijker mollen, aangezien ze niet bij elkaar rijden en de mol ongetwijfeld weet waar ze staan.

En dan heb je dubbel geluk als je weinig mensen hebt gebracht en dan ook nog eens aan het begin mensen verkeerd hebt kunnen zetten. 

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 21-02-2024, 15:56:13 »
De fratsen van Fons.

Op zich niks opvallend, maar in combinatie met Anna mogelijk wel.

Ze rijden dezelfde weg, C17 in oostelijke richting, linksaf C10 in noordelijke richting.

C17 Fons haalt Manuel & Clarissa op, draait linksaf C10 langs punt Celis & Lea.
Kruispunt C17-C10 Anna haalt Ana & Margarita op, draait linksaf C10 langs punt Celis & Lea.
C10 Anna haalt Celis & Lea op.

Als Anna eerst was, waarom heeft ze dan Manuel & Clarissa niet meegepakt?
Als Fons eerst was, waarom is hij dan ook niet als eerste teruggereden om Celis & Lea op te pikken?

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 21-02-2024, 17:41:53 »
Rian verder aangevuld. Ze is overal geweest.

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 21-02-2024, 20:27:16 »
Ondertussen alle punten kunnen bepalen, met dank aan Crapuleke.

Babs en Anna vinden hun koppels dicht bij de vorige.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #126 Gepost op: 21-02-2024, 20:32:48 »
Sjonge sjonge wat moet je een tijd op googlestreetview hebben gezeten  ::ok::

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 21-02-2024, 21:35:10 »
Rian verder aangevuld. Ze is overal geweest.

Ja, respect! Heb het eergister een uurtje zitten doen via streetview en niks gevonden, dit is echte arbeid (:

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #128 Gepost op: 22-02-2024, 16:32:24 »
De kans dat er toch nog een hoog bedrag wordt gewonnen is groter met meer mensen.
En dat geloof ik dus niet. Als je 2 mensen hebt dat heb je al 50% kans om ze in de juiste volgorde te zetten als je ze random neerzet. Als je van één van de 2 de naam weet en die naam is vooraan of achteraan in het alfabet dan heb je al een grotere kans om het goed te doen.
En dan neem ik nog niet mee dat je makkelijker minder namen kunt onthouden dan meer.
Ik zou hier wel eens aan willen rekenen maar weet nog niet goed hoe.
Maar hoe dan ook, de praktijk geeft volgens mij de theorie gelijk: ze hadden er nu maar 4 goed en als ze bijvoorbeeld maar 5 gasten hadden gehad dan hadden ze die zeker en vast alle 5 goed gehad.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 22-02-2024, 16:46:08 »
En dat geloof ik dus niet. Als je 2 mensen hebt dat heb je al 50% kans om ze in de juiste volgorde te zetten als je ze random neerzet. Als je van één van de 2 de naam weet en die naam is vooraan of achteraan in het alfabet dan heb je al een grotere kans om het goed te doen.
En dan neem ik nog niet mee dat je makkelijker minder namen kunt onthouden dan meer.
Ik zou hier wel eens aan willen rekenen maar weet nog niet goed hoe.
Maar hoe dan ook, de praktijk geeft volgens mij de theorie gelijk: ze hadden er nu maar 4 goed en als ze bijvoorbeeld maar 5 gasten hadden gehad dan hadden ze die zeker en vast alle 5 goed gehad.

Vijf is ook wel een extreem lage opkomst hè, ze reden met z'n vieren. Als het verschil tussen 15 en 30 dan toch niet uitmaakt voor de chaos had ik gezorgd dat ten hoogste de helft aan zou komen, zodat het maximale bedrag nooit verdiend kon worden. En dan had ik daar bovenop nog gemold bij het op volgorde zetten van de gasten. Dat lijkt mij de slimste moltactiek.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 23-02-2024, 13:32:11 »
Veel dank voor al die overzichtskaartjes!
Wat een werk ::bravo::

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 24-02-2024, 15:20:08 »
Ik vrees dat we er niet veel uit kunnen afleiden.

Ik probeer een soort tijdlijn op te stellen.

Fons komt Manuel en Clarissa afdroppen. Er staat niemand voor hem te wachten.

Hij staat redelijk dicht tegen de stoeprand geparkeerd.

Op een ander shot zien we Fons scheef geparkeerd staan. Het lijkt alsof Rian en Anna erachter staan.
(de blauwe kan ook een camera-tuktuk zijn, die hebben we nog gespot)

Fons staat nog scheef geparkeerd wanneer Babs een eerste lading komt droppen. Hij staat veel verder van de stoeprand, eigenlijk aan de overkant van de straat.
Rian en Anna zijn al vertrokken.

Dan hebben we nog deze shots, net ten noorden van het restaurant.
Beide op dezelfde plaats. Van de gele tuktuks is op de onderste foto geen sprake. De paarse zien we dan weer niet op de bovenste foto.
Of hij is daar weer stilgevallen en heeft lang staan knoeien. Of hij is daar twee keer geweest.

Verder is er nog een droneshot waar ze in andere volgorde arriveren, dat ik moeilijk kan plaatsen.

Ik durf dus wel voorzichtig concluderen dat Fons ook een tweede koppel heeft afgedropt aan het restaurant.

Ik vraag me af: wat hebben die allemaal gedaan op dat half uur?
Hoe snel rijdt zo'n ding? Als ze 30km/u rijden, dan doen ze 15km op een half uur.
Als we bv. naar Anna kijken, dan heeft ze 2km moeten doen om beide koppels bij het restaurant te krijgen.
Natuurlijk verliezen ze tijd met het zoeken, maar ik vind dit toch raar.

Rian komt nog met een derde koppel, hetgeen ik logischer vind. Of de andere kandidaten nog een derde koppel hebben opgepikt weten we natuurlijk niet.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #132 Gepost op: 24-02-2024, 18:17:45 »
Wat een speurwerk met Google Streetview, bedankt!  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)