Auteur Topic: [Kandidaat] Michaël  (gelezen 20623 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #280 Gepost op: 6-05-2024, 17:36:38 »
Neen, Gillian zei dat zijn scherm het eerste was. Daarom dacht hij dat hij veilig was
klaar voor de strijd

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #281 Gepost op: 6-05-2024, 17:47:02 »
Ah, dan heb ik dat gemist. ::ok::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #282 Gepost op: 6-05-2024, 18:31:49 »
Ah, dan heb ik dat gemist. ::ok::

Was ook in een kranteninterview
klaar voor de strijd

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #283 Gepost op: 6-05-2024, 18:39:34 »
In aflevering 1 is er in elk geval duidelijk geknipt in het moment dat Gilles zijn praatje houdt en hij vervolgens de naam van Gillian intypt. Zijn handen staan anders. Daarnaast leek de groep ook niet echt verbaasd te reageren op het feit dat het eerste scherm meteen rood was.

Ik vermoed dat Michaël zijn scherm hier heeft gezien. Maar als dat gebeurd is, weet ik niet waarom dat eruit is gelaten.

Zat nog te denken dat het gewoon kan zijn dat de aflevering al lang was en een bepaalde grens niet over mag?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #284 Gepost op: 6-05-2024, 18:40:09 »
Michaël is echt heel mols maar als ik naar zijn actie-montage in Café De Mol kijk denk ik wel 'de slotaflevering kunnen we dan verder wel skippen'  ::rofl:: :P

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #285 Gepost op: 7-05-2024, 11:09:51 »
Michaël weer zeer opvallend in deze aflevering. Hij mag de pop bedienen die in het verhaal de mol voorstelt. Hij doet de handelingen bij het oefenen eerst uitstekend (vermoedelijk al voor het begin van de serie mee geoefend) en vervolgens verpest hij er één en bijna nog één bij de voorstelling. Je zou kunnen zeggen dat het voor de mol het eenvoudigst is om te mollen bij de stappentelopdracht, maar eigenlijk was er bij het poppenspel misschien wel het meeste geld te verdienen of verliezen. Bovendien wil de mol natuurlijk zichzelf spelen in het poppenspel.

Opvallend is dat hij als laatste naar de bankjes loopt en gaat zitten na afloop van de opdracht en daarbij helemaal aan de buitenkant gaat zitten, waardoor hij als eerste het theater uitloopt richting de auto's en zo op vrij natuurlijke wijze de laatste auto kan pakken. De mol wil natuurlijk degene zijn die liegt bij het spel en misschien wil hij ook gewoon wel een dagje vrij.

Bij het leugenspel saboteert hij het verhaal van Bernard door te vertellen over die voetbalwedstrijd op tv, duidelijk een voorbereide actie. Wel opvallend dat hij bij Charlotte voor "waar" kiest, maar misschien is dat om de aandacht wat af te leiden en vindt hij het al genoeg om zelf pasvragen te pakken en ook het geld van Bernard weg te pakken.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #286 Gepost op: 7-05-2024, 11:22:13 »
Ik blijf nog maar bij Michael, maar dat verhaal over Lukaku zit me juist helemaal niet lekker. Dat is toch enorm opzichtig als mol?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #287 Gepost op: 7-05-2024, 11:31:49 »
Zo opzichtig dat hij hoopt dat het onverdacht is? ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #288 Gepost op: 7-05-2024, 11:36:03 »
Ik blijf nog maar bij Michael, maar dat verhaal over Lukaku zit me juist helemaal niet lekker. Dat is toch enorm opzichtig als mol?

Als hij de mol was, hadden ze dat deel van de discussie net geknipt. Van die discussieopdrachten zijn zeer gevaarlijk om conclusies te trekken, vind ik.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #289 Gepost op: 7-05-2024, 11:41:30 »
Als hij de mol was, hadden ze dat deel van de discussie net geknipt. Van die discussieopdrachten zijn zeer gevaarlijk om conclusies te trekken, vind ik.

Dat zou pas flauw zijn. Er wordt heus wel eens wat suggestief geknipt, maar dit was een belangrijk deel van de discussie, dat gaan ze echt niet knippen om de mol te beschermen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #290 Gepost op: 7-05-2024, 11:49:14 »
Ik blijf nog maar bij Michael, maar dat verhaal over Lukaku zit me juist helemaal niet lekker. Dat is toch enorm opzichtig als mol?

