Poll

Wie is de Mol?

Maaike
39 (16.8%)
Roos
13 (5.6%)
Stijn
180 (77.6%)

Totaal aantal stemmen: 231

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 131273 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #820 Gepost op: 9-03-2025, 08:56:40 »
Vooropgesteld dat ik Stijn een heel sympathieke mol vind en ook leuk om te zien hoeveel plezier hij erin had. Begrijp nu nog steeds niet goed wat iedereen gezien zou hebben om hem vroeg te ontdekken.
Ik zat al zo snel op hem doordat hij werkelijke elke opdracht zo keihard zat te mollen, en dat gepaard met de kandidaatse reacties van de rest was het snel strepen naar de mol.

Je noemt de kraak, daar is toch door de controlekamer over gezegd hoe slecht hij het deed? En als mol deed hij het dan weer perfect door zich te laten pakken zodat hij later weer verder kon mollen in de kluis. Tja, dat Roos ziet dat er vingerafdrukken zitten, daar kan Stijn toch niks aan doen?

Je kunt zeggen  A - meerdere kandidaten deden het slecht volgens de controlekamer en B - meerdere kandidaten lieten zich pakken. Als je daar dan eens een samenvatting van maakt dan valt bijv. Maaike al meteen af als mol want die pakt zelfs geld (deed Stijn niet) EN belandt niet in de kluis.

Op deze ABC-manier kon je aflevering na aflevering strepen, bleef Stijn constant weer op de perfecte molpositie te zitten en het minste geld te scoren van allemaal. Daarom hadden we hem ook al zo snel, en DAT is nu het enige minpuntje van deze serie. Daarom zal ik hem ook niet als beste mol aller tijden uitroepen nou, maar hij is wel echt heel goed ::trots::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #821 Gepost op: 9-03-2025, 10:24:24 »
Ja, werkelijk alles wees op Stijn. Lichaamstaal, mogelijke molacties, aantal kandidatenacties, regiekeuzes, follow the money, taalgebruik in de biechten, acteren bij de vrijstelling, etc.

Ik zat eerst nog op Bridget. Voor mij was het in eerste instantie vooral het spookhuis. Zo eng is dat echt niet, dat je daar drie keer geraakt wordt. En dat bleek achteraf ook.

Daarna was het vooral heel duidelijk dat zowel Roos zelf als de regie het geen enkel probleem vonden dat zij verdacht overkwam. Stijn werd juist uit de wind gehouden. Jaar in jaar uit blijkt dat toch de beste aanwijzing.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #822 Gepost op: 9-03-2025, 10:46:36 »
Ik hoop dat de 52 stemmers die voor de verkeerde tunnel hadden geopteerd inmiddels veilig en wel van onder het puin zijn gehaald.  ;)
Om het ‘op z’n Hollands’ te zeggen: “Tunnelen is prima maar kies dan wel de juiste tunnel.”

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #823 Gepost op: 9-03-2025, 10:49:48 »
Mooi dat het weinig had gescheeld of Maaike was verkozen, da’s een kleine pleister op de wond.
Gefeliciteerd allemaal, weer uitermate snel en overtuigd de mol in het vizier gekregen. Vrijwel alle verdachte dingen en hints zijn wel langsgekomen. Hulde! Op naar Vlaanderen nu.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #824 Gepost op: 9-03-2025, 16:42:23 »
Mij eerste gedachte was de man is een mol vooral door de ‘fake’ ingesproken molbiechten. En vond het spreken veel op Stijn lijken en ook de woorden die hij sprak. Maar toch dacht ik nee Stijn is niet de mol. Het forum heeft mij vanaf aflevering 6/7 laten nadenken en dacht ik wie weet is het Stijn wel. Vanaf aflevering 8 ging ik vol op hem.

Had ik, maar vanaf begin mijn gevoel gewoon gevolgd en niet mee laten slepen met de afleveringen en de dames meer verdenken dan Stijn, volgende keer beter  ::rofl::

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #825 Gepost op: 9-03-2025, 17:15:21 »
Voor de zekerheid, ik vond Stijn te zien in de finale aflevering een leuke mol met veel plezier (al had hij het soms ook moeilijk blijkbaar). En acties waar hij veel invloed had gehad zoals op het verlaten vliegveld was prachtig om te zien.

Je noemt de kraak, daar is toch door de controlekamer over gezegd hoe slecht hij het deed? En als mol deed hij het dan weer perfect door zich te laten pakken zodat hij later weer verder kon mollen in de kluis. Tja, dat Roos ziet dat er vingerafdrukken zitten, daar kan Stijn toch niks aan doen?

Je kunt zeggen  A - meerdere kandidaten deden het slecht volgens de controlekamer en B - meerdere kandidaten lieten zich pakken. Als je daar dan eens een samenvatting van maakt dan valt bijv. Maaike al meteen af als mol want die pakt zelfs geld (deed Stijn niet) EN belandt niet in de kluis.

Roos ziet dat er vingerafdrukken op staan omdat Stijn met Teun juist op de knop heeft gedrukt. Maaike kon zien dat ze het schaaltje mee kon nemen omdat Stijn ook hier juist op de knop heeft gedrukt. Maaikes 350 euro deelde ze dus met Stijn en Teun. Toegegeven, Stijn had hier moeilijk niet op de knop kunnen drukken. Dat was wel heel erg opgevallen. Ik heb hem hierop ook niet afgestreept zoals er wel een flinke potloodstreep door Maaike ging. Maar om het te presenteren als molactie lijkt me onzin.

