Poll

Wie is de Mol?

Alexy
9 (5.5%)
Michèle
92 (56.1%)
Sarah
63 (38.4%)

Totaal aantal stemmen: 164

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 42684 keer)

Offline NVR_95

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #640 Gepost op: 7-05-2025, 14:42:55 »
Als je graag wil afschrijven aan de hand van 1 opdracht: Sarah die volledig onnodig 1000 euro opbrengt door vlak voor tijd "Thailand" te zeggen valt echt niet uit te leggen voor een mol. Ze hoeft alleen maar nog 5 seconden haar mond te houden (wat ze de hele tijd al praktisch deed) en de opdracht mislukt. En toch zegt ze een juist land en brengt 1000 euro op. Het gaat hier niet om wisselgeld he, 1000 euro is een aanzienlijk bedrag.

Veel duidelijker krijg je het toch niet in een seizoen? Tegen elke potentiële kandidatenactie kan je wel iets inbrengen, normaal gesproken.  Vertrouwen winnen, de opdracht was toch wel gelukt, het was te opzichtig om te mollen, er werd op je vingers gekeken, etc. Maar dit was echt een uniek moment waarin er echt puur door haar toedoen volledig onnodig 1000 euro verdiend wordt. Natuurlijk noemt Pedro de andere landen al, maar als zij op dat moment niks zegt, wordt er niks verdiend.

Sarah heeft best een aantal van dat soort kandidatenacties waar een behoorlijk complexe redenatie nodig is om het te verklaren als molgedrag. Bij Michele zijn de argumenten vooral iets als "als ze de mol was dan had ze beter anders kunnen doen". Sure, misschien wel, maar wij hebben lang niet alle informatie. Dat soort argumenten zijn veel speculatiever en daardoor minder overtuigend voor mij.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #641 Gepost op: 7-05-2025, 15:04:27 »
Die 1000euro is veel ja, maar ik vind niet dat je je daarop blind moet staren, net als de containeropdracht voor Michèle. Als mol kan je eens pech hebben of het lukt net niet hoe je het in je hoofd had.

Maar ik moet het met Luc eens zijn dat Sarah op wel/niet geld momenten meestal van de partij is, en Michèle vaker op minder cruciale plekken zit.
Dan moet het steeds uitgelegd worden als, ze wilde..., ze liet het aan de anderen..., anders heeft de opdracht geen kans...,  en dat kan inderdaad wel eens gebeuren, maar voor mij gebeurt het te vaak.  Ik geef toe dat ze soms wel op molse plekken zit, tankstation, golf, maar dan wordt ze zo verdacht in beeld gebracht dat ik echt niet geloof dat ze de mol is. Nu ook weer op die trappen, something is gonna fall out of the sky, en ook nog 2 mensen in beeld, en die goede Sarah die zo haar best deed en haar nog wilde waarschuwen (not), wie krijgt hier de verdachte edit?

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #642 Gepost op: 7-05-2025, 15:13:11 »
1.1. Sarah suggereerde eerst onterecht dat het andere busje foute antwoorden zal geven. Ga je beweren dat Alexy en Michèle meer invloed hadden op de €9000 en de molkoffer?
1.3. Sarah stapte op de 11e verdieping en had dus een goed excuus om te laat te komen. Te laat komen nadat je hoger bent uitgestapt zou te verdacht zijn.
2.2. Sarah was de enige finalist die verder geraakte dan coupé 2 en kon dus mee beslissen over de 4 koffers die het einde haalden. Die mogelijkheid hadden Alexy en Michèle niet.
5.2. Enerzijds kwam ze tot de oplossing, anderzijds toeterde ze 2x te laat. Dit is moeilijk te bepalen, alle 3 konden ze gemold hebben.
6.3. Het was Pedro die de jokers vrijspeelde en hij is afgevallen. Sarah had kunnen kiezen om de jokers ongedaan te maken waarbij €2000 kon worden verdiend maar wilde dat niet. Alexy en Michèle hadden niet die keuzemogelijkheid.
7.2. Inderdaad voor discussie vatbaar maar de molactie is in ieder geval mislukt door Nimrod.

1.1 Dat doet ze helemaal niet. Ze zegt gewoon "wij weten zo ni goe of jullie fout antwoorden of ni". Nadat Nimrod zegt dat ze voor de pot gaan, dat ze de waarheid spreken, zegt ze direct "dat zou wel een psychiater kunnen zijn". Ze trekt dus niet eerst iets in twijfel.

