Auteur Topic: [Kandidaat] Hilde  (gelezen 7861 keer)

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hilde
« Reactie #40 Gepost op: 11-04-2025, 12:04:19 »
Als je hardop tegen een andere kandidaat roept 7x30= 190 of 195 ben je niet de mol maar ben je een kandidaat die wil dat ze verdacht wordt als mol
Volgens mij zegt Hilde niet dat 7 x 30 = 190 of 195 is. Ze houdt 7 keer een stokje van 30 cm boven elkaar en komt bij de laatste ruimschoots boven de olifant uit. Dan mompelt ze 7 maal 3 in zichzelf. Dan vraagt Michele hebben ze hem gevonden? Hilde zegt dan: "1,90. 1,95 meter, schat ik". Overigens zou ze beter Michele kunnen laten schatten hoe groot hij is ervan uitgaande dat ze 7 stokjes heeft afgepast. Hilde kijkt onder een hoek van pakweg 60 graden naar het puntje van de stok. Hoe wil je dit vergelijken met de hoogte van de olifant?

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 11-04-2025, 14:35:28 »
Ik ben verbaasd dat er niet behulp met de eigen lichaamslengte gemeten werd.
Als je weet dat je zelf bijvoorbeeld 1.80 bent, dan ga je vanaf daar met de stok meten. Dan maak je niet fout op fout op fout...
« Laatst bewerkt op: 11-04-2025, 14:38:51 door annebeestje »

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 11-04-2025, 15:00:12 »
Ik ben verbaasd dat er niet behulp met de eigen lichaamslengte gemeten werd.
Als je weet dat je zelf bijvoorbeeld 1.80 bent, dan ga je vanaf daar met de stok meten. Dan maak je niet fout op fout op fout...

Dat deden Hilde en Michèle.

Michèle van 1m86 hield een stokje van 30 cm op haar hoofd om zo een olifant (verkeerd, geloof ik  ;D) te meten.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 11-04-2025, 15:37:52 »
Hilde heb ik nog niet kunnen betrappen op een anti-molactie maar door haar actie in de trein wordt zij niet meer vertrouwd door de kandidaten wat duidelijk blijkt uit de pasvragenloterij waar zij als eerste eruit wordt gestemd. Niet ideaal voor een mol.
Haar eventuele molacties komen inderdaad vaak duidelijk in beeld maar niet zo erg als die van Pedro.

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #44 Gepost op: 11-04-2025, 19:06:57 »
WAt voor de andere kandidaten als verdacht bestempeld wordt. Nl in de trein tot in de laatste wagon te komen.
Is voor ons als kijker net helemaal onverdacht.
De kandidaten weten niet dat ze 800 euro in haar koffer, wij wel.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 11-04-2025, 19:22:30 »
Hilde had in de trein duidelijk de beste molpositie: het hele bedrag uit de pot houden door in haar koffer te kijken.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2025, 10:53:04 door Luc »

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 11-04-2025, 21:44:07 »
Ja, maar er was geen enkele garantie dat je bij Gilles terecht kwam, en was het wel zo ideaal, het planA, als je ziet hoe ze wordt weggespeeld door de anderen. Ze heeft geen krediet meer, ze gaan haar niks meer gunnen. En als ze er dan niet geraakt speelt ze toch maar 200euro weg.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #47 Gepost op: 14-04-2025, 10:34:42 »
Ik heb nog eens goed gekeken naar het pakken van de kaartjes van de oberduo's. Pedro pakt als eerste, dan Rusiana, dan Hilde en tot slot Sarah. Sarah was niet erg oplettend, Hilde wel.  Als je met Rusiana een duo wilt vormen, dan kun je haar vragen het dienblad vast te pakken, want dan heb je zelf 1 hand vrij om nog even 5 extra glazen mee te nemen. Deze vormen het verschil tussen wel of niet doorkomen.

Hilde als oudste deelnemer wordt niet heel erg serieus genomen door alles en iedereen. Beetje gek doen bij het bord bij de olifanten (met Michele), gek dansen in afl. 4 bij de feestdag met Sarah. Het wordt haar allemaal vergeven.

Hilde was ook mols door zichzelf en Michele aan te wijzen als degenen van wie de voeten gemasseerd waren bij het gokken. Hilde zette bij de drakentoren de geboortedatum van Maksim Stojanac fout neer, na eerst regie te nemen met Gert Verhulst. Fout neerzetten is duurder (2x) dan iets goedzetten.
Bij het ballonnenprikken zaaide ze wantrouwen in ronde 1, dat was voor deze opdracht genoeg? (edit: nee, in ronde twee zegt ze dat Michèle haar voeten naast elkaar moet zetten).

Als het niet het kleine meisje is, dan ga ik voor de oudere dame als mol met molkoffer.
Sarah wordt opeens veel te obvious en in de rest zie ik het gewoon niet.

« Laatst bewerkt op: 14-04-2025, 12:35:02 door foxhunter »

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 14-04-2025, 10:50:29 »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #49 Gepost op: 14-04-2025, 11:39:17 »
Na het meten van de hoogte van de olifanten komt Hilde bij het bord.

