Auteur Topic: [Kandidaat] Roos Moggré  (gelezen 84087 keer)

Offline cinner

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Roos Moggré
« Reactie #480 Gepost op: 7-03-2025, 15:49:23 »
Bedankt voor je overzicht, Cinner! Ik heb de eerste tijd half op Stijn, half op Roos gezeten en dan met name door die joker-hint. Vond het heel bijzonder hoe Roos er de nadruk oplegde.
Of Roos nu de mol of kandidaat is, ik heb van haar spel genoten. Van heel veel kandidaten trouwens.

Ben alleen naar Stijn gaan kijken omdat het forum zo massaal op Stijn ging zitten. Zie er een leuke kandidaat maar weinig mols in.

Vond dit jaar eigenlijk de hele groep erg leuk!

Ja klopt dat was toen ze net afviel, maar ik denk echt bijna zeker dat zij echt fout zit en dat ze bij niet de mol nog lekker ons laten denken dat ze nog steeds Roos als mol heeft. Of juist niet, door het feit dat ze de pot aan de Roos gaf.

Maar het blijft inderdaad lastig om hier echt een mening over te geven. Ik blijf van mening dat Sophie op Roos zat toen ze eruit ging en Nora ook.

Het is gewoon raar en alles bij elkaar opgeteld erg onlogisch. Iets is in elk geval niet waar. Past misschien ook wel bij Sophie die wel meer onlogische dingen deed.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #481 Gepost op: 7-03-2025, 15:57:13 »
Het is gewoon raar en alles bij elkaar opgeteld erg onlogisch. Iets is in elk geval niet waar. Past misschien ook wel bij Sophie die wel meer onlogische dingen deed.
Ik heb hier niet echt een mening over.
Maar ook al is het allemaal heel onlogisch, als ik naar de beelden kijk zie ik toch echt wel dat Sophie, Roos verdenkt. Je kan dingen weg monteren, maar niet alles. Verder vind ik het lastig om hier echt iets over te zeggen, omdat veel dingen kunnen. En de enigste die hier antwoord op heeft is Sophie zelf.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2025, 16:05:05 door Mol1991 »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #482 Gepost op: 7-03-2025, 17:10:16 »
Als ik het overzicht van Cinner zo lees, dan moet je toch concluderen: “Nou, nou zeg, die Roos heeft heel wat op haar kerfstok!”

Het meeste had ik her en der al eens gelezen, dus ik kende het gros van je overzicht al. Er zijn de spelfeiten, de soms bizarre acties, de uitspraken. Allemaal objectief constateerbaar en verifieerbaar. Maar het gaat natuurlijk om de interpretatie van dat alles en die is altijd subjectief. En op basis van die interpretaties worden er conclusies getrokken, bijgevolg ook subjectief. Het is je eigen mening, maar niemand is verplicht om hetzelfde te denken.
Zijn er elementen in dit ‘dossier à charge’ die zwaar genoeg wegen om Roos te ‘veroordelen’ als Mol? Mogelijks. Maar anderzijds zijn er ook voldoende subjectieve interpretaties waar je aan kan twijfelen, het zijn geen zekerheden.

In DM hield ik in het verleden ook van elke kandidaat een dossier met elementen à charge en à décharge bij (bij WIDM doe ik dat niet, ik kijk ook alles maar één keer). Voor de finale kon ik voor veel finalisten zo’n uitvoerig overzicht maken met van alles wat ze op hun kerfstok hadden. Vaak ook allemaal heel plausibel (ondanks de kwinkslagen die ik er steeds in stopte), soms was er zelfs ogenschijnlijk geen speld tussen te krijgen. Ik herinner me een zeer lijvig dossier ‘Axel, de klungelende Mol’ (Vietnam 2019) en vorig jaar (Sicilië 2024) een gelijkaardig dossier waaruit met quasi zekerheid moest blijken dat Bernard de mol was. Helaas, vergeefse moeite (maar wel leutig om te doen)! Daarnaast had ik telkens natuurlijk wel ook een stevig dossier voor diegene van wie ik dacht dat het de ‘echte Mol’ was (en dat bleek ook telkens te kloppen).