1.3: Sarah is diegene die opmerkt dat ze op de verkeerde verdieping zijn. Met 2 andere kandidaten bij haar. (Pasquino en Rusiana). Ze lopen naar de volgende verdieping en Pasquino wandelt door de deur van de 37ste verdieping met nog 6 seconden te gaan. Ik weet niet hoe ver het paneel stond van de deur, maar dat gaat geen 30 meter zijn. We zien niet hoeveel seconden ze exact te laat komen, maar dat kan niet meer dan enkele seconden zijn. Ze heeft daar ook niet veel tijd staan rekken op de 36ste verdieping. Zij komt aan met nog 36 seconden op de teller. Pasquino en Rusiana komen aan op de 36ste verdieping met nog maar 26 seconden. Dan zien we even geen tijd, maar wanneer ze beseffen dat ze op de foute verdieping zijn (dankzij Sarah), hebben ze nog 15 seconden. Ze doet dus Pasquino en Rusiana maar 11 seconden verspelen op de 36ste verdieping. Dus ofwel heeft Sarah een wel zeer gesofisticeerde interne klok, die tot op enkele seconden nauwkeurig kan inschatten wanneer er 10 minuten zijn verstreken en weet dat het niet meer haalbaar is, tot op enkele seconden. Ofwel is dat dus gewoon een kandidatenactie. Want waarom zou je als mol het risico willen nemen om 2 extra kandidaten misschien net op tijd te laten komen?
Bij Alexy en Michèle zien we daar trouwens een vreemde knip: de ene moment zitten ze in dat kamertje op verdieping 36, de andere moment lopen ze de trap op naar de 37ste verdieping. Wie heeft opgemerkt dat ze niet op de juiste verdieping zijn...daar krijgen we niets van te zien.

2.2: Het maakt toch helemaal niets uit dat je koffer bij de laatste 4 zit of niet? Als je als mol niet door de mand wil vallen bij de opdracht moet je er als mol voor zorgen dat jouw 1000€ wordt veranderd naar een lager bedrag. Maar het bedrag mag ook weer niet té laag zijn, want dan kan je ook door de mand vallen. Mensen hier die slimmer zijn dan ik hebben al berekend dat de mol dus zijn/haar koffer moet veranderen naar een bedrag van minimum 300 of 400€. Dat wil dus ook zeggen dat er 3 echte kandidaten zijn met een lagere koffer dan jouw koffer. Dan wil je eerder hen bij Gilles. Je koffer geven aan Hilde (die in haar interviews, die de mol heeft kunnen bekijken, zegt dat ze graag vals speelt) is dan zelfs een domme keuze: Hilde maakt sowieso haar koffer open. Rusiana daarentegen is net diegene waar je het hardst over zou twijfelen of ze haar koffer zou openen of niet. Dan geef je best haar jouw koffer met (semi)laag bedrag.
EN ZE SPEELT OM DOOR TE GAAN 1000€ IN DE POT, DUS HAAR GEMOLDE KOFFER MIST AL ZIJN EFFECT! zelfs als ze maar 100€ in haar koffer stopt en die bij Gilles weet te brengen door Thailand te roepen, dan nog levert ze netto 100€ op. Roept ze dat niet, dan heeft ze nog steeds 50/50 kans dat haar koffer bij Gilles terechtkomt (hetzelfde percentage dat ze nu ook had. Zowel Alexy, Michèle als Sarah hadden gewoon 50/50 procent kans dat hun koffer bij Gilles terecht kwam) en dan verspeelt ze wél 900€.
Dat je hier dan ook nog eens een molpunt toekent aan Sarah, DE ENIGE DIE BIJ DEZE OPDRACHT GELD WEET TE VERDIENEN!!!, laat toch zien dat je molpuntensysteem enorm gekleurd is.

