Auteur Topic: Hints en misleidingen  (gelezen 700 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Hints en misleidingen
« Gepost op: 25-05-2024, 10:50:21 »
RTL zet alle hints en misleidingen elke week netjes voor ons op een rijtje :D

Aflevering 1:
https://www.rtl.nl/tv/artikel/5449145/hints-en-misleidingen-bestemming-x

Aflevering 2:
https://www.rtl.nl/tv/artikel/5451116/deze-hints-en-misleidingen-die-leidden-tot-tweede-locatie-bestemming-x

Aflevering 3:
https://www.rtl.nl/tv/artikel/5452093/deze-exclusieve-toelichting-staan-alle-hints-en-misleidingen-van-derde


Wat vinden jullie van de hints en misleidingen tot nu toe? Wat waren de beste? Welke heb je gespot en welke heb je totaal gemist?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Hints en misleidingen
« Reactie #1 Gepost op: 25-05-2024, 11:21:47 »
Ik vind de hints voor mezelf wat te eenvoudig denk ik. Maar dat zal er ook mee te maken hebben dat ik im aflevering 3 eigenlijk al een heel goed idee had welke richting ze in zouden gaan.

In aflevering 2 vond ik de hints teveel in de richting gaan van een andere stad in hetzelfde land. Zelfs die naam werd gewoon gespeld .

In aflevering 1 vond ik de muziek op de cassette te duidelijk.

Verder vind ik dat ze teveel de eindlocatie in beeld brengen waar nasrdin zit, vooral het exterieur ervan.  Ik heb het idee dat alles te maken zal hebben met het live meespelen , maar haalt voor mij wel wat spanning weg .

Misleidingen vind ik nog niet altijd op punt staan .

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints en misleidingen
« Reactie #2 Gepost op: 25-05-2024, 11:22:04 »
Ik had gisteren in ieder geval 'fondeu' meteen door  ;D

Deze vond ik een beetje gek:

Citaat
Danique, Marion, Andy en Dirk wonnen een avondje luxe. Waar ze werden verwend met een drie gangenmenu. Hoewel het voor en hoofdgerecht typisch Zwitserse gerechten waren. Hadden ze aan het dessert kunnen ontdekken dat ze eigenlijk in Oostenrijk waren. Ze aten namelijk echte Oostenrijkse Mozart kugeln.

Hoe hadden ze dat dan kunnen weten? De eerste twee gerechten waren Zwitsers, maar omdat het dessert Oostenrijks was hadden ze kunnen weten dat ze in Oostenrijk waren? Er zat niet een bepaalde misleiding in de Zwitserse gerechten waardoor ze konden weten dat ze daar niet waren toch?
I will follow my inner gold

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Hints en misleidingen
« Reactie #3 Gepost op: 25-05-2024, 11:59:22 »
Precies, als de soep em de schotel misleidingen waren moest er iets mis mee zijn ( uitkeg van nasrdin in afl 1).  Ook de man bij het ijsbad,  hij draagt en trui met de landomtrek van oostenrijk met een zwitserse vlag. Is het can een misleiding naar oostenrijk of zwitserland, geheel niet duidelijk

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hints en misleidingen
« Reactie #4 Gepost op: 25-05-2024, 12:47:11 »
Precies, als de soep em de schotel misleidingen waren moest er iets mis mee zijn ( uitkeg van nasrdin in afl 1).  Ook de man bij het ijsbad,  hij draagt en trui met de landomtrek van oostenrijk met een zwitserse vlag. Is het can een misleiding naar oostenrijk of zwitserland, geheel niet duidelijk

Eens. Qua hints was de simpele.blokhut wellicht zelfs voordeliger.
You'll never walk alone

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Hints en misleidingen
« Reactie #5 Gepost op: 25-05-2024, 18:12:06 »
Voor de kijkers vind ik het best een goede balans. Het is voor het brede publiek dat niet alles uitpluist niet té moeilijk maar de misleidingen kunnen nog wel werken. Kijkers die wel actief meespeuren kunnen het meestal wel (ongeveer) vinden voor het einde van de aflevering.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Pac

  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Hints en misleidingen
« Reactie #6 Gepost op: 26-05-2024, 22:52:00 »
Over het algemeen vind ik de hints goed in balans ::ok:: Wel is het natuurlijk zo dat als je eenmaal één sterke hint herkent (E.T./Spielberg), je er eigenlijk al niet meer omheen kunt. Ook eens dat als de vlag van Zwitserland een misleiding is, dan moet de vorm van Oostenrijk dat ook zijn.

Maar nog vreemder: bij de explosie stond er er heel groot 'GEVAHR' op de kist. Hierdoor was ik ervan overtuigd dat ze niet in een Duitstalig land waren, omdat je het Duitse woord 'Gefahr' met een F schrijft. Echt onverklaarbaar, vorige week was 'Forsicht' i.p.v. 'Vorsicht' juist wel een misleiding ???
« Laatst bewerkt op: 26-05-2024, 22:55:49 door Pac »
...óf niet!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints en misleidingen
« Reactie #7 Gepost op: 26-05-2024, 23:31:32 »
Die was mij ook opgevallen inderdaad, dus ik ging eerst voor Slowakije of Slovenië. Maar door de Spielberghint moest het toch wel Oostenrijk zijn (hoewel ik dat ook alleen maar wist vanwege de Vlaamse versie ;D).

Ik vond vorige week de hints best goed, maar deze keer kwam inderdaad een stuk minder goed uit de verf wat nu een hint en wat een misleiding was. Nog los van dat ik aardappelsoep en kalfsstoof sowieso niet direct aan Zwitserland koppel :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Re: Hints en misleidingen
« Reactie #8 Gepost op: 27-05-2024, 00:06:38 »
Zo die formule met het antwoord 1, natuurlijk, die vond ik wel goed, want wie gaat dat uitrekenen (naast mohamed) en dan denken: ja dat is een hint  ::rofl::
Verder idd wat is de misleiding, oostenrijk en zwitserland zijn al redelijk gelijk, dus wat is dan echt.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Hints en misleidingen
« Reactie #9 Gepost op: 27-05-2024, 18:47:33 »
Ik had die som uitgerekend, ( wel even scherm stilgezet ) en toen was het kristalhelder waar ze gingen exiten en als je dan ook nog eens naar het dartbord keek, tja

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints en misleidingen
« Reactie #11 Gepost op: Gisteren om 10:05:25 »
In aflevering 6 werd wel weer een duidelijk onderscheid gemaakt tussen de misleidingen en de echte hints ::ok:: Ook fijn dat er specifieke hints naar Dubrovnik waren: in de aflevering waarin ze in Praag waren was dat bijvoorbeeld niet zo.
I will follow my inner gold

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints en misleidingen
« Reactie #12 Gepost op: Gisteren om 10:14:25 »
In aflevering 6 werd wel weer een duidelijk onderscheid gemaakt tussen de misleidingen en de echte hints ::ok:: Ook fijn dat er specifieke hints naar Dubrovnik waren: in de aflevering waarin ze in Praag waren was dat bijvoorbeeld niet zo.

Dat de makers niet consequent zijn hierin stoort mij enorm. De ene keer geven ze concrete hints, de andere keer alleen hints naar het land en de volgende keer alleen misleidingen. Het lijkt alsof ze aan het improviseren zijn geweest ipv dat het zorgvuldig gepland is. Dat vind ik jammer.