Voor elke finalist valt er wat te zeggen waarom die de Mol zou kunnen zijn. Maar voor twee van hen kunnen morgenavond de dossiers enkel nog dienen om de open haard mee aan te steken. Benieuwd of we dat met het Roos-dossier van Cinner mogen doen of niet. ;)

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #483 Gepost op: 7-03-2025, 17:18:04 »
Mooi overzicht, Cinner. Ik kom er dit seizoen echt niet uit, maar apprecieer het betere tunnelwerk.

Wat ik o.a. verdacht vind aan Roos, is wanneer ze haar groene schermen te zien krijgt. De eerste keer is ze als eerste, en daarna op een keer na als eerste of tweede. Rik lijkt het haar echt makkelijk te maken. De ene keer dat ze er niet snel vanaf was, was de eliminatie met Sam, waar de aandacht naar twee personen uitging. Opluchting heb ik niet kunnen ontdekken.

In de voorgaande seizoenen was het zo dat Riks gezicht het meest verkrampte bij een groen scherm van de mol. Anna's tweede scherm, het eerste van Jurre. Nou ja, goed, alle schermen van Jurre.

Nu was dat zo bij het eerste scherm van Roos.

Roos daar trouwens met een verdachte (non-)reactie. Ze is super gespannen, maar blijft na haar groene scherm heel lang in die spanning hangen.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #484 Gepost op: 7-03-2025, 17:30:57 »
Voor elke finalist valt er wat te zeggen waarom die de Mol zou kunnen zijn. Maar voor twee van hen kunnen morgenavond de dossiers enkel nog dienen om de open haard mee aan te steken. Benieuwd of we dat met het Roos-dossier van Cinner mogen doen of niet. ;)

Heb ook naar de andere twee gekeken en in mijn ogen - want natuurlijk blijft de interpretatie subjectief - hebben die iets minder op hun kerfstok en vooral vaker geen enkele invloed gehad. Kan het natuurlijk nog steeds zijn dat de Mol niet zoveel hoefde te doen omdat anderen al hun best deden of de mist in gingen.

Ervaring leert overigens dat de meest mooie dossiers vaak de mol niet zijn maar kandidaten die ver komen. Behalve Jeroen kijk in de Vegte. Voor mij de beste en leukste Mol ooit vanwege zijn psychologische spelletjes. Hij kon als de beste anderen in de war brengen, verkeerd sturen en doen lijken als het hun schuld was dat alles in het honderd liep. Erg leuk seizoen ook.

Op Roos tunnelen was in elk leuk om te doen, of ze nu de Mol (dat kan echt) is of toch een steengoede kandidaat.

Mooi overzicht, Cinner. Ik kom er dit seizoen echt niet uit, maar apprecieer het betere tunnelwerk.

Wat ik o.a. verdacht vind aan Roos, is wanneer ze haar groene schermen te zien krijgt. De eerste keer is ze als eerste, en daarna op een keer na als eerste of tweede. Rik lijkt het haar echt makkelijk te maken. De ene keer dat ze er niet snel vanaf was, was de eliminatie met Sam, waar de aandacht naar twee personen uitging. Opluchting heb ik niet kunnen ontdekken.

In de voorgaande seizoenen was het zo dat Riks gezicht het meest verkrampte bij een groen scherm van de mol. Anna's tweede scherm, het eerste van Jurre. Nou ja, goed, alle schermen van Jurre.

Nu was dat zo bij het eerste scherm van Roos.

Roos daar trouwens met een verdachte (non-)reactie. Ze is super gespannen, maar blijft na haar groene scherm heel lang in die spanning hangen.

Dat is een goede. Ik heb wel naar de spanning bij de deelnemers gekeken maar eigenlijk niet op Rik gelet. Behalve bij de 'veiling'. Daar reageert hij op iedereen neutraal, behalve op Roos.

« Reactie #485 Gepost op: 7-03-2025, 21:44:42 »
Dat Rik soms wat anders reageert op Roos kan ermee te maken hebben dat ze collega’s zijn.
Maar ik zie in Roos wel een mol, net als in Maaike.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #486 Gepost op: 7-03-2025, 22:07:11 »
Dat Rik soms wat anders reageert op Roos kan ermee te maken hebben dat ze collega’s zijn.
Had hij dit ook bij Hila? Want die zijn ook collega’s en in 2022 ook toen ze mee deed. Dan is dit bij Roos misschien inderdaad ook zo. Maar dat viel mij ook op toen Rik het verhaaltje deed bij Roos, dat je wel zag die twee kennen elkaar heel goed.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #487 Gepost op: 7-03-2025, 23:30:52 »
Had hij dit ook bij Hila? Want die zijn ook collega’s en in 2022 ook toen ze mee deed. Dan is dit bij Roos misschien inderdaad ook zo. Maar dat viel mij ook op toen Rik het verhaaltje deed bij Roos, dat je wel zag die twee kennen elkaar heel goed.

