Poll

Wie is de Mol?

Alexy
9 (5.5%)
Michèle
92 (56.1%)
Sarah
63 (38.4%)

Totaal aantal stemmen: 164

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 43733 keer)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #240 Gepost op: 17-04-2025, 23:30:16 »
Voor nu ga ik voor Sarah nu mijn wensmol Els eruit is :(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #241 Gepost op: 18-04-2025, 00:31:41 »
Het is Hilde.
Ze hebben het met haar aangedurft. Top!

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #242 Gepost op: 18-04-2025, 08:35:27 »
Ik ga maar voor mijn wensmol: Hilde. Zou geweldig zijn!
Maar eerlijk is eerlijk: Sterke argumenten heb ik nog niet..

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 18-04-2025, 10:13:23 »
Michèle.
Slaagt erin de zwakste roeier in de drakenboot te krijgen ipv een ervaren mannelijke roeier waardoor Els 2x moet blazen en dan is het nog nipt. Met slechts 1 fout maximale impact.
Zaait twijfel bij “ik hou van roeiboten” -> “is dat dan een ja?”, maakt daar uiteindelijk verder afzwakkend “ik hou van boten” van en corrigeert de “nog nooit slecht geweest??”-twijfel van Els naar “ik heb het nog nooit slecht gedaan” bij het meisje.
Het valt op dat ze bij de keuze van de eerste 3 roeiers (“heel zeker deze twee” & “heel zeker de voorlaatste”) een goed voetje bij Els alsook een goede edit afdwingt en krijgt, om te kunnen toeslaan bij de vierde roeier, waar ze onmiddellijk het zaadje plant want we horen Els zeggen “je zou voor het meisje gaan?”.
De “reūx” uitspraak voor “roeien” gaat bij haar bij het meisje trouwens verloren, dat klinkt bij haar als het Engelse “lay” waar Google Translate dan “yæ” (slecht) van maakt. Els spreekt “reūx” wel goed uit bij de mannelijke roeier.
Meer fouten ligt ook niet zomaar voor de hand want telkens opzettelijke foute uitspraken zou allicht wel opvallen bij Els, en het leidt ook niet automatisch tot succes.
Om de gedachten te vestigen: bij een race van 750 meter is het verschil bij benadering (bron: chatGPT) tot 1,5 bootlengte (27 meter) met het frêle meisje in de boot, en ongeveer de helft als een normaal gespierde man gekozen zou worden.
Bij het samenkomen met de groep, gaat haar duim onmiddellijk mols omhoog “bij ons is het zo (als in: dik okee)”.
We zien haar ook luid en enthousiast tijdens de laatste meters van de wedstrijd.

Bij de ballonnen zorgt ze ervoor dat Sarah en Els slechts voor 150 euro spelen als er nog ongeveer 1:00 op de teller staat. Opnieuw mols om net dan wel het goede antwoord te geven.
Akkoord, ze haalt samen met Nimrod 7 ballonnen binnen. Maar ik denk niet dat je daar als mol met een gedreven speler als Nimrod heel veel kan tegenwerken zonder dat het opvalt.
Bij de tweede gouden ballon is het overduidelijk dat ze erop uit is om de anderen in beweging te krijgen door te vroeg te vertrekken (terwijl het de bedoeling was om zich te verstoppen achter Nimrod) om te prikken wat uiteraard ook lukt. Heel merkwaardig dat ze zo ver staat als het je tactiek is om de ballon te prikken, als kandidaat bekeken dan. De tactiek is nog voor de tweede ronde al besproken want je hoort haar zeggen “700 euro dus wij mogen (prikken) .. maar ik zou toch nog onze tactiek doen”. Ze was er dus altijd op uit om in de tweede ronde toe te slaan.

Andere molverdachten heb ik momenteel niet.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #244 Gepost op: 18-04-2025, 13:26:01 »
“700 euro dus wij mogen (prikken) .. maar ik zou toch nog onze tactiek doen”. Ze was er dus altijd op uit om in de tweede ronde toe te slaan.

Andere molverdachten heb ik momenteel niet.
Dat was een hele sterke ja. Beetje geld verdienen en daarmee verkopen dat je de rest van de opdracht om zeep helpt; een hele ronde geld verdienen weg.

Andere molverdachten heb ik ook niet. Maar da's eigenlijk al zo van voor de serie begon ::rofl::
De Blondine is de Mol :)

Online Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #245 Gepost op: 18-04-2025, 16:18:26 »
Pedro en Michèle blijven mijn hoofdverdachten maar bij beiden zit iets me niet lekker. Bij Pedro is dat de veelbesproken onlogische molpositie als schatbewaarder en Michèle voelt als een te voor de hand liggende keuze die ook nog af en toe extra verdacht wordt gemaakt.

Ik doe nog een rondje Pedro maar gerust ben ik er niet op. ;)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #246 Gepost op: 18-04-2025, 16:54:41 »
Ik blijf bij Alexy, maar ik heb grote vraagtekens. Waarom de wellness als je als mol in de drakentoren wil saboteren? Waarom op Nimrod willen gokken (wat klopte) met risico op geld in de pot? Aan de andere kant: uiteindelijk zijn dit soort opdrachten niet echt gelukt. Dat moet een reden hebben.  ;D Edit/aanvulling: en op basis van Follow The Money brengt Alexy bizar weinig binnen. Ondanks de vraagtekens zie ik niet echt een reden om van Alexy af te stappen.