Hetzelfde bij de panorama foto opdracht. Heeft hij prima gedaan en prima mee geraden, gezamenlijk geld in de pot. De eerste opdracht met de Doerian. Dat was niemand gelukt en Sam wilde bovendien ook geen geld verdienen.

Ik zat eerst nog op Bridget. Voor mij was het in eerste instantie vooral het spookhuis. Zo eng is dat echt niet, dat je daar drie keer geraakt wordt. En dat bleek achteraf ook.

Daarna was het vooral heel duidelijk dat zowel Roos zelf als de regie het geen enkel probleem vonden dat zij verdacht overkwam. Stijn werd juist uit de wind gehouden. Jaar in jaar uit blijkt dat toch de beste aanwijzing.

Het spookhuis vond ik twijfelachtig. Omdat hij ging voor ondervrager wat mij om te mollen een moeilijke positie lijkt (want dan moet je onder iemands neus een geld vraag kiezen) en Bridget ook bang was en afgeschoten werd (daarvan wist ik dat ze bang is en geen horrorfilms kijkt). In mijn ogen kon hij gerust mollen op gerust bang zijn in een spookhuis. Wel knap dat hij aldoor geacteerd heeft bang te zijn, ook elders in het stadje voor een slang bijvoorbeeld. Daar ben ik wel ingetrapt. In het hotel schemerde wel door dat hij niet zo bang was als hij vertelde.

En dat laatste zag ik ook - uit de wind gehouden worden - en hoopte dat het met een nieuwe regisseur anders zou zijn. Maar helaas niet. Vind het niet echt leuk om te speuren hoe de regie elk jaar de beelden presenteert.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #826 Gepost op: 10-03-2025, 10:09:00 »
Ja tuurlijk, niemand wist zeker dat Stijn in dat spookhuis bewust aan het mollen was. Maar zo kwam het wel op mij over. Het voelde gewoon overdreven aan, en ik herinner me dat dat door meerdere forumgenoten zo gezien werd. Zo'n spookhuis is gewoon echt veel minder eng in het echt dan dat ze het op TV aan elkaar knippen en plakken.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #827 Gepost op: 10-03-2025, 12:23:17 »
Ja tuurlijk, niemand wist zeker dat Stijn in dat spookhuis bewust aan het mollen was. Maar zo kwam het wel op mij over. Het voelde gewoon overdreven aan, en ik herinner me dat dat door meerdere forumgenoten zo gezien werd. Zo'n spookhuis is gewoon echt veel minder eng in het echt dan dat ze het op TV aan elkaar knippen en plakken.

Zelf ben ik erg fan van horrorfilms, spookhuizen, haloween pretparken etc. Hoewel ik niet bepaald bang ben uitgevallen, schrik ik in dat soort goed opgezette spookhuizen toch ook af en toe. En heb mensen - die even bewust daar naar toe gaan en voor betalen - huilend in paniek zien raken. Misschien daarom dat ik de andere afslag maakte. Kon me best voorstellen als je daar de zenuwen van krijgt met stress van WIDM er bovenop je dan hier en daar schrikt en een geluidje maakt.

Blijf het wel vreemd vinden dat hij opteerde voor vragensteller. De beste positie was het spookhuis. Al konden we daarom koele Nora ook meteen afstrepen.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #828 Gepost op: 10-03-2025, 12:39:03 »
Ja dat kan ook best natuurlijk. Wil ook niet zeggen dat het toen voor iedereen duidelijk had moeten zijn. Maar er is wel een verschil tussen schrikken in een spookhuis waar je voor je lol heen gaat, of schrikken tijdens een opdracht in een spookhuis waar je specifiek als doel hebt om geen geluid te maken.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #829 Gepost op: 10-03-2025, 13:38:23 »
Ja dat kan ook best natuurlijk. Wil ook niet zeggen dat het toen voor iedereen duidelijk had moeten zijn. Maar er is wel een verschil tussen schrikken in een spookhuis waar je voor je lol heen gaat, of schrikken tijdens een opdracht in een spookhuis waar je specifiek als doel hebt om geen geluid te maken.

Dat is zeker zo.

Maar bekijk je het geheel, vond ik het twijfelachtig. Omdat hij duidelijk opteerde voor vragensteller. Niet overdreven stond te gillen maar kleine geluidjes maakte. Bridget net zo goed afgeschoten werd en bij haar was het niet gemold. En Stijn nog wel veel knoppen indrukte (om niet op te vallen vertelde hij aan de Telegraaf en dat was slim bedacht).

En het gesprek begon omdat velen mij hebben verteld dat het niet duidelijker kon, van begin af aan. Dat lijkt me onzin.

Offline Vlaanderen

• Forumlid
« Reactie #830 Gepost op: 10-03-2025, 18:27:12 »
Proficiat iedereen! Ik had ergens wel het vermoeden dat het Stijn was, maar tegen beter weten in toch maar niet uit de Maaike-tunnel geraakt ::hypocriet::

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #831 Gepost op: 11-03-2025, 16:41:19 »
Dankjewel, Vlaanderen ::regenboog:: ::zwaai:: ::joehoe::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)