3.3 Balletjes kopen(puntje zit hier bij jouw reactie niet meer bij, maar ik reageer er toch nog graag op): Het klopt. Sarah koopt 4 balletjes. 800€ uit de pot. Sarah verhoogt daardoor de kans dat haar balletje getrokken wordt bij de pasvragenloterij. En dat wil je nu als mol net niet! Sarah heeft voor de rest van deze opdracht haar mond moeten houden om zo onopgemerkt mogelijk te blijven. Wanneer Alexy zegt Nimrod te verdenken (iemand met pasvragen dus), zweeg Sarah. Wie dit wél pareerde met direct een foutieve kandidaat op te werpen, was Michèle. Zij vond Hilde verdacht (Hilde die de aflevering daarvoor voor eigen gewin ging. Een gemakkelijk slachtoffer dus voor de mol, want de groep wantrouwt sowieso Hilde. Hilde toonde al dat ze voor eigen gewin ging). Hilde vliegt er dan ook als eerste uit. Maar niet nadat Michèle ook Jan verdacht wist te maken. Wederom een gemakkelijke prooi, want Jan gaf al aan dat hij misschien wel balletjes wou kopen. Maar ze volgt Alexy zijn rare tactiek om hem, als "zekerheid" tot het laatst te houden. In de tweede ronde vliegt ze er zelf uit. Allicht omdat ze zichzelf verdacht maakte? Vervolgens gaat Jan eruit. Michèle had dus invloed bij alledrie de kandidaten op wie ten onrechte werd gestemd. Dat is 3000€. Daarbij verbleekt de 800€ die Sarah uit de pot steelt. Daarbij komt dat in het verleden bij dit soort spel de mol eigenlijk zelden of nooit geld uit de pot haalt in soortgelijke situaties. Je weet toch dat er balletjes gekocht gaan worden, en veel, in zo'n grote groep.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kortom: De Mol kiest doorheen alle seizoenen zelden voor pasvragen, alleen wanneer plan A compleet mislukt (zoals in Mexico en Vietnam) of door het lot/toeval. In dit seizoen zou dat dan plots volledig omgedraaid worden? Hier zou De Mol dan plots ALTIJD voor pasvragen kiezen? Bij de kooi van Pedro zou ik dat zeker nog snappen. Bij de balletjes: totaal nodeloos om je hier voor 800€ verdacht te maken terwijl je op een andere manier veel meer uit de pot kan houden.

6.3: Deels waar: het was óók Michèle die hem daarbij hielp. De eerste vraag: daar wist Pedro nog van toeten of blazen. Hij maakte een fout en zag dan de kooi opengaan. Toen besefte hij: de kooi gaat open als ik een fout antwoord geef. Bij de derde vraag stuurt Michèle Nimrod naar een fout antwoord (In Downton Abbey...)
En ook: Sarah zegt hier: 'Maar gaat Pedro ons de juiste antwoorden geven? Wat gaat zijn spel zijn hé'. WAAROM ZOU JE ALS MOL HIER TWIJFEL WILLEN ZAAIEN OVER DE ANTWOORDEN VAN PEDRO? Hoe meer pasvragen Pedro heeft, hoe groter de kans dat ze op het einde voor pasvragen zullen kiezen en niet voor de 5000 of 2000€. Dat is weeral een kandidatenactie bij Sarah.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2025, 17:06:03 door marivwae »
I was blind but now I can see

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #643 Gepost op: 7-05-2025, 15:14:04 »
Ik wil me zeker niet blindstaren op 1 opdracht inderdaad. Maar als je 1 moment moet kiezen om iemand af te schrijven, dan is het toch dit moment. En niet een moment van Michele.

Ik geef toe dat ze soms wel op molse plekken zit, tankstation, golf, maar dan wordt ze zo verdacht in beeld gebracht dat ik echt niet geloof dat ze de mol is. Nu ook weer op die trappen, something is gonna fall out of the sky, en ook nog 2 mensen in beeld, en die goede Sarah die zo haar best deed en haar nog wilde waarschuwen (not), wie krijgt hier de verdachte edit?

Wat jij een verdachte edit noemt, noem ik gewoon verdacht gedrag. Je kunt toch ook moelijk een heel seizoen lang alle molacties weg editen, helemaal als ze cruciaal zijn binnen een opdracht.

Sowieso zijn er twee verschillende dingen. Je hebt verdachte edits, waarbij iemand onnodig verdacht wordt neergezet. En je hebt normale edits, waarvan je denkt dat een mol best uit de wind gehouden had kunnen worden, maar waar dat niet gebeurd is. Het eerste zul je bij een mol vrijwel nooit zien, maar het tweede wel, en dat is ook vaak genoeg gebeurd bij eerdere mollen. Ik zie bij Michele inderdaad soms wel het tweede, maar niet het eerste.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #644 Gepost op: 7-05-2025, 15:31:35 »
Wie bedoel je met Bart? @marievwae

Offline Barry21

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #645 Gepost op: 7-05-2025, 15:47:02 »
Wie bedoel je met Bart? @marievwae

Ze bedoelt Jan.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #646 Gepost op: 7-05-2025, 15:59:42 »
Met tijdsdruk en iemand die heel de tijd fout aan het rekenen is in je oor en je er ook nog eens aan herinnert dat je moet blijven praten denk ik dat het heel moeilijk is om een eenvoudige rekensom te maken.