Als ik het me goed herinner had hij dat minder met Hila. Maar hij was toen sowieso minder amicaal dan dit seizoen dus lastig te vergelijken.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #488 Gepost op: 7-03-2025, 23:54:01 »

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #489 Gepost op: 8-03-2025, 00:01:43 »
Maaike geeft een knikje. En ze is ook de enige die niet expliciet zegt dat ze *niet* is gekozen

Maar het is toch gewoon Stijn

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #490 Gepost op: 8-03-2025, 00:11:32 »
Roos lijkt in de stressvlekken te blijven hangen.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #491 Gepost op: 8-03-2025, 08:49:50 »
Gisteren al shot voor shot bekeken en toen dacht ik een moment van teleurstelling te zien in de ogen van Stijn als Rik bij de lift zegt : "Jij bent de mol".

We heel opvallend dat Maaike niet zegt dat ze niet is gekozen.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2025, 08:55:54 door Marimol »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #492 Gepost op: 8-03-2025, 08:54:22 »
Ja en ook als enigste bij haar zegt dat ze dan precies zou doen als ze kandidaat zou doen. Als ik alleen een mol zou moeten kiezen uit deze beelden, zou ik Maaike zeggen. Maar denk dat ze dit bewust doen de makers.

Als ik het me goed herinner had hij dat minder met Hila. Maar hij was toen sowieso minder amicaal dan dit seizoen dus lastig te vergelijken.
Oké  :)
« Laatst bewerkt op: 8-03-2025, 08:56:58 door Mol1991 »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #493 Gepost op: 8-03-2025, 11:47:15 »
Valt me nu pas op (misschien ver gezocht). Roos zei dat ze in de lift haar handen hetzelfde voor haar gezicht hield als Nora deed. Dat was niet op de liftbeelden te zien. Maar in de finale staat ze er wel op die manier.

Offline Cornelis

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #494 Gepost op: 8-03-2025, 12:22:50 »
Ik zie een fanatieke kandidaat, die heel benieuwd is of ze WIDM heeft gewonnen.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #495 Gepost op: 8-03-2025, 12:27:45 »
Roos en Maaike komen voor mij vooral nieuwsgierig over.
Stijn wat meer gespannen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #496 Gepost op: 8-03-2025, 12:30:55 »
Roos en Maaike komen voor mij vooral nieuwsgierig over.
Stijn wat meer gespannen.

Ik vind Stijn er best wel zelfverzekerd staan eigenlijk.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #497 Gepost op: 8-03-2025, 12:31:16 »
Als de teerling is geworpen en je totaal geen controle of macht meer hebt over wat er staat te gebeuren, kan je maar één ding doen: bidden dat het goed afloopt. Dat is wat Roos hier doet.
Let wel: bidden tot je God of goden helpt… soms. :)

anoniem 32945

• Gast
« Reactie #498 Gepost op: 8-03-2025, 12:32:54 »
Ik vind het maar een rare vooruitblik. Roos en Stijn blijven stoïcijns (nou ja, Roos zet iets grotere ogen op), is het wel echt het moment dat ze horen of ze de mol zijn of is het een seconde ervoor/erna?

Bij Maaike brengen ze juist vol in beeld dat ze knikt, en in het shot vanuit Riks positie zijn haar haren te zien. Is de waarheid in dit geval de mindfuck?

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #499 Gepost op: 8-03-2025, 12:41:43 »
Ik zie een fanatieke kandidaat, die heel benieuwd is of ze WIDM heeft gewonnen.
Ja, ik ook. Ze is hier nog wel wat gespannen, dat komt ook, omdat je als kandidaat nooit 100% zeker weet als je goed zit en als je tegenstander echt fout zit. Zij gelooft niet dat Maaike op haar zit, maar ook op Stijn.