Nog zon mooi moment. Kijken, Kijken, Kijken. Het bord is minder interessant. Wat zie je Hilde?

« Laatst bewerkt op: 14-04-2025, 11:41:55 door foxhunter »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #50 Gepost op: 16-04-2025, 15:04:09 »
Ik had haar ingeschat als vroege afvaller, was makkelijk geweest, de oudste, naast Jan. Maar door die €800 in de trein lijkt ze een van de kandidaten die t goed doen; op basis van welke verdachte dingen heeft ze de juiste mol dan al in het vizier?
Maar als Hilde de mol is verklaart het wel een hoop, zoals hierboven een aantal keer genoemd hoe ze in de trein bij Gilles komt met dat bedrag.
Grappig om in dat perspectief te zien hoe mol Hilde steeds last heeft van de fanatieke Nimrod, in het busje, bij de bokswedstrijd (ze beeldt de spreekwoorden naar mijn idee behoorlijk slecht uit) maar hem in de trein tuk heeft  :) Zou Nimrod haar in het vizier hebben?

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #51 Gepost op: 16-04-2025, 15:23:01 »
Ik had haar ingeschat als vroege afvaller, was makkelijk geweest, de oudste, naast Jan. Maar door die €800 in de trein lijkt ze een van de kandidaten die t goed doen; op basis van welke verdachte dingen heeft ze de juiste mol dan al in het vizier?
Maar als Hilde de mol is verklaart het wel een hoop, zoals hierboven een aantal keer genoemd hoe ze in de trein bij Gilles komt met dat bedrag.
Grappig om in dat perspectief te zien hoe mol Hilde steeds last heeft van de fanatieke Nimrod, in het busje, bij de bokswedstrijd (ze beeldt de spreekwoorden naar mijn idee behoorlijk slecht uit) maar hem in de trein tuk heeft  :) Zou Nimrod haar in het vizier hebben?
Ja, of andersom, dat Hilde haar ideal schoonzoon in het vizier heeft. Zij had tenslotte 800 euro en weet hoe zij de test heeft ingevuld.

Offline Taupe077

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 16-04-2025, 17:00:51 »
Wat hoop ik eigenlijk op Hilde als de mol.
Ik zag in haar geen mol vooraf maar wat zou het leuk zijn (zonder te spoilen) om eens een ander profiel te hebben.
Terwijl ik bij elke andere kandidaat meerdere keren zeg, maar waarom doe je dat als je de mol bent??? Heb ik dat bij haar minder. Toch heb ik geen "vibe", geen gevoel bij haar en zie ik in haar eerder een fanatieke kandidate maar ik wil me met veel plezier vergissen!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #53 Gepost op: 16-04-2025, 17:27:04 »
Helemaal mee eens. Hilde zou een geweldige keuze zijn en het fantastisch spelen.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 16-04-2025, 18:12:05 »
Welkom in de Hilde-tunnel.   8)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #55 Gepost op: 16-04-2025, 18:32:36 »
Ik denk niet dat ze het is hoor. En als ze het wel is: gètverdemme (wat goed)! ;D

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #56 Gepost op: 16-04-2025, 22:29:57 »
Ik heb een blinde vlek voor Hilde.  ;D
Als ze toch de mol is, dan doet ze het heel goed. En heeft ze me totaal om de tuin geleid met haar fratsen.
En het kan prima; veel geld heeft ze niet bijgedragen.

Maar als mol doe je toch een beetje je best om vertrouwen te winnen? Ik krijg de indruk dat weinig kandidaten Hilde vertrouwen. Dat zou een hele nieuwe mol-strategie zijn.  ;D Dus ik twijfel enorm aan Hilde als mol, maar het kan prima.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 16-04-2025, 23:29:28 »
Een Mol die een onbetrouwbare kandidaat speelt is inderdaad nieuw.
Wellicht heeft ze daarmee een strategie bedacht waardoor ze lang buiten schot is gebleven.
We gaan het zien.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #58 Gepost op: 17-04-2025, 00:45:13 »
Ze heeft volgens mij alleen in de trein dat vertrouwen misbruikt.
Verder heb ik zelf niet gemerkt dat anderen haar nu zoveel wantrouwen eigenlijk. Volgens mij verdenken er ook niet zoveel haar (kreeg aan de shock die je zag bij Nimrod en Pedro het gevoel dat die 2 op Els zaten). Alleen Michèle zoekt Hilde vaak op volgens mij.

Waardoor heb jij die indruk gekregen dat veel haar niet vertrouwen?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #59 Gepost op: 17-04-2025, 01:00:25 »
Ergens in aflevering 3 beweerde ze moeder Theresa te zijn; daar werd door de anderen vrij spottend op gereageerd.
Ik heb niet het idee dat ze door de groep als mol wordt gezien, maar ik krijg wel de indruk dat ze hierdoor niet echt wordt vertrouwd.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)