Dat blijven spreken kan je toch net helpen hier. Je maakt de rekensom gewoon luidop "Let's do the math. We are now living in the year 2024 so we need to add the 543 from the Buddhistic calendar. That makes two thousand plus  five hundred. That's two thousand five hundred plus twenty-four plus fourty-three equals sixty-seven, so we live in the year two-thousand five hundred sixty-seven". Je bent de hele tijd blijven praten, je hebt de som opgedeeld in stukken...easy toch? Vind je het gepraat in je oor lastig omdat jouw mol je foute info doorgeeft? Zet even je hoofdtelefoon af. Laat haar dan maar praten.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #647 Gepost op: 7-05-2025, 16:18:58 »
Wat mij op dit forum al het hele seizoen aflevering na aflevering
opvalt, is dat Michèle onmiddellijk na de aflevering vaak het gezelschap van andere kandidaten naast of boven zich moet dulden maar zich telkenmale doorzet in de loop van de week, als de aflevering wat bezonken is en inzichten gedeeld.
Zo ook deze week.

Klopt, maar een andere conclusie kan zijn dat na de aflevering de meesten beseffen dat ze niet zo verdacht is en te verdacht gemaakt wordt. Daarna begint de "Michèle is de mol lobby" vanalles naar haar uit te leggen en worden zieltjes gewonnen om alsnog daarin meer te gaan. Niet dat dat slecht bedoeld is door de tunnelaars, maar zo werkt het soms ook  ::rofl::

We hebben hier over het algemeen bij de Belgische mol een slechtere staat van dienst, maar halen het de afgelopen jaren nipt alsnog om goed te zitten.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #648 Gepost op: 7-05-2025, 16:30:13 »
Die 1000euro is veel ja, maar ik vind niet dat je je daarop blind moet staren, net als de containeropdracht voor Michèle. Als mol kan je eens pech hebben of het lukt net niet hoe je het in je hoofd had.

Maar ik moet het met Luc eens zijn dat Sarah op wel/niet geld momenten meestal van de partij is, en Michèle vaker op minder cruciale plekken zit.
Dan moet het steeds uitgelegd worden als, ze wilde..., ze liet het aan de anderen..., anders heeft de opdracht geen kans...,  en dat kan inderdaad wel eens gebeuren, maar voor mij gebeurt het te vaak.  Ik geef toe dat ze soms wel op molse plekken zit, tankstation, golf, maar dan wordt ze zo verdacht in beeld gebracht dat ik echt niet geloof dat ze de mol is. Nu ook weer op die trappen, something is gonna fall out of the sky, en ook nog 2 mensen in beeld, en die goede Sarah die zo haar best deed en haar nog wilde waarschuwen (not), wie krijgt hier de verdachte edit?
Om hier nog aan toe te voegen. 

Bij het Schatjagen in Ayutthaya laten ze alleen van Michele (en Nimrod) zien dat zij de ballonnen willen doorprikken. 

Bij de andere groepjes zal waarschijnlijk wel hetzelfde gesprek zijn geweest, maar alleen het gesprek van Michele wordt weer uitvergroot.
De leepste snor van het land

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #649 Gepost op: 7-05-2025, 16:35:38 »
Die 1000 in de trein van Sarah om Thailand te noemen…

Het was toch zo dat als ze dat niet had gedaan het andere groepje naar Gilles mocht?

En we zagen toch dat plan A van de mol was om bij Gilles te geraken? Dat hoorden we toch in het gesprek tussen Gilles en de mol?

Dan is het toch zo dat plan A was om die duizend te verdienen? Anders kom je niet bij Gilles maar komt t andere groepje bij Gilles

Of heb ik iets gemist in die opdracht?

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #650 Gepost op: 7-05-2025, 16:36:44 »
Als het andere groepje de opdracht moest doen en zou falen, dan kon Sarah gratis naar de volgende wagon.