Voor Hilde heb ik een blinde vlek, maar zou het dan toch? Ik ga wat beter op haar letten in afl. 5.  ;D

Pedro en Michèle zouden voor mij ook nog kunnen, maar bij hen zie ik - naast de verdachte zaken - ook dingen die ik onlogisch vind voor een mol. Ze zakken daarom bij mij een beetje weg.

Sarah en Nimrod heb ik afgestreept.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2025, 12:25:47 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #247 Gepost op: 20-04-2025, 00:08:01 »
..
Bij Pedro is dat de veelbesproken onlogische molpositie als schatbewaarder en Michèle voelt als een te voor de hand liggende keuze die ook nog af en toe extra verdacht wordt gemaakt.
..

Ook Pedro.

Ik heb sterk het idee dat er bij de kistjes met de vrijstelling door de makers iets met DeLorean-achtige alure is gedaan. B.v. toch een sabotage m.b.v. van de molkoffer die nu juist niet wordt getoond? Een interview in HUMO met de makers laat daar best ruimte voor. (zie: mol in de media topic).

Bovendien is de intro van aflevering 4 ook best interessant met de Thaise teksten over de novembermaand, het feest van het licht (Loy Krathong) en het bootje met het kaarsje dat het verste komt en daarbij te zien een animatie van de 3 kistjes midden in het water op een rots. Thaise voiceover: "Misschien is het toeval, misschien is het voorbestemd" - dat dat ene bootje zo ver komt - "maar er is iemand die meer geluk zal hebben dan de anderen".

Dit lijkt wel te slaan op wie uiteindelijk in de tempel bij de kistjes zijn, later in de aflevering: Sarah en Els als duo en Pedro als schatbewaarder.

Natuurlijk interpreteer ik die iemand die het meeste geluk heeft dan als zijnde de Mol. Met Els exit blijven er dan twee over: Pedro en Sarah.

Ik ga dus voor Pedro, en zeker na nog eens kijken van de meloenen(moes)-aan-olifanten-voeren-proef spreekt daar voor mij zoveel Pedro uit dat ik 'm dus ook niet kan afschrijven door die ene 'onlogische' molpositie.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #248 Gepost op: 20-04-2025, 12:56:47 »
Blijf bij Mol Michèle (aka Michmol). Zij blijft de meeste molacties houden en zich ook het meest verdacht gedragen.

Offline Fay111

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #249 Gepost op: 20-04-2025, 13:35:16 »
Sarah

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #250 Gepost op: 20-04-2025, 19:39:43 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 5:
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 20-04-2025, 21:25:03 »
Michèle.

Het was weer een prima aflevering voor haar als mol. ::ok::

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 20-04-2025, 21:29:27 »
Nimrod komt misschien wel het meest verdacht uit aflevering 5.
Ik blijf nog altijd bij Michèle.

Ze laat heel veel die schietschijf vallen en later horen we Sarah zeggen dat ze verwacht had dat Alexy beter zou schieten. Dat moet ze dan bijna van Michèle gehoord hebben en Alexy heeft dan niets gezegd over het feit dat Michèle die schijf om de vijf botten liet vallen.
Goeie positie in het tankstation, direct alle hints kopen in plaats van enkel de lyrics die duidelijk te lezen zijn en iedereen dus kent.  ::pinokkio::
Dan laat je Pedro ze vasthouden zodat jij nog de controle hebt.

Die deal met Hilde om alles fout te hebben is maar raar. Je kan proberen de verdenking op Hilde te schuiven omdat die mega fake molt overal. Jammer dat Hilde nu afvalt en het wel duidelijk is voor de anderen dat jij hier molt.

Alexy die wegsprint en niet wacht op de anderen ook verdacht, maar hij levert wel nog 1500 euro op in de pot. Er waren ook nog maar 2 minuten over en de meeste moesten nog die trap op dus was heel nipt. Dus helemaal niet zeker of er nog anderen binnen de tijd zouden komen met hun durians.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #253 Gepost op: 20-04-2025, 21:36:46 »
Blijf bij Sarah ::jaja::, subtiel gemold
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fay111

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #254 Gepost op: 20-04-2025, 21:38:50 »
Sarah  ::jaja::

Online Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #255 Gepost op: 20-04-2025, 21:42:26 »
Pedro. Z'n vrouw zal het wel weten hè. ;D

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 20-04-2025, 21:47:30 »
Michèle.
Zoals Charlotte het in CDM stelt: het spat ervanaf.
1 grote constante in haar molacties: ze laat het vuile werk altijd door kandidaten opknappen.
Of het nu in de helikopter, de trein, bij de gouden ballon of in het vliegtuig is.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2025, 21:49:51 door Molekule »

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 20-04-2025, 22:12:37 »
Michèle had weer goede acties vandaag.

Foute draad sturen en target niet kunnen houden.

Veel tips kopen en papieren te laat tonen of laten vallen

Zeggen niet akkoord te zijn met dingen zodat het lijkt alsof ook zij moet stressen voor haar test. En als een fanatieke 'kandidaat' de opdracht verprutsen om de test juist te sturen.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 20-04-2025, 22:22:10 »
Nimrod was erg verdacht deze aflevering maar ik blijf bij Sarah.

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 20-04-2025, 22:45:59 »
Laatste afl nog niet gezien, de eerste 4 afl net nog een keer stukjes teruggekeken. Ik dacht Hilde of Pedro, maar na terugkijken vind ik Nimrod ineens heel verdacht. Sluit steeds slim aan, onopvallend sturend, wat afwachtend, probeert steeds de onschuld op zichzelf te zetten, ja ik ben redelijk overtuigd. Ben benieuwd naar afl 5!