Ik heb wat zitten tellen.
Philip zei in café de mol dat zijn kleinzoon geboren is op 16/10. Ik ga ervan uit dat dit rond de vertrekdag of eerste dag was.
Deze opdracht ging door op dag 16. Dat moet dus rond 1-3 november zijn (woensdag of vrijdag)

Die dag was er geen serie A (Roma speelde pas op 5/11) en er was geen Europees voetbal.
De enige voetbalmatchen in Italië waren voor de beker waar Roma toen nog niet moest spelen.
Er waren ook geen interlands.

Dus vanwaar haalt Michael het dan?

ofwel keek hij naar een heruitzending van de voetbalsamenvattingen en besefte hij  het niet  (want middenweeksvoetbal kan altijd en gebeurt veel)
ofwel deed hij wat Bernard deed, en probeerde hij Bernard in de val te doen lopen
ofwel is het een molactie, want het was idd geloofwaardig dat hij tv had kunnen kijken.
klaar voor de strijd

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #291 Gepost op: 7-05-2024, 12:04:44 »
Ik blijf nog maar bij Michael, maar dat verhaal over Lukaku zit me juist helemaal niet lekker. Dat is toch enorm opzichtig als mol?

In deze fase van het spel is het ook niet meer zó belangrijk om nog onopzichtig te mollen.
Een kandidaat die op jou zit gaat niet meer veranderen. Een kandidaat die niet op jou zit gaat ook niet meer veranderen. De tunnels zijn in deze fase van het spel gegraven en tenzij iemands mol een rood scherm krijgt veranderen ze niet meer.

Het is alleszins wel opvallend dat hij zegt 100% zeker te zijn dat Lukaku een match heeft gespeeld die dag en dat hij nog een interview met hem heeft gezien, om dan daarna te zeggen: ha, dan zal het iets anders geweest zijn.
Ofwel heeft hij een match gespeeld, ofwel niet hé. Het zal geen heruitzending van een match geweest zijn lijkt me.
I was blind but now I can see

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #292 Gepost op: 7-05-2024, 12:15:47 »

Het is alleszins wel opvallend dat hij zegt 100% zeker te zijn dat Lukaku een match heeft gespeeld die dag en dat hij nog een interview met hem heeft gezien, om dan daarna te zeggen: ha, dan zal het iets anders geweest zijn.
Ofwel heeft hij een match gespeeld, ofwel niet hé. Het zal geen heruitzending van een match geweest zijn lijkt me.

zie hierboven, er zijn wel een paar opties.

Een vierde die ik net bedenk: ikzelf heb play sports (de voetbalzender waar je naar alle competities kunt kijken in België). Daarop kan je random op een donderdag kijken naar wedstrijden die enkele dagen eerder gespeeld zijn. Ik kan me voorstellen tijdens het zappen dat je een voetbalmatch uitkomt en blijft kijken zonder te weten dat dit niet live is.
klaar voor de strijd

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #293 Gepost op: 7-05-2024, 12:34:12 »
zie hierboven, er zijn wel een paar opties.

Een vierde die ik net bedenk: ikzelf heb play sports (de voetbalzender waar je naar alle competities kunt kijken in België). Daarop kan je random op een donderdag kijken naar wedstrijden die enkele dagen eerder gespeeld zijn. Ik kan me voorstellen tijdens het zappen dat je een voetbalmatch uitkomt en blijft kijken zonder te weten dat dit niet live is.