Of anders gezegd: als Sarah Thailand niet had geroepen, dan kon Michèle gratis naar de volgende.

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #651 Gepost op: 7-05-2025, 16:36:53 »
Het feit dat ze dat dus niet doet, want ze draagt 0 glazen en Hilde mag valsspelen tegen haar door 5 glazen in haar hand te houden.

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #652 Gepost op: 7-05-2025, 16:38:12 »

Het was toch zo dat als ze dat niet had gedaan het andere groepje naar Gilles mocht?

En we zagen toch dat plan A van de mol was om bij Gilles te geraken? Dat hoorden we toch in het gesprek tussen Gilles en de mol?

Dan is het toch zo dat plan A was om die duizend te verdienen? Anders kom je niet bij Gilles maar komt t andere groepje bij Gilles

Dat klopt op zich.

Maar ze geraakt niet voorbij de volgende wagon, wat wel was gelukt indien ze (en Pedro) glazen in de hand hadden genomen, zoals het andere duo (Hilde en Rusiana) deed.  Blijkbaar mocht dat (beetje vreemd); de mol had dat moeten weten.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #653 Gepost op: 7-05-2025, 16:41:42 »
Dat klopt op zich.

Maar ze geraakt niet voorbij de volgende wagon, wat wel was gelukt indien ze (en Pedro) glazen in de hand hadden genomen, zoals het andere duo (Hilde en Rusiana) deed.  Blijkbaar mocht dat (beetje vreemd); de mol had dat moeten weten.

We hebben niet gezien wat daar gebeurd is en ze had dat niet zelf in de hand

Waar ik naar kijk is dat plan A was bij Gilles komen. In deze constructie kostte dat 1000 maar er is meer weggespeeld.

Ik vind het dan dus behoorlijk verdacht dat zij in de laatste 4 sec dan zorgt dat plan A lukt. En het niet aan n ander groepje laat. Ze ging voor plan A
Haar koffer belandde daar dus ook

Offline Barry21

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #654 Gepost op: 7-05-2025, 16:55:44 »

Dat fragment over plan A is echt een regelrechte frame van Sarah door de edit. Knap staaltje hoor, want het weerhoudt heel veel mensen van Sarah afschrijven.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #655 Gepost op: 7-05-2025, 17:01:30 »
Oh nee hoor. Ik zou nooit iemand afschrijven om 1 opdracht

Plan A of geen plan A. Heeft 0 invloed op mijn keuze.

Edit: net als dat ik Michèle nooit zou afschrijven vanwege een container opdracht
« Laatst bewerkt op: 7-05-2025, 17:04:46 door FS »

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #656 Gepost op: 7-05-2025, 17:02:52 »
Sarah is verdacht omdat ze opvallend vaak in de juiste positie zat waar dat Michèle steeds voortijdig uit het spel lag zoals afl. 1 Molkoffer onderscheppen, afl. 2 De trein, afl. 3 Olifanten voeren en Pasvragenloterij, afl. 4 Schatjagen in Ayutthaya, afl. 6 Pedro bevrijden. Michèle is verdacht omdat ze zichzelf of de montage haar verdacht maakt.

Maar de trein IS niet de betere plek. Het maakt geen fluit uit of je strandt in coupé 2 of coupé 3. In beide gevallen: 50/50 kans om bij Gilles te geraken. Jan en Els zaten in dezelfde groep als Michèle: zij zaten ook bij Gilles. 50/50. En Sarah heeft daar dan nog eens 1000€ voor over. Komaan. Hoe kan je maar zelfs beweren dat dat de betere molpositie was?

Olifanten voeren zat ze in de allerslechtste positie. Veel slechter dan Michèle, die op de tweede beste positie stond (de beste positie was bij de watermeloenen, maar dat was gecoverd door de molkoffer). Als iedereen het bij de olifanten voor haar goed doet, staat ze volledig buitenspel. En ze is nooit aan het bord geweest. Terwijl Michèle én aanstuurt op een fout antwoord bij de olifanten én de bordjes fout hangt. Een prestatie op zich met maar drie bordjes.

Pasvragenloterij: Sarah haalt 800€ uit de pot. Michèle heeft een vinger in de pap bij alle kandidaten die ten onrechte zijn weggestemd. dat is 3000€. Sarah haar bijdrage hieraan: 0. Nog een extra reden waarom je net geen pasvragen wil hier: de mol weet: als ik een foute kandidaat aanduidt gaan de drie mét pasvragen daar direct in mee. Want het is in hun voordeel: als hun naam niet wordt genoemd, dan stem je gewoon op de naam die wordt genoemd, want elke kandidaat die uit het spel ligt, met pasvragen of niet, brengt hen dichter bij hun pasvragen. De mol kan dus rekenen op 3 stemmen van de mensen met pasvragen om een foute kandidaat weg te stemmen. Met de mol bij is dat al 4/8 van de stemmen. Als je als mol zelf pasvragen hebt, dan kan je maar rekenen op 2 anderen met pasvragen. Je hebt dan nog maar 3/8 van de stemmen én je kan je niet te hard mengen in het noemen van namen, want dat maakt je verdacht. Je blokkeert jezelf. Voor 800€. Bij een proef waar er 3000€ te verdienen valt.

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #657 Gepost op: 7-05-2025, 17:23:09 »
De discussie op dit forum beschrijft precies de rondjes die ik draai in mijn hoofd.
Qua acteerprestaties vind ik Michèle heel geloofwaardig, terwijl ik dat bij Sarah minder heb

Bij onnodige anti-molacties springt Sarah er voor mij dan weer meer uit, maar als je kijkt naar cruciale moment (schatjagen, Pedro bevrijden), dan is ze wel altijd op de afspraak.
Dit zijn wel echt typische Belgische mol momenten waarop de mol zijn rol speelt.

Omdat ik al vanaf het begin op Michèle zit als mol en zij minder anti-molacties op haar naam heeft staan, blijf ik hierbij, maar als ik mijn gevoel volg, dan wordt ik komende aflevering verrast 😉
« Laatst bewerkt op: 7-05-2025, 17:25:45 door Eva88ab »

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #658 Gepost op: 7-05-2025, 17:25:56 »

1) Ik geloof nu net dat dat stukje 'het is Plan A om tot bij Gilles te komen' er exact inzit om Sarah nog enigszins verdacht te houden.
Plan A kan je ook bereiken door ervoor te zorgen dat de andere kant een zo hoog mogelijk aantal landen moet opsommen. Hoe dichter bij 13, hoe beter. Als de andere kant faalt, mag jij door naar de volgende ronde ZONDER DAT ER 1000€ IN DE POT WORDT GESPEELD.

2) als het écht het plan was van Sarah om sowieso door te stoten naar de volgende coupé, dan had ze daar toch meer namen kunnen noemen? Dat zou haar nog onverdachter maken. Nu smijt ze daar het nutteloze Engeland tussen. Waarom? Dat houdt toch geen steek voor een mol die alle landen kent en wil doorstoten?

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #659 Gepost op: 7-05-2025, 17:41:56 »
We hebben niet gezien wat daar gebeurd is en ze had dat niet zelf in de hand

Waar ik naar kijk is dat plan A was bij Gilles komen. In deze constructie kostte dat 1000 maar er is meer weggespeeld.

Ik vind het dan dus behoorlijk verdacht dat zij in de laatste 4 sec dan zorgt dat plan A lukt. En het niet aan n ander groepje laat. Ze ging voor plan A
Haar koffer belandde daar dus ook

Als ik zie hoe hard Hilde werd verdacht bij de kijkers na de treinopdracht, ondanks haar 800€, kan ik me al inbeelden hoe hard Sarah dan wel niet verdacht zou worden als in haar koffer een bedrag tussen de 100 en de 400€ zou zitten. Ok, dan krijg je misschien een andere edit: dan horen we allicht de mol niet zeggen dat het plan A was om tot bij Gilles te geraken. En dan laten ze ons misschien niet zien hoeveel in de koffer van Sarah zat, maar dat laatste zou dan ook weer de speculatie aanwakkeren.
Dus eigenlijk geloof ik er niks van, dat het Plan A zou zijn om tot bij Gilles te geraken. En je weet toch zelf ook dat met een dubbele eliminatie in het verschiet élke kandidaat in zijn koffer gaat kijken? Als je niet in je koffer kijkt als kandidaat schrijft iedereen jou direct af als potentiële mol. Jij bent dan benadeeld. Kijk je wél in je koffer als kandidaat heb je én cruciale info én je wordt verdacht. win-win als je in de koffer kijkt, lose-lose als je niet in je koffer kijkt.