Voor een kandidaat niet zo gek, maar als mol weet ie dat Bernard Lukaku heeft gezien en dan kan het nooit een vergissing geweest zijn. Misschien heeft ie wel een interview met Lukaku gezien en gedacht 'Mooi, daar ga ik vanavond gebruik van maken tijdens de Pinocchio-proef'. Als ze de opdracht nabespreken lult ie zich er wel uit, we hebben gezien hoe overtuigend hij kan liegen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #294 Gepost op: 7-05-2024, 12:56:44 »
Overduidelijk een Mol-actie. Zoals Cruyff ooit zei: 'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'.
Hulde voor de montage dit jaar: het is allemaal recht in je gezicht. En juist daardoor gaan veel molloten denken dat het niet waar kan zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #295 Gepost op: 7-05-2024, 14:04:18 »
Overduidelijk een Mol-actie. Zoals Cruyff ooit zei: 'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'.
Hulde voor de montage dit jaar: het is allemaal recht in je gezicht. En juist daardoor gaan veel molloten denken dat het niet waar kan zijn.
Het mag voor de kijkers dan nog twijfelachtig zijn, ik vrees dat bij dit soort opzichtige mol meer dan de helft van de kandidaten al vrij snel juist zou zitten. Ik vergelijk hem een beetje met een mix van Philip en Sven uit het seizoen in Duitsland, die kandidaten zijn zo opzichtig en mollen zo onhandig dat zo goed als alle kandidaten daar al vrij snel op gaan tunnelen tot zij of net die verdachte kandidaat het spel moet verlaten. Zo'n kandidaten zijn meestal dan ook handige bliksemafleiders voor de mol en het zou in al die jaren echt de eerste keer zijn dat de makers zo'n heel ander type mol zouden durven casten, dus ik geloof er niet echt in. Het geeft bij mij vooral de doorslag om voor Senne te kiezen, ondanks de heel verdachte Michaël.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2024, 14:13:38 door Mollenjager-DT »

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #296 Gepost op: 7-05-2024, 14:06:36 »
Het mag voor de kijkes dan nog twijfelachtig zijn, ik vrees dat bij dit soort opzichtige mol meer dan de helft van de kandidaten al vrij snel juist zou zitten. Ik vergelijk hem een beetje met een mix van Philip en Sven uit het seizoen in Duitsland, die kandidaten zijn zo opzichtig en mollen zo onhandig dat zo goed als alle kandidaten daar al vrij snel op gaan tunnelen tot zij of net die verdachte kandidaat het spel moet verlaten. Zo'n kandidaten zijn meestal dan ook handige bliksemafleiders voor de mol en het zou in al die jaren echt de eerste keer zijn dat de makers zo'n heel ander type mol zouden durven casten, dus ik geloof er niet echt in. Het geeft bij mij voor de doorslag om voor Senne te kiezen, ondanks de heel verdachte Michaël.

Lynn zegt dankzij een charme-offensief van de mol op het laatste moment geswitcht te zijn. Veronderstellende dat ze het nu echt doorheeft, verwacht ik dat het om Michaël ging. Hij is zo charmant en sociaal, dat ik denk dat ie met heel veel wegkomt en ook weggekomen is.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #297 Gepost op: 7-05-2024, 14:14:31 »
Lynn zegt dankzij een charme-offensief van de mol op het laatste moment geswitcht te zijn. Veronderstellende dat ze het nu echt doorheeft, verwacht ik dat het om Michaël ging. Hij is zo charmant en sociaal, dat ik denk dat ie met heel veel wegkomt en ook weggekomen is.
Dat kan, maar dat is iets dat we niet weten. En zelfs al heeft ze het inderdaad over Michaël, dan nog is er totaal geen zekerheid dat dat ook effectief de mol is, want het is iets dat Lynn slechts denkt, die trouwens de 5de afvaller was en dus niet vlakbij de finale is gekomen.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #298 Gepost op: 7-05-2024, 14:16:15 »
Dat kan, maar dat is iets dat we niet weten. En zelfs al heeft ze het inderdaad over Michaël, dan nog is er totaal geen zekerheid dat dat ook effectief de mol is, want het is iets dat Lynn slechts denkt, die trouwens de 5de afvaller was en dus niet vlakbij de finale is gekomen.

Daarom zeg ik ook 'veronderstellende'. Desalniettemin heb ik genoeg van Michaël gezien om te concluderen dat hij wel wat potjes kan breken bij de rest.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #299 Gepost op: 7-05-2024, 15:47:39 »
Het is verleidelijk om nu vooral naar de afgelopen aflevering te kijken. Maar twee hoofdredenen waarom Michael voor mij de mol is:

1) Verbreekt zijn zwijgen bij de omerta opdracht op een best onnatuurlijke manier. Zou je echt zo'n uitbarsting hebben als je daarvoor perfect stil bent? Ik vind dit erg verdacht. Het lijkt spontaan, maar je kan het perfect plannen en zelfs oefenen.
2) Doet erg zenuwachtig bij de eliminatie met het rode scherm (van Coco) terwijl daar achteraf helemaal geen reden voor was (want hij had een groen scherm). Leek me manipulatie om de groep op hem te laten stemmen.